Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 11:33 

Voor de mensen die een zwak hebben voor zingen, acteren en dansen, en dit dan nog gecombineerd in een show: een topic over musicals!

Hier kan je alles kwijt wat je kwijt wil over musicals! Heb je er wel al eens bezocht, of zou je dat graag willen doen? Welke vond je hip of net niet leuk? Wat zou je zelf nog heel graag willen zien ooit? Doe je misschien zelf in je vrije tijd mee aan dergelijke dingen of volg je misschien een opleiding om later hopelijk in die wereld mee te kunnen?

Hier kan je alles bespreken! Brand maar los!

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 13:42 

Om heel eerlijk te zijn ben ik nog maar naar twee musicals geweest gedurende de 23 jaar dat ik op deze aardbol rondloop.
De eerste keer was jaren geleden toen een van de verhalen (de Trullenhoedster) van O.B. Bommel door Opus One werd vertolkt. Bij mijn weten met Jon van Eerd. Wat dat betreft is het wel jammer dat er nu nog zo weinig van te vinden is. De nummers hadden zo iets magisch over zich.
De tweede keer is inmiddels ook al weer een jaar of vijf/zes geleden. Dat was kort nadat zelf in een versie van de Lion King had gespeeld, dat ik de echte versie ook wel eens wilde meemaken.
Op dat moment begreep ik pas dat we met onze versie van de Lion King praktisch dezelfde kostuums en make-up hadden.

Overigens zijn er nog zat musicals die ik nog eens zou willen zien. Phantom of the Opera, Hairspray en Grease.
Het is niet echt mijn favoriete bezigheid, ik hou meer van theater en cabaret. Maar over het algemeen is de muziek zo aanstekelijk. Om nog maar te zwijgen van de dansen.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 20:51 

Oeeeh, ik HOU van musicals!

Ik ben er al bij redelijk wat geweest, de meest recente was afgelopen woensdag, toen ging ik met m'n moeder naar Urinetown. Het was echt meesterlijk, zal het even onder spoilertags zetten voor de mensen die er nog heen willen/heen gaan. ;)
Spoiler:
Ik vond het zo cool dat de 'normale' musical op de hak werd genomen. Dat de held altijd overleefd en zijn liefje krijgt en hetgene waar ze voor strijden ook altijd lukt. Maar bij Urinetown was het zo dat de held doodging en niet echt wat met z'n liefje kreeg en dat hetgene waar ze voor streden eigenlijk helemaal niet lukte. Het was ook zo ongelooflijk grappig. Ik hou echt van Agent Knuppel en Kleine Eefje, dat koppel is echt geweldig!
Verder was ik nog nooit naar een kleine musical geweest, dus vond het erg knap hoe ze met de 'beperkte' decorstukken die ze hadden een hele show konden maken!

Ik zou nog heel graag The Phantom of the Opera zien. Lijkt me zo magisch!

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 14:47 

Oeh ik houd van musical! Echt waar <3 Ik vind het zo tof. Mijn lijstje:

Anatevka
Crazy Shopping
Doe Maar! 2x
Di-rect doet Tommy
Footloose
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat 2x
Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Meneer?
Kruistocht in Spijkerbroek
Love Me Just A Little Bit More
Mamma Mia!
Parade (Londen)
Petticoat 2x
Soldaat van Oranje
Tarzan
Urinetown

Joseph heb ik gezien met Freek Bartels en met Ivo Chundro. Petticoat heb ik gezien met Chantal Janzen en Brigitte Heitzer. Tarzan heb ik gezien met Roy Iersel en Bente van den Brand. En in Urinetown had ik Yoran de Bont ipv Jamai.

Ik zal de laatste drie even bespreken :)

Soldaat van Oranje
Wat een prachtige voorstelling. Eén van de beste muscials die ik ooit gezien heb. Het verhaal is gewoon goed, dat is het niet eens. Het decor is echt spectaculair. Het zijn geen musicalacteurs en dat is soms wel jammer, maar ik vond de zang niet slecht. Matteo speelt Erik toch beter dan de meeste musicalacteirs denk ik, want hij is wat stoerder en ruwer. Dat past. En Oren Schrijver heeft me niet teleurgesteld als Anton.
Jup, echt heel gaaf. Ik zou hem nog eens willen zien.

Petticoat
Ik had dus Brigitte deze tweede keer. Waarom een tweede keer? Ik heb ervan genoten de eerste keer, hij was onwijs grappig. Mijn ouders konden goedkoop kaartjes krijgen, dus ik wilde graag mee. Plus, ik heb een zwak voor Freek Bartels :') Ik kan het echt niet helpen. Gelukkig speelde hij dus. Het is wel leuk om de orginele voorstelling te zien, de vorige keer was het de tryout. Het meeste is wel hetzelfde gebleven. En serieus, Wilma is een briljant personage. En ik ben verliefd op Peter!

Urinetown
Ik ben gisteren naar de laatste voorstelling van Urinetown geweest. Top! Serieus. Jamai heeft stemtroubles, dus we hadden Yoran de Bont. Maar ik heb Jamai geen seconde gemist, hij deed het onwijs goed als Bobbie. Ik ga nu even onder spoilertags.
Spoiler:
De muscial zelf vond ik dubbel. Hij is echt heel erg gaaf, hoe het hele musicalgenre op de hak genomen wordt. En Kleine Eefje en Agent Knuppel zijn natuurlijk heel gaaf. Maar toch.. Ik vond het persoonlijk een beetje een domper dat Bobbie doodging xD Het is verfrissend en orgineel, maar toch. Ik ben een sucker voor happy ends. Lot is wel het briljante mooie-maar-domme-meisje-waar-iedereen-voor-valt-type, trouwens. Ik heb me doodgelachen met Sta Op En Loop xD Hm. Ik vind hem leuk, maar toch ^^

Mijn stiekeme voorkeur voor Rene van Kooten is weer dubbel en dwars bevestigd <3 En well. I just liked it. Ik vond Renée van Wegberg ook wel erg goed eigenlijk.
Ik heb een aantal musicalverwijzingen gezien, maar niet alle. Mij vielen de volgende op: Joseph 2x, Tarzan, West Side Story en Erwin van Lambaart. Wauw. Impressive xD

Laatst bijgewerkt door Arianna op wo maart 16, 2011 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 18:08 

Ah, ik ben dol op musicals! De rest van het gezien niet zo, dus vaak ga ik samen met mijn tante (: Ik zal even mijn lijstje erbij halen, het is verder niet op volgorde, want dat weet ik echt niet meer.

- Annie
- Lion King
- Beauty & the Beast
- Tarzan
- Grease
- Mary Poppins (2x)

Hmm, nu ik het zo zie valt het in principe best mee...

Ik ben in ieder geval groot fan van Mary Poppins! Ik vind het zo'n heerlijke musical dat toen ik via een veiling goedkope kaartjes kon kopen ook geen moment heb getwijfeld. Gelukkig had ik wel beide keren Noortje Herlaar, want ik vind haar alternate wat minder...

Verder heb ik nog nooit Chantal Jansen in een musical gezien; in Beauty & the Beast én in Tarzan niet. Echt weer stom toeval, maar ik vond haar alternates toen wel heel erg goed (:

Mijn lievelingsacteur is trouwens Rene van Kooten! Wat een heerlijke vent en wat een stem! Ik heb de cd van Beauty & the Beast en daar kan ik echt uren naar hem luisteren, ah!

De musicals die ik nu nog wil zien zijn Phantom of the Opera (en dan het liefst in Londen!), Les Miserables, Soldaat van Oranje en Zorro.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 10:19 

Ik ben ook naar behoorlijk wat theater geweest. Mijn moeder heeft een jaar in de Stadschouwburg Haarlem gewerkt en toen mochten we overal heen. Daar konden nog niet de allergrootste producties plaatsvinden, maar gelukkig houd ik zelf ook meer van kleine producties. De grotere producties (musicals) waren:

Tarzan
Legally Blonde
The Wiz
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat
Hair (Amerikaanse cast)
Pippi Langkous

Ik ga volgende maand naar Volendam de Musical.
De laatste grote productie die ik heb gezien was Legally Blonde en dit was echt 1 van de leukste musicals die ik heb gezien. Ik ga niemand spoileren, maar als je een (vrouwelijke) student bent, moet je er gewoon heen.

Ik wil heel graag nog eens Little Shop of Horrors, The Rocky Horror Picture Show, Cats en Urinetown willen zien. En Jesus Christ Superstar blijft ook machtig.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 10:54 

Even mijn lijstje posten XD

- Anatevka
- Annie
- Bubbling Brown Sugar
- Cabaret
- Chess
- Crazy Shopping
- Doe Maar
- Evita
- Fame (Door Albert)
- Fame (Door Joop)
- Footloose
- The Full Monty
- Grease
- Hair (Engels)
- Hair (Nederlands)
- Hairspray
- Highschool Musical
- De Jantjes
- Jesus Christ Superstar (Engelstalig)
- Jesus Christ Superstar (Franstalig) (2 keer)
- Jesus Christ Superstar (Nederlands)
- Joseph and the amazing Technicolour Dreamcoat (In London)
- Joseph and the amazing Technicolour Dreamcoat (2 keer)
- Kruistocht in Spijkerbroek
- Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?
- Legally Blonde
- Love me just a little bit more
- Love me Tender
- Mamma Mia (2 keer)
- Mary Poppins
- My Fair Lady
- Otje
- Passion
- The Phantom of the Opera (In London)
- Pinoccio
- Pippi Langkous
- Rats
- Rembrandt
- Ren Lenny Ren
- Romeo en Julia (8 keer)
- Route 66
- Sneeuwwitje
- Soldaat van Oranje
- Sweet Charity
- Tommy
- De Trullenhoedster
- Tyl Uylenspiegel
- Urinetown
- Wat zien ik?

Paars heb ik resentelijk nog gezien, maar stonden nog niet in m'n lijstje.

Het hoogtepunt dit jaar was echt Soldaat van Oranje. Wat een mooie voorstelling, Dat verhaal, die muziek, die stemmen, dat decor <3 Echt, ik heb zo zitten genieten. <33 Ik had Dennis van Oznz als Eric. Heel erg goed. En vooral Oren Schrijver als Anton heeft mij verbaasd. Ik vond het echt heel knap dat een Joodse acteur een NSB-er kon spelen. Iedereen moet hier gewoon heen.
Een ander hoogtepunt van Mary Poppins, die is ook gewoon extreem goed. We hadden Sophie van Mary, wat ik heel fijn vond van tijdens Op zoek naar... was ik voor haar. Ze zong echt fenomenaal. <3
Urinetown was ook leuk. Het eerste kwartier vroeg ik me af waar ze in godsnaam mee bezig waren, want het hele stuk sloeg echt nergens op, maar toen ik stopte met het stuk serieus te nemen, kreeg ik pas door hoe ontzettend leuk het was. XD Het verhaal slaat inderdaad nergens op en ze steken continue de draak met andere shows (Zo zie je duidelijke toneelbeelden uit oa Billy Elliot, Anatevka, Evita en Romeo en Julia) en uberhaubt met de hele musicalwereld. Een beetje musicalkennis is dus wel handig als je deze show gaat zien.
Een dieptepunt vond ik Legally Blonde. Urgh, wat was Kim Lian slecht. Ook vond ik het verhaal saai. Nee, het was totaal niet mijn stuk.

Oh en nog even mijn "Dit heb ik zelf gespeeld" lijstje.

- Gabber Oma (1998) - Gabber Oma
- Tin Pan Ali (2000) - Smiler
- Jakob (2002) - Lea
- Anatevka (2002) - Ensemble
- Romeo en Julia (2003) - Voedster
- Jozef (2004) - Dina
- Footloose (2004) - Garvin
- The Music Man (2005) - Pick-a-little Lady
- Saul (2006) - Ensemble
- Zorba (2006) - De Weduwe
- Jekyll & Hyde (2007) - Ensemble
- Me & My Girl (2007) - Mrs Brown
- Oklahoma (2008) - Mrs Carnes
- Parade (2009) - Ensemble
- Jekyll & Hyde (2010) - Ensemble
- Titanic (2010) - Madeleine Astor
- Bare (2011) - Rory

Verder staan nog De Jantjes, Hair en nog een tweede ronde van Bare op het programma, maar das allemaal pas in 2012, helaas.

Mijn favo musical is toch echt wel Jekyll & Hyde. Wat een muziek <3

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 13:21 

Ooh, ik was Kruistocht vergeten. Daarom vind ik Jalfs lijstje altijd zo handig [a]

@Jalf: Soldaat is goed hí¨. Ik heb inmiddels al een keer of zes 'Dag 5' (bombardement van Rotterdam) gezien, want ik werk bij de Theaterhangaar en dat nummer is altijd op het schermpje als ik naar huis ga :P Maar tegenwoordig staat het scherm uit. Ik vind hem ook zo gaaf. Ik had wel Matteo, dat vind ik wel fijn. Maar jij vind dus ook niet dat ze slecht zingen? Dat hoor ik vaak, maar ik vind dat echt onwijs meevallen. Ik vind het echt een onwij spectaculaire musical. En Oren Schrijver inderdaad: wauw. Wat een prestatie.

Urinetown is helaas afgelopen, die kan niemand meer gaan zien in Nederland.. Ik was dus bij de laatste show. Had jij wel Jamai als Bobbie? Ik had dus hetzelfde, het verhaal is zo bizar. Daarom twijfelde ik of ik het wel wat vond. Maar ik de pauze praatten mijn zusje en haar vriendinnen en zo enthousiast over en ging ik er anders naar kijken. Het is gewoon bizar en heel grappig :P

Ik heb overigens Pinokkio, K3 De Drie Biggetjes (xD), K3 Doornroosje, Ciske de Rat, Doe Maar! en Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Meneer? op tv/dvd gezien. Is heel anders dan in het theater natuurlijk, maar toch :)

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 16:53 

Haha, die Studio100 musicals heb ik ook gezien. Jammer genoeg alleen op dvd. Hoewel het echt van die jeugdmusicals zijn, zijn ze gewoon grappig. Vooral Sneeuwwitje en Pinokkio zijn mooi gemaakt.
Ik moet wel zeggen dat ik niet alle orginelen heb gezien, want volgens mij waren daar nog andere acteurs. Het zijn pas de latere versies vanaf 2000.
Vooral Annimie Gils en Peter Thyssen zou ik nog best eens in een musical willen zien schitteren. Dus hopelijk is er nog eens een neefje of nichtje die graag naar zo'n voorstelling wil, dan zorg ik ervoor dat ik oppasser ben. Valt het niet zo op. :mrgreen:

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 17:47 

Ik ben in mijn hele leven naar drie musicals geweest. Twee in Londen en gewoon hier in de buurt. In Londen zag ik Billy Elliot en Mama Mia! In Nederland zag ik Footloose.
Ik heb haat aan vertalingen/nasynchronisaties, ik ga altijd voor het origineel, vandaar dat ik Mama Mia! ook alleen in het Engels wilde zien.
Musicals vind ik wel mooi, maar ze zijn zo duur! (En ik heb dus haat aan de Nederlandse vertaling van liedjes)
Ik zou heel graag nog naar We Will Rock You willen, maar ik geloof dat die stopt! :(
Verder zou ik Sweeney Todd & The Phantom of the Opera nog wel willen zien, mochten ze ooit nog komen. Dat zijn namelijk mijn soort musicals, een beetje donkerder.

Trouwens, in het bericht boven mij zie ik iets over Studio 100. Gaan zij ook die nieuwe musical van Alice in Wonderland maken? K3 heeft al een single uitgebracht, en ik heb het vage vermoeden dat zij ook weer een rol gaan spelen.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 19:40 

We will rock you draait nog tot augustus, dus je hebt nog even de tijd. Zelf ga ik eigenlijk nooit naar musicals. Ze zijn voor mij simpelweg gewoon te duur. Wat vinden jullie trouwens van de casting voor wicked?
Jim bakkum als fyro
Chantal Jansen als Glinda
en willemijn verkaijk als Elphaba?

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 21:46 

Nathalie schreef:
We will rock you draait nog tot augustus, dus je hebt nog even de tijd. Zelf ga ik eigenlijk nooit naar musicals. Ze zijn voor mij simpelweg gewoon te duur. Wat vinden jullie trouwens van de casting voor wicked?
Jim bakkum als fyro
Chantal Jansen als Glinda
en willemijn verkaijk als Elphaba?

Waardeloos! Willemijn is heel goed enzo, maar Chantal is een Alt en Glinda is een hoge sopraan. Jim is zo geen Fiyero en sowieso vond ik hem alleen in Hairspray als Link Larking op z'n plek. In al z'n andere rollen vond ik hem helemaal niets. Ik vind het heel jammer dat Stage Entertainment nu ook gevallen voor het casten van bekende namen ipv de juiste mensen op de juiste plekken.

Even ter vergelijking. Adam Lambert als Fiyero. Just sayin'...

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 0:38 

Ik ken Wicked niet, heb er veel goeds over gehoord, dus ik wil hem wel zien.

Chantal is opzich ook wel goed (in mijn ogen), ik ken de rol dus niet, maar dat vind ik wel okee. Qua persoon en hoe goed ze is dus. Maar als ik Jalf mag geloven (en dat doe ik wel op musicalgebied xD) dan is ze niet echt geschikt en dat is zonde.

Jim Bakkum.. Zo zonde. Stage had, in mijn ogen, juist goede mensen altijd. Ik vind het gedurfd dat ze risico's nemen en nieuwe mensen kansen geven and all. Zoals stagair Yoran de hoofdrol laten overnemen in Urinetown of tvzoektochten doen waar veel onbekende namen op afkomen (okee, behalve Tommie dan). Dus Jim.. Hij is gewoon geen echte musicalacteur vind ik. Hij moet lekker blijven zingen.
Als ik het goed zie speelt hij een soort prinsachtig personage? Nou. Hm. Ik vind zijn stem niet prettig. Er zijn veel geschiktere mensen voor denk ik. Zelfs geschiktere grote namen.. Zonde hoor.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 1:04 

Miss Zwarts schreef:
Trouwens, in het bericht boven mij zie ik iets over Studio 100. Gaan zij ook die nieuwe musical van Alice in Wonderland maken? K3 heeft al een single uitgebracht, en ik heb het vage vermoeden dat zij ook weer een rol gaan spelen.

Op de musicalsite van Studio100 staat inderdaad dat Alice in Wonderland onder hun productie gaat vallen en dat K3 een grote rol in speelt. Ik was al op zoek naar een volledige lijst, omdat ik stiekem wel benieuwd ben wie er nog meer een rol gaat krijgen.

Edit: Toch de goede site teruggevonden: Alice in Wonderland.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2011 12:34 

Debbert schreef:
Ik zou nog heel graag The Phantom of the Opera zien. Lijkt me zo magisch!

WOEE, ik ga waarschijnlijk naar The Phantom in Londen in juni! :D
Zelf ben ik nu naar een paar musicals geweest:
-Beauty and the beast
-Footloose
-Grease
-We will rock you
-Doe Maar

Het leukste vond ik toch denk ik wel We will Rock you, maar dat komt denk vooral door de muziek en door de briljante Marjolein Teepen. Verder vond ik Footloose ook erg leuk en Beauty and the beast was heeerlijk magisch! Ik zat toen echt vaak met open mond te kijken.
Ik wil verder nog naar:
-Les miserables (en deze wel het liefst in Londen, kijk maar even hier en dan doorklikken naar het filmpje Queen's Theatre Footage, echt zooo vet!)
-Mamma Mia!
-Jesus Christ Superstar
-Hair
-Zorro
Voor de rest zie ik wel of er nog leuke musicals uitkomen! :D

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: