Chase glimlacht en wacht tot Rose uit het zicht verdwenen is.
“Die gaat Maleficent zoeken.” Verzucht hij. Hij was niet gek, Rose was sinds deze ochtend helemaal gefocust op het gesprek met Maleficent. De achterliggende reden vind hij des te verontrustender. Misschien had hij het onderwerp gisteravond beter kunnen later rusten.
“Waarschijnlijk heb je gewoon een flinke griep. Als dat zo is, dan blijf je gewoon een paar dagen hier. Feira en Rose kunnen hier ook blijven. Adam en Daisy zijn toch nog niet terug, ik wil niet dat je dan alleen thuis bent.” Er komt een man aangelopen, de arts van de koninklijke familie. Een oude wijs uitziende man met een klein rond brilletje op het puntje van zijn neus.
Chase laat Leah na een twijfelachtige blik even los en haast zich richting de man. Ze schudden elkaar de hand, spreken kort met elkaar over wat er gebeurd was en haasten zich dan naar Leah. Vooral Chase maakt een verontrustende indruk. Hij blaast de situatie waarschijnlijk ontzettend op, maar het was wel Leah haar gezondheid die hier op het spel stond.
Hij haakt zijn arm weer in de hare, glimlacht geruststellend en begeleid haar naar de dichtstbijzijnde slaapvertrekken. Daar wordt hij direct door de arts buitengesloten.
“Ik wacht hier wel…” roept hij tegen de al gesloten deur, niet dat hij een keus had. Onrustig begint hij door de gang te ijsberen.
Tevreden neemt hij nog een slok koffie. Perfect. Hij was namelijk niet van plan zich langer stil te houden. Nu hij hier toch zat zou hij er het beste van maken. Dit was zijn wereld, die van hem alleen. Vanaf nu zou het ook rechtmatig opeisen.
Als Kit opzij kijkt naar Celeste kan Noah mooi het profiel van Kit bekijken. Zijn neus is groter en dikker dan normaal en een mix van kleuren. Hij grinnikt even zacht.
“Goedemorgen.” Knikt hij voor hij nog een slok koffie neemt.
“Kit, vanavond is het weer tijd om te gaan. Ik wil wat pakketjes laten bezorgen bij het paleis, ter attentie van Maleficent. Celeste heeft me zojuist verteld dat ze al klaar liggen bij de oever, dus je kunt ze met de boot vervoeren.” Noah realiseert zich dat Kit waarschijnlijk geen idee heeft waar Noah het over heeft.
“De lichamen.” Verduidelijkt hij zijn verzoek. Hij neemt een hap van zijn cracker en kijkt Kit droogjes aan.
“Laten we Jesse wekken. Ik wil de ondergrondse badkamers weer in gebruik nemen.” Hij leunt tegen nonchalant tegen de muur aan. Hij moest ook nog iets op Gloria verzinnen. Misschien kon hij later vandaag eens bezien of ze hem iets te bieden had.
“En ik wil op jacht. Een frisse neus zal ook jou goed doen Kit.” Noah voelt zich als herboren. Hij heeft het roer gisteravond op dramatische wijze omgegooid.