Yuuki
Lioness of Casterly Rock
|
|
Geplaatst: vr apr 06, 2012 14:02
Rewatches schuingedrukt.
Citaat: 001. The Social Network (2010, David Fincher) *****002. The Incredibly True Adventure of Two Girls in Love (1995, Maria Maggenti) *****003. Sucker Punch (2011, Zack Snyder) *****004. Sleeping Beauty (2011, Julia Leigh) *****005. The First Days of Spring (2009, Charlie Fink) *****006. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004, Michel Gondry) *****007. The Twilight Saga: Breaking Dawn, pt. 1 (2011, Bill Condon) *****008. A Day in the Country [Partie de Campagne] (1936/1946, Jean Renoir) *****009. Tower Heist (2011, Brett Ratner) *****010. The Road to El Dorado (2000, Eric 'Bibo' Bergeron, Don Paul) *****011. Ivan's Childhood [Ivanovo detstvo] (1962, Andrei Tarkovsky) *****012. The Adventures of Tintin (2011, Steven Spielberg) *****013. Easy A (2010, Will Gluck) *****014. Brutality in Stone [Brutalität in Stein] (1961, Alexander Kluge) *****015. Yesterday Girl [Abschied von Gestern] (1966, Alexander Kluge) *****~ 016. Journey to Italy [Viaggo in Italia] (1954, Roberto Rossellini) *****017. Imagine Me & You (2005, Ol Parker) *****018. Maborosi [Maboroshi no hikari] (1995, Hirokazu Koreeda) *****019. In Time ***** (2011, Andrew Niccol) 020. Tokyo Drifter [Tôkyô nagaremono] (1966, Seijun Suzuki) *****021. The Hunger Games (2012, Gary Ross) *****022. Happy Feet 2 (2011, George Miller) *****
Journey to Italy Toen ik de vorige keer hier postte had ik hem al gezien maar was ik volledig vergeten om hem erbij te zetten. Ik denk op zich dat dat al wel aangeeft hoe ik over deze film denk. Het verhaal was op zich wel interessant, maar kon mijn aandacht niet echt vasthouden, vooral omdat ik de spanningen tussen echtgenoot en echtgenote niet echt goed neergezet vond. Plus het einde was een enorme cop-out, bah.
Imagine Me & You Een van mijn favoriete films. <3 Het verhaal is leuk, maar vrij standaard voor romcoms (enige subversie is dat het om 2 vrouwen gaat i.p.v. een man en een vrouw), dus het zijn echt de personages die de film voor mij maken, van de random man die een cactus koopt voor zijn vriendin tot de ouders tot H tot Luce en Rachel zelf. Het is geen perfecte film, maar ik houd er toch enorm veel van en iedere keer dat ik hem zie word ik er vrolijk van. (:
Maborosi Dit vond ik een hele mooie film. Je zou 'm alleen al moeten kijken vanwege hoe pretty alles is; beeld, geluid etc., maar het verhaal zelf is ook heel pakkend en mijn hart brak voor Yumiko op het einde. ;_;
In Time Ik vond het op zich wel een leuke film, maar ik had het gevoel dat het zoveel meer had kunnen zijn dan dat? Ik was gefascineerd door de wereld, hoe het systeem in elkaar zat en in werking werd gehouden. Maar de hoofdpersonages vond ik niet zo interessant; Will was een standaard 'held' en ik vond Justin Timberlake's acteerwerk ook niet echt geweldig. (Het was lastig om de scène waarin Wills moeder doodgaat serieus te nemen, juist wegens Timberlake's acteren, tbh.) Amanda Seyfried was ook minder goed dan ik van haar gewend ben en mijn reactie op de relatie tussen Will en Sylvia kan het beste omschreven worden met 'meh', vooral omdat Sylvia's plotselinge omslag een beetje leek op Stockholm Syndroom, bah. Het interessantste personage vond ik eigenlijk de Timekeeper Raymond, die veel te weinig screentime kreeg naar mijn zin. :/ De plot heeft zijn potentieel ook niet waargemaakt; ik vind het jammer dat het uiteindelijk alleen maar was van 'let's rob some banks!' en 'let's disrupt the system!'. En ja, leuk dat ze verder zullen gaan met het systeem ontmantelen, maar ik vind het juist veel fascinerender om te zien wat er daarna komt: als je het allemaal afgebroken hebt, wat doe je dan om het weer op te bouwen? Hoe ga je de tijd weer verdelen? Wat komt er voor nieuw systeem? Vragen waar de film zich niet eens mee bezig gehouden heeft, omdat het blijkbaar veel interessanter was om tig actiescènes te laten zien. Jammer.
Tokyo Drifter Ik denk dat ik deze film veel leuker had gevonden als ik een actiefilm aficionado was geweest? Er waren op zich wel delen van de film die ik leuk vond, en de cinematografie en vooral de choreografie van de vechtscènes was wel goed gedaan, maar uiteindelijk heb ik niet echt plezier gehad tijdens het kijken van deze film en ging hij voor mijn gevoel te lang door. IDK. :/
The Hunger Games Ik vond het een heel goede verfilming van het boek. De camera was af en toe wel te shaky en ik had issues met het tweede deel van de film (en vooral de opbouw van de Peeta/Katniss relatie en de Katniss/Rue relatie), maar over het algemeen was ik zeer tevreden.
Happy Feet 2 Leuke film, weinig speciaals, valt niet zoveel over te zeggen. De plot voelde een beetje onsamenhangend en de muziek was voor het merendeel niet echt mijn ding, maar de bromance tussen Will en Bill vond ik awesome en maakte veel goed.