Katniss Everdeen
>
Hailee Steinfeld - Zoals al eerder gezegd: wat jong, maar ze voldoet prima aan de manier waarop Katniss beschreven is.

>
Georgie Henley - Misschien een wat te 'lieve' actrice (denk aan haar rol in de Narnia-films), maar het is een hele goeie actrice dus ik ben er zeker van dat ze ook wel een kick-ass rol voor haar rekening zou kunnen nemen.
Peeta Mellark
David Kross - Ik weet echt niet wie de rol van Peeta moet spelen dus ik heb gekozen op basis van looks. Deze acteur ken ik niet, maar hij leek me qua uiterlijk een prima Peeta :')
Austin Butler - Same here. Ziet er uit als een echte Peeta.
Gale Hawthorne
Dev Patel - Wordt lichtelijk problematisch als Hailee of Georgie gecast zou worden als Katniss omdat ze dan niet echt door kunnen gaan voor neef en nicht, maar hij lijkt me echt een perfecte Gale (:
Haymitch Abernathy
Jeff Bridges - Speelt ongetwijfeld een fantastische dronkenlap en is gewoon een hele goeie acteur.
Val Kilmer - Past wellicht beter bij de uiterlijke beschrijving van Haymitch.
Verder zou ik het echt GEWELDIG vinden als of Robert Downey Jr of Johnny Depp de rol van Haymitch zou spelen, ook al past geen van beide eigenlijk echt bij de boekbeschrijving :')
Primrose Everdeen
Elle Fanning - Getalenteerde actrice, de juiste leeftijd en het juiste uiterlijk. Perfect fit.
Finnick Odair
Robert Pattinson - Knap, kan acteren en voldoet aan de beschrijving van Finnick. Ook de juiste leeftijd.
Emile Hirsch - Voldoet ook aan de beschrijving en is sowieso een fantastische acteur. Met een beetje fysieke oefening zou hij een prima Finnick kunnen zijn.
Rue
Willow Smith - Staat op dit moment meer in de spotlight met haar zangtalent, maar aangezien het acteerbloed zeker in de familie zit kan ze dat vast ook. Past perfect bij de beschrijving en heeft de juiste leeftijd.
Cinna
Jude Law - Gerespecteerde acteur en waarschijnlijk te main stream voor zo'n relatief kleine rol, maar hij zou perfect zijn. Voldoet aan de beschrijvingen en dat korte haar staat 'm heerlijk.
Milo Ventimiglia - Cinna staat niet zo uitgebreid beschreven dus hij zou ook voldoen. Kort haar staat ook hem prima en in mijn hoofd zou hij de rol van stylist ook prima op zich kunnen nemen.
Effie Trinket
Miranda Richardson - Voornamelijk door haar rol als Rita Skeeter weet ik zeker dat zij alle belachelijke pruiken prima aan kan. En daardoor heeft ze ook bewezen dat ze prima een pushy karakter aan kan.