Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:08 

Dit topic is bedoeld om jullie favoriete boekengenres te bespreken. Wat voor boek vind jij het lekkerste weglezen? Een goed literair boek? Of een avonturenroman? Liever een romantisch verhaal of gaat een goede thriller er wel in?

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:12 

Over het algemeen lees ik vrij veel fantasy en thrillers. Het varieert echt van Lord of the Rings tot Silence of the Lambs.
Zo lang een boek eigenlijk maar spannend is en me kan boeien.
Daarentegen ben ik van sommige boeken afgestapt omdat de schrijfstijl van de schrijver me niet aan stond. Of anders het totale verhaal. Over het algemeen is er geloof ik maar een boek geweest dat ik letterlijk heb weggelegd van saaiheid.
Overigens kan Nederlandse literatuur soms ook heel mooi zijn. Door de lijst voor Nederlands heb ik toch wel een aantal mooie boeken kunnen lezen. Die ik anders misschien nooit uit de kast zou hebben getrokken.
Maar... over het algemeen maak je me echt het gelukkigst met fantasy en thrillers.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:17 

Ik lees ook het liefst van al Fantasy (en af en toe een romantisch verhaal). Die verschillende werelden binnen de fantasy spreken me erg aan en natuurlijk ook de wezens die erin leven. Het moet wel altijd een beetje spannend blijven en ik hou ervan als schrijvers veel details geven, maar dat ze dan niet alles weggeven, zodat je er zelf ook nog een groot deel kan bij verzinnen. xD Mijn favoriete fantasy-auteurs zijn Tolkien, Markus Heitz, Raymond Feist, Rowling, Stephenie Meyer, Rick Riordan. eigenlijk kan ik zo nog lang blijven doorgaan..
Mijn vriend is ook bezig met een fantasyverhaal te schrijven. Ik hoop echt dat het wat wordt en ik kan niet wachten tot hij het eindelijk afmaakt. :P

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:27 

Meestal lees ik fictie boeken die meestal gaan over vampieren, gevallen engelen of heksen/tovenaars. Ook wat thrillers die zich afspelen in de geschiedenis vind ik fijn.

Het moet gewoon goed geschreven zijn en makkelijk zijn om me alles voor ogen te halen, zo kan ik me perfect inleven in het wereldje.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 23:17 

ik ga voor fantasy me boekenkast bestaat alleen maar uit die gerne
ik ben nu bezig met de twilight saga

maar heb ook boeken van daniele steel (sorry als ik het fout schrijf)
gelezen erg goede schrijfster

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:05 

Net als Aisling heb ik een hekel aan hedendaagse muziek.

De genres die ik nu luister zijn:
- Metal
- Punkrock
- Alternative Rock
- Hard Rock

Muziek met een beetje karakter dus, en teksten die wel ergens op slaan.
In mijn ogen dan ;)

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:06 

@ ThePeripeteia: ik denk dat je fout zit. xD Dit is namelijk boekengenres (a)

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2011 11:22 

Wat grappig dat de meeste mensen in dit topic eigenlijk voornamelijk fantasy/sci-fi lezen. Op zich natuurlijk wel logisch op een Harry Potter-forum, maar toch.

Zelf lees ik voornamelijk fictie, over het algemeen Engelstalige literatuur. Denk aan Jonathan Safran Foer en Chuck Palahniuk maar ook Jane Austen en George Orwell. Ik hou er wel van als het een beetje anders dan anders is, of wanneer je moeite moet doen om een boek te snappen en/of te lezen.

Maar ik hou ook heel erg van doorlezers - simpelweg boeken die fatsoenlijk geschreven zijn, en gewoon lekker weglezen. Daarvoor zoek ik meestal in het fantasy/sci-fi-genre. En dat is geen belediging: deze boeken zijn vaak gewoon veel spannender dan literaire werken en lezen dus sneller door. Denk bijvoorbeeld aan The Hunger Games-trilogie.

Wat overigens wel leuk is: er zijn natuurlijk tal van werken die zich op de grens tussen fantasy/sci-fi en literatuur bevinden. Alles van Tolkien bijvoorbeeld, of de Dune-serie waar ik net aan begonnen ben.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 12:51 

Ik lees het liefst romantieke boekjes. En dan echt zwijmel en zoetsappige romantiek. Zoals bijvoorbeeld de boeken van Jane Austen.

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 12:55 

Ik lees graag fantasie, thriller en drama. Ik hou ontzettend van Jane Austen en je zou haar genre romantiek kunnen noemen, maar ik zet het ook vaak onder drama. Romantisch drama dus. Ik heb onlangs een biografie gelezen en ik moet toe geven dat het me ook wel bevalde.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:10 

Leintje schreef:
Ik lees graag fantasie, thriller en drama. Ik hou ontzettend van Jane Austen en je zou haar genre romantiek kunnen noemen, maar ik zet het ook vaak onder drama. Romantisch drama dus. Ik heb onlangs een biografie gelezen en ik moet toe geven dat het me ook wel bevalde.

Ja, je hebt gelijk. Jane Austen valt toch meer onder romantisch drama. En natuurlijk kostuumdrama. Ik vind haar boeken schitterend, en de deftige taal is heerlijk.

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:18 

Kim schreef:
Leintje schreef:

Ja, je hebt gelijk. Jane Austen valt toch meer onder romantisch drama. En natuurlijk kostuumdrama. Ik vind haar boeken schitterend, en de deftige taal is heerlijk.

Echt é. Elizabeth en Mister Darcy zijn mijn favoriet xD

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:27 

Leintje schreef:
Echt é. Elizabeth en Mister Darcy zijn mijn favoriet xD

Oh nee. Meneer Wickham vind ik leuk, Meneer Bingley en Meneer Darcy. Alleen qua vrouwen is Jane Bennet mijn favoriet, zo onschuldig en altijd goed tegenover andere mensen.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2012 15:15 

En ik maar denken dat ik de enigste op dit forum was die romantische boeken las, ik was er echt van overtuigd dat iedereen hier alleen fantasy/sci-fi las XD
Harry Potter is namelijk een uitschietertje voor mijn, ik heb pas geleden bij wijze van nog een uitschieter Natalie Koch gelezen, vond ik ook heel mooi, ging ook over tovenaars maar verder komt het eigenlijk nooit voor. Ik ben ooit nog van plan om LotR te lezen maar dat is er nog niet van gekomen..
Ik lees vooral dus Romantische boeken, Historische bij voorkeur, ik ben helemaal gek van geschiedenis vandaar :)

Kim schreef:
Ik lees het liefst romantieke boekjes. En dan echt zwijmel en zoetsappige romantiek.

Dit dus :D

voor ik de romantische boeken ontdekten las ik heel veel Chicklits. Ik vond de Da Vinci Code ook heel goed, (heb net even opgezocht welk genre dat was); esoterische romans, van dat genre heb ik er ook meerdere gelezen, verder heb ik vruuger ook heel veel waar gebeurde verhalen gelezen..
Ik vind het ook geweldig om over koningshuizen te lezen, wel in de vorm van een roman want ik hou niet zo'n; alleen feiten opdreunen boek, daar heb ik ook weer voorkeuren in: Tudor tijd, Franse/Russische revolutie (Romanov's/Marie Antoinette), verder vind ik verhalen over de Amerikaanse burgeroorlog heel mooi, romans over de slavernij, over de tweede wereldoorlog etc.

Mijn favoriete boeken:
- Tatiana/Alexander serie (Trilogie) van Paullina Simons
- Het Zijdehuis (Trilogie) van Linda Chaikin
- Bevrijdend Licht van Lynn Austin
- De zusjes Boleyn van Philippa Gregory
- De Ruby, Heaven en Dollanganger series van Virginia Andrews
- De Theeroos en de Winterroos van Jennifer Donnelly

Ik had nog een vraagje aan iedereen op dit forum, weet iemand nog titels van mooie tovenaars verhalen in de trant van HP? Het liefst nederlandse boeken want dat vind ik nog steeds fijner weg lezen dan engels, ik vind het namelijk moeilijk om die te vinden en als ik ze dan een keer tegen kom (zoals die van Natalie Koch) dan is dat echt een toevalstreffer.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 18:43 

@lily_flower, je kunt Septimus Heap eens proberen, het is lang niet zo goed als Harry Potter, maar ook niet slecht.

Over het algemeen genomen vind ik fiction- fantasy boeken het besten, vooral waar tovenaarij in zit. Boeken als LotR en thrillers vind ik ook niet slecht, maar ik vind het irritant in de tegenwoordige tijd, en in de Ik- vorm te lezen. Maar in het geheel genomen lees ik zeer graag fantasy en thrillers.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: