Geplaatst: za jul 02, 2011 17:46
Welkom bij de photochallenge!
De meesten van jullie hebben ongetwijfeld een camera in hun bezit. In deze challenge mag je laten zien wat je daar allemaal mee kan, of het nou is gemaakt met een wegwerpcamera of een duurdere spiegelreflexcamera, iedereen mag meedoen.
Elke maand zal ik een onderwerp posten en jullie hebben dan tot de deadline die ik stel de tijd om een foto te maken die daarbij past, of een foto van je computer op te duiken die ermee te maken heeft. Het onderwerp is daarbij niet zo strikt, als ik zeg dat het onderwerp "˜kat' is, hoef jij niet persé met je camera achter Poekie of Minoes aan te rennen. Laat je creativiteit zien! Als er maar een link te vinden is met "˜kat' is alles goed.
Regels Er zijn wel een paar regeltjes aan verbonden. • Stuur je foto's via pb aan mij op, dus post ze niet zelf. Eventuele uitleg/bijbehorend verhaaltje mag er ook bij, is niet verplicht. • Geen plagiaat. Als je iets opstuurt wat niet door jou zelf is gemaakt, ben je voor altijd uitgesloten van deelname aan de challenge. • Ik ga niet moeilijk doen over wat bewerking (let's face it, elke fotograaf doet dat), maar met mate. Het is moeilijk om daarbij een duidelijke grens te stellen, dus het zal afhangen van mijn eigen oordeel per situatie. Bij twijfel over wat teveel is en wat niet mag je me altijd pb'en. Onder bewerking vallen o.a. kleuraanpassingen en dergelijke, géén fotomanipulatie. • Hou het netjes, we zijn tenslotte een forum voor alle leeftijden.
Inzenden en stemmen Inzenden kan deze tot en met zondag 24 juli. Het stemmen gebeurt dan van 25 tot en met 31 juni.
Een paar dingen over het stemmen: • Geef een geldige reden op. • Als je hebt meegedaan, is het wel zo eerlijk om ook te stemmen. Ik ga jullie niet verplichten, maar doe het alsjeblieft wel. • Stem op tijd.
Prijzen • 50 sikkels voor de 1e plaats • 40 sikkels voor de 2e plaats • 30 sikkels voor de 3e plaats • 20 sikkels voor deelname
Opmerking Om te voorkomen dat jullie vast zitten aan onderwerpen waar je niks mee kan/wil, zal het kiezen van een onderwerp vanaf heden iets anders gaan. Zodra het stemmen begint, zal ik ook een poll openen met daarin een paar mogelijkheden voor de onderwerpen van de maand die daarop volgt. Het onderwerp met de meeste stemmen zal logischerwijs het onderwerp worden van die maand. Ik wil hierbij ook benadrukken dat suggesties voor onderwerpen zeker welkom zijn via pb en ik die onderwerpen dan ook zal toevoegen aan de poll.
Thema: Harry Potter Sinds we hier op een Harry Potter Forum zitten lijkt het me leuk om hier eens aandacht aan te besteden. Natuurlijk mag je ook dit thema vrij interpreteren, zolang het maar Ăets met Harry Potter te maken heeft. Dit kan bijvoorbeeld een foto zijn van de kat van je oma die op Mrs. Norris lijkt, tot een mooie close-up van Ă©Ă©n van de boeken. Hierin ben je dus volkomen vrij.
Veel plezier!