Duffie schreef:
Jessica schreef:
Sweet Hermione schreef:
Duffie schreef:
@Blijerd: Jezus! Daar kan ik het ook echt van krijgen! Ik bedoel... Je kan niet altijd op álles letten, maar dt-fouten zijn nou toch niet zo moeilijk om te voorkomen hé. Pfft.
Ik ben echt heel slecht in d's, t's en dt's. Ik heb er in groep acht nog speciaal les voor gekregen maar dat ''natuurlijke taalgevoel'' bij die letters zit er bij mij nog steeds niet in. Ik vind het ook vervelend bij mezelf, maar ik ga mij er niet voor schamen. Leren dan maar...Ik irriteer me nu aan dit bericht ^^'
Of sorry, is het misschien erger? I don't know xD Ik ben ook altijd slecht geweest in d's, t's en dt's. Ik heb het ongeveer toen ik 16 was een béétje doorgekregen. Hoe komt dat? Omdat ik er gewoon niets van snapte en leraren niet de moeite namen om het me extra uit te leggen. En zo heb ik ook altijd moeite gehad met bezittelijke voornaamwoorden etc. Woorden echt fout schrijven zal bijna nooit voorkomen, maar grammaticale fouten wel. En dan denk... lekker boeiend. Dit is een forum voor de lol en geen freaking werkstuk voor school xD
Met alle respect verder naar de mensen die zich wel aan taalfouten irriteren hoor xD Verder ben ik het met jullie eens over het gebruik van MSN-taal.
Nou kijk. Dat bedoelde ik ook weer niet. Natuurlijk moet je niet gaan posten alsof het voor een werkstuk voor school is (en ik had het ook niet op het forum, maar over dt-fouten in het algemeen... Zoals op papieren die wél voor school zijn of soms zelfs in boeken *shiver*). En als men het je niet deftig uitlegt hoe dt-fouten voorkomen kunnen worden (serieus, ik had er vroeger ook moeite mee), dan kan je daar zelf ook niets aan doen. Net zoals mensen met Dyslexie, die mensen kunnen daar gewoon niets aan doen. Simpel als dat. Maar ik kan het ook niet helpen dat dt-fouten me ergeren. Geen idee hoe dat komt, het is gewoon zo. Zal een slechte schrijverseigenschap zijn, zeker?
Maar ik bedoelde zéker niet dat je zo moest gaan schrijven, laat dat even duidelijk zijn. Of dat je je daarvoor moet schamen op een forum ^^
Het gaat mij er vooral om, dat ik het heel fijn vind als er, ook op internet, ABN wordt gesproken. Bij ABN horen geen spelfouten. Het is namelijk zeer irritant voor mij als iemand schrijft:
'Ik heb jou boek bezorgt in jou brievenbus in me vrije tijd. Je vind dat vast wel goed want ik doe het speciaal voor jouw. Anders is dat heel erg voor mijn. Hopelijk heb ik hiermee me irritatie duidelijk gemaakd.' Geloof me, zulke zinnen kom ik vaak genoeg tegen.
Nu irriteer ik me eraan dat ik voor volgende week maar 2 diensten heb opgekregen, in plaats van de 6 die het normaal gesproken zijn. Het is vakantie, guys! You're gonna need me!