Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:12 

Dit topic is bedoeld om jullie favoriete muziekgenres te bespreken. Heb je het liefst een beetje klassieke muziek bij je thee? Of ga je liever voor de heavy metal? Ga jij in de stad los op een goed Housenummer, of ben je meer een popliefhebber?

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:04 

Om te beginnen heb ik een enorme hekel aan de hedendaagse popmuziek. Alles moet zo gelikt mogelijk zijn waardoor het nergens meer op slaat.
Nee, geef mij maar muziek die inspringt op je gevoel. Vandaar dat je mij het best kunt plezieren met Celtic, Irish, Fado en Jazz. Maar ook oerhollandse ouderwetse folkmuziek wil er wel in.
Muziek kan je laten huilen en lachen, maar popmuziek vind ik om te huilen omdat het niets bevat. Het is de derrie die me hoofdpijn bezorgd.
En ja, ik heb daarom ook nooit de radio aan staan. Behalve tijdens de laatste week van het jaar wanneer de Top2000 wordt uitgezonden...

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 0:07 

Eerlijk gezegd luister ik wel naar alle soorten muziek, behalve schlagers.

Het genre dat me het meeste licht is dat van metal. Zo luister ik nu naar metal, gothic metal, heavy metal, gothic rock, symfonische metal...
Voorbeelden daarvan zijn: Epica, Evanescence, Nightwish, Within Temptation, Unsun, Krypteria, Leaves' Eyes, Therion, Eluveitie, Angelzoom, We Are The Fallen, The Murder Of My Sweet, Elysion...

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:23 

Ik heb echt totaal geen stijl. Maar dan echt ook totaal niet. Ik luister echt van alles en tegelijk niets (ik luister heel stiekem echt gewoon vrij weinig naar muziek).

Momenteel ben ik helemaal weg van Florence + The Machiine, geen idee hoe je zo'n genre moet omschrijven. Ik vind het redelijk alternatief eigenlijk. Ik hou stiekem ook echt gewoon van klassieke muziek en ik kan ook gewoon uren luisteren naar de juiste filmssoundtrack (ik zie het vaak in dezelfde lijn met klassiek eerlijk gezegd). Country muziek hou ik eigenlijk ook nog wel van. En een beetje (soft)rock kan er zeker ook nog wel bij.

Zoals ik dus zei, ik heb echt helemaal geen stijl of favoriete genre. Van alles en niks tegelijk. Ik weet alleen in ieder geval wel wat ik niét graag hoor, en da's metal, heavy metal en alles wat ermee verwant is, en raptoestanden. R&B valt nog te zien bij momenten.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:29 

Mijn favorieten zijn toch wel: Dance/Nederlandstalig (Kroegmuziek) en rock.

Al kan ik inderdaad ook van filmmuziek wel genieten als ik ga slapen ofzo, ff de soundtrack van starwars nog een keertje aan ofzo^^

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 2:58 

@Aisling: Ik ben het niet met je eens. Er zijn inderdaad wel wat liedjes die totaal nergens over gaan, maar dat zijn ze lang niet allemaal. Bovendien vind ik dat voornamelijk rapmuziek songteksten hebben van niets. Bij popmuziek valt het wel mee.
@Charles: Florence + The Machine is leuk!

Hm. Mijn muzieksmaak is erg breed. Mijn voorkeur gaat (overduidelijk?) uit naar Japanse rock/metal (J-Rock). Ik vind Koreaans pop (K-Pop) ook erg leuk. Voor de rest ben ik wel van de metal, of gewone rock.. 3 Doors Down vind ik bijvoorbeeld ook geweldig. Schreeuwerige muziek vind ik vaak ook nog eens leuk. x'D Tijdens het uitgaan dansen op Trance/Dance/House.. Pft. Ik ben wel een beetje van alle huizen thuis. Het enige wat ik echt niet leuk vind is reggae, jazz of pure Aprés-ski. Oh. En Frans Bauer zooi.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 10:43 

Ik heb een brede smaak als het om muziek gaat. Ik luister voornamelijk naar popnummers, maar ook country muziek vind ik erg leuk om naar de luisteren. Nederlandse muziek kan er ook wel in, maar dat moeten het niet van die Frans Bauer nummers zijn.
Maar meestal luister ik naar Engels talige artiesten, waaronder Pixie Lott, Taylor Swift en Susan Boyle/Glee/Maroon 5.
Rock nummers kunnen er af en toe ook wel tussendoor, maar punkrock, heavy metal etc. moet je niet langs komen brengen, want die gaan direct de prullenbak in.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 17:24 

Ik sta voor de meeste muziekstijlen wel open, behalve techno-achtige toestanden en Nederlandstalige kroegmuziek. Maar ik lever wel heel snel kritiek op muziek.. soms iets te snel. Ik vind veel huidige R&B nummers niet mooi - naar mijn idee hebben ze de hele term ''rhythm&blues'' verknald.
Momenteel luister ik graag naar progressieve rock uit de jaren zeventig (zo noemen ze dat toch?), pop en folk-achtige muziek. Het is nu vooral Led Zeppelin, Lady Gaga en een album met folk/rock/pop die een penvriendin heeft gestuurd.
Maar ik heb ook een liefde voor hiphop, jazz en rock.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 21:45 

ik vind heel erg veel tof eigenlijk. op een random muziek-luister-moment luister ik vooral britney, mumford and sons, kim wilde, dolly parton. eh, veel? ik houd écht ontzettend van oude country muziek.

oh en ik ben heel erg fan van Nina Hagen;

en ik vind dit echt super geweldig, hoewel ik Klaus Nomi altijd ontzettend eng vind!

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 22:22 

Ik luister het meest naar rock (en varianten), maar ook soms naar Funk, Soul, Blues en Jazz. Daarnaast heb ik een zwak voor poppy folkmuziek (denk aan Mumford & Sons, Fleet Foxes, Laura Marling en Monsters of folk). Ik luister ook veel naar singer-songwritermuziek, maar ik weet niet of je dat echt een genre kan noemen. Want op zich valt dat onder Rock/Folk/Blues/etc. afhankelijk van de stijl van de artiest.

Wat ik ook leuk vind is een mix van stijlen zoals bijvoorbeeld bij de band Calexico, die Americana mixt met Mexicaanse invloeden:

Niet hun beste nummer, maar om een idee te krijgen.

De laatste maanden luister ik veel naar Tom Waits, Portishead, Moby en Adele. Dus vrij breed, ik krijg sowieso vrij snel genoeg van een artiest als ik er te vaak achter elkaar na luister.

@Charlie: Singer-Songwriter/Rock/pop/indie-achtige muziek? Geen idee, soms is het gewoon lastig om iets een hokje te duwen.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 23:18 

@Aisling: Ik ben het gedeeltelijk met je eens wat betreft de hedendaagse popmuziek, maar ik moet zeggen dat er ook wel goed spul tussenzit. Het gaat vaak toch om de verkoopbaarheid en hitgevoeligheid van een liedje tegenwoordig, maar dat betekent niet dat er alleen maar slechte muziek gemaakt wordt binnen de popmuziek. Artiesten als Adele en John Mayer of bands als Arctic Monkeys en Radiohead kun je toch moeilijk beschuldigen van een gebrek aan gevoel.

@Chris Gamgee: MUMFORD & SONS <333

Zoals veel van mijn bovenposters heb ik ook een nogal eclectische muzieksmaak, haha. Ik ben wel door hele typische stijlperiodes gegaan: eerst (en nu heb ik het over de tijd dat ik een jaar of 12 was) luisterde ik voornamelijk top 40, toen voornamelijk heavy metal (vanaf ongeveer m'n 15e/16e), en daarna maakte ik kennis met alternatieve muziek. Verder hebben mijn ouders me opgevoed met classic rock en klassieke muziek, dus ik ben zo'n beetje van alle stijlen thuis :')

Op dit moment luister ik vanalles door elkaar. Top 40, indie, (post-, prog- en hard-)rock, folk, singer-songwriters, klassiek, soundtracks, af en toe heavy metal en zélfs wel eens iets van rap of R&B. Ik hou van gemixte stijlen en experimenten, en van het gebruiken van ongebruikelijke instrumenten of apart stemgebruik.

Om een paar voorbeelden te geven van liedjes die ik de laatste tijd helemaal grijs heb gedraaid:

Darren Criss - The Muse - singer/songwriter. Ik hou van de lyrics en ik hou van zijn stem.
Sigur Rós - Starálfur - post-rock. Jónsi (de zanger) heeft mijn hart veroverd en door zijn solo-album ben ik Sigur Rós gaan luisteren. Dit nummer is echt glorieus. De strijkers zijn fenomenaal, Jónsi's stem is bovenaards en ik vind de taal (IJslands) zó mooi. Het is gewoon zo sfeervol. Als er één band was die de soundtrack van mijn leven zou verzorgen, dan zou het Sigur Rós moeten zijn.
Katy Perry - Who Am I Living For - pop. Lekker popnummer met verbazingwekkend diepzinnige lyrics. Vooral het zinnetje 'heavy is the head that wears the crown, don't let the greatness get you down' pakt me elke keer.
Beethoven - Mondschein Sonate - klassiek. Ontroerend en heerlijk om keihard aan te zette.
Herman's Hermits - No Milk Today - pop. Lekkere ouderwetse Beatleske muziek (: Echt een nummer om heel erg vrolijk van te worden.

En om maar even mee te doen aan de name dropping: ik luister momenteel ook veel naar Mumford & Sons, de Glee soundtracks, Ayreon, Lady Gaga en de Rocky Horror Picture Show soundtrack (:

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 20:29 

Tjah, ik verander heel vaak van muziekgerne dus ik luister heel veel verschillende soorten muziek. Maar voornamelijk luister ik Aziatische muziek, waarom? Omdat het gewoon leuk is, maar helemaal omdat die artiesten daar niet stil zitten. Om de paar maanden hebben ze een nieuwe album, of anders zijn ze bezig met een nieuwe tour. Dus als je het ene liedje zat bent, dan is de volgende hit al uit.

Vroeger luisterede ik vaak naar Beyoncé Knowless, ik heb al haar cd's en ik ben nog steeds wel een fan, alleen wat minder. Ze heeft maar 3 grotere albums als je die van Destiny's Child niet mee telt. Best weinig, ze moet gewoon meer muziek maken. Dit is dus voornamelijk de gerne R&B.

Er is ook en lange tijd geweest dat ik helemaal fan was van Paramore en ik heb ook vaak geluistered naar Flyleaf. Van Flyleaf heb ik helaas geen cd's (maar dat komt nog wel), die van Paramore heb ik allemaal behalve de eerste, want die kon ik telkens niet in de winkel vinden. (geen zin om op internet te bestellen haha). De nummers die ze schrijven raken me echt. Jammer dat Josh en Zac niet meer bij Paramore zitten, ik hoop dat er snel weer progress in de band komt! Dit is dus weer de gerne Rock.

Dan is er ook een heeeeele lange tijd dat ik naar J-pop luisterede (Japanse muziek) Dat luister ik eigenlijk al op de basisschool en dan voornamelijk naar Koda Kumi. Ik luister nog dagelijks naar haar muziek. Later werd ik een grote fan van Namie Amuro. Haar concerten zijn geweldig! Die Japanners weten hoe ze moeten entertainen!

Nu ben ik opeens bezig met K-pop (Koreaanse muziek). Het is echt heel leuk en het houd me echt bezig, elke dag vind ik wel een nieuw leuk nummer. Het begon met de groep 2NE1. Ze zijn nieuwkomers en ik vond per ongeluk een clip van hun op internet. Sinds dien ben ik een fan. Ze hebben ook een album gemaakt met Wil.I.Am van de Black Eyed Peas, ik kan niet wachten tot die uitkomt. Ze spreken allemaal ook Engels, CL kan zelfs Frans. Het is jammer dat Europa zo achterloopt op muziek, want in Amerika zijn ze bekend. BoA trouwens ook, wat ook een goede artiest is. Verder luister ik van K-Pop naar After School, Miss A, Wonder Girls, SNSD en Big Bang. (Big Bang heeft zelfs een keer in Nederland opgetreden.., had ik het maak gezien :cry: )

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 12:13 

Deianira~ schreef:
Dan is er ook een heeeeele lange tijd dat ik naar J-pop luisterede (Japanse muziek) Dat luister ik eigenlijk al op de basisschool en dan voornamelijk naar Koda Kumi. Ik luister nog dagelijks naar haar muziek. Later werd ik een grote fan van Namie Amuro. Haar concerten zijn geweldig! Die Japanners weten hoe ze moeten entertainen!

Nu ben ik opeens bezig met K-pop (Koreaanse muziek). Het is echt heel leuk en het houd me echt bezig, elke dag vind ik wel een nieuw leuk nummer. Het begon met de groep 2NE1. Ze zijn nieuwkomers en ik vond per ongeluk een clip van hun op internet. Sinds dien ben ik een fan. Ze hebben ook een album gemaakt met Wil.I.Am van de Black Eyed Peas, ik kan niet wachten tot die uitkomt. Ze spreken allemaal ook Engels, CL kan zelfs Frans. Het is jammer dat Europa zo achterloopt op muziek, want in Amerika zijn ze bekend. BoA trouwens ook, wat ook een goede artiest is. Verder luister ik van K-Pop naar After School, Miss A, Wonder Girls, SNSD en Big Bang. (Big Bang heeft zelfs een keer in Nederland opgetreden.., had ik het maak gezien :cry: )

OMG! K--pop is geweldig! ik ben er helemaal fan van. 2NE1 is erg goed, ikhou van hun attitude. Het is óf laten we lekker los gaan en zie ons geweldig zijn, óf over een jongen die hun gedumpt heeft en waarvan ze hebben, je dumpt mij? So what? Ik ben geweldig. Naja, dat is het gevoel dat ik krijg. 4Minute is ook goed, maar dat komt omdat Hyunah vet cuwl is :3
Ik was ook fan van F(x), maar zij hebben een heel lange break. -.-

Ik vind Koda Kumi wel goed, maar ikken haar alleen omdat ze voor Final Fantasy 10-2 een paar nummers heeft gezongen, 1000 words en Real Emotion.
Ik luister sowieso wel veel soundtracks van Final Fantasy (X) Nobuo Uematsu, de composer voor bijna alle FF games, is een muziaal genie. ECHT prachtig.

Ik ben ook erg fan van metal laatste tijd. :love:
Ik kan me er wel goed in vinden, want vaak zitten er mooie diepe teksten onder, die ik mis in de pop/r&b muziek. Je moet soms wel concentreren om de tekst te horen, maar daar hebben we lyrics voor.
De Visual Kei scene is ook cuwl. Ik ben al een echte Versailles en Malice Mizer fan :3
Paramore is ook geweldig, alleen jammer dat Josh en Zac uit de band zijn.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 8:12 

Ik luister elk genre wel, maar mijn favoriet blijft klassieke muziek. Dan kunnen we denken aan Mozart, Beethoven en Bach bijvoorbeeld. Of de muziek van Pyotr Ilyich Tchaikovsky. Ja, ik houd echt van klassieke muziek. Het liefst opera maar andere klassieke muziek vind ik ook goed. Met deze muziek verdwijn ik in mijn eigen droomwereldje en kan ik goed nadenken.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 13:38 

Ik ben ook zo'n iemand die echt overal naar luistert. :') Ik luister heel veel pop, maar eigenlijk alleen Japanse popmuziek (en Taylor Swift en Katy Perry), maar qua Engelstalige muziek luister ik weer heel veel naar indie(rock), folk en country.

Ik ben nu al zo'n drie jaar fan van Johnny's Entertainment. JE is een talent agency, dus ze 'produceren' boybands. Ja, boybands. Ik ben er ooit eens toevallig ingerold en vervolgens niet meer weggegaan. Mijn favoriete bands is NEWS, die echte popmuziek maakt. Ze doen op dit moment vrij weinig, maar de subgroep Tegomassu en lid Yamashita Tomohisa wel. :)

Ook vind ik KAT-TUN erg leuk (pop/rock met rap). Ondertussen is Akanishi Jin van KAT-TUN solo gegaan en hem vind ik ook geweldig. :') Hij maakt vooral hip-hop/pop en hoewel hij veel autotune gebruikt, kan hij echt goed zingen.

En ja, het zijn mooie jongens, maar ik vind de muziek écht leuk, anders zou ik er niet naar luisteren. :') The prettiness only adds up, haha. Daarnaast vind ik ook wel andere Japanse muziek leuk, maar JE is toch wel mijn favoriet. Ik heb ook een tijdje naar K-pop geluisterd, but I got bored. XD

Verder luister ik ook veel Engelstalige muziek. Een van mijn favoriete bands is Death Cab For Cutie (die ik in juni live mocht aanschouwen <3), maar ik houd ook van Snow Patrol, Fleet Foxes en Mumford & Sons. Daarnaast ben ik ook dol op singer-songwriters, zoals Jason Mraz, Darren Criss, Paolo Nutini en The Tallest Man on Earth. En dit jaar heb ik country (Band of Horses, The Low Anthem, Fleetwood Mac) ontdekt. :D Ik houd gewoon van gitaarmuziek, laten we het daar op houden. XD

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: