Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 9:30 

Kunnen muggle-ouders eigenlijk ook op het perron 9 3/4 komen? Nee toch?

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 10:27 

Bernou schreef:
Kunnen muggle-ouders eigenlijk ook op het perron 9 3/4 komen? Nee toch?

Geen idee.. ik heb zelf niet echt de indruk dat Hermione haar ouders wel haar vergezelden terwijl zij door de muur van perron 9/10 liep. Daarnaast moet perron 9 ¾ natuurlijk niet toegankelijk zijn voor Muggles die toevallig tegen die muur aanleunen. Dus zo bekeken denk ik van niet. Sowieso neemt de RPG toch al een rare wending. Want ik denk dat ik Lana haar eerste post verkeerd heb opgevat. Ik heb daar op voortgeborduurd door te zeggen dat mijn personage al op 9 ¾ stond. Maar ik denk zo dat Lana doelde op de muur/bareel tussen perron 9 en 10, daarvoor waar Harry de Weasleys ook voor het eerst ontmoette zeg maar ;)

Vanaf dat moment is het een mengelmoesje geworden van: wel of al niet op perron 9 ¾. Het merendeel van de berichten duidt erop dat we allemaal nog voor de muur/bareel staan met elkaar. Waarna de een, na de andere door de muur/het bareel richting 9 ¾ begeeft. Daardoor kom jij met je vraag of Muggles op perron 9 ¾ komen. Logisch want vrijwel iedereen neemt iemand van zijn/haar personage zijn/haar ouders op in een aantal berichten. Ah well.. daar kijk ik zelf niet al te precies naar. De personages van Muggle-ouders die arriveren op King's Cross nemen hun ouders wss gewoon mee, want vergezelt van iemand die toegelaten is voor Zweinstein denk ik dat het wèl mogelijk is namelijk om op perron 9 ¾ te arriveren.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 10:36 

Het lijkt me ook dat het alleen werkt als je weet dat je door de muur heen moet gaan om op het perron 9¾ te komen. Dus als je het niet weet dat het dan gewoon een muur blijft. Ik vond het ook een beetje verwarrend, wie nu wel en wie nu niet al gearriveerd is op het perron. Maar als we nu allemaal door de barrière heen gaan is dat iig opgelost lijkt me.

Nog een andere vraag, die al eerder is gesteld, in hoeverre loopt het verhaal nu echt naast het boek? Zitten Harry Potter e.d. nu echt gelijktijdig op de school?

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 11:21 

Chris Gamgee schreef:
Nog een andere vraag, die al eerder is gesteld, in hoeverre loopt het verhaal nu echt naast het boek? Zitten Harry Potter e.d. nu echt gelijktijdig op de school?

Het synchroon lopen aan boek 1 was voor mij bedoeld zodat alle gebeurtenissen uit boek 1 konden dienen als momenten in de RPG. Zodat je een beetje weet waar het plot heen gaat zeg maar. Maar als het merendeel zoiets heeft van: dat hoeft voor mij niet, we verzinnen het plot zelf, is dat ook prima! Consequentie van het synchroon laten lopen qua gebeurtenissen, is natuurlijk ook dat alle bestaande personages idd tegelijkertijd ook op school te vinden zijn ;)

Ik krijg zelf meer en meer de indruk dat het niet zonodig hoeft van menigeen. Dus dan laten we dat varen. Dus laat maar weten hoe jij er tegen aan kijkt. Dan weet ik tenminste of mijn beslissing een beetje ondersteund wordt door degene die meespelen in de RPG.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 11:23 

Ik had het er met Lana ook al over of muggles op het perron kunnen komen. Ik meende me te herinneren dat Lily's ouders en Petunia wel op het perron zijn, wanneer Lily Petunia nog even apart neemt. Volgens mij staat ze dan al op perron 9 3/4?

Wat dat andere betreft... Ik vind het altijd wel leuk om bepaalde referenties in mijn post te doen, dus ook bijvoorbeeld naar Harry en zo. Ik vind het wel leuk als het gelijk loopt. Of dat ze misschien een jaar jonger zijn (maar dan zou je in het CoS jaar zitten) of een jaar ouder.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 12:07 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Want ik denk dat ik Lana haar eerste post verkeerd heb opgevat. Ik heb daar op voortgeborduurd door te zeggen dat mijn personage al op 9 ¾ stond. Maar ik denk zo dat Lana doelde op de muur/bareel tussen perron 9 en 10, daarvoor waar Harry de Weasleys ook voor het eerst ontmoette zeg maar ;)

Haha, ja als ik had moeten voorttypen tot ik op het perron stond, dan had ik waarschijnlijk 3 A4tjes volgetypt zonder één nuttig ding te verkondigen *bom aan inspiratie* En ik moet altijd opletten dat ik niet te lang doortyp, want anders lezen ze het niet :cry:
En ik vind dat ouders met kids met een treinkaartje in bezit sowieso toegang moeten krijgen door de scheidingswand. Hoe sadistisch zou het zijn als Muggle-ouders niet binnen zouden kunnen? De muur is er om het bestaan van die wereld verborgen te houden, maar die ouders weten het dan toch, dus... :')
Van mij mogen ze erdoor @@ xD
Ze mogen er van mij wel in zitten. Die perso's/gebeurtenissen, zolang er maar genoeg ruimte is voor eigen gebeurtenissen :P

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 12:12 

Dan weet ik genoeg. Ik laat het mooi op zijn beloop ;)

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 12:24 

Pottergirl schreef:
@MissMyrna: Hopelijk was dit een beetje waar je naar op zoek was (: En hopelijk heb ik het goede meisje erop gezet XD

Afbeelding

Hij is super! En het is het goede meisje. Bedankt!

En om op de discussie te reageren: mijn personages der ouders zijn dus wel op het perron gekomen maar ik weet niet hoe dat precies zat. En over de gebeurtenissen, ik vind het ook wel leuk om gebeurtenissen in de posts terug te laten komen. Maar we kunnen het ook laten, maakt me niet zoveel uit.

Edit: Ik zit nou net eens te lezen en ook ik raak in de war met het perron/plek waar de trein staat. Ik maakte uit Laurens post op dat ze al bij de trein was, maar nu begin ik eigenlijk te twijfelen. Dus, mocht ik het niet helemaal kloppend hebben, dan mijn excuses. Als er zich mensen aan ergeren dan wil ik het gerust veranderen.
Aan de andere kant, perron/platform/trein, lijkt me niet echt heel erg, toch?

Smarter than you Think.

Go Go Gryffindor!

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 19:13 

@Myrna

Ik heb het 'door de muur lopen'-gedeelte overgeslagen, omdat het daar al erg druk was en Lauren stond bij de eerste post inderdaad al bij de trein (:. Ik denk niet dat dit een probleem is, we zijn nu ongeveer allemaal op dezelfde plek ^^

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 21:29 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Chris Gamgee schreef:

Het synchroon lopen aan boek 1 was voor mij bedoeld zodat alle gebeurtenissen uit boek 1 konden dienen als momenten in de RPG. Zodat je een beetje weet waar het plot heen gaat zeg maar. Maar als het merendeel zoiets heeft van: dat hoeft voor mij niet, we verzinnen het plot zelf, is dat ook prima! Consequentie van het synchroon laten lopen qua gebeurtenissen, is natuurlijk ook dat alle bestaande personages idd tegelijkertijd ook op school te vinden zijn ;)

Ik krijg zelf meer en meer de indruk dat het niet zonodig hoeft van menigeen. Dus dan laten we dat varen. Dus laat maar weten hoe jij er tegen aan kijkt. Dan weet ik tenminste of mijn beslissing een beetje ondersteund wordt door degene die meespelen in de RPG.

Ik vind het wel leuk hoor, het geeft idd een beetje houvast aan gebeurtenissen om over te praten. Misschien zorgt het ervoor dat de RPG minder snel dood loopt. Ik ben het wel met Lana eens dat er ook aandacht moet zijn voor andere gebeurtenissen. Maar het zou wel op de achtergrond kunnen spelen.

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 21:44 

Klopt! Het is wel leuk dat we inderdaad iets aan houwvast hebben. Als het doodloopt, kunnen we er iets ingooien wat in het boek gebeurd. Het hoeft, zoals Chris al zeg, niet op de voorgrond, maar op de achtergrond is prima. Zitten we dan in boek 1 of 2... of een ander deel?

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 21:46 

Ik vind het zelf ook een leuk idee (: We hoeven er ons niet aan vast te klampen, maar we kunnen altijd gebeurtenissen gebruiken die in het eerste boek gebeurden. Bijvoorbeeld de trol in de toiletten en dergelijke.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 21:47 

In boek 1. En dan is dat wat mij betreft prima. De diverse gebeurtenissen uit het plot van boek een zullen op de achtergrond meespelen. Zij kunnen aangehaald worden door de RPG-ers in hun eigen verhaal. Hoe diep er dan op ingegaan word is aan ons wat mij betreft. We zien wel en voel je vrij om het op een bepaald moment gewoon in de groep te gooien! ;)

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 21:57 

Kan ik hier nog een bannerrequest doen? Ik ben er namelijk ook geen held in om het zelf te maken. Ik had zelf de jongen rechts op deze foto in gedachte (klopt niet 100% met de beschrijving, maar ik vond de kleding wel hogwartsachtig):
Afbeelding

Bij voorbaat dank.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 22:05 

Dat is toch Claus van A Series of Unfortunate Events, he? (: Ik wil wel iets proberen, als je dat goed vindt. Morgen is 't normaal gezien af ^^

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: