Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 17:40 

Het is ondertussen de grote vraag van HPF. In welke afdeling komt Joost. ;)

Funny. Er zit nog niemand van hier in Ravenclaw dus. Terwijl dat wel de grootste afdeling op Pottermore is.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 17:48 

Ik ben het er niet mee eens. Rowling weet wel veel, maar de test is gebaseerd op +/- 10 vragen. Dat vind ik te weinig om iemand echt goed mee in te delen. Het is natuurlijk wel zo dat je een test kan maken van 100 vragen, maar ik denk dat iedereen wel iets van elke afdeling in zich heeft. That said, de uitkomst zal grof gezegd wel kloppen, maar als je echt diep op iemand's karakter ingaat, dan is het goed mogelijk dat je in een andere afdeling terecht komt.

En nu wil ik mijn mailtje. (;A ; )

Profiel  

Angel of the Light

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 19:58 

Oké, die zag ik dus al helemaal niet aankomen. Nja, het is iig geen Zwadderich, of Ravenklauw, wat ik al helemaal niet bij mezelf zou vinden passen, maar ik ben dus ook geen Huffje volgens de test. Ergens klopt het wel een beetje, maar tsja, stiekem wel zonde om niet alles zelf te mogen ontdekken.

Wow.. Dat ik nog eens opnieuw in Griffoendor zou belanden.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 15:58 

Wat mij opvalt is dat de aantallen tussen de vier afdelingen slinken. Ravenclaw heeft nog slechts een voorsprong van grofweg 1000 extra leden. 15.000 vs 14.000 bij Gryffindor, Slytherin en Hufflepuff. Kennelijk gaat met de verdeling van de nieuwe leden de verhouding rechtgetrokken worden die eerder in voordeel van Ravenclaw was.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:29 

ZOMG IK BEN EEN RAVENCLAW!!!!!!

Je hebt geen idee hoe blij ik nu ben! Ik heb echt alle vragen eerlijk beantwoord want ik wou ook echt weten waar ik thuis zou horen en ik blijk ook gewoon een Ravenclaw te zijn! ZOMG ik ben echt zo freaking blij nu! SQUEEEEEEE!!!!

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:31 

Eva schreef:
ZOMG IK BEN EEN RAVENCLAW!!!!!!

Je hebt geen idee hoe blij ik nu ben! Ik heb echt alle vragen eerlijk beantwoord want ik wou ook echt weten waar ik thuis zou horen en ik blijk ook gewoon een Ravenclaw te zijn! ZOMG ik ben echt zo freaking blij nu! SQUEEEEEEE!!!!

En je gebruikt niet eens jouw eigen smiley? xP @@

::eva:: Gefeli Eva! ::eva::

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:32 

@Eva: Ik ook!! :D

Ik ben net in Ravenclaw gesorteerd! :D Ik ben er stiekem heel erg blij mee, want ik vond mezelf al wel een Ravenclaw, hoewel ik soms ook wel dacht dat ik een Huff was. Ik had ook eigenlijk geen voorkeur qua afdeling, maar wist wel dat ik absoluut niet bij Slyterin wilde. Maar Pottermore heeft me dus in Ravenclaw ingedeeld. Yay, nu weet ik eindelijk bij welke afdeling ik hoor! :3

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:37 

Yay dan hebben we twee Ravi's op HPF! Aangezien er nog niemand anders in Ravenclaw zit. =D ZOMG ik loop nog steeds te stuiteren. xD

@Joost ::eva:: ::eva:: Nu goed? xD

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:43 

Dat gevoel als je op Pottermore in je favoriete House gezet wordt <3

En om mijn bericht minder spam te maken (Want eigenlijk was dit het enige wat ik te melden had XD) de afdelingen beginnen eindelijk een beetje recht te trekken, nog maar iets van 800/900 leden verschil met Ravenclaw.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:45 

Jalf schreef:
Dat gevoel als je op Pottermore in je favoriete House gezet wordt <3

Ja ZOMG het voelt echt fijn om te weten dat ik al die jaren goed zat! Echt geweldig dat ik nu meer info over Ravenclaw weet en ik de common room kan zien enzo. Sowieso is alles mooi blauw! <3

Ik loop nog steeds te hyperen! <3

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 18:02 

@Eva: Haha ja, de common room is idd erg mooi! En mijn lievelingskleur is blauw, dus ik vind het sowieso wel tof dat alles blauw is. :')

Ik vond sommige vragen bij de sorting wel een beetje vaag, trouwens. Ik kreeg op het laatst de vragen 'Moon or stars?' en 'Left or right?'. Ik heb bij de laatste rechts gekozen, maar ik vraag me af of ik een andere afdeling had gekregen als ik links had gekozen. :') De andere vragen vond ik overigens wel goed en ook echt moeilijk te beantwoorden. Ik heb er wel een tijdje over gedaan om ze te beantwoorden.

Ik kon er trouwens niet echt uit opmaken welke antwoorden typisch voor een afdeling waren. Dus dat vond ik wel goed gedaan. :)

Profiel  

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 0:30 

Hell yeah, ik ben ook een Raafje! =D Stiekem had ik niet anders verwacht, maar hé, je weet maar nooit hè? Ik heb overigens ook alles eerlijk beantwoord, bij sommige antwoorden kon je wel zien dat het wel of niet met een house samen hing, maar over het algemeen vond ik het een leuke en ondoorzichtige test!

Wat Eva en Veerle zeggen, de common room van Raaf is moooooi. Ik vind het een beetje Grieks aandoen, met de zuilen. Alleen de hoge ramen en veel licht is dan weer meer Brits.

Grappig, als onze lijst klopt in het usernames topic, heeft elke afdeling nu drie HPF'ers!

@Veerle: Nu heb je geen keuze meer, join us at HPF! We've got cookies? [aa]

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 9:15 

Wat mij nu opvalt is dat het totaal nu de 60.000 heeft gepasseerd. Dus grofweg >6% is toegelaten. En door die verdubbeling in 3 dagen van 30.000 naar 60.000 zie je de voorsprong van Ravenclaw wegtrekken in leden, wat hen juist een spurt in punten heeft opgeleverd... Eerst stonden ze voor qua aantal die richting de 2000 ging, nu nog slechts een paar honderdtal. Toch interessant om te zien. Dat kennelijk degene die binnen kwamen vanaf 15 en 16 augustus grotendeels bij Ravenclaw werden gesorteerd terwijl degene die de laatste paar dagen binnen is gekomen sneller bij de andere afdelingen eindigt.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 9:37 

Volgens mijn statistieken in de Great Hall zijn we de 81.000 al gepasseerd. Er komen nu steeds meer mensen binnen. Ravenclaw was ergens in de 15.000 toen ik gesorteerd werd en het heeft er nu al meer dan 20.000. Alles ligt nu inderdaad dichter bij elkaar. Ik denk dat dat gewoon komt omdat er nu meer mensen zijn dus dan word alles gewoon beter verdeeld. Ik denk niet dat Pottermore er op gaat letten dat de ene huis meer dan de andere heeft. Dat zou ook een beetje oneerlijk zijn want dan is de kans dat je in Ravenclaw komt kleiner dan de kans dat je in een andere huis komt. Alles ligt nu wel dicht bij elkaar. Slytherin heeft het minste met 20.040 en Ravenclaw het meest met 20.901.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 9:43 

Op een Pottermore Tumblr blog las ik dat J K Rowling zelf in Hufflepuff gesorteerd is (bron). Ik weet niet hoe betrouwbaar die website is aangezien het geen officiële Pottermore-blog is, maar ik vond het wel leuk om te lezen (:

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Keer terug naar Pottermore
Ga naar: