Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende

Angel of the Light

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 16:53 

Ik stem op You're going to Hogwarts. Klinkt super!

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 18:56 

Ik stem ook voor Cirque Magique

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 20:27 

You're going to Hogwarts en Cirque Magique hebben beide 7 stemmen en mogen dus beginnen! Veel plezier.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 12:54 

Naam/namen: Rolo
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: http://harrypotterforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=15055&p=1008895#p1008895
Naam RPG: Het Nest
Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen: Nederlands
Waar gaat je RPG over?: Het Nest is het huis van de Wemels. Je bent een van de Wemels, en er gebeurt van alles in en rond het Nest. Er kunnen kleine avonturen zijn maar ook grote, die veel invloed hebben op de verhaallijn!
Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?: Het Nest is een plaats in Harry Potter die, vind ik, belangrijk is. Vaak is er een RPG waar ook Harry in voor komt, nu is dat niet zo. Maar toch gebeurt het in de Harry Potter wereld.
Met Vriendelijke Groeten,
Rolo

Laatst bijgewerkt door Rolo op ma aug 15, 2011 12:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 18:52 

Je RPG-paspoort kun je hier aanmaken!

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 16:17 

Ik weet niet of het goed is of zo, maar ik had een idee en ach, ik dacht, niet geschoten is altijd mis. Mocht er voldoende gestemd worden, dan zoek ik nog een mede-RPG-leider... Pb maar als er vragen zijn, ik sta voor alles open ^^'

Naam/namen: xMissMe
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: Link naar mijn RPG-Paspoort
Naam RPG: The Dream Society

Waar gaat je RPG over?:
De meeste mensen beseffen niet dat ze dromen wanneer ze dromen. Hun dromen zijn vaag, van de hak op de tak, warrig en bovendien weten deze mensen nooit waar, hoe en wanneer de droom die ze dromen is begonnen.

Er zijn echter mensen die, op de één of andere manier, wel beseffen dat ze dromen. Zij leven hun alledaagse levens, maar kijken vervolgens uit naar het moment dat ze hun bedje in kunnen, om er, op het moment dat hun dromen beginnen, bewust weer uit te stappen en er op uit gaan om de wijde dromenwereld – die ook voor hen vol van verrassingen is – te ontdekken. Zij noemen zichzelf nocturnauten.

Enkele tientallen jaren geleden hebben deze bewuste dromers ontdekt dat de wereld waarin ze dromen één en dezelfde wereld is – wanneer mensen dromen, komen ze allemaal in die dromenwereld terecht. En terwijl sommige dromers niet bewust in die dromenwereld terecht komen, hebben de nocturnauten zich verzameld en gezamenlijk de Droom Sociëteit voor bewuste dromers opgericht.

De Droom Sociëteit heeft een aantal belangrijke functies: ten eerste verenigt ze de bewuste dromers – de nocturnauten - en biedt ze een fantastische wereld vol leuke of vreemde dromen aan. Maar ook leidt de Droom Sociëteit nieuwe nocturnauten de droomwereld binnen. Ze onderwijst en licht nocturnauten voor in de kunsten en gevaren van het dromen; zo probeert de Sociëteit nieuwe nocturnauten te leren om nachtmerries te voorkomen, om vaag of warrige dromen te vermijden en om dromen van nocturnauten buiten de Droom Sociëteit te voorkomen, hen een evenwichtige balans tussen dromen en niet dromen te geven, zodat ze zichzelf niet verliezen in de droomwereld.

Wel nu, het verhaal. Wanneer een groep scholieren zojuist het introductiekamp van hun school erop heeft zitten, besluiten ze om bij één van de scholieren thuis nog een nachtje te logeren. Als ze midden in de nacht wakker worden getoeterd door een grote dubbeldekker voor hun huis, komen ze er achter dat ze zich allemaal in een droom bevinden en dat wanneer ze de dubbeldekker ingaan, ze naar de droomwereld worden gebracht; de scholieren blijken allemaal nocturnaut te zijn. Een heel verhaal ontvouwt zich hier over wat er allemaal wel niet mogelijk is, wat hen geleerd wordt, maar ook over hun levens buiten de droomwereld – immers, op een gegeven moment worden ze wakker, en gaat hun gewone leven door. Totdat het weer nacht wordt, en ze zich weer in de droomwereld kunnen begeven.

In de RPG zijn er twee soorten rollen: die van de scholieren, de ‘onervaren nocturnauten’ en die van scholieren of anderen die al vaker bewust hebben gedroomd, de ‘ervaren nocturnauten’. De ervaren nocturnauten leiden de anderen in in de droomwereld en de Droom Sociëteit.

Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?: Het verhaal is origineel en ik denk dat het een solide verhaal biedt – in het begin staat de loop van het verhaal namelijk vrij vast – de scholieren worden opgehaald door de bus, etc. – maar naarmate de RPG vordert wordt ze eigenlijk geheel ingevuld door de RPG’ers – zij kunnen met de dromen van hun personages op de loop en de ervaren nocturnauten zijn er gezamenlijk vrij in allerlei dingen over de droomwereld te verzinnen.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 13:13 

Naam: Trijn
Link naar jouw RPG-paspoort:Klik
Naam RPG:WO III

Waar gaat je RPG over?:

Het is 2056, de wereld waar we altijd al in gewoond hebben met nog steeds dezelfde bevolking die overheerst: de mens.
Maar toch zijn er onder deze bevolking twee nieuwe rassen die al eeuwen in het geheim op de aarde wonen. Eigenlijk kan je ze niet eens mens noemen: De Engelen en Demonen.
Twee rassen die vijand zijn van elkaar, de Engelen die alleen maar goedheid willen creëren op Aarde, de Demonen die de Aarde willen veranderen in een wereld van onheil. Beiden hebben ze zich een menselijke gedaante aangemeten en leven ze net als gewone burgers onder de bevolking. Sommige gaan werken, anderen spelen de eeuwige student wegens hun jonge uiterlijk.
De Engelen beschikken over de kracht van vliegen door hun immense vleugels die tevoorschijn komen als ze deze nodig hebben en hebben de mogelijkheid om energiebollen te gebruiken als kracht. De Demonen hebben de kracht van vuur die ze aller tijden kunnen gebruiken.
Beiden gaan ze de strijd aan om hun perfecte wereld te creëren, De Engelen de wereld van Vrede, de Demonen de wereld van Onheil.
Eeuwen vechten ze al tegen elkaar om hun perfectie na te streven.

Jaren hebben de mensen, de eigenlijke bewoners van de Aarde, geleefd in de waan dat er nu eenmaal goede en slechte dingen gebeuren in de wereld waarin ze leven, maar sinds kort zijn ze er achter gekomen dat de Engelen en Demonen hier voor een groot stuk achter zitten.
Hun verbazing was groot en de wraak en wrok was nog groter toen het besef ten volle was dat ze eeuwen dingen hebben meegemaakt die werden gemaakt door twee rassen die niet eens thuis horen op de wereld.
De mensen zelf zijn er van overtuigd dat zij en alleen zij de perfecte wereld kunnen creëren, waarin er alleen maar mensen wonen.
Daarom besloten de mensen om een wereldwijde klopjacht te doen op de Engelen en Demonen, die in al die eeuwen in het geheim onder hen geleefd hebben.
De tijd is aangebroken van een tweevoudige Oorlog; een oorlog tussen de Engelen en Demonen die al eeuwen aan de gang is, maar nu ook een oorlog tussen de mensen en Engelen/Demonen.
Sommige noemen deze oorlog zelfs de Wereldoorlog 3.
Er gaat zelfs gefluister rond dat de Engelen en Demonen misschien hun krachten zullen moeten samenbundelen, maar is dat wel haalbaar?

Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?: Omdat dit verhaal helemaal anders is dan de meeste RPGs, er komen elementen in voor dat nog niet gebruikt geweest zijn met name de Engelen en Demonen.
Ook is het uitermate interessant dat de RPG'ers voor 3 verschillende rollen kunnen solliciteren, want er zijn namelijk rollen voor Engelen, Demonen en Mensen. De RPG creërt kansen om iedereen volop hun fantasie te laten gebruiken om samen een leuk verhaal te maken.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 20:00 

Ik stem voor WO III. Het lijkt me een verhaal waar je veel kanten mee uitkan en zeker met de verschillende rollen.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 10:28 

Een stem voor WO3. Lijkt me een spannende RPG te kunnen worden.

Smarter than you Think.

Go Go Gryffindor!

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 10:51 

Ik stem ook op WO III. Het verhaal op zich lijkt me leuk, het is origineel en zoals gezegd; deelnemers kunnen er een hoop kanten mee op.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 22:36 

Naam/namen:
Skywalker
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort:
Skywalkerrrr
Naam RPG:
Beauxbatons
Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen:
Nederlands
Waar gaat je RPG over?:
Beauxbatons, of afgekort, BB, gaat over het dagelijkse leven van een groepje zesdejaars studenten aan de Franse wizarding school. De RPG'ers verzinnen eigenlijk zelf het verhaal, dus wat dat betreft is het een open RPG met weinig regels of dingen om je aan te houden. Ofwel, men kan zo creatief aan de slag als ze maar willen!
Op Beauxbatons verlopen de zaken echter wel ietwat anders dan op Hogwarts. Zo zijn de jongens en de meisjes gescheiden - ze hebben elk een eigen common room, aparte slaapzalen, etc. De rest van de activiteiten [eten in de Grote Eetzaal, lessen, andere activiteiten zoals feestjes] gebeuren wel met iedereen. Zo nu en dan zijn er ook excursies, om de boel toch levendig te houden moest dat nodig zijn.
Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?:
BB is awesome! En het heeft de volgende mensen rotsvast achter zich staan: Sjar, Lacrimosa, Lana, Yuuki, Blijerd, Alice en Darren. En yours truly, natuurlijk. Maar ik tel niet mee.

Hij was al (veel) eerder gewoon door, maar vanwege drukte en dergelijke hebben de RPG'ers een tijd niet gepost. Als gevolg hiervan is hij gesloten, en vandaar deze her-aanmelding. We zouden echter wel graag het oude topic weer willen gebruiken, als dat mogelijk is.

Cheers!

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 12:30 

Twee maanden zijn inmiddels voorbij en WOIII heeft helaas niet genoeg stemmen gekregen. Op deze RPG kan niet langer gestemd worden!

Beauxbatons heeft genoeg stemmen verzameld om heropend te worden. Het oude topic wordt teruggeplaatst en heropend.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 22:54 

Naam/namen: Sjar
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: Klik
Naam RPG: Roadtrip
Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen:
Waar gaat je RPG over?: Jonge wizards gaan nadat ze hun scholing hebben afgerond op road trip. Ze willen namelijk voordat ze gaan werken nog wat van de wereld zien. Ze starten in London en gaan in een bus op de boot richting Nederland, om daarna verder te rijden. Waar ze naar toe gaan is nog helemaal niet uitgestippeld en het enigste wat ze bij hebben is een kaart van Europa, hun bagage en een verzameling voedsel. Ondertussen kan er natuurlijk van alles mis gaan, maar dat mogen de RPGers zelf verzinnen.
Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?: Het is een klassieker! Ik heb ook van genoeg ervaren RPG'ers gehoord dat deze RPG gemist is en er nieuw leven in willen blazen.

Heb je toestemming om deze RPG te herstarten?: Ja.
Waarom wil je deze RPG graag opnieuw opstarten?: Omdat het in het verleden enorm succesvol is geweest en een van mijn favoriete RPGs ooit.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Laatst bijgewerkt door Sjar op vr dec 30, 2011 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 22:55 

Ik stem voor RT.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 22:56 

RT all the way!

were mine.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 289 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: