Perijn schreef:
Ik vind het opzich inderdaad leuk dat JK Albus homo heeft gemaakt, maar jammer dat het dan niet naar voren komt in een van de boeken. Hierdoor krijg ik toch meer het idee dat deze statement ging om maar te laten zien dat je niks tegen homo's heb, en niet dat het ook daadwerkelijk van belang is van het verhaal.
Van Anderling of Sneep hebben we ook nooit gehoord of ze nu homo zijn of hetero: het doet er niet toe!
Nou ja, Snape viel toch op Lily, dus hij is op zijn minst biseksueel. En van Anderling is het idd niet van belang, of zij heeft al een hele lange relatie met dezelfde man, of ze is een een vrijgezel/weduwe, althans dat gevoel heb ik.
Ik snap niet echt wat er nu vreemd aan is dat Rowling dit bekend gemaakt heeft, het is toch wel IC? Het is niet direct van belang voor een boek en het is ook meer als achtergrondinformatie bedoeld.
Je hebt gelijk over Snape. Die was al z'n hele leven lang verliefd op Lily. Maar over McGonagall weet ik het zo net nog niet. Ze is erg oud en werkt al heel lang op Hogwarts. Ze leeft zelf ook daar. Om dan eer relatie te hebben met iemand die niet binnen de muren van Hogwarts leeft lijkt me lastig. Maar misschien is ze idd weduwe ofzo.
We zullen het wel nooit weten...