Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2011 23:46 

Citaat:

Les Bijoutiers du Clair de Lune
Een interessante jaren '50 film die weer veel bloot laat zien van Brigitte Bardot. In deze film speelt ze een wees die wordt opgenomen bij haar oom en tante. Haar oom is echter niet helemaal zuiver, wat nogal grootste gevolgen heeft.
Het romantische avonturen drama speelt zich af in Spanje - er is veel aandacht besteed aan sfeerbeelden en dat beviel mij erg. Er komt ook ongeveer een hele dierentuin langs aan beesten, wat soms nogal naar is want er wordt niet altijd even lief omgegaan met de dieren.
Wat mij altijd opvalt aan dit soort films is dat er vaak precies wordt gezegt wat nodig is en dat al het overige weg wordt gelaten. Daar kunnen veel regisseurs nog wat van leren.

Het meeste van het verhaal begreep ik, maar sommige dingen gingen echt totaal langs mij heen, waaronder de titelverklaring die al aan het begin van de film wordt gegeven.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 10:44 

Pottergirl schreef:

The Rocky Horror Picture Show
Deze film was echt utter and complete madness en ik vond 'm GE-WEL-DIG. Frank 'n Furter was echt m'n favoriete personage en Riff Raff vond ik ook heel erg leuk. De liedjes waren extreem catchy (favorieten: Time Warp en Sweet Transvestite) en ik vond het tof dat het zo overduidelijk een parodie was. Ik moest er echt heel erg om lachen en ik MOET deze film op DVD zien te scoren. Ik wilde 'm meteen nog een keer zien. Briljant!

Tangled
Heerlijke Disneyfilm. Ik wilde 'm destijds al in de bioscoop zien maar ik ben er toe niet aan toe gekomen, tot mijn grote spijt. Ik vond 'm echt heel erg leuk, en Rapunzel kickte echt ass. Flynn/Eugene was mijn favoriete karakter, hij was briljant. Precies mijn soort humor. Oh en Maximus was ook awesome <3

Toy Story 3
Hoewel ik er misschien iets meer van had verwacht, vond ik dit ook een hele goede film. Goeie afsluiter van de serie. Ik had wel op wat meer Barbie/Ken-actie gehoopt. Het eind vond ik echt heel mooi en ik heb keihard zitten janken :') Pixar blijft geweldig.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 12:29 

Citaat:

The King's Speech
Ik wou hem sowieso al een tijdje kijken, maar ik had er steeds niet genoeg tijd voor. Nu heb ik hem gezien en de film is toch wel een echte aanrader. Heel terecht dat zij die Oscars gewonnen hebben. Echt heel goed acteerwerk en een mooi verhaal. Heel bijzonder dat het verhaal geen een moment spannend is, maar toch vanaf het begin tot het einde boeiend blijft.

The Blind Side
Ik ben heel eerlijk... Ik keek deze film alleen omdat Lily Collins erin zit. xD Dit is dan de enige film die ik kan kijken aangezien ze alleen in deze film heeft gezeten. Ik vond het een hele leuke film. Ik heb weinig met sport en sowieso al helemaal niks met football. Toch is deze film echt mooi om te kijken. Voornamelijk bijzonder omdat het gebasseerd is op een waargebeurd verhaal.

The Social Network
De derde "gebasseerd op een waargebeurd verhaal" film die ik in een korte tijd gezien heb. xD Deze film stond toch ook wel een tijdje op mijn lijstje. Ik wou hem heel graag een keer zien. Ik vond het wel een leuk verhaal. Al heb ik niks met Facebook. xD Ik ga geen Facebook account nemen ook. Ik vind alleen wel dat het een "raar" einde heeft. Ik vind dat het opeens zo abrupt stopt. Ook al kan ik me voorstellen dat als ze veel langer doorgegaan waren dat de film misschien te langdradig werd.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 20:15 

Citaat:

Roald Dahl's Little Red Riding Hood
Het klassieke sprookje met de typische draai van Roald Dahl - een beetje humor, een beetje bizar, een beetje morbide. De special effects zijn nog erg basic en dat is leuk om te zien. Fijne film, maar voor mij een tussendoortje.

Austin Powers: International Man of Mystery
Ik heb hem al honderd keer gezien maar deze film blijft geniaal. Mijn favoriete scene is de scene dat
Spoiler:
dr. Evil en zijn zoon in therapie gaan. Vooral dat stukje van: ''No, I actually do want to kill him!'', plus de jeugd van Dr. Evil.

Laatst bijgewerkt door Sweet Hermione op ma maart 07, 2011 22:57, in totaal 4 keer bewerkt.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 14:32 

Citaat:

16. The Book of Eli
Deze film staat al lang op mijn lijstje en ik heb hem eindelijk gezien. Ik hou van Denzel Washington en ik hou van Mila Kunis. Denzel Washington was heel erg goed, zijn volharding om het boek naar het westen te brengen was prachtig. En Mila interesseerde me vanaf het begin en op het einde was ze zo mooi. Maar ook Gary Oldman op het einde toen hij erachter kwam dat het boek in braille was geschreven. Je zag hem gewoon breken. Prachtige film, nu zelf op dvd kopen in plaats van lenen XD
<333

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 16:15 

Oh, ik had hier blijkbaar nog niet gepost?

Malou schreef:
Wat ik vooral goed vond aan deze film, is dat ze Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog op een andere manier benaderen dan dat gebruikelijk is voor WW2 films. Je volgt een Duitser die eigenlijk als het ware meegesleurd wordt in het wereldje van de Nazi partij en hij doet er vrij weinig aan om zich te verzetten en gaat gewoon met de flow mee, totdat er dingen gebeuren die niet terug te draaien zijn.
En yay, Jason Isaacs! <3

Ik vond die film eigenlijk best niet zo sterk. Maar dat vooral door Viggo eigenlijk. Ik vond Viggo echt heel stom acteren om de één of andere reden, ik kan me niet helemaal goed meer herinneren waarom, maar volgens mij speelde ie niet echt constant even goed. Hij zweefde een beetje dacht ik.

Roonil Wazlib schreef:
Scott Pilgrim vs. the World
Aan de andere kant, het draait alleen om de gevechten. Vooral de zin van die gevechten ontbrak voor mij. In het begin vond ik dat een beetje saai.

Hij moet toch van al die andere liefjes af of om zijn liefje tot zich te winnen? Vandaar die gevechten? Maar eigenlijk vind ik niet dat het om die gevechten ging. En die gevechten viel in mijn ogen wel nog mee. Ik vond die film vooral interessant om zijn speelsheid met kleine dingen, echt heel fijnzinnige humor soms en eigenlijk is het een soort van "˜eigen opvatting' van een romantische komedie, maar dan in een soort van spelletje gestoken. Die gevechten horen er bij, ze hebben echt wel een zin.

Pottergirl schreef:
Milk
Deze film stond al heel lang op mijn moet-ik-nog-kijkenlijstje dus ik ben blij dat het er eindelijk van gekomen is. Wat een prachtige film. Hartverscheurend verhaal, en echt fantastisch acteerwerk van Sean Penn. Ik wil deze film eigenlijk wel heel graag op DVD hebben nu.

OH OH OH. Die film is <3. Ik heb "˜m op DVD gekocht toen en gelijk gekeken en ik was er helemaal weg van. Echt een hele mooi film met vooral een schitterende Sean Penn. Ik hou van die man.

Roonil Wazlib schreef:
Despicable Me
Karakters worden niet uitgediept en maken geen groei door zoals bij Pixar films wel het geval is.

Ah, ik vind dat het hoofdpersonage wel enige groei doormaakt hoor. Maar ik geef je verder wel volledig gelijk. Het is geen Pixar-film en dat merk je op een bepaald niveau wel. Zoals je zegt. Despicable Me is vooral grappig. En daar is verder inderdaad helemaal niks mis mee. Die minions zijn epic, haha xD.

Eva schreef:
The King's Speech
Heel bijzonder dat het verhaal geen een moment spannend is, maar toch vanaf het begin tot het einde boeiend blijft.

De film is juist toch wel heel spannend? Niet in de zin van "˜spannend' die iedereen hanteert, maar de film heeft wel degelijk een schitterende spanningsboog en dat is net wat deze film scenarieel zo goed maakt, vind ik. Dus spannend als in "˜ik zit op het puntje van mijn stoel' is het niet nee, maar hij is wel spannend. En daarom blijft hij net zo boeiend en is dat verder niet zo bijzonder, maar gewoon logisch xD.

Citaat:
#001. 2010 Frits & Freddy (2.7)
#002. 2007 Ratatouille (3.9)
#003. 2010 Despicable Me (3.5)
#004. 1998 A Bug's Life (3.3)
#005. 2006 The Good Shepherd (3.0)
#006. 2008 Dear Zachary: A Letter to a Son about His Father (4.6) [docu.]
#007. 2004 Un Long Dimanche De Fianí§ailles (3.1)
#008. 1927 Sailors Beware (2.6)
#009. 1927 Putting Pants on Philip (2.7)
#010. 1929 Wrong Again (2.9)

#011. 2007 The Halfmoon Files (1.8) [docu.]
#012. 2010 The King's Speech (4.7)
#013. 2001 Monster's Ball (4.0)
#014. 1998 Saving Private Ryan (4.2)
#015. 2010 127 Hours (4.5)
#016. 2010 Black Swan (4.2)
#017. 1931 Tabu, a Story of the South Seas (1.9)
#018. 2010 The Kids Are All Right (3.8)
#019. 2010 Winter's Bone (3.6)
#020. 2009 Where The Wild Things Are (4.1)

#021. 1991 Thelma & Louise (3.2)
#022. 2008 Australia (2.4)
#023. 1967 Playtime (4.1)
#024. 1997 Nowhere (0.7)
#025. 1991 Delicatessen (3.8)
#026. 2009 A Single Man (4.4)
#027. 1994 Heavenly Creatures (3.2)
#028. 2010 Han Jia (1.0)
#029. 2011 Rundskop (3.5)
#030. 2010 The Social Network (4.4)

#031. 1959 Les Quatre Cents Coups (3.0)
#032. 1991 The Secret Life of Sergei Eisenstein (1.5) [docu.]
#033. 2010 Exit through the Gift Shop (3.7) [docu.]
#034. 2010 TRON: Legacy (2.1)

Over "A Single Man":
Pottergirl schreef:
A Single Man
Zielig! En heel goed. Colin Firth bewijst zichzelf nogmaals als briljante acteur. Ik vond de cinematografie ook heel erg mooi, met stille beelden en veel symboliek. En het verhaal was heel mooi.

DIT! Net zoals The King's Speech, is het de cast die deze film maakt imho. Colin acteert hier ook alweer heel erg mooi. Ik vond Julianne Moore ook hip in deze film.

Verder had ik "TRON: Legacy" al een stuk vroeger in het jaar gezien, maar ik was "˜m vergeten in mijn lijstje te proppen. Dus die heb ik er nu maar even bijgeplakt.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 19:26 

Duffie schreef:
1. Love and other drugs
2. Life as we know it.
3. Daybreakers.
4. First Knight
5. The King's Speech
6. Rent

5. The King's Speech

Wow! Hij was helemaal niet zoals ik had verwacht en ben ook echt wel blij dat ik hem op het groot scherm heb kunnen kijken! Ik had echt verwacht dat hij zo vet dramatisch zou zijn of zo, maar dat was hij niet. (Nou ja, misschien een beetje.) Maar er zat humor in! Like! Seriously! En Colin Firth acteerde er zo goed in <3 Hij heeft echt die oscar wel verdiend!! Een echte aanrader dus.

6. Rent

Eerst had ik echt mijn twijfels over deze film... Hij leek me absoluut niet boeiend en ik heb hem zelfs een hele week op pauze gehad. Maar vandaag, aangezien ik toch niet veel anders kon doen dan in mijn bed liggen, heb ik hem uitgekeken. Het einde was zo emotioneel. Ik liefde het echt helemaal. Het maakte de film meteen een heel pak beter. <3

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 23:28 

Charlie schreef:
Eva schreef:
The King's Speech
Heel bijzonder dat het verhaal geen een moment spannend is, maar toch vanaf het begin tot het einde boeiend blijft.

De film is juist toch wel heel spannend? Niet in de zin van "˜spannend' die iedereen hanteert, maar de film heeft wel degelijk een schitterende spanningsboog en dat is net wat deze film scenarieel zo goed maakt, vind ik. Dus spannend als in "˜ik zit op het puntje van mijn stoel' is het niet nee, maar hij is wel spannend. En daarom blijft hij net zo boeiend en is dat verder niet zo bijzonder, maar gewoon logisch xD.

Niet mee eens [/begint een discussie in dit topic, dat vind ik best wel kunnen]. Ik vond The King's Speech helemaal niet spannend, maar gewoon interessant. Tenzij we een andere definitie hebben van ''spannend'', maar ik wist al wat er ging gebeuren, dus dat was geen verrassing. Ik heb ook het idee dat als de acteurs en sfeer van de film niet goed waren, ik deze film helemaal niet zo leuk zou hebben gevonden. Maar ik vond hem dus briljant, vooral door het geweldige acteren van Colin Firth.
Ik snap wel waar je vandaan komt hoor, met die spanning, maar misschien komt hem omdat ik hem juist zo leuk vond omdat ik dit al op school geleerd had ^^

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 12:35 

Jessica schreef:
Charlie schreef:
Eva schreef:
The King's Speech

Niet mee eens [/begint een discussie in dit topic, dat vind ik best wel kunnen]. Ik vond The King's Speech helemaal niet spannend, maar gewoon interessant. Tenzij we een andere definitie hebben van ''spannend'', maar ik wist al wat er ging gebeuren, dus dat was geen verrassing. Ik heb ook het idee dat als de acteurs en sfeer van de film niet goed waren, ik deze film helemaal niet zo leuk zou hebben gevonden. Maar ik vond hem dus briljant, vooral door het geweldige acteren van Colin Firth.
Ik snap wel waar je vandaan komt hoor, met die spanning, maar misschien komt hem omdat ik hem juist zo leuk vond omdat ik dit al op school geleerd had ^^

Natuurlijk hebben we een andere definitie van spannend, dat zeg ik ook net. Met 'spannend' bedoel ik dat er een 'spanningsboog' is en niet 'spannend' in de zin van 'omg, wat gaat er gebeuren en ik zit op het puntje van mijn stoel en bijt op mijn nagels enzo'. Die spanningsboog is er in deze film, net zoals die er is in elke (goede) film. Het feit dat je weet wat er gaat gebeuren omdat het op waargebeurde feiten gebasseerd is, maakt die spanningsboog daarom niet minder. Alsof Titanic dan ook maar plots geen spanningsboog meer hoeft te hebben? Of een film zoals 127 Hours bijv.?

En ik haalde dat verschil aan, omdat het dan minder 'bijzonder' is, zoals Eva het zei, dat die film blijft boeien terwijl hij nooit echt 'spannend' is. Da's net niet zo bijzonder, net omdat die film wel degenlijk een spanningsboog kent.

[/discussie mag inderdaad best wel eens in dit topic]

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 14:07 

@Charlie: Ik snap ook wel waar je vandaan komt hoor. Dat zei ik ook al. Maar waarom kan een film niet alleen boeiend zijn omdat het interessant is. En niet omdat er een spanningsboog inzit. Het vergelijken met Titanic vind ik dan ook nergens op slaan, omdat iedereen inderdaad wel weet dat het schip zinkt, maar het verhaaltje Jack/Rose is wel spannend. Wie overleeft het, wie gaat er dood? Wat gaat er gebeuren. Bij The King's Speech gaat dat helemaal niet op. 127 Hours heb ik nog niet gezien, maar ik weet wel waar het een beetje over gaat en ik weet dus dat hij overleefd. Maar verder weet ik niets. En als ik die film straks opzet, dan vind ik hem waarschijnlijk best spannend. Want... wat gaat hij doen? Hoe lost hij dit op en hoe komt hij weg? Dat weet ik nog niet, omdat dat verhaal niet echt bekend bij mij is. En het verhaal van The King's Speech dus wel. Ik wist wat er ging gebeuren.
Maar ik moet wel toegeven dat je een punt hebt hoor. Als ik een beetje ''zoals jij'''(zo noem ik dat maar even xD) ga nadenken, dan zit er wel een soort spanningsboog in. Maar zoiets is eigenlijk altijd persoonlijk.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 14:41 

Jessica schreef:
Maar waarom kan een film niet alleen boeiend zijn omdat het interessant is.

Ik heb toch nooit gezegd dat dat niet kan? xD Tuurlijk kan dat wel. Een documentaire kan helemaal geen spanningsboog hebben en toch heel interessant zijn. En neen, niet alleen een documentaire (vaak hebben die ook een spanningsboog xD). Ook menig fictiefilm. Maar natuurlijk kan een film boeiend zijn, gewoon omdat je het interessant vind. Ik heb volgens mij nooit het tegendeel beweerd? xD

Citaat:
Het vergelijken met Titanic vind ik dan ook nergens op slaan, omdat iedereen inderdaad wel weet dat het schip zinkt, maar het verhaaltje Jack/Rose is wel spannend. Wie overleeft het, wie gaat er dood? Wat gaat er gebeuren.

Die vergelijking slaat wel ergens op hoor. Je weet perfect dat die boot gaat zinken. Net zoals je ook de afloop van The King's Speech weet (ik overigens niet helemaal, maar dat terzijde). Alsnog blijft het spannend. Net zoals jij zegt. Door de verhalenlijn die een spanningsboog bevat. In Titanic is dat Jack/Rose en menig subverhaal. In The King's Speech is dat o.a. bijv. de 'relatie' tussen King George en Lionel. Ik wil maar zeggen. Beiden hebben een spanningsboog. Beiden hebben een spanningsboog die op ongeveer dezelfde manier is opgebouwd (theoretisch dan). Subverhalen, karakterontwikkeling etc. Net zoals het gros van alle (al dan niet fictie) films dat heeft.

Citaat:
En als ik die film straks opzet, dan vind ik hem waarschijnlijk best spannend. Want... wat gaat hij doen? Hoe lost hij dit op en hoe komt hij weg? Dat weet ik nog niet, omdat dat verhaal niet echt bekend bij mij is. En het verhaal van The King's Speech dus wel. Ik wist wat er ging gebeuren.

Is jouw punt gewoon duidelijk maken dat je wist wat er zou gebeuren? xD Want wist jij dan ook hoe de 'relatie' tussen King George en Lionel zou evolueren (bijv.)? Of hóe King George precies dat stotteren zou overwinnen? Hoe snel dat zou gaan? Welke obstakels hij nog allemaal zou tegenkomen op zijn weg?

Citaat:
Maar ik moet wel toegeven dat je een punt hebt hoor. Als ik een beetje ''zoals jij'''(zo noem ik dat maar even xD) ga nadenken, dan zit er wel een soort spanningsboog in. Maar zoiets is eigenlijk altijd persoonlijk.

Mijn punt is net duidelijk willen maken dat het net niet persoonlijk is xD. Enfijn. Whatever.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 18:07 

Genner schreef:

Zo, eindelijk nog eens tijd gehad om een film te kijken.

Higher Learning
Geen idee wat ik hiervan moet vinden. De film is een beetje in-between. Hij was eigenlijk wel zwaarder dan verwacht, dus een luchtig universiteitsfilmpje is dit niet. Maar om dan echt de gewilde boodschap over te brengen, is het dan weer niet goed genoeg. Er lopen ook wat verhaallijnen door elkaar, maar het tweede deel focust helemaal op één verhaallijn en de rest wordt zomaar untied gelaten. Het is ook vreemd dat ze zich dan plots op die ene groep personages gaan richten.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 19:06 

Duffie schreef:
1. Love and other drugs
2. Life as we know it.
3. Daybreakers.
4. First Knight
5. The King's Speech
6. Rent
7. Death Note 2

7. Death Note 2

Geweldige film, dit. Ik heb de anime natuurlijk niet gezien, maar ik lief de films echt wel. Vooral L. Super die kerel <3 Krijgt hij nooit een sugaroverload ofzo? :') Ook vind ik Light op zich wel leuk. Zeker met Misa. Hoe schattig was zij wel niet? Natuurlijk een beetje geobsedeerd, maar dat zijn we allemaal wel eens *kuch* Al had ik wel graag L's echte naam geweten. @@
Het was het jaar zoeken naar deze dvd echt wel waard.

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 22:11 

Citaat:

17. 127 Hours
WOW! Ik heb er eigenlijk geen andere woorden voor. Het boeide me vanaf het begin tot het einde en bij het einde kreeg ik toch wel een brok in mijn keel. Dit is echt een film die ik op dvd wil <333

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 23:09 

Pottergirl schreef:

Sydney White
FOOUUUUT. Wel leuk, maar mierzoet en érg fout :') Het is eigenlijk een moderne versie van Sneeuwwitje alleen dan op een universiteit, met sorority girls en alles. Ik vond de dorks wel heel schattig en naarmate het eind naderde werd de film wel beter, vond ik (: Maar ik ben niet erg fan van het hoofd (of het acteerwerk, eigenlijk) van Amanda Bynes.

Weird Science
Eigenlijk verplichte kost (vanwege het ieniemienie maar o zo schattige rolletje dat Robert Downey Jr er in speelt) maar ik vond het echt een hele grappige film :') Ik vond de special effects eigenlijk nog verbazingwekkend geloofwaardig (het is een film uit 1985) en het verhaal was ook tof. Ik denk dat ik deze nog wel een keer ga kijken (:

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: