Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 14:36 

Ik miste dit topic eigenlijk wel.

Ik lees op dit moment twee boeken.

A Game of Thrones van George R. R. Martin.
Ik ben dit gaan lezen omdat de serie gewoon awesome is. Ik lees niet zo snel, maar dat maakt niet uit. Ik neem gewoon de tijd. Ik moet alleen deel 2 uit hebben voor seizoen 2 uitkomt xD Dat is mijn streven dan maar. In dit boek lees je vanuit verschillende point of views. Mijn favorieten zijn Arya, Daenerys en Tyrion. Het minst heb ik met Catelyn en Eddard. En Eddard heeft nogal een hoop hoofdstukken, dus soms loop ik daar een beetje vast.

Weerwolven van Darren Shan.

Ik ben al weer wat jaren geleden met het eerste deel van de Demonata-serie en dit is het achtste deel. Vroeger vond ik deze serie echt helemaal fantastisch, maar ik moet er nu echt weer inkomen en dat is wel vervelend. Eigenlijk zou ik de serie helemaal opnieuw moeten lezen, zodat ik ook weer precies weet wat er nou gebeurd is in alle delen, maar daar heb ik geen zin in. xD Vandaar dat ik soms weer even herinnerd moet worden wat er nou allemaal gaande is. Maar het leest nog steeds lekker en Derwisj is nog steeds awesome :P

Dus praat hier over welk boek je op dit moment aan het lezen bent!

Profiel  

3e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 9:23 

De kronieken van Narnia: Het betoverde land achter de kleerkast

Vlak voor de vakantie heb ik de hele serie gekocht.
Voor school moet ik boeken lezen die verfilmd zijn dus één boek ervan was ook de kronieken van narnia.
Het eerste boek heb ik op vakantie uitgelezen, en ik vond het een erg leuk boek.
Nu ben ik dus bezig in het tweede boek en ik vind het erg leuk. Ik houd van fantasieverhalen, dus dat komt weer goed uit.

Ik zit op een Christelijke hogeschool en daar hebben ze het niet zo op Harry Potter, omdat dit magisch is. De kronieken van narnia zou de christelijke variant zijn van Harry Potter, maar ik kom het geloof er bijna niet in tegen en het is voor mij net zo goed een fantasie verhaal als de HP serie.

Maar wel een echte aanrader als je van fantasieverhalen houd ;)

'Kun je niks nuttiger verzinnen?'
'Zoals, sprookjes lezen?'

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 9:26 

A Dance With Dragons van George R. R. Martin
Tweede keer dak m lees. Ik skip wel sommige stukjes, omdat ik m een maand geleden ofzo voor t eerst heb gelezen en veel dingen dus nog vers in het geheugen zitten. En sommige dingen vind ik niet zo boeiend om zo kort achter elkaar een tweede keer te lezen. @@

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 22:46 

A Storm Of Swords van George R. R. Martin
Ik ben de hele serie voor het eerst aan het lezen en ben nu dus bij deel drie aanbelandt. Het werkt enorm verslavend en je wilt maar blijven doorlezen, dus dat is zeker een goed teken.

Verder:

Harry Potter and the Goblet of Fire van J. K. Rowling
Daar ben ik al een tijdje in bezig en ik heb er al een hele tijd niet meer in gelezen omdat aSoIaF dus tussendoor is gekomen, maar ik ben wel van plan om voor het eind van het jaar de hele HP-reeks nog uitgelezen te hebben (: Voor de zoveelste keer, uiteraard <3

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 9:22 

Ik ben op dit moment ook bezig in A Game of Thrones (: ik heb voor ik op vakantie ging de box gekocht met vier delen erin, omdat hij redelijk voordelig was en omdat ik wist dat iedereen hier het zo awesome vindt.

Alleen ik moet toegeven dat ik wel een beetje moeite heb om het verhaal in te komen. Hadden meer van jullie dat of ligt dat echt aan mij? xD Ik haal echt alle namen en omgevingen door elkaar en ik snap er bij hoofdstuk 3 al helemaal niks meer van :')

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 10:52 

Ik lees nu twee boeken, namelijk:

Gone - Micheal Grant
Het was 'buy one, get one for 1 pound' bij Waterstones, dus heb ik deze erbij uitgezocht, omdat iedereen zei dat het een goed boek is. En ze hebben gelijk, want het is echt awesome. *__* Het is young adult/science-fiction. Het doet me nogal denken aan The Hunger Games, het is in ieder geval even gruesome. Ik heb hem al bijna uit, maar er zijn nog twee delen, dus misschien dat ik die ook ga lezen.

Harry Potter & the Half-Blood Prince - JK Rowling
Ik was begonnen aan een HP reread, maar halverwege ging ik andere boeken lezen, dus ik heb hem maar even weggelegd. Maar eigenlijk zou ik deze en DH wel uit willen lezen voordat school begint. Ik vraag me af of dat nog gaat lukken. xD

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 16:27 

Ik lees nu Northern Lights, dat is het boek van The Golden Compass in het engels.
Echt een keigoed boek, ben bijna aan het einde. Lees het enorm graag en vind het zelfs beter dan de film die ik eerst had gezien (niet verwonderlijk want ik vind de boeken meestal beter). Ga als ik klaar ben het vervolg kopen want ben nu wel heel erg nieuwsgierig!

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 19:47 

Changetje schreef:

Gone - Micheal Grant
Het was 'buy one, get one for 1 pound' bij Waterstones, dus heb ik deze erbij uitgezocht, omdat iedereen zei dat het een goed boek is. En ze hebben gelijk, want het is echt awesome. *__* Het is young adult/science-fiction. Het doet me nogal denken aan The Hunger Games, het is in ieder geval even gruesome. Ik heb hem al bijna uit, maar er zijn nog twee delen, dus misschien dat ik die ook ga lezen.

Daar heb ik ook de eerste twee delen van gelezen en ik ben ondertussen al meer dan drie maanden het derde deel aan het lezen (het komt er dus gewoon niet van om dat derde boek te lezen)
Ik vond ze ook best goed. Sommige dingen waren er wat over maar al bij al leuke boeken.

Zelf lees ik nu de Engelieren van Stephen King
Een kortverhaal. Ik lees hem in het Nederlands.
Ik denk dat ik eens wat meer van hem ga lezen. Want hetgeen dat ik al gelezen heb, vind ik best goed.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 19:51 

A Game of Thrones van George R. R. Martin
Khad alle boeken voor de tweede keer gelezen behalve deze, dus daar ben ik nu weer in bezig. Kvind het leuk dat ik nu veel meer details op pak dan de eerste keer dat ik m las. Je kent ineens veel meer personen die in dit boek alleen gementioned worden en later er pas in voor komen enzo.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 21:03 

Across the Universe - Beth Revis

Er is een nieuwe planeet ontdekt met dezelfde leefomstandigheden op aarde, dus wordt er een ruimteschip gebouwd die er zo snel mogelijk heen gaat (duurt 'maar' 300 jaar). Om na 300 jaar de mensen met de meeste kennis over de nieuwe planeet daar te laten zijn, worden ze ingevroren. Zo ook Amy, de dochter van twee 'essentials'. Echter, 50 jaar voor de landing wordt ze wakker gemaakt.

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 17, 2011 0:13 

@ Patricia: Sounds awesome. @@
@ Pieper: Lees ''Carrie'', die is echt geweldig!

Ik lees nu De Eenzaamheid van de Priemgetallen en About A Boy. Dat eerste boek gaat echt als een trein, dus misschien krijg ik hem dit weekend wel uit. Ik vind de thema's helaas een beetje cliché, maar je wordt zo enorm nieuwsgierig gemaakt...

Profiel  

The Weasley Mod

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 9:35 

The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky

Alternatieve titel: De Belevenissen van een Muurbloem

In een serie van brieven gericht aan een onbekende ontvanger wordt verhaald over de groeipijnen van Charlie. Charlie gaat naar de bovenbouw. Hij is zeker geen sukkel, maar populair is hij ook niet. Zijn verlegen, hyperintelligente en sociaal onaangepaste karakter zorgt ervoor dat hij een muurbloempje blijft. Charlie probeert op zijn eigen manier vat te krijgen op de wereld van dates, familiedrama’s, seks en drugs. Gelukkig heeft hij vrienden die hem hier af en toe bij helpen.

Ik wou dit boek al heel erg lang lezen aangezien ik er zoveel goede dingen van heb gehoord en ze dit boek nu ook aan het verfilmen zijn. Ben nog helemaal niet ver maar ik vind het tot nu toe wel al erg leuk om te lezen.
Spoiler:
Je merkt ook dat de schrijfstijl veranderd na een tijd als Charlie van een leerkracht te horen krijgt dat hij op zijn grammatica moet letten. :') Maar dat maakt het allemaal boeiend.

Kan natuurlijk nog niet zeggen of ik het een goed boek vind of niet, maar het lezen van het boek zelf ging erg vlot en gemakkelijk. En je kunt je ook meteen inleven in Charlie's wereld en gedachten.

Boeken die ik nog heel graag wil lezen:
Spoiler:
Watership Down - Richard Adams (1972)
Een groep konijnen besluit om hun kolonie te verlaten, nadat een van hen een visioen heeft gekregen over mensen die hun kolonie zullen verwoesten. Wetend dat ze een gevaarlijke tocht tegemoet gaan, vluchten de konijnen weg uit hun kolonie, naar een veilige plek. Ze moeten talloze gevaren trotseren, maar uiteindelijk vinden ze een prachtige vallei waar ze een nieuw bestaan kunnen opbouwen. Maar daar wacht hun de grootste strijd van allemaal...

The Fox and the Hound - Daniel P. Mannix (1967)
Het verhaal volgt de levens van Tod, een rode vos die opgevoed werd door een mens, en Copper de halve bloedhond van een regionale jager. Nadat Tod de dood veroorzaakt heeft van de favoriete hond van de jager, jagen man en hond onophoudelijk op de vos, tegen de achtergrond van een veranderende mensenwereld en Tods normale leven op jacht naar voedsel, het zoeken van een vrouwtje en het verdedigen van zijn territorium.

Looking for Alaska - John Green (2005)
Alternatieve titel: Het Grote Misschien

Miles Halter is gefascineerd door 'Beroemde Laatste Woorden' én hij is zijn saaie leventje thuis meer dan zat. Hij schrijft zich in voor een kostschool in Alabama en gaat op zoek naar 'Het Grote Misschien', zoals ook de dichter Rabelais op zijn sterfbed deed. Eenmaal aangekomen op Culver Creed maakt Miles kennis met zijn kamergenoot Chip Martin - de kolonel - en met Alaska Young. Slimme, grappige, mooie, onvoorspelbare, sexy Alaska, voor wie Miles als een blok valt en wie Het Grote Misschien in hem katapulteert - Miles ontredderd achterlatend.

Big Fish - Daniel Wallace (1998)
Alternatieve titel: Grote Vis: Een Roman van Mythische

In de bloei van zijn leven was Edward Bloom een uitzonderlijke man. Er was niets dat hij niet kon en wat hij deed, deed hij goed. Hij liep het hardst van allemaal. Hij verzuimde nooit een dag van school, zelfs niet tijdens de ergste sneeuwstormen. Hij was een inspirerende verkoper die meer moppen kende dan wie dan ook. Tenminste dat is wat hij zijn zoon William vertelde. William kent zijn vader eigenlijk niet goed want die was er nooit toen William opgroeide en als hij er was, ontweek hij serieuze vragen door sterke verhalen te vertellen of grappen te maken. Nu zijn vader op sterven ligt, tracht William aan de hand van heroĂŻsche verhalen - waarin Edward Bloom als een bijna mythische figuur naar voren komt - een nieuw beeld van zijn vader te vormen.

And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 12:01 

Op dit moment ben ik weer begonnen in Blackwood Farm, deel 9 uit The Vampire Chronicles door Anne Rice. Persoonlijk vind ik dit één van de mindere boeken uit de serie, het mist de vaart waarmee ik door de eerdere delen heen vlieg. Dit komt met name omdat ik de hoofdpersoon, Quinn, lang niet zo leuk vind als bijvoorbeeld characters als Armand, Marius, Lestat en Louis.

Verder heb ik nog een aantal boeken die ik hierna wil gaan lezen, dus voorlopig ben ik nog wel even zoet

Anne Rice;
Blood Canticle
Pandora
Vittorio the Vampire
The Mummy, or Ramses the Damned

George R. R. Martin;
A Feast for Crows
A Dance with Dragons
The Icedragon

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 17:27