Jalf schreef:
Persoonlijk heb ik eigenlijk helemaal niets met Ravenclaw, behalve dat ik Luna en Lockhart hele leuke characters vind. Niet zo zeer met de de Ravenclaws in de boeken, maar meer met de fans die zichzelf een Ravenclaw noemen. Ik vind het namelijk best wel... vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent. Ook heb ik het idee dat flink wat fans zichzelf Ravenclaw noemen, omdat ze niet in het "mainstream" Gryffindor of Slytherin willen zitten, maar Hufflepuff niet cool genoeg vinden. Hipsterclaws, die niet doorhebben dat Ravenclaw het meest Mainstream House is, tegenwoordig. XD
That been said, aangezien ik niet zo heel veel met Ravenclaw heb, ben ik ook niet zo heel nieuwsgierig naar meer info over ze. Of ik zelf bij Ravenclaw zou kunnen horen weet ik niet. Zoals ik al zei, vind ik het vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent.
Luna en Lockhart zijn mijn favoriete Ravenclaws, als vind ik Luna soms wat overrated. Lockhart just cracks me up.
Het valt me trouwens ook op dat aardig wat characters uit Ravenclaw als aantrekkelijk worden beschreven. Cho, Lockhart en Padma worden allemaal minstens één keer zo genoemd en ik heb het idee dat Fleur niet met Roger naar het bal was geweest als hij niet aantrekkelijk zou zijn. Dat is best wel veel voor een House waar we eigenlijk maar weinig characters van kennen.
Ik kan het niet eens genoeg zijn met alles wat hier staat. Ik vind Luna ook een heel leuk character. Maar misschien had ze beter in Hufflepuff gepast, en dat had die afdeling ook wat meer in de schijnwerpers gezet. Ik bedoel, hoeveel echt aanwezige students zijn er uit Hufflepuff in de boeken? Ja Cedric, maar die is dood. En Ernie MacMillan & Justin zijn nou niet echt heel diepgaand.
Ook vind ik het arrogant om jezelf slim te noemen. Maarja, dat valt inderdaad over elke eigenschap te zeggen. Maar bij slim lijkt het op de 1 of andere manier erger..Omdat..ja. Iedereen is op een andere manier slim toch?
Plus de Hipsterclaws idd. Ugh.