Catie
Black Bird of the Sky
|
|
Geplaatst: do dec 22, 2011 20:16
Caleigh knikt als ze Eric hoort zeggen dat ze vertrekken. Dan valt Mel bijna om en grijpt de arm van Caleigh vast. Als Mel dan zegt dat het wel gaat lukken als zij maar bij haar blijft moet Caleigh even onderdrukken om niet gelijk een stap weg te doen. Dit ging nog een lastige rit worden.
[[... Twee en een halve dag later ...]]
Caleigh ziet de huizen van Kalne al opdoemen en even haalt ze opgelucht adem. Eindelijk is Kalne in zicht. Na de bergen waren ze doorgereisd tot buiten de Dolheuvels. Daar hadden ze enkele uren rust genomen. Vanaf daar had Caleigh weer alleen gereisd op haar merrie, iets wat ze toch een stuk comfortabeler vond. De weg naar Kalne is stil en ze stapt even en draait naar de groep toe.
"Ik weet waar we kunnen overnachten," zegt ze dan.
Terwijl ze Kalne in rijden merkt Caleigh hoe stil het is in de straten. Er lopen amper mensen en er hangt een geur die haar herinnert aan dood en verderf. De stilte zint haar helemaal niet, Kalne is altijd een bruisende en drukke stad, maar daar merkt ze nu niets van. Ze neemt kleine straatjes en vermijd de hoofdwegen van de stad. Ze weet niet waarom, maar ze weet gewoon dat ze nu niet op moet vallen. Uiteindelijk stoppen ze in een rustige straat bij een redelijk grote herberg. In de stal naast de herberg is het drukker dan ze gewend is.
"Ik ben zo terug, wacht aljseblieft hier even," zegt ze dan.
Zonder nog uitleg te geven loopt ze de stal uit, de herberg in. Er zijn meerdere tafels bezet, maar niet alle tafels. Ze loopt naar de bar toe en op het moment dat de vrouw omdraait en haar aankijkt voelt ze al gelijk twee armen om haar nek.
"Het is ook fijn om jou weer te zien Ann," zegt ze dan, terwijl ze een stap achteruit doet, "Ik heb je hulp nodig... Ik heb kamers nodig voor een groep van acht mensen, plus ik."Ann Ze vind het geweldig om Caleigh weer te zien en luistert maar half naar watz e zegt. Bezorgd kijkt ze naar het uiterlijk van Caleigh. "Ben je afgevallen? Slaap je wel genoeg?" begint ze dan. Als ze de blik van Caleigh ziet twijfelt ze even over haar antwoord. "Je komt op het verkeerde moment met een grote groep Caleigh... Het jaarlijkse festival is bezig... Het is dag twee, ze zijn bezig met de executies. De herbergen zitten vol met iedereen die morgen aanwezig wilt zijn met het feest of vanavond de grote executies willen zien." Als ze de blik van Caleigh ziet vind ze het echt vreselijk dat ze dit moet zeggen. Ze kan haar niet laten staan met de executies bezig. "Jullie kunnen de personeelskamers gebruiken. Eén van de mannen en één voor de vrouwen. Jij kan je eigen kamer nemen."Caleigh komt na een kleine twintig minuten de stallen weer in, ze voelt zich wat opgelaten, maar ze hebben in ieder geval kamers. Ze kijkt de groep aan en controleert of iedereen er is.
"We hebben kamers, maar het zijn geen normale kamers, want alle herbergen zitten vol," zegt ze dan, "Het jaarlijkse festival is bezig en het is dag twee. Ik weet niet of iemand bekend is met dit festival, maar dag één staat in teken van toespraken, dag twee staat in teken van de executies... Er kan elk moment nog iemand worden opgepakt, dit omdat je iets verkeerds zegt, je gezicht staat hun niet aan of andere onbenullige dingen. We kunnen het ons niet veroorloven om vandaag op te vallen. Hou daar alsjeblieft rekening mee. En morgen is het grote feest."
Ze haalt een hand door haar haren heen.
"Ik zal jullie de kamers laten zien. Zodra de herberg rustiger is krijgen we normale kamers."
In de herberg leid ze de groep via een deur een trap op. Ze komen uit op een gang met een paar deuren. Bij twee deuren halverwege de gang stopt ze en opent die.
"Deze kamer is voor jullie," zegt ze tegen de mannelijke groepsleden, "En deze kamer is voor jullie. Jullie zullen hem met elkaar moeten delen, het zijn eigenlijk de personeelskamers. Als iemand mij zoekt, de achterste deur aan de linkerkant is mijn kamer. Ga douchen, in bad, eten of drinken. Maar onthoud alsjeblieft dat we op het verkeerde moment in Kalne zijn en dat we niet mogen opvallen."
Dan loopt ze verder de gang door en opent haar eigen slaapkamer. Als ze de deur achter zich sluit zucht ze even. Ze loopt door naar de badkamer en met een ruim halfuur is ze gedoucht en heeft ze schone kleding aan. Even gaat ze op haar bed zitten, ze hoopt dat ze deze dag allemaal levend doorkomen.OOC:: Het spijt me dat de post zo lang is O.o Let vooral op de toelichting in het OOC-topic.