Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 21:39 

Ik vroeg me iets af, dus ik dacht, laat ik er een topic over openen xD
Waarom werd er, in de tijd dat Voldemort steeds sterker werd, toch een Triwizard Tournament gehouden?

In elk jaar dat Harry op Hogwarts is, gebeurd er wel iets, terwijl in de jaren ervoor niks bijzonders gebeurde. Na drie jaar met moeilijkheden, waarom heeft Dumbledore besloten om ook nog eens een Triwizard Tournament te houden? Is dit niet te veel, of is het juist om de banden van de internationale tovergemeenschap te onderhouden, nu Voldemort binnenkort terug komt. Heeft Dumbledore nagedacht over de mogelijke gevaren, of alleen maar gekeken naar de voordelen...

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 11:04 

Ik denk dat Dumbledore besloten heeft het Triwizard Tournament te organiseren met de reden die jij al noemt. Dumbledore zelf wist dat het slechts een kwestie van tijd was eer Voldemort weer zou herrijzen en dat die tijd snel zal aanbreken. Met het Triwizard Tournament hoopte Dumbledore de banden met het buitenland te versterken. De leerlingen kregen de boodschap dat ze altijd welkom zijn op Zweinstein en aan madame Mallemour heeft hij een goede bondgenoot overgehouden.

Bedenk wel dat niemand in dat jaar geloofde in de herrijzing van Voldemort. Voldemort was een taboe en iedereen geloofde dat hij dood was. Alleen een select groepje rond Dumbledore geloofde in de terugkeer van Voldemort. De motieven van de andere leden rond de organisatie verschillen dan ook met die van Dumbledore. Crouch wil een perfect en groots toernooi organiseren zodat hij hoopt dat het verleden met zijn zoon vergeten wordt en hij in aanmerking komt voor hogere posten binnen het ministerie. Bagman houdt van grootse evenementen en vind het zelf gewoon leuk om mee te maken. Madame Mallemoer en Kakarov zien in het toernooi eindelijk de kans om Dumbledore af te troeven en te bewijzen dat hun eigen school beter is.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 12:59 

Precies wat je zegt!
Het wordt in de boeken eigenlijk al gezegd, de tovergemeenschap gelooft niet dat Voldemort is weergekeert behalve op de enkele na dan.
Niet alleen vond Perkamentus het nodig om de internationale tovergemeenschap te onderhouden, om zo niet verwijderd te raken van elkaar en de vriendschap. Aangezien je elkaar nodig hebt als de tijd daar is, om sterk te staan in de oorlog.
Maar ook om Harry dingen te leren die nodig zullen zijn voor de strijd, en heb ook wel ergens t idee om zich voor te bereiden op de horacruxen? Mocht harry de hulp van andere nodig hebben. Tenminste als Perkie zover de plannen al had?

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Keer terug naar Boeken
Ga naar: