Geplaatst: do jan 05, 2012 21:45
Dat was een toffe eerste aflevering. IJsland is echt in beeld gebracht zoals ik had gehoopt - het is gewoon prachtig. Ik wil er zo graag naartoe! Hoewel wat Art zei over aflevering vier en hoe dat invloed kan hebben op de toekomst, 'die wel eens heel zonnig kan zijn' mij het idee geeft dat ze mid-seizoen wellicht nog naar een andere, zonnigere locatie verkassen... Of naar een plek waar de zon 24 uur per dag schijnt, wat volgens mij nog wel in IJsland kan gebeuren.
Anyway - een paar dingen die mij opvielen.
- De naam van de aflevering was "De eerste 2 uur". - Dio snapt het allemaal niet. Ik weet niet of hij het ook echt niet snapt (het kwam eerlijk gezegd wel zo over en hij is geen acteur natuurlijk) maar ik vond het eigenlijk wel heel irritant XD - Frits en Tim besluiten om Marit bij hun vrijstellingen te betrekken, omdat Tim het haar wel gunt. - De vijf kokers bevatten: 1) niets, 2) niets, 3) -500 euro, 4) niets en 5) niets. Goeie Molopbrengst. - Maarten wordt benoemd tot penningmeester en heeft het vervolgens direct over het 'kwijtraken' van de pot, waarna de groep collectief besluit de -500 euro 'kwijt te raken'. - Waarom werd er een rangorde aangebracht in de waarde van het afschieten van Marit, Tim en Frits? Kwam dat omdat Frits de vrijstelling voor de eerste aflevering had, Tim voor de tweede en Marit de derde (waardoor Frits' vrijstelling het meest gewild zou zijn op dat moment)? - Marit geeft zich direct over, zonder een duidelijke reden te noemen (ze houdt niet van dat geschiet, ofzo, zei ze toch?). - William en Dio en hun idiote samenwerking in het zoeken naar onbestaande jokers XD - Maarten kwam op mij als behoorlijk passief over. Ik vond hem niet erg competitief, terwijl hij als wedstrijdzwemmer toch juist heel erg op de winst gericht zou moeten zijn? - Frits vindt het prima dat hij wordt verdacht.
Wie stemde er op wie in de test? Liesbeth: weet ik niet Frits: had een vrijstelling William: weet ik niet, hij zei echter wel dat hij zeker weet dat hij weet wie het is Anne-Marie: William, Hadewych Hadewych: weet ik niet, zegt dat ze het moeilijk vindt Maarten: gaat voor de meest veilige keus, en stemt op een vrouw Marit: weet ik niet, zegt dat ze niet weet hoe ze moet spreiden Dio: Marit en Tim, stemt op gevoel Marion: Tim, Liesbeth en Frits Tim: weet het niet, zegt dat hij Frits ondanks zijn vrijstellingenspel niet vertrouwt
En Marion ligt eruit. Dat vind ik niet zo erg - van alle kandidaten die er dit jaar meedoen vond ik haar één van de minst interessante.
Ik weet echt nog niet wie ik verdenk, maar dat is altijd lastig bij zo'n eerste aflevering. Mijn gevoel zegt echt dat Marit en Maarten niet te vertrouwen zijn, dus daar hou ik het op voor nu.
Aflevering 1: Marit, Maarten
_________________ .
|