Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 22:58 

Aah, Dick Swaab, ik weet nog steeds niet wat ik van hem moet denken. Aan de ene kant ben ik wel enorm geĂŻnteresseerd in het boek, maar aan de andere kant vind ik dat hij wel heel erg stelt dat het brein je leven stuurt. Dat zou inhouden dat we onze keuzes maken dankzij ons brein.
Wat ik er van mee gekregen heb, vind ik het nogal kort door de bocht.
Overigens heb ik er een hoofdstuk van gelezen, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar de rest. Zo te horen moet ik dat ook maar eens gaan doen.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 1:14 

Blijerd schreef:
Wat ik nu lees?

1984 van George Orwell.

Wat als je constant bekeken wordt? Dat iedere beweging die je maakt in de gaten wordt gehouden? Dat je hele leven wordt gecontroleerd?

Dit boek volgt het leven van Winston Smith, die de strijd aan durft te gaan tegen het regime.

I like. @@

Ik lees nu vier boeken tegelijk:
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban - Rowling
About a boy - Hornby
The great Gatsby - Fitzgerald
Life, The Universe and Everything (a.k.a Hitchhikers Guide 3) - Adams

Azkaban blijft een tof boek maar wel enorm jammer dat ik de plottwists al ken. Dit boek is de eerste keer dat je 'm leest echt GEWELDIG en daarrna... nouja, minder.
About a boy is mijn tweede Hornby boek (na High Fidility) and I love him. Het boek zit weer bordevol analyses van situaties waar mensen nooit over nadenken maar die iedereen wel herkent. Ik wil zeker nog meer van hem gaan lezen.
Gatsby - ik ben pas aan het begin en ik vind het een beetje saai. Maar hij gaat uit.
Hitchhikers 3: Ik weet nog steeds niet wat ik eigelijk vind van deze serie.. en ik ben halverwege...

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 16:59 

Moord in Zwart Wit van Theo Engelen

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 16:45 

"Ik was twaalf en ik fietste naar school" van Sabine Dardenne, over de tachtig dagen die ze opgesloten zat bij Marc Dutroux. Het feit dat sommige dingen zo erg zijn dat ze weggelaten worden, zegt al genoeg.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 10:44 

Ben nu bezig in Alice in Wonderland. Klassieker die ik toch eens gelezen wilde hebben (en ik moet boeken lezen voor Engels, dus voila).

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 10:51 

Ik lees nu nog nog steeds A Feast of Crows van George R.R. Martin, ik heb nu eindelijk tijd om hem uit te gaan lezen. Daarnaast ben ik begonnen in The Hitchiker's guide to the galaxy van Douglas Adams.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 11:22 

Ik ben op dit moment bezig met het vijfde deel uit de trilogie over Zeven Wateren van Juliet Marillier. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom mensen meer maken, terwijl ze het ooit een trilogie hebben genoemd. Maar dat neemt niet weg dat ik het boek nu al erg mooi vind.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 12:22 

Op het moment ben ik met een aantal boeken bezig, nog even kijken hoe ik dat ga doen. Heb ze in het NL gekocht, maar zodra er meer komen ga ik over naar het engels.

P.c Cast.
Huis van de nacht reeks, 6 boeken zover.
Alyson noel.
The immortals reeks, 5 boeken zover
L.Smith.
The vampire diaries, eigen 4 maar op t moment 2 boeken. De 1e 2 verkocht omdat ik wat geld nodig had.

Ze gaan allemaal over vampiers, behalve alyson noel denk ik?
Verschillende soorten vamps, leefstijl en verhaal. Het is erg goed geschreven, spannend en sterke goeie verhalen.

En omdat de films in de omloop zijn, opnieuw lezen.
Ook Twilight het laatste boek, een helft.
En the hobbit.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 14:30 

Het heeft zo ONTIEGELIJK lang geduurd, maar ik heb eindelijk A Game of Thrones uit. Dus ja, begonnen in A Clash of Kings. Ik ben niet van plan om daar ook een half jaar over te doen :') Vooral ook omdat ik het boek gelezen wil hebben voordat de serie er is. Ik hoop dat ik het red.

Verder heb ik ook nog de boekenset van The Hitchhiker's Guide to the Galaxy klaarliggen. Genoeg nog om te lezen.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 22:52 

IK lees nu Artemis Fowl ( deel 1)
en zo af en toe lees ik De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel ( ben nu bij deel 5)

Profiel  

The Weasley Mod

BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 23:37 

Ik ben nu bezig in 'Memoirs Of A Geisha' van Arthur Golden.
Ik was een paar weken geleden nog eens in de FNAC en heb dit boek meegenomen omdat ik de film ervan had gezien en die film behoort nu op de lijst van mijn favoriete films, ik kon hem gewoon niet laten liggen. :')
Ik vind hem tot nu heel goed, aangenaam om te lezen, leest ook vlot (ookal lees ik hem in het Engels) en ik vind het verhaal tot nu toe ook zeer mooi. Ik heb wel al een paar dingen opgemerkt die ze hebben weggelaten/veranderd in de film maar ze hebben zich eigelijk nog vrij trouw gehouden aan de film wat wel fijn is.

Ik vind het alleen jammer dat er wel fouten zitten in het boek over het Geisha bestaan. Bv: Een Geisha in opleiding, een Maiko dus, draagt vanaf het moment dat ze officieel een Maiko is, een rood gekleurde lip, alleen de onderste lip word rood gekleurd, de bovenste nooit. Als beide lippen gekleurd zijn betekend dat dat je een Geisha bent. In het boek worden Chiyo's/Sayuri's beide lippen rood gekleurd vanaf het moment dat ze een Maiko is terwijl dat eigelijk aantoont dat ze een Geisha is terwijl ze dat nog niet is. En dan zijn er nog zo meer van die fouten. De auteur heeft wel zijn research gedaan maar hij heeft daar toch nog een paar fouten in gemaakt wat ik persoonlijk wel jammer vind.
Maar fouten of niet, vind het tot nu toe een zeer aangenaam boek om te lezen. : )

And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 14:00 

Chuck Palahniuk - Pygmy
Het duurt wat langer dan ik had verwacht omdat het boek helemaal geschreven is in een soort gebroken Engels, maar tot nu toe vind ik het verhaal wel heel erg boeiend. Je moet echter niet terugschrikken van flink gewelddadige scenes, maar goed, that's Palahniuk for you.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 20:15 

Ik ben nu Eldest aan het lezen. Ja ja, alweer. Maar ik had net Inheritance uit en toen kwam ik erachter (dikke fangirl party) dat de schrijver op de EFF komt. Dus mijn fangirl heart ging freaken en ik heb gelijk Eragon uitgelezen en ben nu dus bezig in Eldest. Moet alleen nog even verzinnen welke ik mee neem zodat hij hem kan signeren (a)

En straks ga ik Othello lezen. Yay Shakespeare!

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2012 16:01 

Ik ben nu The Silence of the Lambs aan het lezen. Ik heb de film eeuwen geleden eens gezien en vond die heel goed. Vandaar lees ik nu dus het boek, uiteraard in het Engels.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 18:54 

Harry Potter and the deadly hallows, en Lotr, het reisgenootschap

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: