Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Films: Nasynchroniseren Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Kimmi
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Kimmi is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2004 22:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat vinden jullie van dat??? ik bedoel bij tekenfilms enz. bij sommige films (bedoel zoals lion king enzz) heb ik in het Engels, ik Vindt heel erg irrie al dat nagesynchroniseer, ik vindt het in het Engels altijd The Best, de liedjes en de stemmen van de acteurs. Maar ook bij de Harry Potter films vindt ik dat heel erg zwaar irrie. Wat vinden jullie er van???? en in welke taal hebben jullie ze???

PS: long live de dvd kan ik tenminste zelf de taal kiezen!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Sambora
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 2:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind dat nagechroniseerde maar achtelijk... ik begrijp niet waarom mensen dat doen.. je ziet het bijna altijd op de duitse zender... dat staat zo verschikkelijk goedkoop! ondertiteling vind ik het beste, ik kijk nooit films die nahechroniseert zijn, bij tekenfilms maakt het niet zoveel uit vind ik... valt het niet zo erg op... maar bij films... met echte mensen... vind ik echt verschikkelijk

de meeste dvds heb ik uit nederland... alle harry pottter dvds zijn uit nederland... maar als het effe kan ga ik naar duitsland... als er nederlandse ondertiteling opstaat... of als het een muziek dvd is waar geen ondertiteling ofzo bij nodig is ga ik naar duitsland... ik woon net bij de grens dus lekker makkelijk...

- Don't You Know Who I Think I Am -
lunaaa
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

lunaaa is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 6:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind nasynchroniseren leuk bij kinderfilms, als het ook voor kinderen is die nog niet of nauwelijks kunnen lezen. Maar zoals de Duitsers het doen, nee, verschrikkelijk!!! Alhoewel ik er soms wel vreselijk om kan lachen als ik toevallig bij het zappen een film op de duitser tegenkom.

Foxxy
1e jaars
1e jaars

Foxxy is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 11:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind t vreselijk irritant.. Het ziet er ook niet, uit: dan zie je die mond bewegen, en komt er een ander geluid uit >.<
Ik keek toen ik klein was wel veel Nederlands talige films, Mary Poppins bv ken ik alleen maar in t NL's (Superkwalikwantifia-extraquasiotisch, ook al klinkt dit lange woord wel enigzins chaotisch etc. ^^ Razz) en ik had er toen ik klein was nooit last van (zover ik me kan herinneren)
Bij tekenfilms vind ik t niet zo erg, omdat dan de mond niet heel duidelijk beweegt, maar nog steeds geef ik de voorkeur aan gewoon Engels met ondertiteling..

Times
Dreuzel
Dreuzel

Times is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 11:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan er mee leven, ik let er nu wel meer op
Zoals in een film als Harry Potter, dan valt het mij nu echt op dat het gewoon niet klopt.
Maar het is wel handig voor de kleine kinderen dat het wordt nagesynchroniseerd wordt.
Maar nu heb ik het ook gewoon liever ondertiteld

miemperd
1e jaars
1e jaars

miemperd is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 11:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ook, ik ga denk ik liever een paar dagen later naar een film en dan wel engels dan eerder in het nederlands

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 13:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het ongelooflijk dom, dat nasynchroniseren!
Het is wel goed voor de kleinere kinderen onder ons, die nog geen engelsn kunnen of gewoon nog niet of nog niet goed genoeg kunnen lezen, maar ik vind het echt dom. Gewoon de teksten ook, ik vind het stom. Al zet ik het op de dvd soms op als ik eens echt wil lachen Razz

Bella
4e jaars
4e jaars

Bella is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 14:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kelly Griffel schreef:

Ik vind het ongelooflijk dom, dat nasynchroniseren!
Het is wel goed voor de kleinere kinderen onder ons, die nog geen engelsn kunnen of gewoon nog niet of nog niet goed genoeg kunnen lezen, maar ik vind het echt dom. Gewoon de teksten ook, ik vind het stom. Al zet ik het op de dvd soms op als ik eens echt wil lachen Razz

Ben ik het mee eens! Ik erger me kapot aan mensen die naar de nagesyngroniseerde versie van Harry Potter kijken! Evil or Very Mad

*Wurgt de mensen die dát wagen *

Ik heb echt een hekel aan nagesynchroniseerde films!

Evilduck
2e jaars
2e jaars

Evilduck is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik haat het als er nagesynchroniseerd word... In de films van HP lijkt Harry net een meisje, en het is net ofdat Ron in zijn zaakje word geknepen ofzo. Shocked Embarassed

Ik vind het heel de film kapot maken.

So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on.
Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Verdiend: 0 Sikkels

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 15:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nasynchroniseren is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen bij een film, vind ik.
Vroeger had ik er geen last van, maar hoe ouder je wordt hoe kritischer je gaat kijken. Bij tekenfilms valt het reuze mee, maar bij films met mensen valt het dus gewoon heel erg op. Je kunt het nog zo goed proberen in te spreken, je ziet het toch wel.

You know you love me,
    xoxo Gossip Girl.
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 16:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rayna schreef:
Nasynchroniseren is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen bij een film, vind ik.
Vroeger had ik er geen last van, maar hoe ouder je wordt hoe kritischer je gaat kijken. Bij tekenfilms valt het reuze mee, maar bij films met mensen valt het dus gewoon heel erg op. Je kunt het nog zo goed proberen in te spreken, je ziet het toch wel.

Ja, dat vind ik ook. Je kan het wel proberen en echt zorgen dat die monden en de tekst even goed gaan, maar als je er op let, voornamelijk dan de jongeren onder ons, of zelfs de volwassenen onder ons, die zien echt dat het gewoon niet klopt. Je moet er maar eens op proberen letten als je naar de film kijkt, je ziet de mond dan bijvoorbeeld: I love you... zeggen en dan hoor je zo snel: Ik hou van je...
Stom voorbeeld...Maar jullie snappen het wel...

3e jaars

Poison Ivy is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nasynchroniseren is gewoon pure Evil!
Dat is gewoon de manier om een film te verkr*chten (srry)
Bij tekenfilms valt het mee, maar bij films...ik heb er geen woorden voor Rolling Eyes

Malou
Oude Forumnaam: Mrs Malou Riddle Unspeakable
Unspeakable

Verdiend: 0 Sikkels

Malou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 16:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

In 1 woord: VER-SCHRIK-KE-LIJK!

Al vind ik het bij de Disneyfilms wel goed gedaan. Ik vind de nederlandse versie van de Lion King zelfs beter dan de engelse, maar dat komt ook omdat dat vlaams zo leuk klinkt bij Timon en Pumba Very Happy

Anonymous
Gast

Verdiend: 3 Sikkels

BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 16:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind het verschrikkelijk! Zoiets kan de meest meesterlijke film van de eeuw verkrachten, vind ik. Bijvoorbeeld: Shrek! Zo'n leuke film... Maar zo mislukt in het Nederlands! Komt doordat ze alle grappen letterlijk gaan vertalen en daardoor worden die regelmatig helemaal uit hun verband gerukt... En zo wel meer hoor, engelse humor is typische humor en vertaald is de lol er gewoon af. Ik vind het vervelend. Altijd al gevonden, trouwens...

StarNoStar
1e jaars
1e jaars

StarNoStar is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 17:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het zo stom XD
Echt, het staat heel vreselijk. Daarom kijk ik ook liever naar orginele dingen.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp