Ik vind dit zeker een waardige afsluiter. Natuurlijk zijn er een aantal dingen anders of had Ăk liever anders gezien. Maar het is geen makkelijke klus om dit boek te verfilmen. Een heleboel verhaallijntjes en details zijn in de vorige films al achterwege gelaten en zijn onmogelijk alsnog erbij te betrekken. Dan is er denk ik helemaal geen touw meer aan vast te knopen. Maar er zat genoeg spektakel in. De inbraak, de brand in de Room of Requirement, gevecht op Hogwarts waren toch wel momenten om op het puntje van je stoel te zitten.
Ik vond McGonagall al een tof wijf in de boeken, in de films rockt ze ook wel behoorlijk. Helemaal in deze.

Snape is sowieso eer aan gedaan. Dat hoopte ik al want dat hoofdstuk in het boek is prachtig. Alan Rickman is een fantastisch acteur en tijdens deze scenes heb ik wel een traantje gelaten. Ik vond de epiloog ook totaal niet storend. Maar ik ben denk ik 1 van de weinigen die dit in het boek ook niet vervelend vonden. Vond die laatste scene van Harry, Ron en Hermoine zo op een rij eigenlijk wel heel mooi gedaan.
Stiekem wil ik nog een keer.