Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 15, 2012 19:17 

Lily_flower schreef:
001. The boy in the striped pyjamas ***
002. My sisters keeper ****
003. De gelukkige huisvrouw *****
004. Fast Five ***** (rewatch)
005. Saving Private Ryan ***
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
011. Schindler's List *****
012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
015. The Deer Hunter ****
016. Apocalypse now *****
017. Capone **
018. De Heineken Ontvoering ****
019. The Great Debaters ****
020. The King's Speech ****
021. Breaking Dawn Part 1 ***
022. Takers ****
023. Haar naam was Sarah ***
024. Like Dandelion Dust ****
025. The Funeral ***
026. The Color Purple ***
027. Titanic 3D ****
028. American Pie: Reunion ***
029. Pearl Harbor ***** (rewatch)
030. The Reader ***
031. Save the last dance ***** (rewatch)
032. What to expect when you're expecting ***
033. The notebook ***
034. The last song ****
035. The hunger games ***
036. The man in the iron mask ***
037. A walk to remember ****
038. Dear John **
039. Glory Road ***

Glory Road:
Deze film was vrijdag nacht op tv en per toeval kwam ik hem tegen na de eerste vijf minuten te hebben gemist. Toen ik door had waar hij over ging wist ik dat het een film zou zijn die ik 'leuk' zou vinden. Een mooie maar vooral heel interessante film. Ik ben altijd heel geïnteresseerd geweest in Racime, en daar zit deze film vol mee. Het is verschrikkelijk hoe het er toen - en soms nu nog - aan toe is gegaan.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 12:23 

Citaat:

29. The Amazing Spider-Man
Film al een tijdje geleden gezien, in de bios en het was het zeker waard. Goede effecten, goed verhaal, goede acteurs en goede actie. Ik vond de film gewoon heel erg leuk, simple as that (:

30. Brave
Gisteravond gezien en oooh, ik hou echt van Schots. Schots is al één van mjin favoriete accenten van het Engels, maar deze film heeft wel bewezen waarom. It's just so pretty. Hoe dan ook, ik vond het verhaal magisch en erg leuk. De animatie was echt prachtig en Merida <3 OMG, she's GORGEOUS! <333 Ik wil de DVD echt heel graag <3

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 13:27 

Lily_flower schreef:
Lily_flower schreef:
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
017. Capone **
022. Takers ****
025. The Funeral ***
027. Titanic 3D ****
030. The Reader ***
033. The notebook ***
034. The last song ****
038. Dear John **
039. Glory Road ***
040. The Good Shepherd ***

The Good Shepherd:
Het is alweer een paar dagen geleden dat ik deze film heb gekeken en ik weet nog steeds niet of ik hem wel snap? :-| Ik vond het persoonlijk best een moeilijke film, het waren twee 'tijden' door elkaar, in het nu van de hoofdpersoon en in het verleden van de hoofdpersoon en zo werd het verhaal verteld. Helemaal geen slechte film maar misschien dat de film een hogere beoordeling van me had gekregen als ik hem beter had gesnapt? Ik weet het niet omdat ik er dus nog steeds niet uit ben of ik hem snapte, if that makes sense...? :roll:

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 21:07 

Genner schreef:
Januari
#001 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows ****
#002 2011 A Dangerous Method **

Februari
#003 2007 Paranormal Activity **
#004 2012 The Devil Inside ***
#005 2007 XXY ****
#006 2005 Transamerica ****
#007 1992 Orlando ***
#008 2004 Anatomy of t.A.T.u. **

Maart
#009 2008 Milk ***
#010 1992 The Bodyguard **
#011 2012 The Hunger Games ****
#012 2009 Polytechnique ***
#013 2006 Karla **
#014 2011 My Week With Marilyn ***

April
#015 2000 The Patriot ***
#016 2011 Carnage ****
#017 1997 Titanic [3D] ****
#018 2001 From Hell ***
#019 2004 Kinsey ***
#020 2011 The Night Watch **
#021 2011 Harry Potter and the Deathly Hallows Pt 2 ****
#022 1992 The Last of the Mohicans ***
#023 2000 Gossip **

Mei
#024 2005 Harry Potter and the Goblet of Fire ****
#025 1993 Much Ado About Nothing **
#026 2012 Dark Shadows ***
#027 2000 Quills ***
#028 2009 Angels & Demons ***
#029 1996 The Chamber **
#030 2010 Tooth Fairy **

Juni
#031 2007 Dan In Real Life **
#032 2006 Heavens Fall **
#033 2007 An American Crime ***
#034 2009 The Young Victoria **
#035 2007 Zodiac ***
#036 1999 Sleepy Hollow **

Juli
#037 1975 One Flew over the Cuckoo's Nest **
#038 2007 Hannibal Rising **
#039 2004 Van Helsing *
#040 2003 Girl With a Pearl Earring **
#041 2011 Extremely Loud & Incredibly Close ****
#042 2006 Inside Man ***
#043 2005 Kingdom of Heaven *
#044 2010 Shutter Island ****
#045 2012 Abraham Lincoln: Vampire Hunter ***
#046 1995 Se7en ***
#047 2009 Inglourious Basterds ****
#048 2001 Don't Say a Word **
#049 2006 Dreamgirls **
#050 2008 Vicky Cristina Barcelona *
#051 1980 The Shining **
#052 2010 Never Let Me Go ***
#053 2011 Shame *
#054 2009 The Box ***
#055 2011 Grave Encounters ***
#056 2000 Urban Legends: Final Cut ***
#057 2011 Sucker Punch *
#058 2010 Submarine ****
#059 2009 Letters to Juliet *

Augustus
#060 2010 (500) Days of Summer **
#061 2002 The Mothman Prophecies **
#062 2002 Gangs of New York *
#063 2008 The Boy in the Striped Pyjamas ***
#064 2008 Defiance *
#065 2003 The Life of David Gale ****
#066 2012 London Babylon **
#067 2007 The Flock *
#068 2009 Ink ****
#069 2007 Into The Wild ****
#070 2008 Pride and Glory ***
#071 1995 The Net ***
#072 2010 Inside Job ****
#073 2012 Murder **
#074 2008 Terribly Happy **

September
#075 2012 The Avengers ***
#076 2004 Finding Neverland ***
#077 2010 Shelter ***
#078 2012 Endeavour ****
#079 1989 Dead Poets Society ****
#080 2011 Anonymous ***
#081 2001 Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain ****
#082 1994 The Lion King ***
#083 1943 Peter Pan ***

Oktober
#084 2002 One Hour Photo ****

NIEUW: 79
RE-WATCH: 5

Shame
Niet onder de indruk - te try-hard, ongeloofwaardige casting met Michael Fassbender. Dan vond ik de vorige McQueen/Fassbender samenwerking, Hunger, toch een stuk beter.

The Box
Met een beetje suspension of disbelief is dit best een interessante film. Cameron Diaz bewijst weer eens dat ze heel wat genres aankan en voor een keer ergerde ik me niet aan James Marsden. Zou ik nog wel eens willen bekijken.

Grave Encounters
Een mooi voorbeeld van het 'found footage'-genre, waar ik wel 'fan' van ben. De personages zijn niet allemaal likeable en dat vind ik eens verfrissend. Het einde is wel heel onbevredigend en ik blijf met veel vragen zitten, maar volgens Wikipedia komt er een vervolg, dus daar kijk ik wel naar uit.

Urban Legends: Final Cut
Ik vond deze film best wel aardig. Ik heb de eerste niet gezien en misschien vond ik hem daarom niet zo slecht als de meesten op internet schijnen te doen. Jennifer Morrison is altijd leuk om naar te kijken en het was best grappig om Ric uit TVD zoveel jonger te zien.

Sucker Punch
Goede openingsscène, maar daarna ging het enkel bergaf. Niet bijster goed geacteerd, te veel giant en obvious plotholes en de actie kon het voor mij niet redden, want dat is niet aan mij besteed. Ik heb de film dan ook enkel bekeken omdat mijn vriendin hem zo goed vond.

Submarine
Visueel is dit een heel mooie film. De shots, editing, kleuren, locaties... Cinematografisch ook een pareltje wat mij betreft. Het verhaal is niet vernieuwend, de personages alleenstaand zijn niet verrassend, maar de combinatie verrast wel. Humor is leuk, maar blijft gelukkig gedoseerd. Het is het soort film dat ik na een paar jaar pas herkijk, maar zeker nooit vergeet.

Letters to Juliet
Bagger. Slecht verhaal, slecht geacteerd, ongeloofwaardig, geen chemistry, vreselijk dus.

(500) Days of Summer
Wow, deze film is de hype echt helemaal niet waard. Ik vermoed dan ook dat die hype vooral voortkomt van fans van de acteurs - Joseph Gordon-Levitt en Zooey Deschanel zijn best populair. Het verhaal was helemaal niet interessant en zelfs nogal saai, de personages zijn oppervlakkig. De hele film is nogal wannabe.

The Mothman Prophecies
Geen slecht concept, maar de uitwerking vond ik nogal magertjes. Het geheel kabbelt maar wat vooruit en erg veel gebeurt er niet. Nu hoef ik niet zonodig actie, maar als er niet veel gebeurt verwacht ik wel dat er reflecties zijn, en die zijn er hier helemaal niet. Richard Gere met z'n standaardexpressie die doorheen de film hetzelfde blijft, gekoppeld aan het compleet ongeloofwaardig einde, zorgt ervoor dat enkel Laura Linney en de sfeer deze film de moeite maken om niet helemaal af te schrijven.

Gangs of New York
Saai. Alles wordt veel te lang uitgesponnen, waardoor niets nog interessant is. Leonardo DiCaprio was ook niet de man voor deze rol. De weinige actie kon me ook totaal niet boeien.

The Boy in the Striped Pyjamas
Ik heb het boek twee jaar geleden gelezen, en dat heeft toch meer indruk op me gemaakt. De jongen die Bruno speelt doet het wel heel goed - hij zag er niet uit zoals ik me had voorgesteld, maar hij gaf me wel hetzelfde gevoel. Verder volgt deze verfilming nogal slaafs het boek en wordt het nooit meer dan een aaneenschakeling van feiten. Nergens komt er echte diepgang, en dat vind ik jammer. Wat ook énorm stoorde waren de Britse accenten bij Duitstalige personages. Alsof er geen goede Duitse of Duitssprekende acteurs zijn.

Defiance
Middelmatig. Actie en geweld zijn toch niet mijn ding. Omdat het over Joods verzet tijdens WOII gaat, wilde ik het toch nog een kans geven, maar dat had ik beter niet gedaan.

The Life of David Gale
Geweldige film. Ijzersterk script, briljant geacteerd - Kevin Spacey, Kate Winslet en Laura Linney doen het steengoed - en spannend tot op het eind. Een thriller die je doet nadenken en die een standpunt durft innemen.

Into The Wild
Ik had deze film eigenlijk enkel opgenomen omdat ik gehoord had dat er zo veel mooie landschappen waren. Het verhaal sprak me niet meteen aan - ik heb het niet zo op road trip of survival films, en al helemaal niet op types die enkel kunnen schoppen op de maatschappij. Toch heeft het verhaal me meer geraakt dan ik verwacht had en was de casting, met een enkele uitzondering, fantastisch. Ik ga hem niet snel opnieuw bekijken, maar het blijft toch hangen.

Pride and Glory
Goede acteerprestaties van Edward Norton, Colin Farrell en Noah Emmerich. John Voight is erg middelmatig. Het plot was niet steengoed, maar wel stevig genoeg zodat de paar ongeloofwaardigheden door de vingers kunnen gezien worden. Dit is voor mij geen hoogvlieger, maar ik heb ook niet het gevoel dat ik tijd verspild heb.

The Net
Tja, ik heb een zwakke plek voor films uit de jaren negentig, en al helemaal als ze over computers en informatica gaan. Het is zo gek om te zien hoe erg we geëvolueerd zijn, maar ook hoe ver sommige mensen toen al stonden. Het verhaal is een beetje vergezocht, maar op zich niet irritant. Sommige stukken waren wel erg ongeloofwaardig, maar daar had ik me ook aan verwacht. Sandra Bullock speelt dit keer een dramatische rol en ze bewijst daarin nog maar eens dat ze meer aankan dan alleen komedie. Een jonge Jeremy Northam was vooral grappig om te zien.

Inside Job
Deze documentaire gaat op zoek naar de voorgeschiedenis, oorzaak, verloop en gevolgen van de economische crisis die uitbrak in 2008. De focus ligt vooral op wat er in de US gebeurd is, maar daar is het dan ook begonnen. Ik heb dan wel economie gestudeerd, erg veel snapte ik daar nooit van, en zeker niet als het om aandelen en beleggen gaat. Deze documentaire doet een heel heldere uitleg, soms met behulp van eenvoudige schematische voorstellen. Dit gebeurt via voice over. Intussen worden ook verschillende mensen uit die wereld geïnterviewd, sommigen die het voorspeld hadden, anderen die medeverantwoordelijk waren. Er komen ook fragmenten in van hoorzittingen. Zeker een aanrader voor wie graag wil weten hoe die economische crisis nu juist ontstaan is.

Murder
Objectief gezien is dit verre van een slechte film. Het concept is vernieuwend - een moord is gepleegd en zowat de hele film krijgen we monologen te horen van de twee verdachten, met af en toe een bijdrage van de politie-inspecteur en later ook de advocaat van één van de verdachten. Pas op het einde kom je te weten wat er echt gebeurd is. Goede acteerprestaties met zoals steeds een fantastische Stephen Dillane. Toch wist het geheel me niet echt te raken, en daarom kreeg het maar twee sterren.

Terribly Happy
Hier ben ik het helemaal mee eens:
aapje81 op moviemeter.nl schreef:
Typische Scandinavische film die het moet hebben van de troosteloze sfeer. Het verhaal en de personages zijn bizar maar boeien voldoende. Enig nadeel is dat de film hier en daar wat futloos oogt maar gelukkig krijgt dit gevoel nooit echt de overhand.

The Avengers
Ik heb deze film enkel gezien omdat mijn beste vriendin hem helemaal geweldig vond. Ik ben zelf absoluut niet weg van superhero-films, of van verfilmde comics in het algemeen. Ik hou dan ook niet erg van het actie-genre. Deze film heeft me dan ook aangenaam verrast. Het plot was best wel sterk voor dit genre, en de acteerprestaties zaten ook goed. De enige minpunten voor mij waren Hawkeye en Loki, die ik echt enorm storend vond.

Finding Neverland
Leuke film! Ik denk niet dat ik hem snel opnieuw bekijk, maar dit is gewoon wel een aangename film op een verloren avond. Kate Winslet is natuurlijk weer heel goed, en Johnny Depp laat een andere kant van zichzelf zien.

Shelter
Nog steeds geen idee of dit nu wel of niet een goede film vond. Ik vond Jonathan Rhys Meyers en Julianne Moore heel overtuigend acteren, ondanks hun bekendheid, die dit soort rollen soms ongeloofwaardig doet overkomen. Het verhaal op zich was best wel vreemd, en daarom weet ik niet goed wat ik ervan vind. Ongeveer op 3/4 sloeg de film een andere richting in, en dat was nogal plotseling. Maar al bij al heb ik er wel van genoten. Denk ik.

Endeavour
Een film over de jonge Inspector Morse. Ik heb de boeken van Colin Dexter nooit gelezen en heb ook nog nooit een aflevering gezien van de serie Inspector Morse, maar dat was ook niet nodig om dit te kunnen volgen. Een degelijk verhaal dat nooit de sensatie opzoekt. De jaren 60 waren ook heel mooi vorm gegeven.

Dead Poets Society
Deze film heb ik bekeken omdat ik er een paar jaar geleden in de les Engels een fragment van zag en hem sindsdien altijd wel eens helemaal heb willen bekijken. Mijn leraar Engels was er dan ook helemaal gek op, en over het algemeen kon ik zijn smaak meestal wel appreciëren. Ik vond dit dan ook een sterke film, met een verrassende John Williams en geloofwaardige acteerprestaties van Sean Robert Leonard, Ethan Hawke en Josh Charles.

Anonymous
Ik weet niet juist wat ik van deze film verwacht had, maar toch niet wat het geworden is. Desalniettemin vind ik dit best een sterke film, ondanks de enorme miscasting van Jamie Campbell Bower. Soms was de film wat verwarrend, aangezien er veel namen zijn die op elkaar lijken en er veel sprongen in de tijd worden gemaakt. Je kijkt deze film best als je bij de pinken bent.

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Een zonde dat ik deze nog niet gezien had, natuurlijk. Heerlijk luchtige romantische komedie. De film kijkt lekker weg, en ik snap de hype op zich wel. Het is ook helemaal geen typische romantische komedie.

The Lion King
Een klassieker. Het was dan ook jaren geleden dat ik hem nog eens gezien had, en ik hou ervan hoe je ook als volwassene nog zo erg om Disney-films kunt lachen en tegelijk ook zo kan meevoelen met de personages.

Peter Pan
Ik wilde deze al terugzien sinds ik Finding Neverland zag. Daarom hebben we er maar een Disney-avond van gemaakt. Ongelooflijk dat deze film al zo oud is! Duidelijk een tijdloze klassieker met een enorm leuk en inventief verhaal.

One Hour Photo
John Williams toont weer eens dat hij zoveel meer kan dan komedies. Een bevreemded, beklijvend verhaal dat toch blijft nazinderen. Desondanks is het geen film die ik snel opnieuw zal bekijken - één kijkbeurt is wel genoeg.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Laatst bijgewerkt door Genner op vr okt 12, 2012 20:57, in totaal 35 keer bewerkt.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 22:04 

Ik heb al een aantal jaar meegedaan aan de ''X nieuwe films per jaar'' en vorig jaar zat ik er ruim overheen. Nu ben ik echter meer over gegaan op de series en ik heb heel weinig films gekeken. Toch vind ik het op zich nog wel leuk om bij te houden welke films ik heb gezien en hoeveel dat er dan zijn. Dus vandaar na een half jaar weer eens een kleine update. =)

Citaat:
001. The Guardian (2006)
002. The Phantom of the Opera (2004)
003. The Silence of the Lambs (1991)
004. Midnight Express (1978)
005. Shakespeare in Love (1998)
006. Batman Begins (2005)
007. Freddy vs. Jason (2003)
008. Sutorejia: Mukô Hadan (Sword of the Stranger) (2007)
009. Poltergeist (1982)
010. El Laberinto del Fauno (2006)

011. Hugo (2011)
012. The Perfect Storm (2000)
013. The Smurfs (2011)
014. Iron Man (2008)
015. Iron Man 2 (2010)
016. The Avengers (2012)
017. The Amazing Spider-Man (2012)
018. Big Miracle (2012)
019. Dark Shadows (2012)
020. The Tournament (2009)

Ik schaam me er bijna voor :') Dit zijn alle films die ik me nu kan herinneren. (Of in ieder geval, op deze films heb ik gestemd op MovieMeter). Misschien zijn er nog 1 of 2 vergeten, maar ben bang dat het gewoon erg weinig is :P Doesn't matter. Heb nu ook gewoon een baan en zoals ik al zei ben ik nu wat meer van de series. Dus als ik klaar ben met werken zet ik liever even een episode op dan dat ik een film kijk.

Even kort mijn mening over de laatste 8 films.

The Smurfs: Vermakelijk voor 1 keer, vond hem verder niet heel geweldig.
Iron Man 1+2: Jaaa, erg leuk. Ik vind Tony Stark een héérlijk personage, kan er verschrikkelijk om lachen en vond de actie/vechtscenes ook leuk.
The Avengers: 1 woord: SUPERMEGAAWESOMELOVEDITSOMUCH<3 En fcuk ik HOUD van Loki <3
The Amazing Spider-Man: Vond ik ook erg leuk. Heb me zeker vermaakt in de bios. Vond alles er mooi uitzien en ik vond het uittesten van de krachten erg leuk en dat stuk in de metro hilarisch. Heb moeten lachen en huilen. Geslaagde film voor mij.
Big Miracle: In het vliegtuig gezien. Fijne, rustige film, lekkere sfeer, maar iets minder dan dat ik had verwacht. Ik had maanden geleden al een trailer gezien en ik was heel enthousiast. Helaas ietwat teleurgesteld.
Dark Shadows: Een film zoals ik gewend ben van Tim Burton, hoewel ik een klein beetje sfeer miste, toch erg vermakelijk. Vond hem gewoon leuk.
The Tournament: Speciaal gekeken voor Robert Carlyle <3 Ik wist niet dat Ian Somerhalder er ook in speelde, dus dat was een leuke bijkomstigheid. Het was vooral veel schieten en moorden en iets minder verhaal, maar vond hem desondanks toch wel leuk. En Robert Carlyle is luv <3

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 19:28 

Citaat:
#001. 2011 LE GAMIN AU VELO (dir. Jean-Pierre & Luc Dardenne) *****
#002. 2007 HEIMA (dir. Dean DeBlois) [DOCU] *****
#003. 2006 THE PERVERT'S GUIDE TO CINEMA (dir. Sophie Fiennes) [DOCU] *****
#004. 2011 HUGO (dir. Martin Scorsese) [CINE] *****
#005. 2009 SHERLOCK HOLMES (dir. Guy Ritchie) *****
#006. 2002 THE CENTURY OF THE SELF (PART 3) (dir. Adam Curtis) [DOCU] *****
#007. 2011 SHERLOCK HOLMES: A GAME OF SHADOWS (dir. Guy Ritchie) [CINE] *****
#008. 2011 50/50 (dir. Jonathan Levine) *****
#009. 2004 MILLIONS (dir. Danny Boyle) *****
#010. 1961 SASOM IN EN SPEGEL (dir. Ingmar Bergman) [CINE] *****

#011. 2011 SHAME (dir. Steve McQueen) [CINE] *****
#012. 2010 SUBMARINE (dir. Richard Ayoade) *****
#013. 1990 EDWARD SCISSORHANDS (dir. Tim Burton) [CINE] *****
#014. 2011 INNI (dir. Vincent Morisset) [DOCU] *****
#015. 1992 C'EST ARRIVE PRES DE CHEZ VOUS (dir. R. Belvaux, A. Bonzel, B. Poelvoorde) *****
#016. 1925 THE GOLD RUSH (dir. Charlie Chaplin) [CINE] *****
#017. 2012 MAN ON A LEDGE (dir. Asger Leth) [CINE] *****
#018. 1933 ALICE IN WONDERLAND (dir. Norman Z. McLeod) *****
#019. 2012 TOT ALTIJD (dir. Nic Balthazar) [CINE] *****
#020. 2011 A SEPARATION (dir. Asghar Farhadi) *****

#021. 2010 CATFISH (dir. Henry Joost & Ariel Schulman) [DOCU] *****
#022. 2011 EXTREMELY LOUD & INCREDIBLY CLOSE (dir. Stephen Daldry) *****
#023. 2011 TOMBOY (dir. Céline Sciamma) *****
#024. 1998 SHAKESPEARE IN LOVE (dir. John Madden) *****
#025. 1982 THE SECRET OF NIMH (dir. Don Bluth) [CINE] *****
#026. 2012 THE HUNGER GAMES (dir. Gary Ross) [CINE] *****
#027. 1929 HISTOIRE DE DETECTIVE (dir. Charles Dekeukeleire) *****
#028. 2011 DRIVE (dir. Nicolas Winding Refn) *****
#029. 1935 THE INFORMER (dir. John Ford) [CINE] *****
#030. 2011 WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN (dir. Lynne Ramsay) *****

#031. 2011 GROENTEN UIT BALEN (dir. Frank Van Mechelen) *****
#032. 2012 DE ROUILLE ET D'OS (dir. Jacques Audiard) [CINE] *****
#033. 2012 DARK SHADOWS (dir. Tim Burton) [CINE] *****
#034. 2011 LES GEANTS (dir. Bouli Lanners) *****
#035. 2012 LITTLE BLACK SPIDERS (dir. Patrice Toye) [CINE] *****
#036. 2012 MOONRISE KINGDOM (dir. Wes Anderson) [CINE] *****
#037. 2011 WE BOUGHT A ZOO (dir. Cameron Crowe) *****
#038. 2008 HUNGER (dir. Steve McQueen) *****
#039. 1956 THE KILLING (dir. Stanley Kubrick) *****

#040. 2012 A PERDRE LA RAISON (dir. Joachim Lafosse) [CINE] *****
#041. 1957 PATHS OF GLORY (dir. Stanley Kubrick) *****
#042. 2012 MOBILE HOME (dir. Francois Pirot) [CINE] *****
#043. 2011 HEADHUNTERS (dir. Morten Tyldum) [CINE] *****
#044. 2011 FRIENDS WITH KIDS (dir. Jennifer Westfeldt) [CINE] *****
#045. 2012 HOLY MOTORS (dir. Leos Carax) [CINE] *****
#046. 2003 THE DREAMERS (dir. Bernardo Bertolucci) *****
#047. 2012 BRAVE (dir. Mark Andrews & Brenda Chapman) [CINE] *****
#048. 2012 ICE AGE 4: CONTINENTAL DRIFT (dir. Steve Martino & Mike Thurmeier) [CINE] *****
#049. 2011 WEEKEND (dir. Andrew Haigh) [CINE] *****

#050. 2012 SNOW WHITE AND THE HUNTSMAN (dir. Rupert Sanders) [CINE] *****
#051. 1995 LA CITE DES ENFANTS PERDUES (dir. Jean-Pierre Jeunet & Marc Caro) *****
#052. 2007 LES CHANSONS D'AMOUR (dir. Christophe Honoré) *****
#053. 2004 MEAN GIRLS (dir. Mark Waters) *****
#054. 2012 THE DARK KNIGHT RISES (dir. Christopher Nolan) [CINE] *****

Over A PERDRE LA RAISON (dir. Joachim Lafosse) *****:
Citaat:
Serene en pretentieloze familietragedie

Met de aankondiging van zijn nieuwe film deed de Belgische cineast Joachim Lafosse heel wat stof opwaaien. De zaak Lhermitte, waarbij een jonge moeder haar vijf kinderen in koelen bloede vermoordde, als uitgangspunt nemen voor een film terwijl het land nog nazindert van de tragische gebeurtenissen? Het is een gewaagde stap. Gerustellender zou zijn als Lafosse nog enkele jaren wachtte, zo klonk het. Maar Lafosse, die eerder ook al de mooie analytische prenten 'Nue propriéte' en 'Elève libre' afleverde, zette door en bracht met ‘A perdre la raison’ zijn vijfde langspeelfilm.

Dat de film geen nauwkeurige replica is van de waargebeurde feiten, moet natuurlijk gezegd. En daar zijn we blij om. Met de zware thematiek van de film alleen al neemt de regisseur immers genoeg last en risico’s op zijn schouders, laat staan dat hij ook nog de pretentie zou nastreven het gebeuren zo waarheidsgetrouw mogelijk in beeld te brengen. Dat is het gelukkig niet en daar moet je als kijker dan ook niet op wachten. Wie vreest (of hoopt?) op een familiesoap met een pittig einde, komt bedrogen uit. Gelukkig.

‘A perdre la raison’ is in tegenstelling daarvan een serene, trage film die het psychologische familiedrama op een eenvoudige manier vertelt, zonder al te veel naar sensatie te zuchten. Naast Emilie Dequenne, die voor deze rol de uitzonderlijke prijs voor 'Beste actrice' in de selectie 'Un certain regard' won op het recentste filmfestival van Cannes, wordt de film gedragen door Niels Arestrup en Tahar Rahim. Dat Dequenne met een beeldje ging lopen in Cannes, kwam voor velen misschien als een verrassing – maar verdiend is het zeker wel. Er wordt te allen tijde sterk en geloofwaardig geacteerd. Ook erg interessant is de rol van Arestrup die, geheel in het baden van de film, gans stemmig de betwiste rol van de dokter neerzet. De dokter wiens motieven gedurende de hele film vaag worden gehouden, waardoor het publiek, net als protagonisten Murielle en Mounir, hem trachten een rechtmatige plaats te geven binnen deze vreemde multiculturele driehoeksverhouding.

Cinematografisch neemt de film weinig hooi op zijn vork. Lafosse blijft steevast voor zijn verhaal en personages kiezen en hoewel hij heel dicht op zijn personages zit, wordt het geheel vooral een registratie en observatie van het tragische verloop van het gezin. Met een einde dat vanaf het begin gekend is, is een spanningsboog snel gezet. Al is het deze keer één van getormenteerde dramatische ironie: het voelt bijna fout om als kijker te blijven meekijken naar iets waarvan je de verschrikkelijke afloop al weet.

Die afloop is wat het is. Eigenlijk had het laatste shot zelfs niet gehoeven. Dat het visueel minder naar de keel grijpt dan je in eerste instantie zou denken, komt door de doorgetrokken ingetogen stijl. Maar daarom is het niet minder pakkend. Het blijft dan ook stil wanneer de eindtitels rollen en je als kijker met datzelfde gevoel als bij het binnenstappen van de zaal achterblijft: koud, ongemakkelijk en ietwat vervreemdend. We zijn blij dat dat zo is en we geen voorgekauwde of vingerwijzende raisons pour que… krijgen. Alle redenen zijn nu eenmaal al lang verloren en dat zal tenslotte ook altijd zo blijven.

Lafosse weet met deze ingetogen prent een soort van Griekse tragedie te brengen dat onderbouwd wordt door een voortdurend Unheimlich gevoel van afgunst voor wat komen gaat en een knagende precaire ondertoon. Eéntje die al bij aanvang wrang aanvoelt, maar die door pretentieloos en sereen te blijven, fascinerend werkt.

Over HOLY MOTORS (dir. Leos Carax) *****:
Citaat:
Anticinema of cinema ten top?

Wat als acteren een nine-to-five-job werd en je alle mogelijke rollen in het leven kon invullen? Het klinkt als een mogelijke stelling voor het succesvolle Shelter-programma, maar in wezen is het de vreemde insteek waarmee Leos Carax met zijn film ‘Holy motors’ filmliefhebbers en critici in Cannes in twee kampen verdeelde. Love it or hate it, zo klonk het na de eerste vertoning van deze gekke en vervreemdende fantasie van de al even eigenaardige cineast.

De hoofdrol is weggelegd voor Denis Lavant, die niet alleen protagonist mr. Oscar vertolkt, maar ook de personages waarin deze welgestelde heer zich van tijd tot tijd vermomt. Rondgeleid in een limousine gaat hij van afspraak naar afspraak en vult hij verschillende rollen in uiteenlopende levens in. Dan weer de bedelende, oude vrouw, vervolgens de stadsgek die overleeft op een opium van natuurlijke driften, daarna als pionier van een straatbandje. Het lijkt wel de droom van een wegkwijnend acteur: leven comme en vooral pour la beauté de l’art.

In feite is ‘Holy motors’ een soort van raamvertelling die verschillende korte verhalen bundelt, het ene al eigenzinniger dan de andere. Dat in deze enigmatische film ook koppen als Eva Mendes en Kylie Minogue passeren, zal je misschien verbazen, maar intrigerend zijn hun personages zeker.

De vraag blijft of deze prent bejubeld dan wel uitgejoeld moet worden. Laten we kort en bondig zijn: wie de film kan smaken, die vindt hem vast geniaal. Het is lastig om naar andere films terug te grijpen om gelijkenissen te trekken en dat terwijl de prent eigenlijk zelf al vol zit met cinematografische knipogen naar films zoals ‘Hiroshima mon amour’ en ‘Planet of the apes’.

‘Holy motors’ is zo’n film waar meer over geschreven zal worden dan dat mensen er de onderliggende thematiek van zullen snappen. Als Carax ook zelf toe lijkt te geven geen kant-en-klaar antwoord te hebben, maakt dat de dingen er natuurlijk niet simpeler op. Vraag blijft of al dat mijmeren wel nodig is. Zullen we gewoon kijken, schouders ophalen en verder gaan? Daarvoor lijkt de film, in al zijn absurditeit, dan weer te doordacht. Je moet ook niet veel moeite doen om er enige maatschappijkritiek in op te sporen. Bij momenten is het een ware galspuwende prent die haar pijlen vooral op de veranderende samenleving en het steeds verder uitdijende virtuele leven heeft gericht. Wie herinnert zich immers nog de tijd dat camera’s zwaarder waren dan de acteurs?

Hoe je het ook draait of keert, ‘Holy motors’ lijkt nu al zijn doel te hebben bereikt. Zo verdeeld de meningen zijn, zo verdeeld zullen ook de opvattingen over de inhoud van deze film blijven. Of dat de bedoeling van Carax was, dat weet hij waarschijnlijk zelf niet. Het doet wel weer heerlijk deugd dat een regisseur eens tegen wat schenen durft te schoppen. Mal en pretentieus, maar ook geniaal en treffend, de film zweeft tussen anticinema en cinema ten top. Ook al vraag je jezelf op het einde terecht af of je nu werkelijk naar pratende limousines hebt gekeken, door de ogen van een onopvallende, kleine camera nog wel. Verbind de puntjes zelf maar.

Over BRAVE (dir. Mark Andrews & Brenda Chapman) *****:
Citaat:
Adembenemend mooi, maar te weinig verrassend

Na het geflopte ‘Cars 2’ (een verwoede poging om de ook al niet zo geslaagde eerste ‘Cars’-film door middel van een sequel goed te maken), kondigde Pixar met ‘Brave’ aan terug te keren naar haar oorspronkelijke magie en opnieuw met beide voeten op eerder gelegde en traditionele sporen te landen. ‘Brave’ is een goede film, maar een echte Pixarfan raakt misschien toch niet helemaal overtuigd.

Met deze film bezoeken we de echte mensenwereld. Dit keer een wereld die zich afspeelt in het middeleeuwse Schotland. Centraal staat Merida, die net als haar weelderige haarbos, een wispelturig karakter heeft. De band met haar vader is wonderwel goed, maar Merida kan de belerende en dwangmatige opvoeding van haar moeder niet plaatsen. Hun wrange relatie vormt dan ook het grote fundament van deze film. Bijna een historisch moment in Pixar-land trouwens: voor het eerst kiezen ze voor een vrouwelijke protagonist.

We wagen ons niet aan de mallemolen van gemopper die er uit feministische kanten klinkt; daarvoor ligt de subjectiviteit omtrent dat thema iets te hoog. Wél vragen we ons af of de moeder-dochterrelatie niet te eenzijdig werd getoond. Een zijsprong hier en daar had misschien wel fijn geweest. Al vormt deze insteek, samen met het hoge prinsessen-gehalte en de nodige magie in de film, er voor dat de film zonder twijfel de meest Disneyachtige Pixarprent tot op heden is. Hoezeer regisseur Mark Andrews dat ook blijft ontkennen.

‘Brave’ is een zeer genietbare film. In vergelijking met hun voorgaande films is dit zonder twijfel de donkerste en vooral ook de mooiste. De animatoren hebben zichzelf meermaals overtroffen en niet alleen de idyllische landschappen van het Schotland tijdens de Middeleeuwen zijn uitermate eersterangs weergegeven, ook het haar van Merida is zo gedetailleerd en levensecht dat het bijna een eigen film verdient.

Het zou niet eerlijk zijn om dit een uitstekende film te noemen. Zeker wel als we die afzetten tegen animatiefilms die niet van een Pixarlogo voorzien werden, maar in hun normen schiet de film te kort om van een kanjer te kunnen spreken. Daarvoor is de plot bij momenten véél te voorspelbaar en mist deze prent, ondanks de aanwezigheid van heksen en toverketels, duidelijk een beetje oeroude magie. Die magie die in films zoals ‘Wall-E’, 'Finding Nemo' en ‘Up’ humor combineerde met indrukwekkende animatie en een heerlijk episch plot, schiet bij deze tekort. Vooral de laatste schakel in dat rijtje blijkt de zwakke.

Desalniettemin kijkt de film heerlijk weg en ziet het er allemaal fantastisch uit. Ook de muziek naar de hand van Patrick Doyle is uitermate mooi gemaakt en werkt uitstekend binnen Schotland-lievende oorden. Het is nu dan ook vooral uitkijken naar de avonturen van gevestigde waarden Mike en Sulley in de ’Monsters inc.’-prequel ‘Monsters university’.

Trouwens, zoals het aloude Pixartraditie beaamt, wordt ook deze prent voorafgegaan door een kortfilm. Denk niet dat dit een ideale gelegenheid is voor een lastminuteplaspauze, want ‘La luna’ van regisseur Enrico Casarosa is een klein en wondermooi meesterwerk dat je niet wilt missen. Daarbij lijkt, in tegenstelling tot de hoofdfilm, deze kortfilm wél het volledige badje Pixarmagie te hebben uitgezeten. Heerlijk.

Over ICE AGE 4: CONTINENTAL DRIFT (dir. Steve Martino & Mike Thurmeier) ***:
Citaat:
Uitmelkerij of niet?

Met ‘Continental drift’ is de 'Ice age'-saga al aan zijn vierde prent toe. Uiteraard luiden dan spontaan de kritische klokken der uitmelkerij, nog voor de film effectief de zalen heeft bereikt. Laten we eerlijk zijn: zolang het publiek de weg naar die zalen blijft vinden om te genieten van de prehistorische avonturen van Sid en diens vrienden, zullen de studiobonzen maar weinig malen om dat potentiële uitmelken.

In ieder geval opnieuw van de partij is de voorhistorische eekhoorn en publieksfavoriet Scrat, die zijn eeuwigdurende jacht op de eikel voortzet, dit keer met wereldschokkende en plotstartende gevolgen. Hij zorgt immers voor het scheuren van de aarde en het vormen van de continenten zoals wij die vandaag de dag kennen. We zullen de moeite niet doen om de historische correctheid ervan uit te dokteren: die inspanning is samen met de dinosaurussen van de derde Ice Age-film uitgestorven (we zien ook hoe Ice Age-frontman Sid zichzelf zich vaag het avontuur met de dino’s herinnert en er met ‘compleet onlogische nostalgie’ naar terug mijmert).

Centraler in deze prent staat Manny, de mammoet. Bij het cataclysme aan het begin van de film, drijven zijn vrouw Ellie en dochter Peaches van hun deel van het ijs weg. Je raadt het al: de zoektocht kan beginnen. Dat resulteert in een rolprent met meer actie dan de voorgaande films en des te hilarische momenten. Als je besluit om de film driedimensionaal te kijken, zal je erg blij zijn met de actievolle scènes die mede door het 3D-gebeuren wel lekker wegkijken. Echt verrassen doen de 3D-visualisaties echter niet.

Naast de gebruikelijke gezichten van Manny, Sid en Diego, wordt er ook een aantal nieuwe personages geïntroduceerd. Zoals het echte piraten beaamt, vormen Captain Gutt en zijn aanhang zich als antagonisten binnen het verhaal. ‘Ice age 4: continental drift’ is daarom ook een beetje ‘Finding Nemo’ meets ‘Pirates of the Carribean’ On Ice. Alsof het een strijd om de Black Pearl is, probeert Gutt zich te wreken op Manny voor het stelen van zijn reusachtige ijsbreker, met alle gevolgen van dien.

Het is dan ook geen wonder dat ook de thematiek van de vierde 'Ice age' terugvalt op dat ingrediënt waar ook de eerste drie op bouwen: familie en vriendschap, door de producers pretentieloos omschreven als de magie van de films. Hoewel dat net iets te groot en zeemzoet is uitgedrukt, blijft het toch de rode draad en het bindmiddel binnen deze animatiesaga dat blijft werken.

Is het oordeel van uitmelkerij dan op zijn plaats? Misschien toch wel. Er dringt zich een knagend gevoel op dat de personages een beetje uitverteld zijn. Dat neemt niet weg dat de film zeker vermakelijk is, voor jong en oud. In deze nieuwste is er fijne dynamiek tussen actie en humor en de nieuwe personages (met onder andere stemmen van 'Game of Thrones'-revelatie Peter Dinklage en van popsterren Nicki Minaj en Jennifer Lopez) vormen een deugddoende verademing tussen de gevestigde waarden van de luiaard, sabeltandtijger en mammoet.

Over WEEKEND (dir. Andrew Haigh) *****
Citaat:
Rauwe en hedendaagse relatieschets

De Britse regisseur Andrew Haigh debuteerde drie jaar geleden met het homoseksueel-getinte en gelauwerde docu-drama ‘Greek Pete’. Met ‘Weekend’ blijft Haigh zijn inspiratie binnen mannenlievende oorden zoeken. Hoewel deze prent een stuk toegankelijker is voor het brede publiek, is de politieke insteek ervan ook niet achterwege te laten.

‘Weekend’ vertelt het verhaal van de ontluikende liefde tussen twee mannen: de flamboyante Glen en de eerder teruggetrokken Russel. Het zal niet verbazen dat de tijdspanne van ‘Weekend’ zich beperkt tot een tweetal dagen. Deze limitatie van de tijd zorgt ervoor dat de regisseur andere accenten kan leggen dan dat dat doorsneematig zou gebeuren. Al snel wordt duidelijk dat beide mannen op heel wat vlakken van mening verschillen. De film lijkt bij momenten dan ook niet meer dan een analytische observatie van de dialoog tussen beider protagonisten. Maar door in die tegenkanting geen kamp te kiezen, weet Haigh een interessante en pertinente karakter- en relatieschets op te bouwen die bovenal meelevend werkt.

Hoewel de regisseur pretendeert geen ‘homofilm over homoseksualiteit’ te willen brengen, trapt hij bij momenten toch een beetje in zijn eigen val. De gesprekken die Glen en Russel voeren blijven vaak een beetje te hard op louter homoseksuele onderwerpen stuiten, dat we ons afvragen of de regisseur het niet wat breder had kunnen opentrekken en daarmee dichter bij zijn oorspronkelijke doel was gebleven. Het is spijtig dat dat wijzende vingertje ter veroordeling iets te gretig de bovenhand neemt over de intimistische scenes waarin de jonge mannen vertoeven.

Desalniettemin werkt de prent zeer goed. De sterke acteerprestaties van de internationaal eerder onbekende Britse acteurs Tom Cullen (Russel) en Chris New (Glen) mogen daarvoor zeker niet over het hoofd worden gezien. Beiden zetten een interessant personage op een zeer authentieke manier neer, dat we vermoeden dat ook menig insteken dusdanig improvisatie waren.

Haigh kiest voor een objectieve hand-held cameravoering, één die naar scherpte blijft zoeken en die mede daardoor een realistische en bijna documentarische stijl creëert. Statische shots balanceren het geheel van wankele beelden op tijd uit – wat fijn is. Visueel doet Haigh dus weinig opvallende dingen, maar net dat zorgt ervoor dat de film heel juist en (levens)echt aanvoelt – wat de empathie alleen maar aanwakkert. De cinematografie van ‘Weekend’ baadt helemaal in de stijl van de opkomende jonge generatie filmmakers van de eenentwintigste eeuw, wat het nu-gehalte van de film stevig ten goede komt.

‘Weekend’ is met andere woorden een zeer ge(s)laagde homofilm die ook buiten het homofilmcircuit als één van de betere karakter- en relatieschetsen mag worden gezien. Hoewel de regisseur een beetje in zijn eigen val trapt, werkt de film wonderbaarlijk goed en is het, mede door de knappe en geloofwaardige acteerprestaties van beider acteurs, een rauwe, relevante en bij momenten aandoenlijke relatieschets geworden, zonder daarbij naar zeemzoete en filmische trucjes te grijpen.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2012 19:03 

Citaat:
#001 Source Code (2011) *****
#002 Cowboys & Aliens (2011) *****
#003 Crazy, Stupid, Love. (2011) *****
#004 Midnight In Paris (2011) *****
#005 One Day (2011) *****
#006 Paul (2011) *****
#007 bioscoop War Horse (2011) *****
#008 Different For Girls (1996) *****
#009 Maurice (1987) *****
#010 The Help (2011) *****

#011 Extremely Loud & Incredibly Close (2011) *****
#012 The Tree of Life (2011) *****
#013 bioscoop Hugo (2011) *****
#014 The Artist (2011) *****
#015 The Descendants (2011) *****
#016 Never Let Me Go (2010) *****
#017 My Week With Marilyn (2011) *****
#018 The Lovely Bones (2009) *****
#019 Serenity (2005) *****
#020 We'll Take Manhattan (2012) *****

#021 bioscoop The Hunger Games (2012) *****
#022 Shaun of the Dead (2004) *****
#023 Transamerica (2005) *****
#024 A Dangerous Method (2011) *****
#025 Stardust (2007) *****
#026 The Girl With The Dragon Tattoo (2011) *****
#027 bioscoop The Avengers (2012) *****
#028 Breaking The Waves (1996) *****
#029 Miss Austen Regrets (2008) *****
#030 The Incredible Hulk (2008) *****

#031 The Losers (2010) *****
#032 The Nanny Diaries (2007) *****
#033 The Deep Blue Sea (2011) *****
#034 Shame (2011) *****
#035 We Bought A Zoo (2011) *****
#036 What's Your Number? (2011) *****
#037 Ultimate Avengers: The Movie (2006) *****
#038 Ultimate Avengers II (2006) *****
#039 Next Avengers: Heroes of Tomorrow (2008) *****
#040 Push (2009) *****

#041 Hulk (2003) *****
#042 Back To The Future (1985) *****
#043 The Vow (2012) *****
#044 13 Going On 30 (2004) *****
#045 Blindness (2008) *****
#046 Just Like Heaven (2005) *****
#047 Archipelago (2010) *****
#048 The Brothers Bloom (2008) *****
#049 bioscoop Moonrise Kingdom (2012) *****

#050 Fantastic Mr. Fox (2009) *****
#051 bioscoop Prometheus (2012) *****
#051 Sunshine (2007) *****
#052 Death Proof (2007) *****
#053 Planet Terror (2007) *****
#054 bioscoop Snow White and the Huntsman (2012) *****
#055 The Bucket List (2007) *****
#056 bioscoop Frankenstein (2011) *****
#057 Jane Eyre (1943) *****
#058 bioscoop The Amazing Spider-Man (2012) *****

#059 bioscoop The Dark Knight Rises (2012) *****
#060 bioscoop Brave (2012) *****
#061 Sita Sings The Blues (2008) *****
#062 bioscoop Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) *****

The Dark Knight Rises
A;HGAFGJKD;N;VFKLASDF. Ik heb 'm nu drie keer in de bioscoop gezien en iedere keer heb ik flink zitten janken (de eerste keer was wel als 'hysterisch' te bestempelen - gelukkig was ik niet de enige). Ge-wel-dig. Ik heb er een ernstige Bane/Tom Hardy-obsessie aan overgehouden en ik ben ook heel blij dat ik naar de midnight marathon geweest ben om de film in de goeie context te kunnen kijken. Christopher Nolan, I bow down to you.

Brave
Niet de beste Pixar ooit maar zeker een hele goeie film. Ik ben altijd helemaal verliefd geweest op Schotse accenten en de hele cultuur vind ik ook heerlijk. De animatie van Merida's haar was ongelooflijk. Leuke animatiefilm. Mooie soundtrack.

Sita Sings The Blues
Trippy remake van een Indiaas verhaal, met jaren '20-muziek, samengevoegd met het levensverhaal van de animator. Wel leuk voor een keer, hoewel het af en toe iets te langdradig was.

Abraham Lincoln: Vampire Hunter
Lekkere entertainende film. Niet naartoe gaan als je zin hebt in een diepzinnige avond. Het script had hier en daar wel wat vreemde dingetjes maar de leuke cast en toffe visuals (inclusief de 3D-effecten, met name de de ogen van de vampiers) maakten een hoop goed.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 11:45 

Lily_flower schreef:
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****

012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
017. Capone **

022. Takers ****
025. The Funeral ***
027. Titanic 3D ****
030. The Reader ***

033. The notebook ***
034. The last song ****
038. Dear John **
039. Glory Road ***

041. Magic Mike **
042. The First Wives Club ****

Magic Mike:
Ik kom er net achter dat ik deze film er nog niet bij hebt gezet, het is alweer een paar weken geleden dat ik deze film keek. Het was geen geweldige film, vooral het einde vond ik verschrikkelijk. Het was een einde waar je eigenlijk niks aan hebt en niks is eigenlijk duidelijk. Nee, het was niet mijn film.

The First Wives Club:
Ik heb dit boek in de kast staan en ik was al heel lang van plan om de verfilming te kijken. Ik heb het gevoel dat er best veel veranderd is in de film maar ik moet eerlijk zeggen dat het al best wel lang geleden is dat ik het boek gelezen heb en ik me dus niet alles meer herinner, maar dat is waarschijnlijk iets goeds geweest want ik heb nu juist totaal geen irritaties gehad over de verschillen.
Het is echt een super leuke film, de acteurs/actrices hebben geweldige prestaties geleverd en de film was soms gewoon heel grappig, ik heb een paar keer echt voluit gelachen. Maggie Smith speelde ook een kleine rol in deze film :D hetzelfde geld voor Stockard Channing die ik sinds Grease niet meer in een film heb gezien dus dat was een leuke verassing! Geweldige film, I loved it!

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 21:24 

Citaat:

31. Step Up 3D
Dus ja, wat waren mijn verwachtingen? Niet zo hoog, best logisch lijkt me zo? Het verhaal is weer standaard en ik zag de twist allang aankomen. Desondankss, goede dansers en daar draait een film als dit toch om. Ik vond dat Camille (Alyson Stoner) wel wat meer screentime had mogen krijgen, want ze is een interessante danseres. Voor één keer is dit best leuk.

32. StreetDance 2
Ik zie een patroon, haha. Waarschijnlijk nog voorspelbaarder omdat ik deze vlak na Step Up 3D heb gezien XD Ik vond hem niet zo heel bijzonder en zal waarschijnlijk ook niet nog een keer gaan kijken. Er zaten een paar leuke stukjes in, maar daar hield 't dan ook wel bij op.

September
33. We Bought A Zoo
Ooooh, deze wil ik op dvd <3 Haha, deze film was echt heel erg lief. Echt een leuke film gewoon. De verhaallijn is leuk, komt mooi op gang, de kids zijn schattig en de dieren zijn echt geweldig <3 [/hypert]

34. Bait
Ja... De trailer zag er best goed uit alhoewel ik wel wat foutjes zag met de werkelijkheid van haaien [A] De film echter... Slecht XD Ik heb me vooral kapot gelachen om de slechte animatie van de haaien. Dat hoort echt beter te kunnen in 2012 XD De film is voorspelbaar en nouja, de effecten zijn dus nep. Geen film om te herkijken :')

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 19:58 

Citaat:
#006 Paul (2011) *****

#034 Shame (2011) *****
#040 Push (2009) *****

#041 Hulk (2003) *****

#063 bioscoop Ice Age: Continental Drift (2012) *****
#064 Shutter Island (2010) *****
#065 bioscoop The Bourne Legacy (2012) *****

Ice Age: Continental Drift
Ach ja. Wel leuk weer. Ik heb me niet verveeld in ieder geval, maar het is geen film die ik meteen nog een keer wil zien XD Ik vond de zeekoe wel helemaal fantastisch trouwens, en de stemmencast was heel tof.

Shutter Island
Ik heb deze film in twee gedeeltes moeten kijken omdat ik 'm zo heftig vond. Halverwege heb ik 'm even op pauze gezet. Ik vond het uiteindelijk wel een hele goede film, hoewel de vergelijking met Inception natuurlijk niet zo verwonderlijk is. Ik zag de uiteindelijke plot twist wel een beetje aankomen, maar hij werd zeer goed uitgevoerd.

The Bourne Legacy
Ik heb van alle Bourne-films alleen de eerste gezien, dus de 4e in de bioscoop kijken was een beetje gek XD Maar ik heb niet het idee dat ik bepaalde plotpunten niet heb kunnen volgen ofzo. Ik ging eigenlijk voornamelijk vanwege Jeremy Renner (I know, shallow), en daarin werd ik niet teleurgesteld. Hnnnggg. Hij had veel screen time en deed het prima. Er zaten een paar hele goeie scenes in zoals de scene in het grote huis, maar vanaf ongeveer driekwart van de film tot het eind was het alleen maar actie actie actie, en dat begon op een gegeven moment te vervelen. Vooral de achtervolgingsscène op de motor had ik op een gegeven moment echt wel gezien. Maar al met al behoorlijk vermakelijk (:

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 21:04 

Lily_flower schreef:
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****

012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
017. Capone **

022. Takers ****
025. The Funeral ***
027. Titanic 3D ****
030. The Reader ***

033. The notebook ***
034. The last song ****
038. Dear John **
039. Glory Road ***

041. Magic Mike **
042. The First Wives Club ****
043. Intouchables ****

Intouchables:
Ik heb deze film net in de bioscoop gezien en ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moest verwachten maar het was zeker geen weggegooid geld. Ik vond hem echt super en heel grappig. & dat laatste had ik niet zien aankomen want je gaat toch naar een film over een invalide man en zijn verzorger, en dan verwacht je - naar mijn idee - niet echt humor. Verder vond ik dat de acteurs het ook heel goed deden, vooral de hoofdpersonen. Ze hadden chemie naar mijn idee. Echt een leuke film!

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 15:25 

Citaat:

35. Iron Man 2
Ik heb wat gemengde gevoelens over deze film. Aan de ene kant ben ik gewoon fan van Tony Stark/Robert Downey Jr. en aan de andere kant, was de film niet zo heel goed. Het verhaal was niet zo bijzonder, maar de effecten vond ik wel weer goed. Het is vooral vermaak voor een avondje niets doen. Ik vind Natasha Romanoff/Scarlett Johansson overigens een heel fijn personage EN een plaatje om naar te kijken <3

Oktober

36. Betrayed at 17
Besloot deze te kijken nadat ik de trailer toevallig ergens tegenkwam. Het is een interessante film. Het idee hoe één video meerdere levens kapot kan maken is vooral erg interessant. Een film om een keer gezien te hebben. Ik vind het zeker wel een goede film (:

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 20:42 

Genner schreef:
Januari
#001 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows ****
#002 2011 A Dangerous Method **

Februari
#003 2007 Paranormal Activity **
#004 2012 The Devil Inside ***
#005 2007 XXY ****
#006 2005 Transamerica ****
#007 1992 Orlando ***
#008 2004 Anatomy of t.A.T.u. **

Maart
#009 2008 Milk ***
#010 1992 The Bodyguard **
#011 2012 The Hunger Games ****
#012 2009 Polytechnique ***
#013 2006 Karla **
#014 2011 My Week With Marilyn ***

April
#015 2000 The Patriot ***
#016 2011 Carnage ****
#017 1997 Titanic [3D] ****
#018 2001 From Hell ***
#019 2004 Kinsey ***
#020 2011 The Night Watch **
#021 2011 Harry Potter and the Deathly Hallows Pt 2 ****
#022 1992 The Last of the Mohicans ***
#023 2000 Gossip **

Mei
#024 2005 Harry Potter and the Goblet of Fire ****
#025 1993 Much Ado About Nothing **
#026 2012 Dark Shadows ***
#027 2000 Quills ***
#028 2009 Angels & Demons ***
#029 1996 The Chamber **
#030 2010 Tooth Fairy **

Juni
#031 2007 Dan In Real Life **
#032 2006 Heavens Fall **
#033 2007 An American Crime ***
#034 2009 The Young Victoria **
#035 2007 Zodiac ***
#036 1999 Sleepy Hollow **

Juli
#037 1975 One Flew over the Cuckoo's Nest **
#038 2007 Hannibal Rising **
#039 2004 Van Helsing *
#040 2003 Girl With a Pearl Earring **
#041 2011 Extremely Loud & Incredibly Close ****
#042 2006 Inside Man ***
#043 2005 Kingdom of Heaven *
#044 2010 Shutter Island ****
#045 2012 Abraham Lincoln: Vampire Hunter ***
#046 1995 Se7en ***
#047 2009 Inglourious Basterds ****
#048 2001 Don't Say a Word **
#049 2006 Dreamgirls **
#050 2008 Vicky Cristina Barcelona *
#051 1980 The Shining **
#052 2010 Never Let Me Go ***
#053 2011 Shame *
#054 2009 The Box ***
#055 2011 Grave Encounters ***
#056 2000 Urban Legends: Final Cut ***
#057 2011 Sucker Punch *
#058 2010 Submarine ****
#059 2009 Letters to Juliet *

Augustus
#060 2010 (500) Days of Summer **
#061 2002 The Mothman Prophecies **
#062 2002 Gangs of New York *
#063 2008 The Boy in the Striped Pyjamas ***
#064 2008 Defiance *
#065 2003 The Life of David Gale ****
#066 2012 London Babylon **
#067 2007 The Flock *
#068 2009 Ink ****
#069 2007 Into The Wild ****
#070 2008 Pride and Glory ***
#071 1995 The Net ***
#072 2010 Inside Job ****
#073 2012 Murder **
#074 2008 Terribly Happy **

September
#075 2012 The Avengers ***
#076 2004 Finding Neverland ***
#077 2010 Shelter ***
#078 2012 Endeavour ****
#079 1989 Dead Poets Society ****
#080 2011 Anonymous ***
#081 2001 Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain ****
#082 1994 The Lion King ***
#083 1943 Peter Pan ***

Oktober
#084 2002 One Hour Photo ****
#085 2012 Ted ****

NIEUW: 80
RE-WATCH: 5

Ted ****
Ik vond dit echt een heel leuke film! Ik had enorm lage verwachtingen, en we gingen dan ook enkel naar deze film omdat mijn zus gratis kon gaan (aangezien het op haar verjaardag was) en ik nog een gratis ticket had. Heerlijke humor die soms ook wel pittig is, maar er heel zelden over gaat, wat net zo vaak gebeurt met dit soort humor. Mark Wahlberg was een beetje te oud voor de rol, maar acteerde heerlijk. Ik vond dat er ook niet veel chemistry was tussen Mark Wahlberg en Mila Kunis - en dat hun relatie in z'n geheel een zwak punt in de film was, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Ook heerlijke bijrol van Giovanni Ribisi.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 13:06 

Citaat:
#006 Paul (2011) *****

#034 Shame (2011) *****
#040 Push (2009) *****

#041 Hulk (2003) *****

#063 bioscoop Ice Age: Continental Drift (2012) *****
#064 Shutter Island (2010) *****
#065 bioscoop The Bourne Legacy (2012) *****

#066 Comic-Con Episode IV: A Fan's Hope (2011) *****
#067 Ten Inch Hero (2007) *****
#068 The Pixar Story (2007) *****

Comic-Con Episode IV: A Fan's Hope
Documentaire over San Diego Comic-Con, die een aantal fans volgt in hun voorbereiding voor en belevenissen tijdens Comic-Con. Tussendoor zitten korte interviews met regisseurs, striptekenaars en andere mensen. Ik vond het echt superleuk om te zien dat ze 'gewone' nerds volgden in hun tijd op Comic-Con. En ik ben verliefd op Joss Whedon.

Ten Inch Hero
Voornamelijk gekeken vanwege Jensen Ackles, maar uiteindelijk vond ik de hele film gewoon heel tof. Het snijdt een aantal onderwerpen aan die ik niet had verwacht en waar ze ook goed mee omgingen. Toch was het karakter van Jensen Ackles wel mijn favoriete personage.

The Pixar Story
Documentaire over de geschiedenis van Pixar. Waar ze mee begonnen zijn en hoe ze ondanks veel tegenslagen gekomen zijn waar ze nu zijn. Heel interessant. Af en toe een beeeeeetje te Amerikaans (volgens mij werden er wel wat dingen overdreven enzo) maar dat was niet echt storend. En het hoofdkantoor van Pixar lijkt me echt de perfecte werkplek <3

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 13:24 

Weer een kleine update ^^

Citaat:
001. The Guardian (2006)
002. The Phantom of the Opera (2004)
003. The Silence of the Lambs (1991)
004. Midnight Express (1978)
005. Shakespeare in Love (1998)
006. Batman Begins (2005)
007. Freddy vs. Jason (2003)
008. Sutorejia: Mukô Hadan (Sword of the Stranger) (2007)
009. Poltergeist (1982)
010. El Laberinto del Fauno (2006)

011. Hugo (2011)
012. The Perfect Storm (2000)
013. The Smurfs (2011)
014. Iron Man (2008)
015. Iron Man 2 (2010)
016. The Avengers (2012)
017. The Amazing Spider-Man (2012)
018. Big Miracle (2012)
019. Dark Shadows (2012)
020. The Tournament (2009)

021. Trainspotting (1996)
022. Summer (2008)
023. The Full Monty (1997)
024. Red Lights (2012)

Trainspotting, Summer en The Full Monty alledrie gekeken omdat Robert Carlyle erin speelt.
Trainspotting is één grote trip. Sommige scenes vond ik erg sterk. De personages vond ik soms echt fucked up en dan weer hilarisch xD
Summer is een heel ander soort film. Mooi, rustig, kabbelt wat voort. Ik vond het een fijne film. Kan me wel voorstellen dat sommigen dit saai vinden, maar ik vind het verhaal mooi. Had soms wel moeite met de Schotse accenten te verstaan :')
The Full Monty vond ik verrassend leuk. Goede acteurs, fijn tempo, gewoon prima film en zo nu en dan echt van die random grappige scenes xD

Red Lights in de bios gezien. Was helaas vrij weinig aan. Had wel wat meer in gezeten denk ik. Vond het thema in ieder geval interessant.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: