Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 19:20 

Stravaganza

Afbeelding

Stravaganza is een reeks boeken geschreven door de Britse kinderboekenauteur Mary Hoffman. Het verhaal vindt plaats in Islington, een kleine stad in de buurt van Londen, en het fictieve Talia. Renaissance Italií« heeft model gestaan voor de fictieve locatie.
Inmiddels zijn er vijf boeken verschenen waarvan de eerste vier al naar het Nederlands vertaald zijn. De vijfde komt in mei 2011 in het Nederlands uit. Het zesde boek komt in 2012 uit (in het Engels).

Stad van Maskers (City of Masks)
    Het ene moment ligt Lucien Mulholland ziek in bed, en het volgende moment beland hij in het zestiende eeuwse Italií« - Talia genaamd. Daar kan hij zich vrij bewegen, niet zoals toen hij kanker had in zijn eigen wereld. Hij komt in de stad Bellezza - de stad van maskers - dat heel erg lijkt op onze Venetií«. Lucien maakte kennis met Arianna, een meisje dat op de eilanden woont en beleeft samen met haar veel avonturen in Talia. Hoe hij daar komt is simpel; door een notitieboekje dat hij van zijn vader heeft gekregen. Maar al gauw verandert alles... Er dreigt gevaar in Talia, maar niet enkel daar. Ook in Luciens eigen wereld, zijn er problemen. Zijn tumor groeit, en het is nog maar de vraag of hij het zal overleven.

Stad van Sterren (City of Stars)

Georgia koopt een Etruskisch beeldje van een gevleugeld paard. Achteraf blijkt dat ze hiermee door de tijd kan reizen. Ze komt terecht in de 16e eeuw in Remora, een stad in het land Talia welke is gelegen in een parallelle wereld. Remora lijkt heel erg op de stad Siena in onze Italií«. Elk jaar worden er paardenraces gehouden. De stad is in twaalven gedeelt; de Leeuwin, de Weegschaal, de Ram, de Tweeling, en ga zo maar door (de sterrenbeelden), zij hebben allemaal (behalve de Leeuwin, die is trouw aan Remora zelf) een stad buiten Remora die zij trouw zijn, en hebben allen een tweetal kleuren die als herkenningsteken dient. Er heerst vijandschap tussen de Twaalfden, en als Cesare - de jongen die het paard zou berijden voor de Ram - verdwijnt, heerst er paniek. Wie moet er nu het paard berijden? Er is maar een iemand die dat kan doen... Georgia...

Stad van Bloemen (City of Flowers)

In dit deel komt Sky in het bezit van een blauw parfumflesje. Dat is zijn talisman - iets wat hem naar Talia brengt, een soort van 16-eeuwse Italií«. Hij ontdekt dat in Giglia - een soort van Florence - veel gebeurtenissen zullen gebeuren. Er zullen veel di Chimici's - de rijkste familie in Talia - trouwen, en alles wijst er naar dat het een bloedbad zal worden... En de Stravaganti zetten alles op alles om dat te voorkomen...

Stad van Geheimen (City of Secrets)

Het vierde deel van de Stravaganza serie. Favoriete karakters als Luciano en Arianna maken opnieuw hun opwachting. Daarnaast worden er ook nieuwe karakters geí¯ntroduceerd, zoals de dyslectische en zeer intelligente jongen Matt die terecht komt in de universiteit waar Luciano ook studeert, in Padavia (het Taliaanse equivalent van de Italiaanse stad Padua).

Stad van Schepen (City of Ships)
    Dit vijfde deel speelt zich af in Classe, de Taliaanse versie van Ravenna.
    Spoiler:
    Isabel Evans heeft een tweelingbroer - Charlie - die in bijna alles beter is dan zij. Daardoor sluit ze zich van hem af. Wanneer ze met een stuk mozaí¯ek stravageert naar Classe komt ze erachter dat die stad en Bellezza worden bedreigd door de Di Chimici's, die een verbond hebben gesloten met een volk uit het oosten. Flavia, de Stravagante daar, zegt dat zij Classe zal behoeden voor een ramp. Maar hoe moet ze dat volbrengen, in een stad waar alles om water en de zee draait, want Isabel kan niet eens zwemmen...

Stad van Zwaarden (City of Swords)
    In de loop van 2012 komt het zesde deel van deze serie uit. Wanneer de Nederlandse vertaling uitkomt is nog niet bekend.

Bron: Wikipedia

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:14 

Oh wow, ik wist niet dat ze door bleef schrijven?!
Ik vind het echt een super gave serie, vooral omdat elk boek een ander hoofdpersoon heeft wat welk elkaar later in het verhaal tegenkomt om er een geheel van te maken. En het feit dat het net echt lijkt, je komt in een omgekeerde oude wereld van Italií«. je zou gewoon op vakantie kunnen gaan en de plekken bezoeken waar sommige scenes zich afspelen.
De eerste drie boeken heb ik thuis liggen en in het 4e ben ik ooit begonnen. Maar ik wist niet dat ik nu nog meer zou moeten lezen.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:36 

Ik heb de eerste drie gelezen, ik heb dus wat bij te lezen :)

Ik vond de eerste twee boeken erg sterk, de derde was wat minder, maar nog steeds erg leuk om te lezen. De Engelse hardcovers zijn ook zooooo mooi :)

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 19:19 

Ik heb hier nog geen enkel boek van gelezen, alhoewel een vriendin van me het wel heeft aangeraden. Een lánge tijd geleden. Ik ben enkel niet zo'n grote fan van het derde POV...
En bij een goed boek kan ik me daar heus wel overheen zetten, maar ik weet het hier nog niet zo goed...

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 17:14 

*kickt topic omhoog*

Ik ken Stravaganza al een tijdje omdat Arianna het leest en ik vond het toen al interessant klinken, alleen was het bij mij in de bieb of boekhandel niet te krijgen. Maar afgelopen vrijdag was ik in Rotterdam en daar hadden ze een hele tafel vol met alle Stravaganza's! Dus toen heb ik mezelf maar getrakteerd op het eerste deel & I loved it!

Ik zet mijn reactie even onder spoilertags, voor de zekerheid...

Spoiler:
- Ik vond het verhaal van Lucien en zijn ziekte echt heel mooi! Op de een of andere manier kon ik helemaal begrijpen hoe het voelde voor hem om gewoon gezond in een andere wereld rond te lopen, terwijl hij in zijn eigen wereld aan bed gekluisterd is. Dit vond ik echt heel boeiend. Ook had ik niet verwacht dat hij op deze manier dood zou gaan, maar ik vond het wel heel erg mooi. ALs ik niet in de trein had gezeten, had ik vast een traantje weggepinkt.

- Arianna is echt tof! Vanaf het eerste moment vond ik haar al stoer met haar droom om mandolier te worden en dat is naarmate het boek alleen maar gegroeid. Als duchessa vind ik haar echt kick-ass! Ben benieuwd wat voor grote dingen ze nog allemaal gaat doen (:
Het was alleen nogal vaag, maar het moment dat je voor het eerst leest dat zowel Arianna en de duchessa violetkleurige ogen hebben, dacht ik al aan het idee dat de duchessa misschien wel haar moeder was... Geen idee HOE ik het wist, maar ik had Mary hier al door, haha.

- Mijn lievelingsscí¨nes waren *denkt* het stukje waarin Lucien samen met zijn ouders naar Venetií« reist. Vond ik heel erg mooi. Het tripje van Lucien en Arianna naar de eilanden vond ik ook heel tof én de moordaanslag op de duchessa in de Glazen Zaal, want dat was ZO spannend!

Vanmiddag ben ik begonnen in deel twee en ik ben heel erg benieuwd! Ik vind het wel even wennen dat het opeens niet meer over Lucien gaat, maar over dat meisje. Maar het is vast weer net zo goed (:

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Keer terug naar Media
Ga naar: