Geplaatst: di aug 02, 2011 23:34
Mijn kledingstijl lijkt in omschrijving redelijk op die van Veerle, maar is toch weer iets anders. Mijn dagelijkse outfit: jurk, laarzen/pumps, panty/legging, in de winter met trui of vest. Twee voorbeelden: mini jurkje in panter print, donkerblauwe legging, beige cowboylaarsjes, oorringen met parels; groen/bruin rokje in jaren zeventig print, bruine legging, bruine laarzen, zwart hemdje, gouden vestje, met oorbellen/ketting/zwart strikje in het haar. Ik draag bijna alleen jurken, want ik vind dat mijn figuur het beste uitkomt in een jurk met hakken eronder. Ik draag bijna geen broeken omdat ik broekenjacht, net als schoenenjacht, haat en wel om dezelfde reden - ik vind het nooit mooi genoeg en het zit nooit goed genoeg.
Ik ben dol op printjes, bloemen, kant, tule, fluweel, lint en kleur. Er zitten een paar geweldige boetiekjes in Haarlem waar ik mee weg loop - eentje heeft voornamelijk suikerzoete Engelse kleding, de ander heeft een ratjetoe van vintage en kleine ontwerpers. Ik heb altijd graag iets wat bijzonder is en niet te grootschalig is geproduceert. Ik vind het niet erg om er meer voor te betalen, maar ik blijf wel een vrek als het gaat om kleding kopen. Mijn duurste aankoop was een tule oudroze Noa Noa rok voor zeventig euro en meer dan 35/40 euro voor een jurk vind ik echt veel geld.
Qua associares vind ik eigelijk - hoe meer, hoe liever. Maar omdat ik toch altijd een print draag en gekleurde panty's moet ik het van mijzelf vaak rustig houden. (': De laatste tijd draag ik bijna altijd iets in/op mijn haar - strikjes, bloemen, hoeden, mutsen, veren, lint en haarbandjes. Ik draag altijd oorbellen en bijna altijd een ketting. Ringen draag ik af en toe, armbanden bijna niet, want ik schrijf en typ veel. Qua schoenen draag ik cowboy laarzen, effen laarzen en pumps. Met make-up wissel ik - het liefste draag ik niks, maar ik vind dat ik er knapper uitzie met. Dan draag ik meestal een bruine lipstift, mascara met kohl potlood of eyeliner en wenkbrauw potlood. Ik heb bruin haar en blonde wenkbrauwen, dus ik moet ze dan wel tekenen als ik iets met oogmake-up doe, vind ik. Ik heb alleen het idee dat ik het nog steeds niet goed onder de knie heb, make-up opbrengen. Met mijn haar bedenk ik wel verschillende dingen, maar ik ben lui.
Ik vind mijn kledingstijl leuk, maar ik wil meer verschillende dingen gaan dragen. Ik wil bijvoorbeeld dolgraag een leren broek, een hoge spijkerbroek en creatieve t-shirts. Vroeger droeg ik ook af en toe een ''heren'' outfit - nette broek, bretels of stropdas, hoed en blouse met giletje. Ik vind dat echt prachtig. Ik denk dat ik ook dat weer wil gaan ''oppakken'' en uitbreiden met een nieuwe broek ofzo.
|