In weze is het exact wat Rowling zei dat het zou zijn: een online reading experience. Niks meer, niks minder. Ik heb er een week over gedaan om het boek door te lezen en om Pottermore te ontdekken. En doordat je eerst het boek las, waarna je het desbetreffende hoofdstuk op Pottermore doorzocht is een gouden combi wat mij betreft. Het versterkt echt de beleving van het lezen zelf vind ik. Natuurlijk zijn er zo minpunten om op te noemen. Maar die vallen in het niet wat Pottermore gewoon goed doet. En bij veel reacties die je leest krijg ik vaak het idee dat mensen te veel hadden verwacht van Pottermore.
Zelf wist ik niet goed wat ik er van moest verwachten. Ik vond het donders leuk om te horen dat Rowling hiermee kwam. Heb meegedaan aan de Magical Quill contest, wat al op zichzelf leuk zat was. Vervolgens kon ik met een ruime drie weken geduld hebben alles doorlopen op de site zelf. Ik ben zeker voorstander van menig verzoek die je leest, omdat zo Pottermore uitgebreid word met nog meer mooie ideeën die ze kunnen verwerken. Maar of dat nu gaat gebeuren of niet, bij de introductie van Chambers of Secret, dat maakt voor mij niets uit. Al met al vind ik het een geslaagd concept, Pottermore. En ik ben enorm blij en dankbaar voor het feit dat Rowling hier überhaupt mee gekomen is.