Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Wie is je favoriete personage?
Rachel 9%  9%  [ 3 ]
Kurt 26%  26%  [ 9 ]
Finn 3%  3%  [ 1 ]
Quinn 9%  9%  [ 3 ]
Sue 12%  12%  [ 4 ]
Will 3%  3%  [ 1 ]
Artie 0%  0%  [ 0 ]
Emma 0%  0%  [ 0 ]
Mercedes 0%  0%  [ 0 ]
Santana 21%  21%  [ 7 ]
Brittany 15%  15%  [ 5 ]
Puck 3%  3%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Mister Moneypenny

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:09 

Afbeelding

Waar gaat de serie over?

Glee is een Amerikaanse televisieserie van de TV-zender Fox. Het gaat over een groep leerlingen die onder leiding van docent Spaans Will Schuester, de Glee-club van William McKinley High School nieuw leven in willen blazen. Als New Directions! proberen zij Nationals te winnen, hierdoor mogen zij blijven bestaan. Dit gaat echter niet zonder de nodige tegenstand van de cheerleaders en hun coach Sue Sylvester en de footballspelers. En natuurlijk spelen ook de persoonlijke levens van de leden een grote rol.

Cast

Will Schuester - Matthew Morrison
Rachel Berry - Lea Michele
Finn Hudson - Cory Monteith
Quinn Fabray - Dianna Agron
Mercedes Jones - Amber Riley
Kurt Hummel - Chris Colfer
Tina Cohen-Chang - Jenna Ushkowitz
Artie Abrams - Kevin McHale
Noah 'Puck' Puckerman - Mark Salling
Sue Sylvester - Jane Lynch
Emma Pilsbury - Jayma Mays
Terri Schuester - Jessalyn Gilsig

Uitzenddata

Amerika: Dinsdag, wat betekent dat de aflevering woensdag online op het internet staat.
Nederland: Dinsdagavond op RTL5 om 20.30 uur.
Belgií«: 2BE zal de serie vanaf 19 februari om 19.45 uur uitzenden.

Om het kijkplezier van de Nederlandse en Belgische volgers niet te verpesten, wil ik vragen om spoilers vanaf 2.02 onder tags te plaatsen.

Laatst bijgewerkt door Kevin op wo apr 27, 2011 13:27, in totaal 7 keer bewerkt.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:13 

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nog iets meer dan een week en er komen weer nieuwe episodessssss! Ik kan echt NIET wachten.

Op dit moment is de verhaallijn van Kurt (ik zal niet teveel uitwijden, weet niet precies wat mensen wel of niet willen weten) wat mij betreft het interessants, en heel stiekem is dat ook waar ik voor blijf kijken. Ik vind de cast wel helemaal geweldig, en qua personages ben ik naast Kurt ook weg van Mercedes en Sue. Will, Rachel en Finn, toch eigenlijk de hoofdpersonen, doen me stiekem niet zoveel.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:27 

Oké, honestly, ik vond de pilot eerst écht niet leuk. Maar toen ben ik na aandringen van een vriendin de tweede aflevering gaan kijken en toen de derde, en de vierde.. Ja, ik ben een Gleek geworden!

Ik vind sommige dingen in Glee nog wel een beetje onwerkelijk op sommige momenten, maar op andere momenten is het juist weer heel erg geloofwaardig, zeg maar. Ik kan niet wachten op de nieuwe episode. ^^

Verder is mijn favoriete character Sue. <3
Ik... heb er geen woorden voor. <3

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:33 

JA OMG GLEE! =D

Ik keek het lang voordat het op de Nederlandse TV kwam.
Eerste keer dat ik het zag was zelfs nog op mijn PSP op school toen de tijd lol.

Zoals Niinza al zegt, de pilot was eigenlijk zo leuk nog niet... Maar het begon steeds leuker te worden en op een gegeven moment werd ik verslaafd haha, dus ik moest elke week wachten. >_< Heb er nu ook echt een hekel aan dat ik nu al best lang wacht op een nieuwe episode, en niet alleen ik. Het duurt echt te lang, ik kan niet tegen die 'winterstop' zeg maar haha.

Anyways, Glee is zo meeslepend echt zo leuk! Ik word er helemaal vrolijk van altijd. Ik ben ook zelf een type die van zingen, dansen en zo hou.

Mijn favoriete characters zijn Brittany en Santana. ^^
Ik hou er ook zo erg van als Brittany danst, ze is zo goed. <3
En oh ik vind Kurt ook geweldig lolz.

Spoiler:
Ik kan alleen niet tegen Finn/Rachel, pfff ik word er zo verdrietig van af en toe. xD Ik vind het zo jammer dat ze uit elkaar zijn, ik vraag me af hoe lang het gaat duren wanneer ze weer bij elkaar komen, of ze nog wel bij elkaar komen. :")

Laatst bijgewerkt door Shiralee op za jan 29, 2011 19:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:56 

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik heb maar een paar afleveringen gezien en het heeft me niet echt over een streep getrokken. Aan de andere kant dacht ik ook dat het al lang gaande was op de Nederlandse televisie en dat ik dus mijlenver achter lag.
In ieder geval ben ik er een paar dagen geleden achter gekomen dat het eerste seizoen net is afgelopen en dat ik vermoedelijk een van de eerste afleveringen van Glee heb gezien. Misschien had ik dus toch door moeten kijken. Want de liedjes zijn wel enorm aanstekelijk.
Zodra ik anders series heb gezien, begin ik misschien wel met Glee.
In ieder geval ken ik er dus te weinig van af om met zekerheid te kunnen zeggen wie mijn favoriet is. Waarschijnlijk die ene jongen die in het begin nog iedereen moet vertellen dat hij homo is. Hem vind ik in ieder geval briljant acteren!

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 20:06 

Aisling schreef:
In ieder geval ken ik er dus te weinig van af om met zekerheid te kunnen zeggen wie mijn favoriet is. Waarschijnlijk die ene jongen die in het begin nog iedereen moet vertellen dat hij homo is. Hem vind ik in ieder geval briljant acteren!

Die heet. KUUUUUUUUUUURRRRRT :D :D En de acteur heet Chris Colfer en hij kreeg onlangs nog een Golden Globe, dus wat dat 'briljant acteren' betreft zit je best helemaal snor.

En verder ben ik helaas ook een Gleek. Ik zeg helaas, omdat ik eigenlijk wel besef dat er schrijftechnisch en meer gewoon echt veel gaten en mankementen aan de serie zitten, maar ik vind het gewoon zo leuk en grappig en fun dat het gewoon echt leuk is om te volgen. Sommige personages kunnen me ook echt geen zak schelen (lees: Finn, Will,...), maargoed.

Het is dus misschien echt heel cliché en fout enzo, maar toch vind ik het tegelijk ook super xD. En tja. Mijn favoriete personage is zonder twijfel Kurt. Volgens mij is hij ook gewoon de reden waarom ik zo trouw blijf kijken. Ik ben echt heel erg benieuwd waar zijn verhaal heengaat.

Oja en Jane Lynch als Sue is ook gewoon geweldig.
En Britanny <3.

En. De rest gaat even onder spoilertags.

Spoiler:
- Mercedes en Tina zijn zo underused vind ik in S2. Vooral Mercedes moet dringend een mooie verhalenlijn krijgen.
- Ik hou stiekem wel van Quinn/Sam.
- KLAINE HAS TO HAPPEN! Als Ryan Murphy durft Klaine niet door te laten gaan, dan ga ik 'm hoogst eigenhandig de keel omdraaien ofzo. Ik meen het.
- ...

Dat was het even voor nu.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 21:25 

Oh, I looooove! "Somewhere over the rainbow!" Ik ben helemaal verliefd op de serie.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 21:58 

Ik heb de eerste vier afleveringen gezien (omdat 2BE zomaar even besliste te stoppen na 2 weken) en vond die echt goed. De eerste vond ik van die vier wel de beste. Natuurlijk hou ik helemaal van Kurt - who doesn't? En van Sue. Jane Lynch is echt een geweldige actrice.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 22:21 

Oh, Glee! Ik ben echt helemaal verliefd. Ik ben het gaan kijken toen het in Nederland op tv kwam, maar loop ondertussen tegelijk met Amerika en ik kan niet wachten op de nieuwe afleveringen (:

Het lijkt er op dat ik een van de weinige ben die Finn wel leuk vind, maar ik vind Rachel niks. Verder vind ik Kurt, Puck en Brittany echt awesome! Vind het ook sehr nice dat Chris Colfer een Golden Globe heeft gewonnen en zijn speech was echt... wow.

De rest even onder een spoilertagje :)

Spoiler:
Ik ben het helemaal eens met Charlie. Als Klaine niet door gaat, help ik je z'n nek om draaien. Denk niet dat we de enige zijn...
Verder vind ik Sam echt drie keer niks en vind ik dat Quinn veel beter kan. Niet dat Finn top voor d'r was, maar ik vond Quinn en Puck ook wel wat!

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 3:25 

Glee. OMG.

Ik werd in september zo'n beetje psychologisch volledig gebrainwashed door Charlie en Lacrimosa dat ik me verplicht voelde om ook Glee te kijken, wil ik kunnen meepraten over het onderwerp. Of zo. Ik had er niet zo veel zin in omdat TV-musicalstuff me niet aanspreekt, maar daar heb ik me toch wel een beetje in vergist.

Ik volg mee met Amerika. En OK, qua verhaallijnen is het niet altijd even realistisch en IC. Maar ik kijk voornamelijk voor de performances en zo. Ik wou dat er in mijn school ook zoiets bestond, dan had ik zeker in zo'n Glee Club gezeten!

Voor de rest zal ik maar spoilertags gebruiken :') Niet dat het altijd zo spoilerig gaat zijn :P

Spoiler:
- Will is one hell of a supersexy hot teacher! :'D Ik ship hem ook volledig met Emma. Terri kan ik niet uitstaan. Ik heb een echte hartgrondige hekel aan leugenaars op dat niveau en ze moet weg. Ze is eng.
- Sue is echt mijn godess xD Ze is zo heerlijk gemeen, soms over the top dat ik echt mijn hand tegen mijn kop kan slaan, maar heeft toch een menselijk kantje, en dat ontroert me wel een beetje :')
- Van Rachel weet ik nog altijd niet wat denken. Het ene moment kan ik ze echt niet uitstaan en vind ik ze een egocentrische arrogante bitch. Anderzijds denk ik op hetzelfde moment soms ook wel dat ze gelijk heeft en voel ik zelfs met haar mee. Ik weet tot op heden nog altijd niet of ik Rachel nu tof vind of niet. Lea zet haar zonder enige twijfel wel goed neer :)
- Kurt vond ik in het eerste seizoen echt een bitch. Vervelend. Hij deed een beetje te hautain. Maar nu hij zo'n beetje een van de main characters is, vind ik hem en zijn verhaallijn al veel interessanter. Benieuwd wat van hem en Blaine gaat komen :')
- Ik wil dat het karakter van Mercedes dringend meer diepgang krijgt! Amber heeft enorm veel talent, en ik vind dat ze niet genoeg aan bod komt. I want more!

En de mash-up van Umbrella/Singing In The Rain vind ik gewoon geweldig (gedaan)! ^^ Ik krijg meteen zin om ertussen te gaan staan en mee te performen :D

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:11 

@SWQ:

Haha, ja, bij ons op school zijn er ook van die í¼berGleeks die een Glee Club willen oprichten (ja, zelfs in het hoger) (ja, zelfs in een filmschool waar ons geleerd wordt hoe fout Glee eigenlijk wel niet is, verhaaltechnisch gezien dan). Maargoed, het blijft voorlopig bij speculeren xD. Niet dat het ooit wat zal worden natuurlijk. :') En ik wou lekker wel in de Glee Club gaan, ook al kan ik niet zingen en ook al niet dansen, dus ik doe wel iets op de achtergrond dan en cheer mee ofzo xD.

En de rest van de @ gaat onder spoilertags.

Spoiler:
Will is een hoer en moet weg, echt xD. Hij moet alleen wel met Emma eindigen, da's waar. Met je mening over Sue ben ik het eens en met je mening over Rachel eigenlijk ook wel. Vaak denk ik ook gewoon dat Lea best wel veel Rachel in haar heeft, maar dat terzijde. Ik vind Rachel an sich wel hip, maar niet met Finn.

Je mening over Kurt ga ik niet meer aanhalen (he, kijk, daar doe ik het toch!), maar ik denk dat ik ze wel snap xD. Maar he he he. We zijn nu season twee, dus je lieft hem nu wel heel erg natuurlijk. Jaja, ik voel het wel. EN JA. HELEMAAL EENS met je mening over Mercedes. Amber moet niet alleen van die uithalen krijgen ik een liedje, maar een deftige verhalenlijn. Geef haar ook eens een gezinnetje ofzo, dat lijkt me leuk. Genoeg mogelijkheden. Hop hop Murphy.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:29 

Ook ik ben een Gleek. En ook ik besef dat het misschien niet de briljantste serie ooit is w.b. schrijven en plots etc., maar het is gewoon zo vrolijkmakend en blij dat ik toch blijf kijken. Ik heb ook alle Glee CD's gedownload en die luister ik regelmatig, gewoon, omdat het leuk is. Een beetje cheesyheid op z'n tijd moet kunnen, toch. ;)
Wat ik wel vervelend vind, is dat als je het origineel opzoekt van een liedje dat Glee heeft gecoverd, dat je dan in de comments op YT dingen ziet staan als "Glee heeft dit beter gedaan dan het origineel! Woot!" vs "Glee is stom, het origineel is hoe dan ook altijd veel beter!" en dat soort dingen. Daar kan ik me echt aan ergeren, aan die internetoorlogen. Live and let live, ofzo. xD

Spoiler:
- KURT <3 is een van de grootste redenen, al dan niet de allergrootste, dat ik Glee blijf volgen (crush xD). Ik vind hem het boeiendste personage, en zijn verhaallijn is ook de enige die me echt raakt. Ik ben een groot Klaine-fan ook, en ik heb laatst 9 salto's achter elkaar gemaakt toen Chris een Golden Globe won. Zijn reactie was zo lief en ontroerend, en zijn speech, het was echt heel erg aww. <3
- Finn, Rachel, Will, don't care. In het eerste seizoen had ik nog wel veel sympathie voor Will, en Will/Emma is heel leuk, maar in het tweede seizoen vind ik hem gewoon niet echt boeiend. xD Finn is te, euhm, dom. Rachel vind ik op zich wel grappig, maar niet in combinatie met al haar Finn-gewhine.
- Stiekem vind ook ik Sam/Quinn superschattig.
- Te weinig Mercedes, Tina en Puck.
- En ik ben een groot Brittany en Santana-fan! Brittany is zooo grappig, en Santana ook, doch op een heel andere manier. xD Brittany heeft altijd de leukste quotes, en ik ben ook heel blij dat ze in dit seizoen meer aandacht hebben gekregen.

Ik kan niet wachten tot over een week, dan eindelijk weer een nieuwe aflevering! =D

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 14:15 

@Glauces Heb je ook alle albums van elke episode? Die zijn er ook namelijk. ^^

Spoiler:
- Kurt, ja echt geweldig. Ik zag laatst een werkelijk waar een prachtige fan-vid over hem (http://www.youtube.com/watch?v=KcgDmhiRX88).
Ik kreeg er helemaal traanogen van, haha.

Ook Klaine is gewoon geweldig, zo lief en schattig, ik hoop dat ze snel bij elkaar komen. Ik krijg hier ook elke keer maar weer traanogen van. xD

Ik ben een beetje overemotioneel denk ik, lol. ^^

- Brittana is <3. Ik ben ook blij dat Brittany een wat grotere rol speelt in de serie, en zoals ik al eerder zei ik ben weg van haar dansen.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 1:20 

Glauces schreef:
Spoiler:
- KURT <3 is een van de grootste redenen, al dan niet de allergrootste, dat ik Glee blijf volgen (crush xD). Ik vind hem het boeiendste personage, en zijn verhaallijn is ook de enige die me echt raakt. Ik ben een groot Klaine-fan ook, en ik heb laatst 9 salto's achter elkaar gemaakt toen Chris een Golden Globe won. Zijn reactie was zo lief en ontroerend, en zijn speech, het was echt heel erg aww. <3
- Finn, Rachel, Will, don't care. In het eerste seizoen had ik nog wel veel sympathie voor Will, en Will/Emma is heel leuk, maar in het tweede seizoen vind ik hem gewoon niet echt boeiend. xD Finn is te, euhm, dom. Rachel vind ik op zich wel grappig, maar niet in combinatie met al haar Finn-gewhine.
- Stiekem vind ook ik Sam/Quinn superschattig.
- Te weinig Mercedes, Tina en Puck.
- En ik ben een groot Brittany en Santana-fan! Brittany is zooo grappig, en Santana ook, doch op een heel andere manier. xD Brittany heeft altijd de leukste quotes, en ik ben ook heel blij dat ze in dit seizoen meer aandacht hebben gekregen.

Deze volledige post tot de tweede dus eigenlijk, zegmaar. Ben het echt helemaal eens met mijn leuke bovenposter :'). Overigens ging ik ook echt helemaal uit mijn dak toen Chris die Golden Globe won. Ik had echt een rotdag/nacht en heb de GG's live gestreamed en was zo moe als het maar kon.. Bij gevolg ben ik echt ongelofelijk beginnen janken toen ie won en die speech gaf. Volgens mij heb ik een halfuur gejankt ofzo XD. Maar ik blame het vooral op het feit dat ik echt moe was en eigenlijk aan het studeren moest zijn ofzo. But still.

Verderr, hoor ik rumours die ik niet zo leuk vind her en der, maar dan ook weer rumours die ik stiekem wel weer leuk vind. Maargoed, rumours zijn maar rumours en ik kijk heel erg uit naar de komende episodes en dan zie ik vanzelf wel weer of de rumours kloppen of niet.

Oja, nog random dingetjes:
Spoiler:
a) Santana moet meer solo's krijgen. b) Quinn/Mercedes vriendschap moet weer een boost krijgen. c) Ik denk dat ik Britanny best wel schattig vind met Artie, d) Kurt/Rachel is mijn favo friendship. Zo.

Laatst bijgewerkt door Enjolras op ma jan 31, 2011 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 10:34 

Charlie schreef:
Oja, nog random dingetjes:
Spoiler:
a) Santa moet meer solo's krijgen. b) Quinn/Mercedes vriendschap moet weer een boost krijgen. c) Ik denk dat ik Britanny best wel schattig vind met Artie, d) Kurt/Rachel is mijn favo friendship. Zo.

Santa! XD

Spoiler:
a) So true. Ik vond haar versie van Valerie echt zo leuk!
b) Dit ook. Sowieso moet Mercedes storyline krijgen.
c) True!
d) JA. Ik vind ze leuk samen. ^^

Maar ja, nog een weekje tot de aflevering. Ik ben benieuwd, heb het stiekem toch wel gemist. XD

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: