Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 23:00 

Afbeelding

Noah reageert schichtig op haar aanrakingen. Hij slikt de brok in zijn keel weg “Nee” hij schudt zijn hoofd, hij gelooft haar niet, hij gelooft niet dat ze een leven hier aan kan. Hij wil en kan het niet geloven, nog niet. Want hij weet iets waar Rose nog geen weet van heeft, iets wat opnieuw haar wereld op z’n kop zou zetten. Haar moeder was stervende.

“Je krijgt wel spijt!” De handen die op zijn wangen rusten pakt hij vast en dwingt hij ruw omlaag. Het is nu zijn beurt om haar wangen tussen zijn handen te nemen, al is het gebaar minder zorgzaam dan dat van Rose. “Ga naar huis, je moet naar huis.” Hij smeekt het haar nu bijna. Zijn smeekbedes worden serieuzer, dwingender van aard als hij haar bovenarm stevig beet pakt en haar even kort door elkaar schudt.

Afbeelding

Chase murmelt zacht iets in zijn slaap en trekt zijn benen iets verder op. Een zachte kus op zijn voorhoofd doet hem ontwaken en zijn ogen openen. Reebruine ogen staren naar hem terug en heel even denkt hij Rose te zien. Zodra zijn ogen zich op het beeld voor zich scherp stellen ziet hij dat het Leah is. Hij glimlacht flauwtjes en wrijft in zijn ogen. “Goedemorgen” fluistert hij zacht. Hij is moe, heel erg moe. De dagen duurden te lang en de nachten veels te kort. Zelfs als hij sliep piekerde hij over Rose. Dan was er nog Leah haar griep die de artsen tot zijn grote frustratie niet onder controle kregen.

Hij gaat iets overeind zitten en rekt zich uit. Twee avonden in een stoel slapen was ook niet erg goed voor je spieren. “Hoe voel je je?” hij wrijft even bezorgd over haar arm en kijkt haar onderzoekend aan “Ik regel vandaag nog een andere arts, aan deze prutser hebben we niets.” Zijn hand heeft hij verplaatst naar haar voorhoofd. Hij zucht diep, alle zorgen om zijn twee vrouwen begonnen hem nu al op te breken. Een goede nachtrust zou helpen. Rose haar terugkomst zou helpen.

Afbeelding

Ryan trekt verbaasd zijn wenkbrauwen op “Ik weet zeker dat je gemist wordt, waarschijnlijk weet je dat alleen niet.” Hij glimlacht lichtjes. Hij voelt zich bijna schuldig om nu zijn familie ter sprake te brengen terwijl Sam niemand heeft.

“De enige zoon in een gezin met verder alleen maar dochters.” Hij glimlacht bij de gedachte aan al zijn zussen. Ze zullen hem over een paar dagen wel gaan missen. “Heel vermoeiend al die vrouwen, maar ook heel erg gezellig.”

“Dus, nu toch allemaal kamergenoten zijn
” hij grijnst “Je snurkt toch niet he?”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 23:39 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kijkt met licht glimlachje naar Chase die nu wakker wordt. "Goedemorgen." fluistert ze dan ook zachtjes terug. Ze staat weer op uit haar gehurkte houding en gaat vervolgens naast hem zitten.

Leah valt even stil wanneer Chase haar over haar arm wrijft en het heeft over een andere arts. Ze knikt eventjes lichtjes maar zwijgt. Ze kijkt hem even kort aan. Hij was uitgeput en maakte zich zo'n zorgen om Rose. Ze kan het niet over haar hart verkrijgen om hem te zeggen dat een andere arts - tien, twintig andere artsen - waarschijnlijk geen verschil zouden uitmaken.
Ze pakt z'n hand vast die hij zojuist even op haar voorhoofd heeft gelegd, knijpt er zachtjes in en glimlacht dan even waterig naar hem. "Ik voel me okay, Chase." zegt ze. "Maak je maar geen zorgen om mij, ik kom er wel bovenop." Ze zucht eventjes zachtjes. Helaas is niks minder waar. "We hebben al genoeg aan ons hoofd, daar is deze griep niks bij."

"Bovendien lijken de nieuwe medicijnen wel te werken. Ik voel me al wat minder vermoeid - ondanks het aantal uren slaap van de afgelopen nachten." probeert ze hem er dan nog wat van te overtuigen. Ze valt echter al snel weer stil. Haar ogen blijven op die van hem rusten. Sinds hun laatste vreselijke ruzie hadden ze elkaar nauwelijks gezien of gesproken. Pas nu ze ziek was en Rose vermist was, leken ze weer dichter naar elkaar toe te groeien. Ze heeft nog steeds z'n hand vast en wanneer ze dat beseft, geeft ze er nog een zacht kneepje in. Ze wil hem gelukkig zien. Of ze er nu wel of niet was.

Leah haar blik dwaalt even wat af. Haar warme brandende hand ligt nog altijd in de zijne. Soms was ze bijna bloedheet en soms was het alsof ze in een bevroren meer was gevallen, zo koud.
"Weet je nog dat ze altijd wou dat juist jij een verhaaltje voorlas, en niet ik?" vraagt ze hem, met haar blik op de overkant van de kamer gericht. Er speelt even een licht melancholisch glimlachje om haar lippen. "Dan wou ze altijd dat je het aan ons voorlas, want ik moest er wel perse bij onder de dekens." Met een ietwat afwezige blik maar hetzelfde glimlachje kijkt ze Chase aan. "Weet je dat nog?"

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose schudt heftig haar hoofd wanneer hij haar handen ruw omlaagduwt en zijn handen om haar gezicht legt. “Nee.. Nee Noah.” ze kijkt hem smekend aan. “Ik wil niet, ik,-” Ze snakt eventjes naar adem wanneer hij haar arm stevig beet pakt. “Alsjeblieft..” fluistert ze. “Waarom..?”

“Noah?” klinkt Celeste’s stem opeens vanuit de kamer. Ze heeft gebruik gemaakt van de tussendeur in de kledingkast en staat nu in de kamer. Ze was al een goed uur wakker en had stemmen gehoord in de kamer naast die van haar, Noah's kamer dus. Ze zet voorzichtig een paar stappen naar de twee iets verderop. Noah heeft Rose bij haar arm beetgepakt en schudt haar nu kort door elkaar. “Noah, als ze niet wil – laat haar gaan..”

Rose kijkt om wanneer ze opeens een zachte vrouwelijke stem hoort. Haar stem is zacht maar is duidelijk te horen, het lijkt alsof ze heel voorzichtig praat, terwijl haar stem toch ook wel zekerheid insinueert. Haar blik blijft even op haar hangen, waarna ze weer naar Noah kijkt. Ondanks de zachte toon van haar stem, heeft ze zo’n gevoel dat Noah wel naar de blonde dame zou luisteren. Ze herinnert zich meteen dat Kit vertelt had dat ze redelijk close was met Noah.
“Is zij het? Is zij de reden dat je zo doet?” verlaat het dan abrupt haar mond, waarbij ze Noah doordringend aankijkt. De blik in haar ogen is nu niet meer bezorgd maar juist weer afstandelijk. Wat was de reden dat hij hier weg wou hebben, waarom hij haar niet bij zich wil hebben?

“Heb jij hem tegen ons opgezet?” richt ze zich vervolgens op Celeste. Ze trekt ruw haar arm terug uit Noah’s grip.

“Luister, ik heb hier niks mee te maken.. Ik ken jullie niet eens.” probeert Celeste zo kalm mogelijk te antwoorden op de uitvliegende Rose. “Ik heb Noah alleen maar bijgestaan, ik,-”

“Oh en nu heeft hij ons niet meer nodig? Wie weet wat je gedaan hebt. Wat heeft ze gedaan Noah? Wat heeft ze gezegd?” Ze kijkt van de een naar de ander. Dit was niet hoe ze Noah kende. Noah had sinds hun vriendschap altijd naar haar geluisterd, ze had hem steun geboden en werd door hem gesteund, waarom duwde hij haar nu weg? Terwijl ze alles voor ogen had genomen en voor hem hierheen was gekomen? Het frustreert haar. Het frustreert haar dat hij niet naar haar luistert. Het frustreert haar dat Celeste zo kalm en rustig blijft. Het frustreert haar dat Celeste wel bij Noah is geweest in het laatste jaar. Ze was te laat – hij had haar niet meer nodig, hij had iemand anders die hem nou kon steunen.

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 16:11 

Afbeelding

Ze glimlacht hoofdschuddend, ‘Lief dat je dat zegt, maar ik hoef je medelijden niet,’ ze stoot even speels met haar schouder tegen hem aan.
‘Klinkt gezellig, zo’n vol huis,’ knikt ze instemmend, terwijl ze op staat en uit het water stapt. Ze slaat een handdoek om zichzelf heen en droogt zich al wat af. ‘Ik heb in ieder geval nog nooit klachten gehad,’ ze lacht, ‘Het lijkt me eerder dat Kit wat rare tikjes heeft opgelopen in zijn tijd hier.’

‘Kom, laten we gaan ontbijten.’ En daarna hopelijk even slapen, voegt ze er in haar gedachten aan toe. Ze pakt de kleding die ze meegenomen had en kleedt zich snel even om achter een scherm.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 18:14 

Afbeelding

Noah zijn grip op Rose verzwakt direct bij de aanwezigheid van Celeste. Rose richt zich eindelijk niet meer op hem, maar lijkt ook nog niet van plan te vertrekken. Sterker nog, Celeste krijgt nu allerlei beschuldigingen naar zich toe geworpen. Hij laat zijn blik tussen de dames heen en weer glijden. Een groter verschil was niet mogelijk, het donkere haar van Rose stak af bij het lichtblonde haar van Celeste. Rose haar gedrag heeft nu niet bepaald een kalmerende uitwerking op hem, zo kent hij haar helemaal niet. Ze is jaloers op Celeste. Hij snuift even, ze heeft niets om jaloers op te zijn. Celeste onderging hetzelfde lot als hem. Hij sluit zijn ogen en telt tot tien om zichzelf te beheersen als Rose hem vraagt wat ze gedaan en gezegd heeft.

Hij faalt. “Je moeder is stervende” hij kon haar niet meer beschermen tegen de waarheid, ze zou niet naar huis gaan. “Je zult spoedig inzien waarom je een leven in Between zo onderschat. Want je krijgt je wens, je zult hier blijven. Ik heb je gewaarschuwd.” Hij deelde zijn info over de stervenden normaal gesproken met niemand, dat was ongepast. Boos balt hij zijn vuisten, boos op Rose haar koppigheid, op zichzelf. Hij slikt even “Spijt komt nu te laat.” Zijn stem is zachter dan zojuist en hij wendt zijn ogen opnieuw af. Zwijgend passeert hij haar en Celeste. In stilte verlaat hij zijn eigen slaapkamer en zondert hij zich af in een van de verlaten kamers op de 3e etage.

Afbeelding

“Kit is best oke, hij zit een beetje onder de plak, maar dat is alles. Celeste en Noah zijn diegene die wat rare tikjes hebben opgelopen in hun tijd hier.” Een ding mag duidelijk zijn, hij heeft het niet zo op de engelachtige verschijning. “Ik weet zeker dat Kit het ontzettend leuk vind. Wij moeten er voorlopig ook maar het beste van maken.”

Ook Ryan stapt uit het warme water en kleedt zich om. Samen met Sam vertrekt hij naar de grote hal, maar van Kit of Rose ontbreekt nog ieder spoor. “Zullen we hier even op ze wachten?”

Afbeelding

Leah weet de bezorgdheid bij Chase niet helemaal weg te nemen. Griep hoorde niet zo lang aan te houden en hij is er zorgzaam als het om Leah gaat. Hij voelt haar warme hand in de zijne rusten en zucht zacht.

Hij glimlacht “Je bent een keer samen met haar in slaap gevallen.” Herinneringen van lang geleden, wat is de tijd sindsdien snel gegaan “Ik kan nog steeds niet geloven dat ze nu volwassen is.”

Hij staat op en laat haar hand los “Ik haal wat voor het ontbijt, dan zetten we de deuren van het balkon open en kun je in het zonnetje zitten. Frisse lucht zal je goed doen.” Met die belofte vertrekt hij richting de keukens. Hij informeert diverse keren bij het personeel naar Rose, maar er is nog geen nieuws. Met een gevuld dienblad voegt hij zich weer bij Leah. Er ligt bijzonder veel fruit op, verse jus d’ orange en warme croissantjes met jam. Alles om Leah te laten aansterken zodat ze Rose straks weer in haar armen kan sluiten.

Hij neemt naast haar plaats en pakt een glas sap. Zijn blik is afwezig op de tuin voor hun gericht. “Ze is nu al een dag en nacht weg. Niemand is sinds gisteravond nog teruggekeerd.” Hij kijkt Leah serieus aan “Ik moet haar gaan zoeken.”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 20:24 

Afbeelding
    Rose Pocock

Als verstijfd blijft Rose staan wanneer Noah's woorden tot haar doordringen. Er verlaat geen enkel woord meer haar mond. Ze stopt zelfs even met ademhalen. Het voelt alsof de wereld stil blijft staan en onder haar voeten vandaan verdwijnt. Je moeder is stervende. Z'n woorden die volgen lijken van meters afstand te komen. Ze heeft niet eens meer door dat Noah de kamer verlaat en ook Celeste niet veel later verdwijnt.

Rose snakt naar adem. Je moeder is stervende. Stervende.. Haar moeder.. Neeneenee! Ze had alleen maar een griep, ze zou er zo bovenop komen, ze was nog prima in orde op de dag dat ze hierheen kwam. Nee. Haar keel is droog en ze snakt nog steeds naar adem terwijl haar schouders beginnen te schokken. NEE. Noah kon haar dit niet aandoen. Hij kon dit niet zomaar roekeloos vertellen en vervolgens achteloos verdwijnen! Hij kon haar niet vertellen dat haar moeder stervende was en vervolgens zeggen dat ze hier nu zal moeten blijven. Hij kon haar dit niet zomaar vertellen en vervolgens zeggen dat ze geen spijt meer kan hebben. Het is oneerlijk. Rose schudt heftig haar hoofd terwijl de tranen over haar wangen beginnen te rollen. Er was geen Noah meer, hij is er niet meer. Hij is er niet meer. Verdomme, Noah! Verdomme!

Gefrustreerd, in paniek en vooral hopeloos, pakt ze het eerste beste wat ze in handen kan nemen. Al snel valt de vaas in tientallen scherven tegen de muur aan. Het volgende wat ze pakt is een kandelaar, maar voor ze die ook ergens tegenaan kan gooien, zakt ze door haar knieën op de grond. Verdomme Noah.
Naar adem snakkend slaat ze haar hand voor haar mond om haar gezicht achter te verschuilen. De kandelaar rolt uit haar andere hand over de vloer van de kamer heen. Geluidloos naar adem snakkend blijft ze op de grond zitten terwijl ze tranen van haar wangen rollen.

Noah was er niet meer. De Noah die zij kende.. Die was verleden tijd. Het breekt haar hart. Het breekt haar hart dat hij zich op zo'n manier tegen haar opzet. Het breekt haar hart dat hij roekeloos vertelt dat haar moeder stervende is. Het breekt haar hart dat.. dat haar moeder..

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Er verschijnt een glimlachje op haar gezicht wanneer Chase al gauw weer opstaat en zegt een ontbijt te gaan halen en dat ze lekker op het balkon kunnen gaan zitten. Ze knikt eventjes en kijkt hem met een waterige glimlach na.

Met een zuchtje staat Leah op en loopt vervolgens richting het balkon toe. Ze opent de deuren en stapt het balkon op en haalt even diep adem. Hmm.. Frisse lucht. De eerste zonnestralen zijn al duidelijk aanwezig en strelen warm haar huid. Het glimlachje dat zonet nog op haar gezicht had gestaan, is nu echter verdwenen. Hoe kon ze het hem vertellen? Hoe kon ze hem vertellen dat ze van hem hield, dat ze dat altijd heeft gedaan - maar dat ze er binnenkort niet meer zou zijn? Hoe kon ze in zijn ogen kijken en ooit afscheid van hem nemen?
Leah haalt even snel diep adem wanneer ze merkt dat haar ogen zich met tranen vullen. Ze knippert even twee keer zo vaak als normaal om ze weg te werken voordat Chase zou verschijnen.

Leah is gaan zitten op een van de zetels en niet veel later verschijnt Chase met het ontbijt. Dankbaar kijkt ze hem dan ook aan, waarna ze braaf wat van haar jus d'orange drinkt en een hapje van haar croissantje neemt. Wanneer ze zijn woorden hoort krijgt ze echter niet nog een hap door haar keel. Ze zet haar glas terug en kijkt even kort net als Chase richting de tuin, waarna haar blik op zijn gezicht blijft rusten. Hoe kon ze het hem ooit vertellen?
"Chase.. Je kan toch niet.. Je kan toch niet de brug oversteken.." verlaten de woorden haperend haar mond. "Wat als jij ook niet terug komt? Er moet toch een andere manier zijn?" Ze heeft er vaak genoeg over nagedacht. Jammer genoeg maakte het Maleficent niks uit wat er met de mensen die overstaken gebeurde. "Ik.." Ze bijt eventjes op haar lip. "Ik kan je niet zomaar laten oversteken, Chase.. Niet in je eentje.."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 21:22 

Afbeelding

Samantha kijkt ongeduldig op de grote klok die in de hal staat. Ryan en zij staan nu al een tijdje te wachten op de rest, die blijkbaar niet zo stipt met de tijd zijn. Verveeld gaat ze met haar vingers over een kast heen en loopt ze een beetje heen en weer. Wachten is nu niet haar sterkste kant, en ze blikt even opzij naar Ryan die blijkbaar gewend was om te wachten. Tja, wat verwacht je met alleen maar zussen in huis. Ze gaat nogmaals met haar hand door haar haar, dat ondertussen alweer droog is en houdt het dan niet meer. ‘Ik ga wel even kijken waar Kit en Rose blijven,’ zonder op zijn reactie te wachten, draait ze zich al om en sprint ze de trappen op naar de tweede verdieping.

Bij hun kamer aangekomen, ziet ze Kit op bed liggen. Ze loopt de kamer in. ‘Kit, tijd om te ontbijten,’ deelt ze hem mee, waarna ze even in de badkamer kijkt of ze Rose ziet. ‘Is Rose nog niet hier.. Zou ze nog steeds bij Noah zijn dan?’ spreekt ze haar gedachten hardop uit. Ze verlaat dan ook weer de kamer en gaat op weg naar de derde verdieping. Zou Rose tot hem zijn doorgedrongen?
Ze versnelt haar pas een beetje als ze de deur van Noah’s kamer open ziet staan. Vlak voordat ze voor de deuropening zou staan, stopt ze. Misschien moet ze Rose gewoon laten, en niet zo nieuwsgierig zijn. Of ze zou natuurlijk gewoon even kunnen luisteren.. Dat kan geen kwaad toch? Samantha blijft even geluidloos staan en wacht op een teken van leven in de kamer. Na een paar minuten schudt ze haar hoofd. Was het nu zo erg met haar dat ze een lege kamer aan het afluisteren was?
Wanneer ze vervolgens de kamer in kijkt, ziet ze Rose op de grond zitten. ‘Rose?’ Haar ogen zoeken de kamer af voor Noah, maar die is er blijkbaar niet. ‘Rose? Wat is er gebeurd? Wat heeft Noah gedaan?’ ze loopt naar Rose toe en hurkt bij haar neer. Ze houdt haar adem even in als ze ziet hoe erg van streek Rose is.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 22:21 

Afbeelding

“Ik kan hier toch niet machteloos achterblijven terwijl Rose in Between is. “ Hij zet glas neer en draait zich naar haar toe “Laten we samen gaan? Zoals de goede oude dagen, we zien het gewoon als een nieuw avontuur. Een nieuwe wereld. Samen kunnen we haar vinden, ik weet het zeker.” Hij pakt haar beide handen vast en knikt overtuigend “We zorgen dat jij snel beter wordt, ik bereid de reis voor en dan gaan we samen.”

Afbeelding

Noah kleedt zich in een andere kamer om. Hij is nog steeds gespannen en het kost hem moeite om de knopen van zijn overhemd dicht te knopen. Warme vloeistof bevlekt de mouw van zijn overhemd en drupt over zijn hand naar beneden. Hij knijpt zijn lippen stevig op elkaar en kijkt op naar zijn spiegelbeeld. Vanuit zijn ooghoek loopt het spoor van een traan. Hij recht zijn rug en veegt hem weg.

Beneden treft hij Ryan die alleen op de anderen staat te wachten. Hij passeert hem zonder hem gedag te zeggen en neemt plaats aan het hoofd van de tafel. Niet iedereen is aanwezig, maar er zijn enkele bezoekers die toch aan tafel hebben plaats genomen. In stilte neemt hij plaats. Het geluid van de ronddraaiende lepel in zijn theekopje snijdt door de kamer heen.

Afbeelding

Ryan werpt een nieuwsgierige blik de zaal in. Gezellig ziet het er niet uit, hij wacht nog wel even op zijn nieuwe vrienden. Verveeld werpt hij nog een blik op een schilderij. Ongeduldig kijkt hij van de eetzaal naar de trap en besluit hij uiteindelijk de trap op te lopen. Daar loopt hij de schone Celeste tegen het lijf. “Goedemorgen” hij verspert met een charmante glimlach de weg. Hij kijkt haar afwachtend aan. “Het is je vergeven, jullie zijn natuurlijk ook geen bezoekers gewend.” Hij grijnst “Excuses aanvaardt.” Hij heeft het duidelijk over zijn eenzame opsluiting van gisteravond.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 23:15 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Er vormt zich een brok in haar keel wanneer Chase zich naar haar toedraait en zeker van z'n zaak voorstelt om samen te gaan. Dit was waar ze bang voor was. Ze kon het nu niet langer van hem verbergen. Ze moest het hem vertellen.
Leah haar blik gaat naar hun handen, waarna ze in zijn overtuigende ogen kijkt. Ze glimlacht even lichtjes en kort en wrijft vervolgens met haar duimen zachtjes over z'n handen.

"Ik zou het dolgraag willen.. Samen met jou.. Ik zou dolgraag op zoek gaan naar Rose." Ze stopt even met praten, richt haar blik weer op hun handen en kijkt hem vervolgens weer aan. Ze haalt even lichtjes adem. "Alleen kan ik niet met je mee, Chase." Haar hart begint sneller te kloppen en ze knijpt hem zachtjes in z'n handen.

"Ik.." Ze aarzelt even. "Ik kan de brug niet oversteken." zegt ze uiteindelijk. "Het.. Mijn griep.. Ik.." Ze fronst even, ze heeft moeite met de juiste woorden te vinden.
"Ik wilde je niet ongerust maken.. En al zeker niet met de zorgen van Rose erbij nu.. God.." Haar ogen worden weer lichtjes vochtig en ze trekt haar handen terug uit de zijne om even ermee voor haar ogen te wapperen. Ze ademt even uit. "Ik ben ziek, Chase." verlaat het dan haar mond. Haar handen gaan nu even kort door haar haren heen, waarna ze ze weer in haar schoot legt. "Ik ben ziek." Ze kijkt even kort en vluchtig naar hem op maar richt haar blik vervolgens weer op haar handen. "Het is geen stomme griep, het is iets heel anders." Ze schudt even haar hoofd, haar blik nog steeds op haar handen in haar schoot gericht. Ze veegt even snel een eerste verloren traan van haar wang af en ademt even goed in en uit om er niet nog meer te laten rollen. "En ik kan niet beter worden."

Afbeelding
    Rose Pocock

Er lijkt een eeuwigheid overheen te gaan sinds Noah de kamer heeft verlaten wanneer Sam bij haar neerhurkt. Hoewel Rose intussen iets meer tot bedaren is gekomen, blijven de tranen geluidloos over haar wangen rollen. Door haar natte wimpers door herkent ze Sam, alhoewel haar stem ver weg lijkt.

Zwijgend blijft Rose een tijd zitten zonder een antwoord te geven op Sam. Pas wanneer ze weer rustig adem kan halen en ze ruw haar tranen heeft weggeveegd, kan ze Sam aankijken. Haar blik staat echter gebroken en verloren. "Je had gelijk, Sam." zegt ze. "Je had gelijk. Noah is inderdaad weg." knikt ze verbeten.
"And guess what. We zitten hier nu definitief vast." Ze lacht even ongelovig. "Ohja! EN hij liet me weten dat m'n moeder stervende is." Haar stem begint te trillen bij die laatste woorden, net zoals haar handen op het moment trillen van woede en wanhoop. "Pas daarna maakte hij duidelijk dat we hier vast zitten. Hoe doordacht van hem!" Er rolt met flinke tegenzin nog een traan over haar wang, die ze even ruw als de vorige wegveegt. "Ik haat hem Sam. Ik haat hem." Haar handen hebben al snel een volgend voorwerp gevonden, ditmaal een van de drankglazen op een tafeltje binnen haar handbereik. "Ik HAAT hem." brengt ze nog een keer uit, waarbij ze het glas hard kapot gooit tegen dezelfde muur als waar de vaas tegenaan was gevlogen.

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste wil net de trappen aflopen richting de eetzaal voor het ontbijt, wanneer opeens Ryan voor haar staat. Met een zoet glimlachje kijkt ze hem dan ook aan terwijl hij haar met een charmante glimlach een goedemorgen wenst. "Goedemorgen Ryan. Ik zie dat je heerlijk geslapen lijkt te hebben."

"Well tja, mijn excuses." zegt ze schouderophalend. "Ik dacht dat het een leuke afsluiter van de dag was. Niks leukers dan in de ochtend wakker te worden met dat snoetje van jou toch?" zegt ze met een onschuldig toontje.

"Volgens mij is het ontbijt de andere kant op, trouwens." vervolgt ze nonchalant. Ze bekijkt hem dan eventjes grondig. "Ik had eigenlijk wel verwacht dat je er op z'n minst wat verzorgder uit zou zien na al die spiegels om je heen gehad te hebben. Teleurstellend."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 0:36 

Afbeelding

Samantha kijkt naar de grond als Rose zegt dat ze gelijk had. ‘Ik had zo gehoopt dat jij misschien wel tot hem door had kunnen dringen..’ Ze laat haar schouders hangen en zucht even.

Haar blik gaat weer naar Rose als die doorgaat met praten. Ze brengt haar hand verschrikt naar haar mond. Haar moeder is stervende. Leah. En Noah vertelt haar dat?! En laat haar niet naar huis gaan. Nee, laat haar daarom juist niet naar huis gaan? Ze schudt even met haar hoofd. Nee. Dit kan gewoon niet. Het moet een leugen zijn. Noah zou niet zo gemeen kunnen zijn. Toch?
Instinctief duikt Sam in elkaar als Rose met een glas gooit. ‘Oh, Rose,’ ze pakt Rose vast en sluit haar in haar armen, ‘We vinden wel een manier..’ fluistert ze, ‘Misschien is het niet waar? Leah is toch nog veel te jong! En ze was toch helemaal niet ziek?’ ze laat Rose een beetje los en kijkt haar aan. ‘En anders..’ Haar blik wordt iets duisterder en harder, ‘En anders heeft het gooien met servies geen zin.’ Ze staat op en trekt ook Rose op haar voeten. ‘Verzin iets wat wel zin heeft, iets waarmee we de nieuwe Noah pijn doen.’ Wraak nemen. Daar had Samantha wĂ©l ervaring mee.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 9:44 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose laat zich hopeloos in de armen van Sam sluiten. Zwijgend luistert ze naar haar woorden, terwijl haar ogen zich weer met tranen vullen. Ze schudt haar hoofd. "Ze was ziek toen ik hierheen kwam.. Maar het was alleen maar een griep.. alleen een griep.. een griepje.." haar stem zwerft fluisterend weg.

Er komt weer een hele vlaag van emoties naar boven wanneer ze aan haar moeder moet denken. Ze was ziek, maar hoe erg was het gevorderd sinds ze hier waren? Hoelang waren ze hier eigenlijk al? Konden ze haar niet beter maken, konden ze er niks tegen doen? Konden ze,- Rose begint weer naar adem te happen wanneer ze het gevoel heeft alsof ze stikt, terwijl Sam verder praat. Ze probeert de emoties weg te duwen, van zich af te sluiten. De emoties van pijn en verlies.

Rose valt stil wanneer de woorden van Sam tot haar doordringen. Er rolt nog traan van haar wang af maar voor de rest lijkt ze als versteend te staan. Ze houdt haar adem in en knippert niet. Haar schouders zijn gestopt met schokken en haar handen trillen niet meer. Het enige wat er nu tot haar doordringt is het gevoel dat ze Noah op het moment uit het diepste van haar hart haat voor hetgeen wat hij haar heeft aangedaan. Ze haat hem en ze wil hem pijn doen voor de onrecht die hij haar heeft aangedaan.

Rose lijkt nu pas haar blik op Sam scherp te kunnen stellen. Ze had haar ondertussen overeind geholpen, waar Rose zelf weinig van heeft meegekregen. Ze blijft Sam even zwijgend aankijken, waarna ze knikt. "Je hebt gelijk. Dit verdienen we niet." verlaat het monotoon haar mond. "Dit verdient niemand niet. Wij niet en al deze mensen die hier met ons mee opgesloten zitten ook niet." leeft haar stem al iets meer op. "Hij zal er spijt van krijgen, Sam. Enorme spijt." Ze knikt nog eens, ditmaal vastberadener. Noah had het recht niet om zoveel mensen pijn te doen en er zelf maar van te vluchten. Hij zou er spijt van krijgen. En daar zouden zij voor zorgen.

Rose ademt eventjes diep in en uit, veegt de laatste tranen van haar gezicht en knikt dan naar Sam. "We worden verwacht voor het ontbijt, is het niet?" vraagt ze. Haar blik gaat naar de klok die aan de muur van de kamer hangt. Het was 8.55, wat betekende dat ze straks wel zouden beginnen met het ontbijt. "Nou, dan heb ik nog mooi even tijd om me op te frissen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 11:01 

Afbeelding

Er vormt zich een brok in zijn keel die langzaam als een baksteen naar zijn maag lijkt te zakken. Zijn wereld stort in. De vrouw van wie hij altijd gehouden had was ziek, heel erg ziek. Hij zou haar gaan verliezen, definitief deze keer.

In stilte kijkt hij haar aan terwijl hij alle informatie probeert te verwerken. Hij kan niets zeggen, hij weet niet wat hij moet zeggen. Hij weet niet waarom hij niet met haar mee huilt. Misschien omdat hij zich groot wil houden, haar wil beschermen door nog niet zijn eigen verdriet te tonen. Of omdat hij het nog niet volledig beseft, alsof hij naar zichzelf vanaf een afstand kijkt. Dit kon hun niet overkomen, niet nu.

Hij schuift zijn stoel naar achteren en staat op. Voorzichtig neemt hij bij haar plaats en trekt hij haar bij zich op schoot. “ssshhhh
” hij vouwt zijn armen om haar heen en streelt haar haren “Het komt allemaal goed. Ik ga met de dokter praten, we zijn in Alusia, er moet een manier zijn.”

Afbeelding

”Inderdaad. Je weet niet wat je mist.” Grijnst hij speels waarbij hij haar een insinuerende blik toewerpt.. Celeste zou niet onder zijn huid kruipen zoals ze dat bij anderen vast wel kon. “Gelukkig ben ik een stabiel persoon, ik ken mezelf goed genoeg om een paar spiegelbeelden niet zo confronterend te vinden.”

Hij draait zich om en loopt met haar mee richting het ontbijt. “Helaas. Dit is wie ik ben, ik hoef me niet te verstoppen achter dure maatpakken en haarlak. What you see is what you get.” Hij laat zijn blik nu over Celeste heen gaan “Misschien zou je het ook eens moeten proberen.” Beleefd houdt hij de deur voor haar open en laat hij haar voor gaan.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 11:10 

Afbeelding

Kit trekt slaperig zijn ogen open als er iemand op zijn deur klopt, en hij schrikt dan ook even als Sam in een mum van tijd bij zijn bed staat.
Hij zucht, knikt kort en krabbelt uiteindelijk met tegenzin overeind na op zijn uurwerk te hebben gekeken. Het is iets na negen, dus misschien is het maar beter dat hij richting de ontbijttafel vertrekt.

Vluchtig loopt hij nog zijn aangrenzende badkamer in om zich te verkleden en uiteindelijk zijn kamer te verlaten in jeans en een bouwvakkershemd. Geen zin om er vandaag piekfijn uit te zien.
In de verte ziet hij Ryan en Celeste staan, maar een rare combinatie naar Kits mening, en hij ziet hoe Ryan Celeste aanbiedt om als eerste binnen te gaan.
Hij glimlacht zwak als hij bij hen aankomt. 'Goeiemorgen.'
Zelf loopt hij alvast de kamer binnen en gaat aan de rechterkant zitten van Noah, wat zijn gewoonlijke plaats is, en kijkt opzij naar hem. 'Goeiemorgen N-Heer.' Had hij nu bijna Noah gezegd! Hij trekt grote ogen en gebaart snel naar een bediende dat hij graag een kop thee wil.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 11:59 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah sluit haar armen om Chase heen wanneer die bij haar komt zitten. Ze probeert zich groot te houden en zich niet te laten gaan. Zoals vele avonden het geval was, lopen er daarom nu ook alleen maar geluidloos een aantal tranen van haar wangen.

Leah schudt haar hoofd en laat hem lichtjes los. "Er is geen manier, Chase.. Die is er niet." zegt ze met trillende stem. De dokter had haar verteld dat haar lichaam aan het bezwijken was onder de vele wisselingen die ze had meegemaakt. Het was een wonder dat ze zich zo lang staande had kunnen houden. Sinds het moment dat ze de eerste keer in Alusia terecht was gekomen, leek het mensenlichaam niet gemaakt te zijn voor zulke veranderingen. De eerste keer dat ze in Alusia terecht was gekomen, de poort die ze vervolgens hadden gebruikt om terug naar hun wereld te gaan, de poort die was geopend in hun wereld zodat de Alusianen in hun wereld terecht waren gekomen, de breuk die heel de aarde overhoop had gehaald, de overslag naar het verzetsdorp, gevolgd door de definitieve scheiding met de muur tussen Alusia en hun eigen wereld, waar ze ook weer de overgang naar de andere kant had gemaakt en nu de breuk naar Between. Haar mensenlichaam kon het niet meer aan.

Leah haalt even diep adem en laat vervolgens haar hand op z'n wang rusten terwijl ze hem liefdevol aankijkt. "Ik hebt het je nooit gezegd sinds we over de muur zijn gekomen, omdat ik je geen hoop wou geven, dat zou oneerlijk zijn tegenover jou omdat er geen hoop voor ons meer was, Chase.." Ze glimlacht lichtjes. "Maar ik heb altijd van je gehouden, nou nog steeds. Ik wil dat je dit weet en dat je weet dat ik je nooit ben vergeten."
Ze blijft hem eventjes aankijken in z'n vertrouwde ogen, waarna ze zachtjes haar warme lippen op die van hem drukt. Na een enkeling seconden trekt ze zich weer terug en glimlacht waterig naar hem. Dit was misschien nog geen afscheid, maar nou dat ze het hem vertelt had, voelde het voor haar wel alsof het een afscheid was. Ze had het zelfs niet tegen zichzelf hardop durven zeggen. Maar nu ze het vertelt heeft, lijkt het alsof ze het geaccepteerd heeft. Alsof ze er vrede mee heeft.

Afbeelding
      Celeste Willow

"Dat dacht ik wel, het leek me dan ook dat je het juist heel erg naar je zin zou hebben, met zoveel reflecties van jezelf. Je lijkt me namelijk erg vol van jezelf." zegt Celeste met een geamuseerd glimlachje. Hij had misschien wel prima geslapen - of niet, maar ze gelooft er niet in dat hij zich niet eenzaam heeft gevoeld de vorige nacht. Ze krijgt zo de indruk dat hij zich stoerder voordoet dan dat hij eigenlijk is. Ah well, Celeste kan zich er op het moment best mee amuseren.

Ze grijnst even lichtjes om z'n opmerking terwijl hij de deur voor haar open houdt. "Dat zou kunnen.. Maar is het niet veel leuker om verrast te worden?" antwoordt ze met een grijnsje, waarbij ze hem eenzelfde insinurerende blik toewerpt. Haar grijnsje wordt nog wat breder maar ze zegt verder niks meer. In plaats daarvan bedankt ze hem met een knikje voor het open houden van de deur en loopt ze de eetzaal in.

Op haar beurt gaat Celeste ook weer op haar eigen plaats zitten, wat aan de andere zijde van Noah is. Met een geamuseerd grijnsje werpt ze nog een blik op Ryan, waarna ze haar aandacht op Noah richt. Hij was stil. Veel te stil. Celeste klakt even zachtjes met haar tong. Ze is benieuwd hoelang de stilte zal duren - ze gokt op hoogstens nog zo'n minuutje.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 12:18 

Afbeelding

Noah verschuift zijn bestek iets zodat het perfect symmetrisch naast elkaar ligt. Hij kijkt op als Kit naast hem plaats neemt en hem een goedemorgen wenst. “Goedemorgen” antwoord hij uit beleefdheid terug. Als ook Celeste plaats neemt werpt hij een blik op de klok. Hij wacht tot de wijzers aangeven dat het exact tijd is. Wanneer het moment daar is geeft hij het stille signaal dat ze kunnen eten door zelf iets op zijn bord te scheppen.

Zodra Celeste haar rug naar hem toe draait steekt hij zijn tong uit. Pfuh, wie dacht ze wel niet dat ze was. Het verbaasd hem niks dat ze naast Noah plaats neemt. De ijskoningin. Nonchalant trekt hij een stoel naast haar naar achteren en neemt hij plaats. De stilte is om te snijden en Ryan weerhoudt zich ervan iedereen een goedemorgen te wensen. Hij knipoogt even naar Kit en trommelt ongeduldig met zijn vingers op tafel. Hij heeft honger.

Eindelijk is het moment daar en mag hij eten. Hij pakt een pannenkoek en giet er wat warme jam overheen. “Hoe lang ben jij eigenlijk al verbannen?” vraagt hij Celeste oprecht geïnteresseerd.

Noah zijn ogen schieten even de kant van Celeste en Ryan op als hij in stilte een stukje pannenkoek aansnijdt. Zijn blik dwaalt af naar Ryan zijn eetgewoontes. Terwijl Noah netjes een stukje pannenkoek aan zijn vork prikt rolt Ryan de zijne met zijn handen op. GeĂŻrriteerd kauwt hij op het stukje pannenkoek.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 12:44 

Afbeelding
      Celeste Willow

Zwijgend wacht Celeste tot ze kunnen eten. Haar aandacht verschuift van Noah weer op Ryan, die naast haar heeft plaatsgenomen en met z'n vingers op tafel begint te trommelen. Wanneer de klok op precies 9 uur staat, maakt Noah het eerste stille gebaar dat ze kunnen gaan eten. Hm. Hij was veel gezelliger toen al deze mensen hier nog niet waren.

Celeste neemt zelf een croissantje uit een mandje en begint er vervolgens van te eten, afwisselend met een slok warme thee. Ryan begint vervolgens weer tegen haar te praten. Hij wist blijkbaar dat ze ook verbannen was. Haar blik schiet even naar Kit. Hij zou het ze vast vertelt hebben. Ze neemt op haar gemakje nog een slok van haar thee alvorens ze zich op Ryan richt.
"Ik hoor dat je al een deel van je huiswerk hebt gedaan over waarom ik hier ben." zegt ze. Tijdens hun dans op de avond ervoor had hij haar immers gevraagd of ze niet dood was, waar ze niet op had geantwoord. Evenals als dat het haar verbaasd dat hij zo geĂŻnteresseerd is, vleit het haar ook wel. Hij was nieuwsgierig naar wie ze was. Hij vertrouwde haar niet.

Celeste neemt haar tijd voordat ze echt antwoord geeft op zijn vraag. Zelfs Noah wist niet precies hoelang ze al verbannen was. "Zo'n drie jaar onderhand denk ik. Je verliest hier een beetje het besef van tijd en daarmee de dagen en jaren die voorbij gaan." antwoordt ze. "Alhoewel het niet zo is dat er nooit iets gebeurt.. Ik heb hier genoeg dingen meegemaakt." vervolgt ze, waarna ze nog een hap van haar croissantje neemt.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: