Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 0:43 

Afbeelding

Iemand roept zijn naam. Het is Rose, blijkbaar is het de hoogste tijd om op te staan. Hij trekt de deken nog iets verder over zijn hoofd en graaft zijn hoofd nog wat dieper in het kussen. Ze gooit een kussen tegen hem aan waarop hij even zacht murmelt “Nog 5 minuten”

De bank was nou niet bepaald de beste slaapplek. Misschien dat Rose en Leah hier gemakkelijk een dutje op konden doen, maar zelfs met opgetrokken benen was de bank te klein.

Hij opent een oog en kijkt suf om zich heen. “en je denkt dat ze nu wel voor rede vatbaar is?” hij geeuwt en rekt zich uit. Slaperig haalt hij een hand door zijn toch al warrige haar “Wie weet verjongen haar hersenen ook wel mee. Nog even en ze heeft echt het babyhuidje waarvan ze altijd gedroomd heeft”

Oke, hij staat al op. Sloffend verplaatst hij zich richting de badkamer om even snel zijn tanden te poetsen en zich op te frissen. Douchen doet hij straks op het kasteel wel. Alle vrouwelijke shampoo’s en kleurrijke spulletjes in de badkamer zijn te overweldigend voor hem.

Niet veel later loopt hij dan ook naar huisje van Leah. Eenmaal binnen lijkt hij nog niet helemaal wakker te zijn. “Rose is veels te actief in de ochtend” klaagt hij glimlachend tegenover Leah “stuitert direct al door de woonkamer, dat is echt niet gezond.” Hij rekt nog eens, slapen op een bank was ook niet gezond.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 1:30 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah opent de deur snel wanneer Chase, Rose en Feira aankloppen. Ze laat de deur open staan zodat ze naar binnen kunnen terwijl ze zelf snel weer terug naar het fornuis loopt. Daar haalt ze het pannetje met de eieren er vanaf, om ze vervolgens op een bordje te serveren en op de tafel te zetten.

Ze lacht even om Chase z'n opmerking over Rose. "Heeft ze niet van mij!" zegt ze al snel.

"Nou, ik heb nog heel veel plannen voor vandaag hoor." schiet Rose in de verdediging. Ze is al aan tafel gaat zitten en heeft al stuk brood gepakt om die vervolgens in het eigeel van de spiegelei de dopen en vervolgens in haar mond te stoppen. "Hmm, mlekker!" zegt ze, waarna ze meteen een slok van haar thee neemt. Ze kijkt vervolgens een beetje betrapt met grote ogen naar Chase, Leah en Feira. Misschien was het niet zo beleefd om meteen te beginnen. Ze haalt haar schouders even met een lachje op, waarna ze wat rustiger nog wat van haar thee drinkt.
"Ik ben van plan om te gaan praten met Maleficent. Misschien dat we wat informatie uit haar kunnen krijgen, aangezien ik niet denk dat ze vrijwillig iets weg zou willen geven." vertelt ze verder over haar plannen.

Leah schudt lachend haar hoofd wanneer Rose meteen aan tafel gaat zitten en aan het ontbijt begint zonder te wachten. "Smakelijk." glimlacht ze dan maar.
Zelf loopt ze nog een keer naar de keuken om nog een laatste bordje met kaas te pakken. Wanneer ze terug komt moet ze het bordje echter gehaast op de tafel neerleggen wanneer het even kort wazig wordt voor haar ogen.
Snel vinden haar handen al steun bij de stoel die voor haar staat. Ze sluit even kort haar ogen, waarna ze vlug een glimlachje opzet. "Niks aan de hand." zegt ze snel, waarna ze voorzichtig gaat zitten. Ze wil het niet laten merken, maar het duizelt haar nog wel eventjes na. Ze moet even goed naar een punt blijven kijken voor het weer wat scherper wordt voor haar ogen.
"Nou, smakelijk iedereen." zegt ze snel.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 13:38 

Afbeelding

“Ik vind het nog steeds een slecht idee.” Merkt hij eigenwijs op. Maleficent was niet te vertrouwen. Hij was zelf ook erg vergevingsgezind, maar dit ging te ver. Dit was een slecht idee.

Leah trekt niet veel later veel meer aandacht. Zodra Leah haar handen steun zoeken op de stoel vliegt Chase al overeind. Hij blijft even staan, zich bewust van zijn alerte reactie. Als Leah zegt dat er niks aan de hand is en gaat zitten neemt ook hij weer plaats op zijn stoel. Eten doet hij niet. Hij houdt zijn blik strak op Leah gericht en houdt haar nauwlettend in de gaten. Ze zag bleker dan normaal. Even doet het hem denken aan een moment waarop ze zwanger bleek te zijn van Rose. Toch was dat anders.

“Heb je griep?” vraagt hij haar. Nu komt hij wel weer in beweging om een glas water voor haar in te schenken. Hij schuift het naar haar toe “Gaat het weer? Je ziet erg bleek.”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 14:04 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Het gesprek tussen Rose en Chase over Maleficent komt maar vaagjes aan bij Leah. Het lijkt alsof hun stemmen van een aantal meter verderop komen, terwijl ze gewoon met z'n allen aan dezelfde eettafel zitten.
Ze merkt pas op dat Chase tegen haar aan het praten is wanneer hij een glas water naar haar toeschuift. Ze kijkt met een frons op haar gezicht op. "Het gaat." Ze glimlacht even snel om hem een soort van gerust te stellen. "Ik heb vannacht een beetje slecht geslapen, daar zal het wel aan liggen. Gewoon een beetje moe." Ze had al een tweetal weken last van vermoeidheid, maar ze had tot nu toe nog geen last gehad van duizeligheid, tot nu.

"Ik denk dat het niet veel zal helpen om met haar te praten, maar je kan het altijd even proberen." probeert ze dan zo normaal mogelijk bij het gesprek van net in te haken. "Alhoewel de aanwezigheid van Sam je niet bepaald in je voordeel zal gaan werken, ben ik bang." zegt ze, waarbij ze opkijkt naar Rose. Het enige wat ze ziet is echter een vaag silhouhet van haar dochter. Ze ademt even zachtjes uit en gaat even met haar hand naar haar slaap toe terwijl haar elleboog op tafel rust.

"Misschien dat ik maar beter even kan gaan liggen." zegt ze voorzichtig. Ze glimlacht even vluchtig, waarna ze voorzichtig aanstalten maakt om op te staan.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 19:04 

Afbeelding

Chase knijpt zijn wenkbrauwen iets dichter bij elkaar en neemt elke beweging van Leah in zich op. Daar heeft hij mooi de gelegenheid toe als ze het gesprek met Rose voortzet. Hij laat zich alleen niet zo makkelijk misleiden. Ze zag er echt slecht uit. Hij kende deze vrouw door en door, ze probeerde de boel te sussen.

Al gauw valt ze dan ook door de mand. “Een beetje vermoeidheid kan geen kwaad.” Hij schuift zijn stoel opnieuw naar achteren en loopt naar de andere kant van de tafel. “Je bent ziek.” Concludeert hij, dat kan ze nu niet meer ontkennen. Hij pakt haar arm beet en helpt haar voorzichtig overeind. Zijn andere hand legt hij op haar witte, doch heette voorhoofd. Gisteravond ging alles nog prima. Had ze een vreemde Alusiaanse griep onder de leden? Of gewoon griep. “Rose, kun jij het huis afsluiten.” Hij werpt Leah een strenge blik toe “We laten voor de zekerheid even een dokter naar je kijken. Daarna ga je inderdaad maar even liggen, de dokter kan wat kruiden bereiden en dan voel je je binnen een paar dagen weer goed.” Hij schept haar van de grond in zijn armen en pakt een deken van de bank. Ze mocht buiten geen kou vatten. “Je maakt me bang Leah” mompelt hij als hij met zijn voet de deur open duwt en de frisse lucht in loopt.

Afbeelding

Noah humt zacht mee met de muziek en wandelt de keuken in. Al dansen beweegt hij zich naar de keukenkastjes. Dat tot grote verbazing van het personeel dat het ontbijt aan het voorbereiden is. Dat Noah niet gewoon een happy shot heeft gekregen blijkt wel wanneer hij wat glazen over zijn schouder heen gooit. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om de glazen die voor de koffiemokken staan kapot te gooien vult hij de mok met koffie. Fluitend grist hij een volgeladen dienblad van het aanricht en loopt hij de keuken weer uit.

“Ontbijt!” roept hij terwijl hij de trap op loopt naar de gang waar de slaapkamers zich bevinden. Hij volgt Celeste haar voorbeeld en begint op de deuren te kloppen. Hij biedt Celeste het dienblad aan “Pannenkoek?” glimlacht hij. “Trouwens, wat heb je met de lichamen gedaan? Zijn ze echt al weg….of…?” zijn mondhoek trekt iets omhoog “Ik wil een pakketje bij Maleficent laten afleveren” vertrouwt hij haar met een mysterieuze glimlach toe.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 19:21 

Afbeelding

Kit ligt languit in zijn bed, met zijn linkerbeen half hangend over de rand van het bed,terwijl hij luidruchtig aan het snurken is. Wat wil je, zijn neus is half naar de wippen dus moet hij wel door zijn mond ademen.

Hij draait zich met een kleine zucht terwijl ie het deken beter over zich wil trekken en hoort vaag geklop. Is dit nu in zijn droom, die trouwens om Ă©Ă©n of andere reden over malle Feira gaat, of speelt het zich af in de werkelijkheid?

Het geklop wordt harder en Kit trekt met tegenzin een oog open.
Algauw kan hij de stem plaatsen van Noah die blijkbaar het grote nieuws heeft dat het ontbijt klaar is.
Kit kreunt lichtjes, kijkt op zijn horloge en slaakt een diepe zucht terwijl hij naar het plafond staart. Voorzichtig laat hij dan een vinger over zijn gezicht gaan maar trekt algauw een pijnlijk gezicht als hij een poging onderneemt bij zijn neus.
'F*ck.'

Met enige tegenzin krabbelt hij uit zijn bed en gaat zich opfrissen om zich daarna in zijn kleren te hijsen. 'Die heks... Kunnen mijn hersenen me echt geen betere droom geven.' mompelt hij als hij terug denkt aan de laatste momenten van zijn droom. Hij kan zelfs zweren dat ze samen een wedstrijdje rijden op een eenhoorn hadden gedaan. En zij had gewonnen. En toen kreeg hij een zoen ter compensatie.
Kit schudt snel zijn hoofd, verbant de gedachten en verlaat dan de kamer om te ontdekken dat Noah en Celeste in de gang staan. Dus zij waren de deurenkloppers. 'Goeiemorgen Heer.' Hij kijkt kort opzij naar Celeste. 'Dame.'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 19:57 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

"Chase, het gaat echt wel." zucht Leah wanneer Chase opstaat om haar overeind te helpen en aan haar voorhoofd voelt. Ze kijkt hem haast smekend aan als hij zegt dat ze maar meteen even een dokter moeten laten kijken.
"Chase!" protesteert ze dan wanneer hij haar van de grond schept. Het ging heus wel, het was vast gewoon een griepje. "Je overdrijft een beetje, Chase." ze schudt even glimlachend haar hoofd om hem niet boos te maken, hij keek haar net wel heel streng aan. "Ik wil best meegaan.. Als ik zelf mag lopen, dat kan ik heus wel." zegt ze. "Toe? Ik zal niet van je zijde afwijken." belooft ze hem.

[...]

Een korte wandeling later komen ze aan bij het kasteel. Ze heeft haar arm in die van Chase gehaakt en loopt dicht tegen hem aan mee zodat hij haar nog wel kan ondersteunen. Want eerlijk gezegd lijkt het toch moeizamer te gaan dan ze had gedacht.
Bij het aanzicht van het kasteel blijft Leah eventjes stilletjes kijken. Ze had het altijd al een mooi kasteel gevonden, al sinds de allereerste keer dat ze hier binnen was geweest. Ze was vooral weg van de tuinen. Hoewel het kasteel met de tijd en gebeurtenissen ook veel mee heeft gemaakt, lijkt het er nog altijd even sprookjesachtig uit te zien. Het voelt echter niet echt meer als een vertrouwde plaats na de laatste keer dat ze hier verplicht werden te vertrekken.

Rose stapt het kasteel binnen wanneer twee dienstmeiden de deuren meteen voor hun open houden. Ze ziet nog net hoe een derde dienstmeisje de gang uitrent, waarschijnlijk om Maleficent op de hoogte te stellen van hun komst.

Rose licht een van de dienstmeisjes in dat ze graag de dokter van het kasteel graag even willen spreken. Wanneer ook de rest eenmaal binnen staat, loopt Rose naar hun toe. "Ze gaat hem meteen halen." glimlacht ze. "Is het goed als ik ondertussen even rondkijk? Naar m'n oude kamer enzo?" vraagt ze dan terwijl ze eigenlijk al aanstalten maakt om te vertrekken. "Ik zie jullie zo wel." ze geeft haar moeder nog even snel een kus. "Goed op haar passen hoor, ik kom het straks navragen." zegt ze nog quasi-streng tegen Chase, waarna ze een van de gangen van het kasteel inloopt, op zoek naar Maleficent of een van haar spreukenboeken.

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste kijkt verrast op wanneer Noah opeens met ontbijt op een dienblad verschijnt, compleet met een goed humeur. Er verschijnt meteen een lach op haar gezicht. "Mmm, lekker." zegt ze bij het zien van de pannekoeken.

Met een aangenaam verraste blik kijkt Celeste Noah met een grijnsje aan. De lichamen als een cadeau naar de andere kant toe sturen? Lekker luguber, prins Noah. De avond hiervoor had z'n sporen wel goed bij hem achter gelaten. Perfect.
"How nice." ze bijt even met een grijnsje op haar lip. "Ze liggen kant en klaar aan de oever van het meer." fluistert ze hem met een grijnsje toe in z'n oor. "Klaar om afgehandeld te worden." grijnst ze.

Vrolijk van heel deze ochtend en de vorige avond, neuriet ze mee met de muziek, tot opeens Kit open doet na al het geklop van Noah. "Goeiemorgen." begroet ze hem met een lach. Haar blik gaat even vrolijk richting Noah en vervolgens weer naar Kit. "Zin in een kopje koffie op deze mooie morgen?" vraagt ze hem.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 23:04 

Afbeelding

Chase glimlacht en wacht tot Rose uit het zicht verdwenen is. “Die gaat Maleficent zoeken.” Verzucht hij. Hij was niet gek, Rose was sinds deze ochtend helemaal gefocust op het gesprek met Maleficent. De achterliggende reden vind hij des te verontrustender. Misschien had hij het onderwerp gisteravond beter kunnen later rusten.

“Waarschijnlijk heb je gewoon een flinke griep. Als dat zo is, dan blijf je gewoon een paar dagen hier. Feira en Rose kunnen hier ook blijven. Adam en Daisy zijn toch nog niet terug, ik wil niet dat je dan alleen thuis bent.” Er komt een man aangelopen, de arts van de koninklijke familie. Een oude wijs uitziende man met een klein rond brilletje op het puntje van zijn neus.

Chase laat Leah na een twijfelachtige blik even los en haast zich richting de man. Ze schudden elkaar de hand, spreken kort met elkaar over wat er gebeurd was en haasten zich dan naar Leah. Vooral Chase maakt een verontrustende indruk. Hij blaast de situatie waarschijnlijk ontzettend op, maar het was wel Leah haar gezondheid die hier op het spel stond.

Hij haakt zijn arm weer in de hare, glimlacht geruststellend en begeleid haar naar de dichtstbijzijnde slaapvertrekken. Daar wordt hij direct door de arts buitengesloten. “Ik wacht hier wel…” roept hij tegen de al gesloten deur, niet dat hij een keus had. Onrustig begint hij door de gang te ijsberen.

Afbeelding

Tevreden neemt hij nog een slok koffie. Perfect. Hij was namelijk niet van plan zich langer stil te houden. Nu hij hier toch zat zou hij er het beste van maken. Dit was zijn wereld, die van hem alleen. Vanaf nu zou het ook rechtmatig opeisen.

Als Kit opzij kijkt naar Celeste kan Noah mooi het profiel van Kit bekijken. Zijn neus is groter en dikker dan normaal en een mix van kleuren. Hij grinnikt even zacht. “Goedemorgen.” Knikt hij voor hij nog een slok koffie neemt. “Kit, vanavond is het weer tijd om te gaan. Ik wil wat pakketjes laten bezorgen bij het paleis, ter attentie van Maleficent. Celeste heeft me zojuist verteld dat ze al klaar liggen bij de oever, dus je kunt ze met de boot vervoeren.” Noah realiseert zich dat Kit waarschijnlijk geen idee heeft waar Noah het over heeft. “De lichamen.” Verduidelijkt hij zijn verzoek. Hij neemt een hap van zijn cracker en kijkt Kit droogjes aan.

“Laten we Jesse wekken. Ik wil de ondergrondse badkamers weer in gebruik nemen.” Hij leunt tegen nonchalant tegen de muur aan. Hij moest ook nog iets op Gloria verzinnen. Misschien kon hij later vandaag eens bezien of ze hem iets te bieden had. “En ik wil op jacht. Een frisse neus zal ook jou goed doen Kit.” Noah voelt zich als herboren. Hij heeft het roer gisteravond op dramatische wijze omgegooid.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 16:40 

Afbeelding

Kit kijkt Celeste aan als ze hem vraagt of hij een kopje koffie wilt.
'Heel vriendelijk van u, maar ik zal passen.'
Wie weet wat voor vergif ze er misschien wel ingooit.

Hij glimlacht even naar Noah als die hem begroet met een goedemorgen, maar algauw werkt hij zijn gezicht weer in de normale doen omdat glimlachen gewoon te veel pijn doet.

Hij luistert zwijgend, en geeft af en toe een knik als teken dat hij het begrijpt,maar trekt dan toch even grote ogen als Noah duidelijk maakt dat het cadeau de levensloze lichamen zijn van de mensen van gisteravond in de eetzaal.
Great, mag hij nog met lichamen gaan sleuren ook. Lekker psycho.
Waarom krijgt de Heer altijd de leukere dingen, zoals mensen vermoorden - alhoewel dat nu niet echt meteen een hobby is van Kit - en moet hij altijd de sporen opruimen en laten verdwijnen
Meteen is hij ook dankbaar dat zijn neus dubbel dik zit, waardoor hij haast geen geur meer opvangt. Wie weet hoe hard die lijken al stinken.

'Oh. Ok. Ik zal er voor zorgen. Wil je dat ik er een kaartje bij steek of is enkel ter attentie van uwe koningin Malifecent ook goed? Jagen lijkt me trouwens een uitstekend idee, het is al een tijd geleden.
Hij negeert maar de subtiele neusgrap van Noah en loopt dan naar de deur toe waar Jesse hoogstwaarschijnlijk nog achter ligt te ronken.
'He slaapkop! Als je nog ontbijt wil, sta je nu beter op!'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 21:36 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah blijft op een afstandje kijken naar Chase die even snel met de dokter gaat praten. Hij overdreef te veel. Het was vast gewoon een griepje, niks om zich druk over te maken. Kon ze hem dat maar wijs maken. Hij was alleen te ongerust om van haar aan te nemen dat er niks aan de hand was.

[...]

Leah blijft eventjes voor zich uit kijken en zucht vervolgens even zachtjes. Ze probeert even alles op een rijtje te zetten, waarna ze de dokter voor zijn hulp bedankt. De man kijkt haar nog even met een bemoedigend glimlachje aan, laat haar weten dat hij voor nu een keer in de week even langs zal komen, en verlaat vervolgens de kamer. Eenmaal buiten vertelt de dokter Chase op Leah's aandringen dat het inderdaad een Alusiaans griepje is en dat ze er met wat medicijnen en kruiden wel weer bovenop zal komen.

Zodra Chase de kamer binnenstormt, gaat Leah iets overeind zitten op de rand van het bed. "Zoals de dokter waarschijnlijk al verteld heeft, is het inderdaad maar een griepje." glimlacht ze snel geruststellend. "Niks aan de hand dus.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 22:30 

Afbeelding
Maleficent

,,Samantha,'' begroet Maleficent haar kleindochter. Ze glimlacht en veert enigszins op. Samantha vertelt dat ze Chase had uitgenodigd voor de avond maar dat hij het aanbod had afgewezen. Maleficent slaakt een zucht uit. ,,Je zou denken dat ze na een jaar de noodzaak van mijn handelen wel zouden begrijpen...'' Maleficent neemt een slok van de champagne die een bediende haar had gebracht. ,,En na alles wat ik vervolgens voor Alusia heb gedaan...'' Maleficent slaakt nog een zucht uit. Vermoeid kijkt ze Samantha aan, en glimlacht dan - ietwat kwaadaardig. ,,Sommige mensen leren het nooit.''

[...]

De ochtend is heerlijk. Maleficent zit in de tuin op een sierlijke stoel en nipt van een dampend kopje thee. Ze is omgeven door allerlei kleurige bloemen. Maleficent sluit haar ogen en ademt de tuingeuren met haar neus in. Heerlijk, die rust. Maar het rustige gevoel was dubbel: nu dat Maleficent haar jeugd terug had, had ze gehoopt wat meer 'jeugdige' dingen te kunnen doen. Helaas was er niemand die iets met haar wilde doen. Helaas was ze voor iedereen nog die oude toverkol.

Gelukkig waren er voetstappen hoorbaar in de gang die aansloot op de tuinen. Langs de tuin liep een lange gang vanwaaruit je direct de tuin in kon stappen. Grote bogen vormden openingen in de muur van het kasteel. Maleficent keek opzij toen ze de voetstappen in de gang hoorde. Ze zette haar kopje thee op het schoteltje op tafel, zette een hand onder haar kin zodat die daar op kon leunen en keek vriendelijk naar de persoon die door de gangen liep: Rose. Een 'leeftijdsgenoot'. Maleficent glimlachte.

,,Goedemorgen,'' zei ze beleefd. ,,Wat een onverwacht bezoek!''

Afbeelding

Ferm klopt Feira op de deur van Rose's huisje. Voor de twaalfde keer. Feira fronst. Ze was vast en zeker te laat. Ze checkte het op haar horloge en kwam er toen achter dat ze helemaal geen horloge had. Oh ja, Feira. Zo'n soort persoon ben je helemaal niet. Feira grinnikte, krabde de achterkant van haar hoofd, trof daar een spinnetje aan en zette dat vervolgens liefdevol voor Rose's voordeur. Vroeger had Feira het spinnetje direct in een glazen potje gedaan, maar vandaag de dag begreep ze dat ze niet bijster veel met spinnetjes kon doen als het op toverdrankjes en dergelijke aankwam.

Feira peinsde even. Rose en Chase waren vast en zeker naar het kasteel gegaan. Waar zouden ze anders moeten zijn? Chase was in ieder geval op het kasteel en er stond Feira iets bij van gisteravond dat Rose iets zei over 'vrij zijn' vandaag. Ze was dus waarschijnlijk niet in de patisserie. Of nou ja. Feira wist niets van 'vrij van je werk zijn' omdat ze geen werk had. Ze veronderstelde dat 'vrij zijn' betekende dat je niet hoefde te werken. Al overpeinsde ze, op weg naar het kasteel, nog even over de precieze betekenis.

Op het kasteel aangekomen, wijzen de dienstmeisjes Feira de weg naar het dokterskamertje, alwaar ze Chase aantreft en ziet dat Leah zojuist naar buiten stapt. ,,Griepje?'' vangt Feira grijnzend op. ,,Beterschap!''

,,Sorry, ik was wat laat. Wat zijn de plannen?''

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di maart 05, 2013 18:44 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose loopt door de gangen van het kasteel heen wanneer ze opeens een stem vanuit de tuin hoort. Ze blijft staan en kijkt de tuin in, waar ze Maleficent ziet zitten. Nou, die had ze snel gevonden. Rose glimlacht even snel, blijft nog even kort staan en loopt vervolgens de tuin in richting Maleficent.

"Goeiemorgen." zegt ze. Ze glimlacht even kort. Ja, onverwacht was het zeker. Rose had het zelf niet zo op Maleficent na de gebeurtenissen van een jaar geleden, ze was het afgelopen jaar dan ook zo min mogelijk naar het kasteel gekomen. "Fijn dat Samantha weer terug is... om je wat gezelschap te houden." zegt ze. Als het aan Rose had gelegen, had ze Sam graag nog een hele poos niet meer willen zien. Nooit meer eigenlijk.

"Hoe bevalt het leventje zo een beetje?" vraagt ze Maleficent. Het is een heel algemene vraag, maar de gedachte die achter in Rose haar hoofd bij deze vraag schuil gaat, is hoe het leven hier zo bevalt als een 70-jaar jongere persoon met veel kasteelbediendes om haar heen en.. nouja, eigenlijk na wat ze vorig jaar gedaan heeft. "Zou ik wellicht mogen zitten?" vraagt ze vervolgens met een glimlachje en een knikje naar de sierlijke stoel aan de andere kant van het tafeltje.

Profiel  

Wanted: Dead or Alive

BerichtGeplaatst: do maart 07, 2013 10:20 

Afbeelding

[..]

Jesse wordt ruw gewekt uit zijn schoonheidsslaapje door geschreeuw aan de deur. Het duurt even voor hij zich realiseert waar hij is, en nog een paar seconde langer voordat zijn hersenen registreren dat de schreeuwende stem achter de deur aan Kit toebehoort. Iets met opstaan?

"Ik kom er aan," gromt hij haast door de deur heen. Hij hield er niet van om 's ochtends wakker gemaakt te worden. Nadat hij zijn gezicht heeft gewassen met behulp van een kom water, zo goed en zo kwaad als dat ging, voelt hij zich alweer iets meer mens. Met weinig enthousiasme kijkt hij naar zijn kleren die hij de avond ervoor over een stoel heeft neergegooid. Aangezien hij weinig keuze heeft, trekt hij met een zucht dezelfde kleren maar weer opnieuw aan. Hopelijk had de rest niet zo'n best reukvermogen.

"Goedemorgen," glimlacht hij ontspannen, als hij de deur openslaat en zo'n beetje alle inwoners van het kasteel er achter vindt. "Wat een ontvangstcomité op de vroege morgen zeg. En wat een fantastische bed trouwens, ik heb echt heerlijk geslapen," knikt hij dan dankbaar naar Noah. Hij fluit even bij het zien van Kit's gezicht maar maakt er maar geen opmerkingen over. Zal nog wel enigszins gevoelig liggen. De gespannen sfeer tussen Celeste en Kit gaat volledig langs hem heen.

Never give up on the things that make you smile

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 18:24 

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste haalt even kort haar schouders op wanneer Kit de koffie afwijst. Dan niet. Ze zal hem maar niet zeggen dat die neus hem zo wel goed staat. In plaats daarvan glimlacht ze alleen maar even kort naar hem en knikt ze even bij Noah's woorden. Het was haast grappig om te zien hoe braaf Kit naar elk woord van Noah luisterde.

Celeste richt zich niet langer meer op Kit wanneer de deur van Jesse's kamer open gaat. "Koffie?" vraagt ze hem ook meteen met een lach. "Om even goed wakker te worden."
"Ik denk dat ik de jacht over zal slaan." zegt ze tegen Noah, waarna ze even zijdelings naar Jesse kijkt. "Misschien dat Jesse wel eens mee wil? Ik denk niet dat je tot nu toe echt veel gedaan hebt in Between?" ze glimlacht even. "Ik ga zelf in ieder geval een kijkje in de ondergrondse badkamers nemen vandaag, dat klinkt me net iets beter in de oren."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 14:59 

Afbeelding
Maleficent

Rose loopt de tuin in en begroet Maleficent. Maleficent had Rose sinds hun eerste 'ontmoeting' nooit meer Ă©cht gezien. Natuurlijk had Maleficent ervoor gezorgd dat ze op de hoogte zou worden gesteld over wat Rose over het algemeen meemaakte en deed. Maleficent was zich bewust van de keuze die Rose kon maken - die ze constant kon maken. Als Rose Samantha noemt knikt Maleficent. ,,Het bevalt goed,'' loog Maleficent. ,,Ik heb het kasteel wat opgefleurd. Ik vond het vrij... sober.''

,,Uiteraard,'' zegt Maleficent, als Rose vraagt of ze mocht gaan zitten. ,,Ik kan nog meer thee laten zetten?'' biedt Maleficent dan aan, wijzend op haar eigen kopje thee. Thee in koninklijk servies dat al jaren lang in het bezit van de koninklijke familie was geweest. Het schoteltje en het kopje waren tot in de kleinste details afgewerkt. Chase's vader had het nauwelijks gebruikt, evenals zijn vader. En zijn vader. En zijn vader. Enzovoort. Maleficent was de eerste buiten de koninklijke lijn die het servies 'bezat' sinds het gemaakt was. De koninklijke familie had het echter zelden gebruikt.

Maleficent bleef het kopje bekijken en begon uit het niets te vertellen: ,,Wist je dat ik dit servies ergens in een achterkamertje van het kasteel aantrof? Ver weggeborgen? Zulk mooi servies, rijk aan geschiedenis. Waarom zou je het verstoppen? Een kleine vijfhonderd jaar geleden werd het aan de Alusiaanse koning geschonken door een Alusiaanse kolonie in het westen, omdat die koning zo geliefd was door die kolonie - Alusia werd toen nog niet geregeerd door één koning, en het koninkrijk had overal kleine koloniën. Die westerse kolonie heette: Nicomachea - het maken van het mooiste servies was een kunst daar. Zo nu en dan duikt er nog eens Nicomacheaans servies op. Helaas besloot dezelfde koning die het servies had ontvangen, een deal te sluiten met een of andere adellijke familie. Die familie had last van Nicomacheaanse handel en had ruzie met het stadsbestuur van die kolonie. De adellijjke familie bood de koning een enorm stuk land en een bruid als de Nicomachea van de kaart werd geveegd. En zo geschiedde. Er staan nog steeds ruïnes - maar niet zoveel. De halve kolonie werd afgebrand en geplunderd. De bevolking?'' Maleficent schudde treurig haar hoofd, nog steeds naar het kopje kijkend.

Maleficent glimlachte even en keek toen desolaat op naar Rose. ,,Ik heb zo'n idee waarom je hier bent.''

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: