Mrs. Golden schreef:
Melody schreef:
Leintje schreef:
Mrs. Golden schreef:
Ik heb de films altijd erg leuk gevonden, ik hou wel van kostuumdrama's. De boeken niet gelezen, maar ik lees nu wel een parodie: Pride & Prejudice and Zombies. Ik ken het verhaal en de personen en de stijl van die tijd, dus dat er dan opeens zombies bij komen maakt het wel erg leuk. xD
Ik heb dat boek van die zombies ook al veel tegen gekomen. Maar ik heb nog nooit overwogen om het te lezen. Is het mooi?
Haha, ik lees hier pas voor het eerst dat er een parodie op is met
zombies? Damn. Daar ben ik nu wel benieuwd naar eigenlijk xD Is het wat?
Ik heb zelf eerst Pride en Prejudice als film gekeken, waarna ik voor Engels literatuur ooit ben begonnen met het boek ervan. Verder heb ik niks van haar gelezen, maar toen ik hier iets over zombies las had ik toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopte. Daar ben ik wel benieuwd naar nu :')
Super, nu wil ik het zeker ook lezen :p
Ik ben nog steeds niet voorbij bladzijde 100 geraakt, wat iets zegt over mijn gebrek aan tijd maar ook over mijn motivatie... het is dus wel grappig, maar het begin was nog niet direct spannend ofzo. Komt waarschijnlijk ook doordat ik per ongeluk begonnen ben met de proloog ipv met de 'gewone' versie, dus hierin wordt ook het verleden uitgelicht en hoe alles begonnen is. Tot nu toe ging het vooral over vechttechnieken leren (door de Bennets) en hoe ze dus met die zombies moeten gaan dealen en hoe ze het mensen aangepraat krijgen dat die daadwerkelijk terug zijn. Maar het leuke is dat, terwijl er zombies op de straten rondlopen, moeders nog helemaal stressend bezig is met het zorgen voor goede huwelijken voor haar dochters, terwijl die in simpele tunieken met wapens rondlopen zodat ze zombies kunnen afslachten wanneer het nodig is. Zeer ongepast dus voor in die tijd als vrouw. xD Ik laat het nog wel weten als ik verder in het boek ben.
Overigens zag ik op mijn leeslijst Engels dat ik Jane Austen mag lezen, dus dan kan ik binnenkort meteen vergelijken met het origineel.