Rofl xD Aan de ene kant vet zielig, aan de andere kant vind ik het stiekem hilarisch dat Prim toch dood ging. Want doordat Prim eigenlijk naar de Spelen moest, heeft Katniss haar plaats ingenomen, waardoor Katniss dus uiteindelijk de spotgaai/mocking jay werd. En daar gaat de trilogie over. En als Katniss niet naar voren was gestormd om Prim te vervangen, had Prim gewoon (hoogstwaarschijnlijk) in de Spelen doodgegaan en was dit alles niet gebeurd. Dus ja, ik heb wel een traantje gelaten, maar ik vond het toch ook wel grappig.
Ik vond - net als veel anderen - het laatste boek het minst en het einde te gehaast. Finnick verdiende wel iets meer woorden dan dat toen hij doodging =O En ook het hele Gale/Katniss gebeuren had wel wat meer aandacht gemogen. Erg jammer. Ik was altijd al voor Peeta/Katniss, want ik vind Peeta gewoon awesome. Al vanaf boek 1 was hij mijn favoriet en ik heb Gale nooit zo gemogen.
Ik vond Snow best wel een awesome badguy en ik vond het ook heel goed geschreven van Collins dat je nou niet wist wie je wel moest vertrouwen en wie niet.
De Hongerspelen/ The Hunger Games was verreweg mijn favoriete deel. Ik had toen echt niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Vlammen/Catching Fire werd al iets minder en Spotgaai/Mocking Jay was weer wat minder. Al vind ik de trilogie wel geslaagd, miste ik in deel 2 en 3 gewoon de ultieme spanning en de nieuwigheid van deel 1.
Ow en ik vind Johanna ook een awesome personage, maar wel zielig inderdaad dat ze niet eens meer durfde te douchen =( Haymitch is ook super. Finnick natuurlijk ook!