Geplaatst: za maart 19, 2011 21:22

Enora vraagt hem of alles in orde is, maar Shawn is zich heel erg bewust van het feit dat Naomi en Thomas achter hen zitten. En daarnaast, hij heeft het grote geheim al verteld aan Matt, Alex en Christine. Hoe handig is het om het aan iedereen te vertellen? Zou Case dat überhaupt wel willen? Wat als de hele school erachter komt? Wat als dat akelige kind van het schoolkrantje erachter zou komen?
"Niets, Noor. We moeten opletten," voegt hij er dan aan toe, omdat Moegel begint te praten. Shawn weigert links of rechts te kijken, dus hij fixeert zijn ogen op Moegel. En Musical die in de hoek staat.Professor Moegel:
Inmiddels is iedereen binnen. Matt zegt dan nog dat zij en haar vak het lichtpuntje zijn van zijn rooster. Awww! Zie je wel dat hij haar leuk vindt =D Ze knipoogt naar hem, waarna ze haar keel schraapt.
"Jongens en meisjes - welkom! Dit jaar zijn muziekles en muggle studies bij elkaar gevoegd, zoals jullie ongetwijfeld hebben gemerkt aan jullie roosters. En aan het feit dat Dav-, Professor Musical aanwezig is. We hebben namelijk in samenwerking met Dr. Freud, een project bedacht. Ik ben daar verantwoordelijk voor, dus als jullie vragen hebben, kunnen jullie bij mij terecht. Professor Musical zal jullie verder inlichten over het project." Ze stapt naar achteren, en kijkt naar Musical."Professor Musical:
Aimée Lefevre komt naar hem toe, en vraagt hoe zijn vakantie was. Een glimlachje verschijnt op zijn gezicht, want het is altijd leuk als studenten interesse tonen in hem. "Ik ben naar de Noordpool gegaan," zegt hij met een schouderophaal. "Om de ijsberen te helpen. En de pinguïns." Chicks dig penguins. "Origineel was ik van plan om een ruimtereis te maken, omdat mijn beste vriend een astronaut is. Maar kennelijk heb je daar veel training voor nodig."
Moegel begint echter ineens de introductie te geven, dus Musical gebaart naar Aimée dat ze moet zitten. Hij leunt tegen de muur in de hoek met zijn armen over elkaar geslagen, terwijl hij luistert naar wat ze de studenten vertelt. Ze legt de nadruk op het feit dat zij verantwoordelijk is voor dit project. Musical doet moeite om een snort te onderdrukken - like, dit hele project was het idee van hem en Freud.
Vervolgens is het zijn beurt om te praten. Een stilte heerst, en hij voelt alle oogjes zijn kant op komen. Heel relaxt stapt hij naar voren. Hij glimlacht vriendelijk naar de klas. "Ik mag aannemen dat iedereen hier van muziek houdt. Ik was een keer op een date met een vrouw die niet van muziek hield, en ik ben meteen weggegaan. Ook al was ze heel hot." Een lachje ontsnapt uit zijn mond. Musical stopt zijn handen in zijn broekzakken, om wat beheerster over te komen. Want zijn verschijning is erg belangrijk, vooral voor de jonge heren hier die een rolmodel nodig hebben.
"En jullie hebben ook veel interpersoonlijke relaties, om Freud te citeren. Dus er was het idee dat jullie in groepjes van vier ingedeeld werden. Vervolgens is het de bedoeling dat je voor elk persoon in je groepje, dus de drie anderen, een liedje uitzoekt dat past bij de relatie die er tussen jullie is. Bijvoorbeeld," Musical stapt naar voren en wijst met een semi-charmante glimlach naar Aimée. "Stel dat ik juffrouw Levefre absoluut geweldig vind, dan zoek ik een liedje uit dat deze gevoelens beschrijft. Of als ik..." Hij knikt naar Matt, "meneer Davis vreselijk vind, dan zorg ik voor een liedje dat dát weer beschrijft. Snappen jullie het idee?" Pff, en hij neemt niet eens de moeite om te zeggen dat deze dingen niet kloppen, want hij vindt Lefevre cool, en Davis niet.
"Jullie zullen deze liedjes uitzoeken met deze apparaten..." Hij wijst op een tafel waar allemaal soort-van laptops op staan. "Ze zijn magisch behekst, zodat jullie muziek kunnen opzoeken, en kunnen zetten op dingetjes die DC's heten." Moegel echter schudt met haar hoofd zodra deze woorden zijn mond verlaten. "Oh. CD's. Okay. Hoe dan ook, deze CD-dingetjes worden geschonken aan degenen voor wie ze bedoeld zijn."
Ziezo. Musical kijkt sereen naar Moegel, die hem een vernietigende blik terug geeft. Vrouwen ook. Professor Moegel:
Musical vertelt over een date, over dat hij Lefevre geweldig vindt... Hoe bedoel je ongepast? Ze haalt haar neus op. En hij zei CD fout. Hoe moeilijk is het toch om een woord te onthouden? Het heeft maar TWEE letters. Zo zie je maar.
"Bedankt voor die sprankelende uitleg, Professor," zegt Moegel droogjes. "Okay. De groeps-verdelingen. Dubois, Jadoulle, Lefevre en Neveu." Dan draait ze een beetje om naar Shawn/Enora/Thomas/Naomi te kijken. "Jullie vier - Bradés, Laurent, Moreau en Filliont. Jullie zijn groepje twee."
Achterin zitten nog een aantal mensen... "Louis, Bennett, Byron en... LeNoir. Groepje drie." En tenslotte... "Gravois, Joubert, Chevalier en Davis." De laatste naam zegt ze met een vage beweging van haar heupen, waar ze meteen spijt van heeft. "Umm, ja, jullie zijn dus groepje vier."