|
Geplaatst: di aug 16, 2011 21:10
SLUIPMOORDENAAR
Sluipmoordenaar is een berucht spel wat al een aantal keer op HPF1 en FFF gespeeld is. De oudere leden zullen het al kennen, voor de nieuwere leden volgt hieronder een uitleg. Zeker is in ieder geval dat dit spel garant staat voor veel spanning, actie en intriges op het forum!
Spelregels Zodra het spel van start gaat krijgen alle deelnemers een Privé Bericht met daarin de naam van jouw (eerste) slachtoffer. Het is de bedoeling dat je hem/haar gaat vermoorden. Dit klinkt echter een stuk eenvoudiger dan het in werkelijkheid is. Je mag natuurlijk niet betrapt worden.
Het doden van je slachtoffer gebeurt als volgt. Ten eerste plaatst jouw slachtoffer een post in een willekeurig topic ergens op het forum (zie regels voor meer info over waar je al dan niet mag posten). Wil je je slachtoffer vermoorden dan moet je na hem/haar in hetzelfde topic ook een bericht plaatsen. Let natuurlijk op en verraadt in je post niet dat jij de sluipmoordenaar bent. Wees dus discreet en antwoord gewoon on-topic, alsof er niets aan de hand is. Er mag echter niemand tussen jullie twee in hebben gepost, anders is je moordpoging natuurlijk niet geldig!
Je bent er pas zeker van dat je niet betrapt bent als tot 1 kwartier (dus 14 minuten en 59 seconden) na jou niemand in dat topic een bericht heeft geplaatst. Je kunt echter niet betrapt worden door je slachtoffer. Wanneer je door iemand anders dan je eigen slachtoffer wordt betrapt, mag je 12 uur lang geen nieuwe moordpoging meer ondernemen. Je mag natuurlijk wel blijven posten, deze berichten tellen dan alleen niet mee als moordpoging.
Let op, want er geldt ook een avondklok. Van 12 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends mag je geen moordpogingen ondernemen. Berichten die tussen die tijd worden gepost, tellen dus niet mee voor het spel.
Voorbeeld 1:
Voorbeeld 2:
Ben je niet betrapt? Dan heb je je slachtoffer succesvol uitgeschakeld! Stuur nu in een Privé Bericht je succesvolle moordpoging (het bericht dus even quoten) naar je slachtoffer. Hij/zij stuurt je zijn/haar slachtoffer terug en je kan opnieuw aan het werk.
Laat ook even aan de spelleiding weten dat je iemand hebt vermoord, geef dan ook even de link naar je succesvolle moordpoging. Op die manier kunnen wij het spel in de gaten houden en ingrijpen waar nodig. Stuur je PB naar ‘Organisatie Sluipmoordenaar’.
Voorbeeld:
Regels • Je bent verplicht om minimaal 15 berichten per week te plaatsen, en minimaal één per dag. Deze berichten hoeven niet allemaal een moordpoging te zijn, maar is zodat het voor jouw moordenaar niet onmogelijk is zijn/haar slag te slaan. • Posts in het crewboard, de afdelingen van Zweinstein, Fanfictions, RPG’s,tellen niet mee (ook niet voor het minimum aantal posts)! • LET OP: Het is wél toegestaan om iemand te vermoorden op basis van een oude post, die vòòr het begin van het spel is geplaatst. Heb jij nog ergens op het forum posts staan waarna niemand gepost heeft? Regel dan snel dat er iemand na jou post of hou dat topic extra goed in de gaten! • Het spel kent een avondklok van 12u 's avonds tot 8u 's ochtends. • Houdt het spel alsjeblieft leuk voor anderen en ga niet roepen wie jouw slachtoffer is of wie mogelijk achter iemand aan zit. • Als je ziet dat iemand zich niet aan de regels houdt, kan je dit bij de spelleiding melden. Deze persoon krijgt als straf 5 extra verplichte posts. Op deze manier kan je de concurrentie dwarsbomen. • Denk eraan, een niet-succesvolle moordpoging zorgt ervoor dat je 12 uur lang geen moordpoging meer mag doen! • De leiding is vrij om nieuwe regels in het spel te gooien wanneer blijkt dat het spel te langzaam of juist te snel verloopt. Jullie worden hiervan tijdig op de hoogste gesteld! • Spelleiding heeft bij meerderheid van de stemmen het recht mensen van het spel uit te sluiten.
Als sluipmoordenaar is het dus de bedoeling dat je in de gaten houdt dat jouw slachtoffer zich wel aan het minimum berichtenaantal houdt. Als blijkt dat dit niet het geval is, laat dit de leiding dan even weten! Ga niet zelf je slachtoffer PB-en, dan verraad je jezelf natuurlijk! Als slachtoffer is het dus jouw taak om in de gaten te houden of de poging van de sluipmoordenaar wel volgens de regels is. Je wilt immers zo lang mogelijk in het spel blijven! Wanneer jullie er niet uitkomen, schroom niet en vraag het de spelleiding.
Puntentelling De winnaar is natuurlijk degene die als enige levende overblijft. Maar omdat sommige mensen veel meer moorden plegen dan anderen, willen we daarnaast ook nog een puntentelling bijhouden. Afhankelijk van het aantal deelnemers, zal er een puntenaantal worden toegekend aan elke mogelijke positie in het eindklassement. Bovendien verdient men voor elke gepleegde moord nog een extra X punten. Deze punten worden bij elkaar opgeteld en degene met de hoogste score wordt klassements-winnaar.
Bovendien kunnen er ook sikkels verdiend worden. De verdeling is als volgt:
Winnaar: 150 sikkels 1e plek in klassement: 100 sikkels 2e plek in klassement: 75 sikkels 3e plek in klassement: 50 sikkels Andere deelnemers: 30 sikkels
Aanmelden en Start
Aanmelden doe je door te posten in dit topic. Het spel begint op zondag 21 augustus om 20:00 uur. (Ter indicatie: het spel duurt gemiddeld tussen de 3 en 10 dagen.)
Deelnemers Jalf Vivian Chris Gamgee Marrymuis Nienna Blijerd Patricia Pieper Bernou Harry, Ron & Hermione Ropandinaa Leintje Arianna Skywalker Dine Lacrimosa badeendjex5 San Riddle
|
|