Het is erg laat, maar ik denk dat ik toch nog een heel aantal films voor het eind van dit jaar ga zien:
1. Transformers: Dark of the Moon ****
2. Mirrors **
3. Insidious ****
4. Mail to the Chief ***
5. Resident Evil: Afterlife ****
6. King Kong ****
7. Avatar *****
8. The Lion King *****
En er gaan er vast nog een helehoop meer komen.
Transformers: Dark of the MoonNaar mijn mening een mindere film dan Revenge of the Fallen. Zeker het gemis van Megan Fox is een grote. Toch vind ik het jammer dat deze film waarschijnlijk de laatste was. Mooie special effects, de additions van de Autobots en de verschillende nieuwe karakters maakte dit zeker een film om nog eens terug te kijken.
MirrorsIk vind Kiefer Sutherland een ontzettend goede acteur, maar deze film vond ik eigenlijk slecht. Meestal doe ik dit soort films aan om ideeën op te doen voor verhalen, maar behalve spiegelbeelden die het lot van de echte mensen beïnvloed was dit niet alles qua inspiratie.
InsidiousBij deze film heb ik bijna letterlijk in m'n broek gescheten. Zag hem in de bioscoop, leuke schrikmomenten, maar qua verhaal een tegenvaller. Rose Byrne speelt wel erg goed.
Mail to the ChiefFavoriete film van toen ik jong was, kwam vooral ook door Elisha Cuthbert die toen nog heel erg jong was. Ik kwam hem laatst tegen en heb hem gezien, kan me nog steeds wel een beetje boeien maar alleen maar om het jeugdsentiment.
Resident Evil: AfterlifeAlleen gezien omdat ik een grote fan was van de filmserie tot dan toe. Leuk om alles weer terug te zien, jammer dat Sienna Guillory (Jill Valentine) alleen in een post-credits scène meedoet. Goede rol gespeeld door Michael Scofield, ehm ik bedoel Wentworth Miller, die natuurlijk op het begin weer eens in een cel zat.
King KongIndrukwekkend, ik heb het origineel nooit gezien, maar deze versie was indrukwekkend, vooral ook de special effects. En Andie Serkis als King Kong, briljant!
AvatarEen van de mooiste en beste films die ik ooit heb gezien. Goede acteurs, mooie effects, mooie omgeving en indrukwekkende geanimeerde beesten.
The Lion KingWat mij betreft de MUST SEE voor elk kind, de beste en mooiste Disney film ooit gemaakt, kwalitatief gezien beter dan welke rotzooi ze op dit moment produceren. Zulk soort films moeten ze vaker maken. De enige film waar ik ooit bij heb moeten huilen.