Geplaatst: ma aug 27, 2012 12:13
Ik hou van theater, echt heel erg veel. Het laatste jaar ben ik niet zo heel vaak geweest wegens wat tijd gebrek. Maar de jaren daarvoor ging ik eigenlijk best wel veel. Dat kwam voornamelijk omdat ik zelf ook speel en ik dus gratis de voorstellingen in De Kopergietery mag kijken , ook een beetje omdat mijn vader tot 2/3 jaar geleden bij theater Taptoe werkte en ik dus daar ook altijd mocht gaan kijken. Verder ook naar het NTG en de vooruit enzo.
Ik hou van het theater omdat het allemaal zo 'dichtbij' is letterlijk en figuurlijk dan. Als een danser zijn ziel uit zijn lijf danst vind ik het fantastisch om die te zien zweten, om kleine imperfecties te zien (dat is zo een verschil tussen theater en film, in theater kan niet alles zoveel keer gedaan worden , en loopt het dus soms wel eens fout, of kiezen ze bewust voor 'fouten', dat vind ik dan echt heel mooi), om hem te horen naar adem happen. Of monologen kunnen zo enorm sterk overkomen door dat je alles van zo dichtbij ziet en de 'atmosfeer' die er rond hangt helemaal mee hebt.
Ik hou er ook van omdat emoties vaak zo enorm echt overkomen. Ook omdat je niet altijd weet wat van een stuk te verwachten, vaak zijn er echte verassingen en dat maakt het ook best wel leuk.
Ik vind het inderdaad wel een beetje jammer dat theater niet zo populair is, maar langs de andere kant zorgt die relatief kleinschaligheid wel voor een aparte sfeer, vind ik dan.
Ik kan abstract theater ook wel appreciëren, niet altijd, ik moet mezelf dan in een bepaalde 'mindset' ofzo brengen. Maar het mag ook niet te zijn, zoals Charlie al zei, een stuk waar echt alles aan jou wordt overgelaten vind ik niet echt tof.
_________________ "People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over." Neville Longbottom
|