Reflex schreef:
Aaah McGonagall. Ja, voor haar heb ik altijd wel een beetje een zwak gehad. Eigenlijk vanaf het eerste moment, wanneer ze de hele dag op het stenen muurtje heeft zitten wachten toen ze wist dat Harry gebracht zou worden. Het feit dat ze in een kat kan veranderen helpt daar waarschijnlijk ook best wel in mee.
Ik vind het gewoon mooi hoe ze streng is, maar, in tegenstelling tot Snape, wel op een rechtvaardige manier. Daarnaast geeft ze ook heel veel om de school, de afdeling en de leerlingen en dat merk je aan veel van wat ze doet. Daarnaast is ze ook regelmatig best wel badass. :') Ze heeft ook best wel veel van de geniale opmerkingen in de boeken, waarvan een heel aantal tegen Umbridge.
En dat maakt dat ik haar verschijningen in de boeken altijd wel kon waarderen...
Dit vind ik dus ook. Ze is echt geweldig. Streng maar rechtvaardig is ze zeker. Ze trekt ook haar eigen afdeling niet voor zoals Sneep wel doet.
Wat mij opviel is dat de actrice die Anderling vertolkt sinds de Halfbloed Prins er echt oud uit ziet. Maar ze is zeker nog niet klaar om met pensioen te gaan. Hoe ze in het laatste boek heeft gestreden voor Zweinstein, echt geweldig. Ook haar opstand tegen Umbridge is super.
Ik zie haar altijd als de opvolger van Dumbledore. Ik denk dat ze een uitstekend schoolhoofd zou zijn.