Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:02 

Afbeelding

Deze populaire TV-show gehost door Yvonne Jaspers volgt een aantal boeren die op zoek is naar een vrouw (of man, in het geval van een boerin).

De boeren van 2010
Afbeelding
Adriaan
Afbeelding
Annemarie
Afbeelding
Frank
Afbeelding
Gerhard
Afbeelding
Gijsbert
Afbeelding
Gradus
Afbeelding
Hans
Afbeelding
Marcel
Afbeelding
Martin
Afbeelding
Maurits
Afbeelding
Pieter
Afbeelding
Richard

De mannen van Annemarie
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
De vrouwen van Frank
De vrouwen van Gijsbert
De vrouwen van Marcel
De vrouwen van Richard

Discussieer hier naar gelieve over de boer(inn)en en hun kandidaten!

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:54 

Het lijkt wel of mensen steeds vaker naar programma's kijken alleen maar omdat hun buren er ook naar kijken. Alleen maar omdat ze anders niet mee kunnen praten op het werk. Zo ook afgelopen weekend toen maar liefst zo'n 5 miljoen mensen Boer zoekt Vrouw hebben gezien.
Ik vind het persoonlijk uitmelkerij van een programma. Het is een succes, dus we kunnen er nog veel meer geld uit slaan. Het eerste seizoen heb ik overigens nog wel eens gekeken, maar later eigenlijk steeds minder en nu dus al helemaal niet meer.
Zodra iets mode wordt, ben ik ergens anders te vinden.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:01 

Ben het met Aisling eens. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik de enige Nederlander ben die hier niet naar kijkt. Ik heb hier nooit naar gekeken en ik ga er ook echt niet naar kijken omdat heel Nederland er naar kijkt. xD

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:32 

Nou dan zijn jullie niet de enige Nederlanders die er niet naar kijken. :p

Zelf kijk ik het dus ook niet, ik heb er helemaal niets van gevolgd. Van het allereerste seizoen heb ik geloof ik 2 afleveringen gezien, en that's it. xD Het is gewoon echt geen programma voor mij, en het kan me ook echt niet boeien, ondanks dat heel Nederland dit het randje van het universum vindt. ^^" Eigenlijk begrijp ik die populariteit van het programma ook niet helemaal, maar dat zal eraan liggen dat het mij persoonlijk gewoon helemaal niet trekt.

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:36 

Lol, in Nederland wonen 16,5 miljoen mensen, dus minder dan 1/3 kijkt naar BZV. Dus hoort nog altijd bij de meerderheid als je niet kijkt.

Ik kijk wel en vind dit een van de leukste seizoenen tot nu toe. Vooral omdat er wat van die rare types tussen zitten. De ene zoek eerder een baarmoeder (het liefst ook nog een weduwe) en de ander houd zich niet aan de regels van het programma. Ik vind een sterk punt van het programma dat het niet zo in scene is gezet, dat is de reden denk ik waarom zoveel mensen kijken.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:39 

Maar bij die 5 miljoen horen kinderen onder de 12 niet bij en 65 plussers ook niet. Dus dan is de groep al groter. Daarbij heeft niet iedereen een televisie. Plus je hebt nog families die vanuit een religieus standpunt geen tv kijken op zondag. Je moet toegeven dat toch wel bijna iedereen er naar kijkt. Voor een normale tv serie is 5 miljoen natuurlijk wel heel veel.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:53 

Eva schreef:
Maar bij die 5 miljoen horen kinderen onder de 12 niet bij en 65 plussers ook niet. Dus dan is de groep al groter. Daarbij heeft niet iedereen een televisie. Plus je hebt nog families die vanuit een religieus standpunt geen tv kijken op zondag. Je moet toegeven dat toch wel bijna iedereen er naar kijkt. Voor een normale tv serie is 5 miljoen natuurlijk wel heel veel.

Daar corrigeren ze toch voor, voor de kleine kinderen en de bejaarden? Het gaat met kastjes bij tv's, die zullen vast wel bij een representatief deel van de Nederlands bevolking staan. Als je alleen al bedenkt dat bij het WK meer dan 12 miljoen naar de halve finale heeft gekeken valt het wel heel erg mee. En ik denk niet dat er nu veel mensen nog uit religieus standpunt geen tv kijken.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:36 

Als je nagaat dat het gemiddelde programma door maximaal 2 miljoen mensen wordt bekeken, denk ik dat je er toch wel kunt zeggen dat 5 miljoen erg veel is. Op de finale van het WK en de eerste uitzending over Joran van de Sloot na is het van de afgelopen jaren een van de meest bekeken programma's.
Dit soort getallen werden alleen vroeger gehaald toen met nog maar twee zenders had.

Maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zich niet meer aan die caroussel van BZV waagt. Ik bedoel maar, wat is er nu voor moois aan om naar andermans liefdesperikelen te staren.
Is er iemand die me uit kan leggen wat er zo leuk is aan Boer zoekt Vrouw?

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 19:02 

Aisling schreef:
Ik vind het persoonlijk uitmelkerij van een programma. Het is een succes, dus we kunnen er nog veel meer geld uit slaan. Het eerste seizoen heb ik overigens nog wel eens gekeken, maar later eigenlijk steeds minder en nu dus al helemaal niet meer.
Zodra iets mode wordt, ben ik ergens anders te vinden.

Hier ben ik het zeer mee oneens. Boer zoekt Vrouw is een van de weinige programma's die niet commercieel uitgemolken wordt. Waar je bij andere programma's CDs, DVDs, T-shirts en allemaal ander prullaria kan kopen blijft het bij Boer zoekt Vrouw bij een recept dat je op de site van de KRO kan vinden.
Daarnaast is er ook geen sluikreclame in de serie terug te vinden, wat bij andere programma's zoals The Voice of Holland wel anders is.
Geen uitgebreide tour na het aflopen van de serie, maar focus op het programma.

Iemand vroeg hier ook naar een uitleg over het succes van het programma. Ik denk dat het antwoord heel simpel is. Wij leven in een tijd waar iedereen beroemd kan worden, met als logisch gevolg een heleboel media-geile mensen die koste wat kost op TV willen komen. Ze doen mee aan talentenjachten, kookprogramma's en noem maar op. Deze mensen komen heel erg overdreven en vaak nep over.

Anders is het met Boer zoekt Vrouw. Je kunt merken dat de mensen niet meedoen om op TV te komen (vaak vinden ze dat juist een nare bijkomstigheid), maar om echt liefde te vinden. Het is een puur en oprecht programma zoals je nog weinig ziet op de NL TV.
Daarnaast denk ik dat mensen uit de Randstad een lichtelijk ideaalplaatje hebben van het platteland, ze kijken naar BZV voor het nostalgische geluksgevoel.

Tot zo ver mijn psychologie van het succes van BZV. Ik vind het een fantastisch programma. Goed in elkaar gezet, mooi gefilmd en geweldig gecast. Ik raak er niet over uitgesproken met mijn collega's.

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 0:52 

Oeh, fijn, nog iemand die het kijkt en leuk vind. Ik ben het totaal met BeeGee eens.

Dit seizoen is voor mij persoonlijk nog leuker, want ik ken Gijsbert. Hij woont bij mij in de buurt en de neef van mijn vriend werkt op zijn boerderij. Ik weet al wie hij gekozen heeft, want ik ben ze gezien met Oud&Nieuw. De neef was ook op tv trouwens, met het autocrossen :P

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:10 

Ha, dat autocrossen was leuk! Gijsbert vind ik van deze boeren in ieder geval het leukst. Hij is wel een ontiegelijke rommelkont (jemig wat ligt er een troep rond die boerderij) maar hij lijkt wel het meest serieus bezig te zijn met het zoeken naar een relatie.

Ik geloof dat ik ook al weet wie hij gekozen heeft. Ze zijn namelijk samen gesignaleerd in de woonplaats van het meisje (waar ik kennissen heb wonen).

Ik ben benieuwd hoe Richard zich vanavond uit zijn dramatische situatie redt. :lol: Wat is dat toch ook een tactloze lompe boer, LOL!

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 14:42 

BeeGee Kenobi schreef:
Ha, dat autocrossen was leuk! Gijsbert vind ik van deze boeren in ieder geval het leukst. Hij is wel een ontiegelijke rommelkont (jemig wat ligt er een troep rond die boerderij) maar hij lijkt wel het meest serieus bezig te zijn met het zoeken naar een relatie.

Ik geloof dat ik ook al weet wie hij gekozen heeft. Ze zijn namelijk samen gesignaleerd in de woonplaats van het meisje (waar ik kennissen heb wonen).

Ik ben benieuwd hoe Richard zich vanavond uit zijn dramatische situatie redt. :lol: Wat is dat toch ook een tactloze lompe boer, LOL!

Het meest stomme was nog dat hij nog gewoon met het toneelstukje door wilde gaan. Dat hij met Annemieke een afspraak had gemaakt buiten het programma om is nog tot daar aan toe, maar dat je dan ook nog een toneelstukje opvoert terwijl je eigenlijk al de keuze hebt gemaakt is wel heel tactloos. Al snap ik niet waarom Annemieke nu zo boos was de laatste aflevering? Zij heeft er toch ook mee ingestemd?

En Frank is ook vrij lomp, met zijn hele betoog tegen Berber. xD Ik vind dat Anita typisch bij hem past. Dan heb je nog Annemarie, met haar kennismakingspel (Frikandel of kroket, xD) en Marcel die obsessief bezig is met kinderen. Gijsbert is dan nog het normaalst. Ik ben wel benieuwd wie hij kiest.

Profiel  

5e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 23:05 

Ik kijk pas sinds dit jaar mee met mijn ouders naar dit programma en eerlijk gezegd is dit programma tenminste eerlijk en oprecht. Het is tenminste geen programma waarin niet gebeld hoeft te worden om de winnaar eruit te kiezen. Wat heb ik een hekel aan programma's waarbij de kijker moet bellen.
Het is gewoon een reality programma, waarin de boeren of boerinnen een nieuwe partner zoeken voor hun hopelijk de rest van hun leven. Daar hoeft echt geen poespas bij te komen zoals hebbedingetjes of dat wij gaan beslissen wie het beste bij hun past. Echte pure televisie noem ik dat en daar begin ik steeds meer van te houden. Ik denk dat het daarom ook niet gek is om te stellen dat dat juist de kracht is achter een programma. Vooral als het kijkcijferaantal toch een aardig aantal is. De metingen van zo'n kijkcijfer is toch representatief, ondanks dat niet bij iedere Nederlander zo'n kijkkastje staat. Het wordt ook niet voor niets een steekproef genoemd bij zo'n meting.

Nu over de boeren van vanavond en andere afleveringen:
Spoiler:
Ik vond het gewoon een smerig streek die boer Richard heeft geleverd bij de dames Susan, Heidy en Annemarie. Als hij het eerlijk had gehouden, zou hij nooit contact hebben mogen opnemen voordat de logeerweek was begonnen. Maarja dat is het leven en daarin gebeuren dingen die niet helemaal eerlijk zijn.

Bij Frank denk ik meer dat hij zijn keuze laat vallen op Judith, ondanks dat hij ook zit met zijn gevoelens voor Anita. Want als hij toch meer vastigheid wil, denk ik dat hij met Judith een stabielere factor heeft.

Annemarie zal een moeilijke worden, maar mijn voorkeur heeft Harrie. Sowieso ze kenden elkaar al en als ik ze op televisie zie zit er wel een flinke chemie tussen die twee. Adriaan hangt er meestal wel een beetje met zijn humor als Annemarie en Harrie elkaar weer aan het uitproberen zijn.

Over de andere twee boeren Gijsbert en Marcel kan ik weinig zeggen, het gaat daar wel een beetje gemoedelijk aan toe en daar kan ik het moeilijker bij peilen omdat ik meer mijn aandacht richt op Richard, Frank en Annemarie.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 19:13 

Ik ben ook pas sinds dit seizoen aan het kijken. Vind het juist wel een grappig programma. Waar ikzelf ziek van wordt op tv is al die talentenjachten xP.

Alleen jammer dat boeren zoals Richard zich niet aan de afspraken houden. Voor de kijkcijcers waarschijnlijk goed. Maar dat ene vrouwtje is gewoon best wel bedonderd.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 19:16 

Ik kijk het dit jaar wel. Althans, wanneer ik tijd heb. Ik heb niet alle afleveringen gezien en ik kijk het niet terug. Ik vind het trouwens echt een domme reden om het programma niet meer te kijken omdat het mode wordt. Dan kijk je dus niet ergens wel of niet naar omdat je het zelf wel of niet leuk vindt, maar om wat iemand anders er van vindt.

Ik vind Frank schattig. Hij is eigenlijk best een beetje onhandig, zoals hij dat ene meisje 'aanviel' omdat ze geen vlees eet. De volgende aflevering waarin hij huilde omdat hij een keuze moest maken. xD

Ik vind Gijsbert ook het leukst, voornamelijk omdat hij me als het meest normaal over komt. Annemarie zoekt een werknemer, Marcel zoekt eicellen, Richard heeft er een zooitje van gemaakt en Frank is dus erg onhandig. En ik hoor net bij Boulevard dat Gijsbert de populairste boer is van Nederland :') .

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: