Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 20:07 

Nieuw jaar, nieuw topic!

Je kent hem nog wel van vorig jaar. Het is de bedoeling dat je een aantal boeken per jaar gaat lezen. Hoeveel dit voor jou is, kan je in je eerste post aangeven.
Het maakt niet uit welk boek het is en of je het al een keer hebt gelezen.

Het werkt als volgt:

- Elke keer als je een (nieuw) boek uitgelezen hebt, quote je je vorige post en voegt het nieuwe boek daaraan toe.
- Zet de titel van het boek onder een link naar een website waar je er meer informatie over kan vinden, bijvoorbeeld boekmeter.nl of goodreads.com. Vermeld ook de auteur.

Code:
1. [url=boekmeter.nl of goodreads.com link naar je boek]Titel[/url] (Auteur)
2. [url=boekmeter.nl of goodreads.com link naar je boek]Titel[/url] (Auteur)

- Geef kort je mening over het boek en plak er misschien ook een cijfer van 1 tot 10 op, maar verklapt niet teveel van de inhoud! Een cijfer is overigens niet verplicht.

Veel leesplezier!

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 22:51 

Ik wil dit jaar dertig boeken lezen. Ik wil wel voor meer gaan, maar weet dat dit door school niet zal lukken. Ik heb vandaag een boek uitgelezen dat ik natuurlijk in 2011 begonnen ben.

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli

Harry: A History
Dit boek beschrijft het fenomeen Harry Potter door de jaren heen. De auteur is de webmistress van de bekende fansite The Leaky Cauldron. Ik vond het een heel aangenaam boek dat ook ontzettend vlot leest. Ik genoot enorm van de schrijfstijl. Hoewel niet alle delen me even erg interesseerden, vond ik dat geen negatieve weerslag hebben op de rest van het boek.
Als ik dan de opzet bekijk, vind ik het niet altijd even geslaagd. Ik snap best dat de auteur helemaal in dat wereldje opging, maar soms was wat meer afstand goed geweest om ook over andere aspecten van het fandom te schrijven, andere sites en initiatieven. Transcripts van de interviews met JK Rowling in bijlage waren leuk geweest, maar die vind je natuurlijk ook wel op internet. Soms vind ik de zaken ook iets te subjectief voorgesteld, zoals in het geval van het debat tussen R/H en H/Hr shippers. Maar over het algemeen een zeer aangenaam boek van een auteur van wie ik wel meer wil lezen.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Laatst bijgewerkt door Genner op zo jan 08, 2012 20:10, in totaal 4 keer bewerkt.

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 18:20 

Ik zou het leuk vinden moest het me dit jaar lukken 25 boeken te lezen. (1 per twee weken lijkt me doenbaar)

1. Verlaten (Florence Seyvos) *****

Ik heb het in het Nederlands gelezen. Oorspronkelijk is het Frans, maar dat is niet aan mij besteed.
Ik nam het omdat het een heel dun en klein boekje was. Ik heb het ook op een 40 minuten uitgelezen.Ik vond het gewoon tof om zo mijn lijstje te beginnen.
Het was niet echt een goed verhaal, maar omdat het niet veel voorstelde heb ik het maar snel uitgelezen.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 10:38 

Dit jaar heb ik mezelf als doel gesteld 45 nieuwe boeken te lezen. Vorig jaar heb ik net de 41 gehaald terwijl mijn doel 50 was, maar ik geef de 'schuld' een beetje aan de ASOIAF-reeks aangezien dat belachelijk dikke boeken waren waar een heleboel tijd in ging zitten XD Komend jaar ga ik het waarschijnlijk wel druk krijgen, maar ik hoop toch vooral te blijven lezen. Dus. 45 it is.

01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****

Dit boek had ik al een tijdje op mijn lijst staan en het leek me een tof boek om het nieuwe jaar mee te beginnen. De afgelopen week heb ik relatief veel in de trein gezeten dus dan gaat het lezen lekker snel (: Vanochtend heb ik 'm uitgelezen. De plot is tof en leuk uitgewerkt, hoewel ik van sommige elementen (het introduceren van personages als Lamia en Anaesthasia) het precieze doel niet helemaal snap. Je merkt wel goed dat het boek het product is van een uitgewerkt televisiescript, maar daar heb ik me weinig aan gestoord. Het was enorm vermakelijk en ik heb genoten van het feit dat het zich in London (of in ieder geval een versie daarvan) afspeelde.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 20:06 

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli
#002 Diary of a Wimpy Vampire - Tim Collins

Diary of a Wimpy Vampire
Zeer vermakelijk boek over een jongen die in het begin van twintigste eeuw op 15-jarige leeftijd vampier werd en nu al een eeuw aan die leeftijd vastzit. Je gaat echt sympathie met hem krijgen en de combinatie van een échte tiener en een vampier is echt heel goed uitgewerkt. Ik hoop het tweede deel snel te kunnen lezen!

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 22:21 

Oke, ik ga eens kijken of ik eraan ga denken hier een lijstje bij te houden :') Ik weet niet of ik elke keer een verhaaltje ga typen ook, maar aantal sterren hou ik ergens anders ook bij dus dat is altijd makkelijk om erbij te zetten =D Iig ga ik voor de 50.

Citaat:

1. Matched – Allie Condie **
In deze wereld worden mensen aan hun toekomstige partners toegewezen i.p.v. dat ze ze zelf uitkiezen. Ik vond er persoonlijk niet zoveel aan, het feit dat ik me er nu al niet meer zoveel van herinner terwijl ik hem maandag uitlas zegt al genoeg denk ik :') Het idee is leuk opzich, maar ik vond het traag verlopen en te weinig gebeuren. Het komt uiteindelijk gewoon neer op een love-triangle/verboden liefde verhaal imo en dat deed het hem niet zo voor mij.

2. A Girl Like You – Gemma Burgess ****
Een vrouw dumpt haar vriend na een relatie van 7 jaar en moet vervolgens voor het eerst gaan daten. Dit gaat haar in het begin niet te makkelijk af en ze roept de hulp in van haar flatgenoot Robert. Met behulp van zijn advies gaat ze op de ene date na de andere. Dit boek vond ik echt supergrappig – het heeft totaal geen plot maar daar las ik het dan ook niet voor :') Ik heb constant hardop moeten lachen, het enige minpunt is dat het net iets te langdradig was.

3. Delirium – Lauren Oliver ****
Hierin wordt liefde als een ziekte beschouwd en iedereen krijgt op zijn/haar 18e de remedie. Lena keek er altijd naar uit, tot ze Alex ontmoette. Het is wel een leuk boek, fijn geschreven en een goed ontwikkeld hoofdpersonage. Niet wow, maar leuk om te lezen en ik wil deel 2 (die eh.. dit jaar uitkomt) ook nog wel graag lezen.

4. The Maze Runner – James Dasher *****
Een jongen wordt wakker op een onbekende plek met zijn geheugen gewist. Het blijkt dat ze vast zitten in een doolhof waar de uitgang nog nooit van gevonden is. Ik vond dit echt een geweldig boek, je weet het grootste deel van het verhaal niet wtf er allemaal aan de hand is, maar het hoofdpersonage dus ook niet. Dat is frustrerend, maar ik kon daardoor wel goed met het hoofdpersonage meeleven. Het had ook vele coole onverwachte wendingen.

5. Bridget Jones' Diary – Helen Fielding ****
Tja, het is Bridget Jones dus het is sowieso leuk, maar ik vond hem eigenlijk niet echt leuker dan de film (i.t.t. met veel andere boeken). Het einde vond ik in de film ook veel leuker dan in het boek xD

6. Beautiful Disaster – Jamie McGuire ***
Dit gaat over een jongen en een meisje die elkaar op de universiteit ontmoeten en uiteindelijk een relatie krijgen, maar nogal wat problemen tussen hen ondervinden. Het begon goed en het eerste 1/3e deel was ik echt in het verhaal gezogen, maar daarna werd het langdradig, soap-achtig en begon ik de hoofdpersonages steeds irritanter te vinden. Het was opzich wel vermakelijk tho, maar niet iets wat ik ooit nog een keer zal herlezen.

Profiel  

3e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 22:28 

Bij deze doe ik ook mee. Mijn doel is 100 boeken dit jaar. Ik ben 1 januari begonnen met mijn eerste boek en ben nou bezig met mijn vierde en vijfde. Ondertussen schrijf ik zelf ook nog een heel verhaal waarvan ik hoop dat het voor 12 december 2012 af is, dus ik hoop dat ik het ga redden :P

Citaat:

01. Het Korte Tweede Leven van Bree Tanner - Stephenie Meyer *
'Het korte tweede leven van Bree Tanner' is het verhaal van een van de nieuwelingen uit het leger van Victoria in Eclips, Bree Tanner. De novelle registreert de ontwikkelingen binnen het nieuwelingenleger en hun achtervolging van Bella Swan en de Cullens, tot hun onvermijdelijke ontmoeting en de onvergetelijke afloop.
Ik vond het tegenvallen. Op zich een leuk extraatje voor Twilight-fans, maar meer ook niet. Het is echt een heel klein en kort boekje waarin op zich best veel gebeurd wat naar mijn idee niet ver genoeg word uitgewerkt.

02. De Geheimen van de Onsterfelijke Nicolas Flamel - De Alchemist - Michael Scott ****
Heel anders dan ik had verwacht. Ik dacht dat ik zou worden teruggehaald naar het verleden en in een soort van dagboek-vorm zou lezen over Nicolas Flamel. Het tegendeel is waar. We zitten gewoon in het heden, en Sophie en Josh zijn een tweeling die gewoon een baantje hebben en door puur toeval kennis maken met de wereld waarin Nicolas en zijn vrouw zich bevinden en met alles wat daar mee te maken heeft. Het boek heeft me heel erg kunnen boeien, dus ik kan niet wachten tot ik aan deel 2, 'De Magiër' kan beginnen.

03. Onsterfelijke Liefde - Cate Tiernan **
Ik kon het boek niet vinden op de aangewezen sites, dus ik heb het op eci opgezocht en die link gebruikt.
Ook dit boek is alles wat ik niet had verwacht. Bovendien is het ook geen geweldig boek. Het is leuk, maar niet life-changing. De hoofdpersoon is verward, eenzaam, komt voor standaard keuzes te staan. Uiteindelijk gaat het precies de kant op waar veel fantasy-verhalen heen gaan. Beetje jammer, want het had een heel speciaal boek kunnen worden als Cate Tiernan het iets anders had aangepakt. Ik ben nu wel benieuwd geworden naar haar andere boeken, maar ik denk niet dat ik die ga kopen voordat ik ze heb gelezen. Iets wat ik normaal altijd wel gewoon doe, omdat ik een hekel heb aan lenen.

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 16:47 

Ik ga dit jaar ook meedoen! Ik heb geen aantal boeken dat ik wil lezen, omdat ik gewoon weet dat ik het misschien toch niet haal in verband met mijn studie, maar daarentegen kan ik misschien in de vakantie meer lezen. Afijn, ik lees gewoon zo veel mogelijk XD

Citaat:
1. De Dirty Secrets Club - Meg Gardiner

De Dirty Secrets Club - Meg Gardiner
Het verhaal zit goed in elkaar en is ook leuk om te lezen, maar het start een beetje moeizaam op. In het begin heb ik nog niet echt iets met de hoofdpersoon en dat komt ook pas meer aan het einde van het boek. Het is net alsof de persoon de zaak uit het boek alleen oplost, wat ik een beetje onrealistisch vind. Verder was de interpunctie in de versie die ik heb gelezen echt heeeeel slecht: geen sluitingsteken als iemand klaar is met praten, wél een sluitingsteken terwijl dezelfde persoon nog steeds aan het praten is. Kortom: heel verwarrend. Maar het boek was te spannend om weg te leggen dus heb ik er maar overheen gelezen.
Het verhaal opzich is heel leuk en zoals ik al eerder zei, het zit goed in elkaar. Het is weer eens wat anders dan alle andere politie gerelateerde boeken.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 21:01 

ik zou dit jaar minstens 10 boeken willen lezen, waaronder de engelse versie's van harry potter die als het goed is binnenkort kan bestellen.

Citaat:

het blijft een geweldig boek om te lezen. over de nog jonge harry potter die zijn peetvader gaan ontmoeten:) lees hem nog in het nederlands

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 21:20 

Ik wil gewoon eens bijhouden wat ik lees in een jaar, dus ben benieuwd (:

Citaat:
1. The Hunger Games - Suzanne Collins
2. Catching Fire - Suzanne Collins

1. The Hunger Games
Dit is ondertussen een redelijk bekend boek doordat in Maart de verfilming uitkomt. Ik wilde hier al eerder aan beginnen, maar nooit tijd en andere prioriteiten :') Nu de film zo dichtbij is, moest ik wel gaan lezen. Het em vooral opviel is dat het heel makkelijk wegleest. Ik heb het boek binnen een paar uur uitgelezen en daar ben ik wel heel blij mee.
Het verhaal zelf vond ik fijn, soms wat verwarrend maar er zitten likeable personages in en hateful personages. Het liep soms wat verwarrend, maar dat drukte de pret niet. Uiteindelijk heeft het me goed vermaakt.

2. Catching Fire
En ik ben gelijk door gegaan met deel 2 :') Dit deel verwarde me soms nog meer, maar het bleef wel spannend. Het las lekker makkelijk weg en ik ben vooral benieuwd naar de 3de boek nu (:

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 22:01 

Ik ga ook is de boeken bijhouden die ik lees, ik ga hem laag instellen want ik ben bang dat ik het anders niet haal, niet waarschijnlijk, maar toch, ik wel het halen! dus.. 20 boeken voor mijn:

Over de boeken die ik 5 sterren geef ga ik iets vertellen.

Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
Bruid gezocht - Olivia Parker ***
Het winterpaleis van John Boyne *****
Dit verhaal werd verteld vanuit het oogpunt van een oude man die op zijn leven terug kijkt als zijn vrouw op haar doodsbed ligt, ze komen allebei uit Rusland en zijn gevlucht voor de revolutie, eerst lees je hoe hij uit een arm gezin komt en daar uit weg gaat als hij de neef van de tsaar red door een kogel voor hem op te vangen, hij word aangesteld als de beschermer van de troonopvolger Aleksej daar leert hij de prinsessen kennen en hij word verliefd op een van hem, Anastasia, voor de mensen die de geschiedenis van de Romanov's kennen is het heel voorspelbaar wie zijn vrouw is, ik ken die geschiedenis dus ik wist hoe het boek af zou lopen, maar dat vond ik niet erg, het was een ontroerend boek over spijt, ellende en liefde. Het boek is heel erg geromantiseerd maar ik hou niet van boeken die alleen de feiten opdreunt dus voor mijn was dat niet erg.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 11:57 

Ik ga proberen om dit jaar 30 boeken te lezen. Ik weet niet of ik dat wel ga halen, omdat ik ook een eindscriptie moet schrijven, maar ik ga het proberen. :') Hier is mijn 2012 Goodreads Challenge, waar ik mijn gelezen boeken ook bijhoud.

Citaat:

1. L.J. Smith - Ontwaken
Wat een vreselijk boek. :') Ik zag hem staan in de bieb en omdat ik net was begonnen met de serie (die ik overigens wel heel leuk vind), besloot ik hem mee te nemen, maar dat had ik beter niet kunnen doen. De hoofdpersonages waren allemaal Mary Sues (vooral Elena), over alles werd dramatisch gedaan en ik vond het ook niet echt goed geschreven.
Het was overigens een twee-bundel, maar ik heb alleen het eerste boek gelezen, omdat ik geen zin had om de tweede ook te lezen. :')

2. The Hound of the Baskervilles - Sir Arthur Conan Doyle
Ik ben al een tijdje dol op Sherlock Holmes, dus toen ik deze voor 4 euro zag liggen, moest ik hem natuurlijk wel meenemen. Vond hem erg leuk, hoewel het verhaal wat langzaam op gang kwam. Maar het las wel lekker weg (ondanks de superkleine lettertjes). Hij was ook redelijk spannend, want ik wilde toch steeds doorlezen om te zien wat er ging gebeuren en het einde was verrassend. Yep, liked it. :)

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 13:10 

@Changetje: het is denk ik sowieso handig om niet hele dagen achter je scriptie te zitten en af toe te ontspannen met bijvoorbeeld een goed boek.

Mijn doel is ook om 30 boeken dit jaar te halen. Wilde eerst 25 doen, ongeveer 2 per maand, maar omdat de boekjes van The Hitchhiker guide to the galaxy zo dun zijn kies is voor 30. Ook probeer ik het bij te houden op mijn GoodReads account.

Citaat:

George R.R. Martin - A feast of crows
Langzamer tempo in dit boek dan de vorige twee delen, dit boek bevat relatief meer intriges en politiek. Niet per sé slechter, maar het heeft onder daardoor wel voor gezorgd dat ik er maanden over heb gedaan om het uit te lezen. Toch vond ik het einde weer goed, met interessante cliffhangers. Voor een uitgebreidere review met spoilers zie het Game of Thrones topic.

Douglas Adams - The hitchhiker guide to the galaxy
Eerste deel van de vijfdelige trilogie. Ik hou sowieso wel van absurdistische humor, en dat zit veel in dit boek. Zeer grappige dialogen en karakters (een deppresieve robot xD). Ik vind het knap dat Douglas heel onlogische dingen heel logisch kan laten klinken. Aanrader dus.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 11:53 

Pottergirl schreef:
01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****

02 Douglas Adams - Life, The Universe And Everything (199 blz.) [EN] *****
Het derde deel van de vijfdelige serie. Hoewel Adams' humor zonder twijfel geweldig is en ook in dit deel weer goed naar voren komt, vond ik de plot in dit deel toch wat tegenvallen - er zaten wat mij betreft teveel onduidelijke stukken in en het had allemaal wat beter in elkaar gezet kunnen worden. Er was ook te weinig Marvin naar mijn smaak, maar dat komt gewoon omdat Marvin mijn lievelingspersonage is dus in principe is er wat mij betreft altijd te weinig Marvin XD

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 12:03 

Citaat:
1. The Hunger Games - Suzanne Collins
2. Catching Fire - Suzanne Collins
3. Mockingjay - Suzanne Collins

3. Mockingjay - Suzanne Collins
And I finished the last one. Eigenlijk, was ik donderdag al klaar met dit boek :') Net zoals de eerste twee boeken leest dit heel gemakkelijk en heb je weinig moeite nodig om er doorhene te komen. Het boek heeft personages waar ik van hou en personages die ik haat. Mijn voordeel is misschien wel dat ik allang wist hoe het boek in elkaar zat met eindes etc. hierdoor verwacht je kan je niet teleurgesteld raken. Ik vond het wel een goed boek en ook lekker ontspannend.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: