Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Anne-Marie is de Mol! Cijfer?
1 0%  0%  [ 0 ]
2 0%  0%  [ 0 ]
3 17%  17%  [ 1 ]
4 0%  0%  [ 0 ]
5 0%  0%  [ 0 ]
6 0%  0%  [ 0 ]
7 50%  50%  [ 3 ]
8 17%  17%  [ 1 ]
9 17%  17%  [ 1 ]
10 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 6

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 17:42 

Afbeelding

Afbeelding

Op donderdag 5 januari 2012 gaat het twaalfde seizoen van Wie is... de Mol? van start. Niet presentator Pieter-Jan Hagens, maar nieuw Avro-gezicht en winnaar van het elfde seizoen van WIDM, Art Rooijakkers, zal dit seizoen presenteren. Dit jaar speelt de serie zich af in het koude Ijsland en vanaf aflevering 5 in het warme Zuid-Spanje!. De tien deelnemers van dit jaar:

AfbeeldingAnne-Marie Jung [actrice] (M)
AfbeeldingDio [rapper] (8 )
AfbeeldingFrits Huffnagel [politicus] (5)
AfbeeldingHadewych Minis [actrice] (1)
AfbeeldingLiesbeth Staats [presentatrice] (2)
AfbeeldingMaarten van der Weijden [zwemmer] (7)
AfbeeldingMarion Pauw [schrijfster] (9)
AfbeeldingMarit van Bohemen [presentatrice/actrice] (6)
AfbeeldingTim Kamps [cabaretier] (3)
AfbeeldingWilliam Spaaij [musicalacteur] (4)

Uitleg van het spel:

Onder leiding van presentator Art Rooijakkers stortten tien bekende Nederlanders zich in het grote avontuur en vertrokken naar Ijsland. De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

Bron: http://www.wieisdemol.nl, http://www.widm.nl

Extra info:

Lees verder...
Het programma werd in 1999 in België bedacht door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove onder de naam De Mol en het spel sloeg meteen aan bij de kijker. Het concept is aan meer dan 50 landen, waaronder Nederland, verkocht. In Vlaanderen werd het geproduceerd door Woestijnvis en uitgezonden door de VRT. Deze versie won in 2000 de Gouden Roos van Montreux. In Nederland kreeg Wie is...de Mol? in 2001 een Gouden Beeld voor het beste amusementsprogramma. Het spel werd in 2001, 2002, 2009, 2010 en 2011 genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring, maar is niet als winnaar uit de bus gekomen.

Het spel wordt in de eerste vier seizoenen door tien onbekende Nederlanders gespeeld, sinds seizoen 5 door tien bekende Nederlanders, die naar het buitenland reizen. Ze zullen moeten samenwerken om allerlei opdrachten uit te voeren en geld te verdienen voor de pot. Maar één van hen is een bedrieger (de Mol), en die is er alles aangelegen om de opdrachten te saboteren. Na elke ronde krijgen de kandidaten 20 vragen over de identiteit van de Mol. Degene die de minste goede antwoorden geeft, ligt uit het spel en gaat direct naar huis. Bij gelijkspel wordt gekeken wie het snelst was. Soms kunnen kandidaten ook vrijstellingen verdienen waardoor ze niet mee hoeven te doen met de test. Het eigenbelang kan soms conflicteren met het groepsbelang. Uiteindelijk blijven er drie kandidaten in de finale over. Eén zal er winnen, één zal verliezen en de derde is de Mol. De kandidaat die de finale wint, oftewel de test in de finale het beste maakt, wint het geld in de pot.

Bron: Bewerking van Wikipedia

Aangezien er op HPF altijd een grote schare aan trouwe WIDM-fans is die graag willen speculeren over wie er wel of niet de mol is, een speciaal topic voor dit seizoen. Hier kun je al je theorieën en andere opmerkingen kwijt, dus barst los!

---
UitzendingGemist
Aflevering 1
Aflevering 2

---

Polluitslagen

Aflevering 1

Marit van Bohemen 23% (5 stemmen)
Liesbeth Staats 23% (5 stemmen)
Frits Huffnagel 18% (4 stemmen)
Wiliam Spaaij 14% (3 stemmen)
Anne-Marie Jung 9% (2 stemmen)
Tim Kamps 9% (2 stemmen)
Dio 5% (1 stem)
Hadewych Minis 0% (0 stemmen)
Maarten van der Weijden 0% (0 stemmen)

Totaal aantal stemmen : 22
---

Aflevering 2
William Spaaij 31% (4 stemmen)
Liesbeth Staats 31% (4 stemmen)
Frits Huffnagel 15% (2 stemmen)
Maarten van der Weijden 15% (2 stemmen)
Tim Kamps 8% (1 stem)
Marit van Bohemen 0% (0 stemmen)
Anne-Marie Jung 0% (0 stemmen)
Hadewych Minis 0% (0 stemmen)

Totaal aantal stemmen : 13

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 22:31 

Aha, op dit topic was ik aan het wachten :')

Ik was voornamelijk te lui om op te zoeken wanneer het nieuwe seizoen van start ging, dus dank u om daar spontaan antwoord op te geven. Ik ga het in ieder geval weer volgen. Ik denk dat het nu de vierde keer is dat ik de Nederlandse versie volg (ik ben gestart bij Inge als mol - dus ik denk dat dat vier jaar geleden was?). En dat als Belgje, zowaar.

Ik moet het dit jaar waarschijnlijk wel via Uitzending Gemist volgen mainly. Of sowieso wel vrijdagavond in plaats van donderdagavond - maar goed, op zich niks ernstig. In tegenstelling tot voorgaande jaren ken ik deze keer niemand van de deelnemende kandidaten. (Anders ken ik altijd wel één of twee gezichten)

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd. Ik vind het op zich ook wel heel cool dat ze naar Ijsland gaan (yay, Sigur Ros!). Heb er al weer zin in :').

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 23:30 

Ik ken juist alle kandidaten :P Dat is ook voor het eerst. Ik ken niet iedereen even goed, maar ik ken ze wel allemaal. Ik vind vooral William heeeeel tof. Maar ook Liesbeth. Ben ik elk geval superbenieuwd.

Ik ga ook vooral via uitzendinggemist volgen, aangezien ik moet trainen om half 10 dus ik kan nooit de hele aflevering kijken -.-

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 23:37 

Charlie schreef:
Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd. Ik vind het op zich ook wel heel cool dat ze naar Ijsland gaan (yay, Sigur Ros!). Heb er al weer zin in :').

DIT. Ik hou van IJsland en ik weet zeker dat het voor prachtige, spectaculaire opdrachten en beelden gaat zorgen. Daar ben ik echt heel erg blij mee (:

Also - ik ken zo'n beetje iedereen wel van gezicht, maar van weinig kandidaten weet ik echt een beetje hoe ze zijn als persoon. Ik ben benieuwd. En volgens mij is dit voor mij, net als voor Charles, het 4e jaar dat ik het volg. Excited : D

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 1:25 

Charlie schreef:
Aha, op dit topic was ik aan het wachten :')

Ik was voornamelijk te lui om op te zoeken wanneer het nieuwe seizoen van start ging, dus dank u om daar spontaan antwoord op te geven. Ik ga het in ieder geval weer volgen. Ik denk dat het nu de vierde keer is dat ik de Nederlandse versie volg (ik ben gestart bij Inge als mol - dus ik denk dat dat vier jaar geleden was?). En dat als Belgje, zowaar.

Inge was het 7e seizoen, dit is inmiddels het 12e seizoen, dus als het goed is volg je het al iets langer.

Ik moet het nu ook via uitzendinggemist volgen, omdat ik geen Nederlandse tv-zenders ontvang. Ik heb geen idee wanneer het erop staat, maar waarschijnlijk kijk ik het dus ook vrijdag pas. Ik heb er zin in, a.s. donderdag kan ik het nog wel zien. Ik ken nog redelijk wat mensen van naam/gezicht, maar ik vind het niet erg dat het wat onbekendere mensen zijn.

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 10:38 

Ik heb weer zo'n zin in WIDM! Het is by far mijn favoriete programma, dus ik ben blij dat ik nu weer 10 weken zoet ben. Ik vind het wel echt een stomme groep. Ik ken alle namen/gezichten wel vaag, maar daar houdt het op. Misschien zijn het wel hele leuke mensen hoor, maar ik heb er niet al te veel verwachtingen van. En, in tegenstelling tot de mensen hierboven, ben ik denk ik ook niet zo'n fan van Ijsland. xD Tenminste, het zal vast een prachtig land zijn en het zal mooie plaatjes opleveren, maar ik ben een beetje bang dat de opdrachten meer eenzijdig zullen worden: meer fysiek en minder "cultureel". Maar goed, ik heb een sterk vermoeden dat ze nog naar een tweede land gaan. Ik ben heel benieuwd hoe Art het doet. Ik hoop dat hij het sfeertje een beetje vast weet te houden en niet te amicaal gaat lopen te doen.

Ik ga het dit jaar waarschijnlijk ook via uitzendinggemist moeten volgen, want ik moet vaak werken tot 9 uur op donderdagavond. @Chris, normaal gesproken staat het binnen een half uur/uurtje na de uitzending online, dus dan kan je gewoon donderdagavond al kijken!

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 18:42 

Ik heb de AVROgids en daarin vertelt iedereen iets over zichzelf en het meedoen aan WidM. William Spaaij vertelt daarin dat hij zich voortdurend als iemand anders voortdeed, zodat niemand echt hoogte van hem kon krijgen en hij heel irritant was :') Ik ben benieuwd. En de mensen die de eerste aflevering alvast mochten zien vonden Frits vooral verdacht, maar niemand baseerde dat echt op iets concreets vind ik. Ik ben zo benieeeeeeeeeeeeuwd.

En ik vind het echt zo stom dat ik uit HPF WidM ben :(

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 14:39 

@Manouk Ik heb dat inderdaad ook gelezen in de Avro gids.
Wel leuk om wat meer over de nieuwe kandidaten te weten te komen aangezien ik alleen Marit en Dio ken.
@Dennis Ik zet mijn reactie even onder spoilers voor de mensen die niks willen weten van dit seizoen.
Spoiler:
Het is volgens mij al bekend dat ze naar een ander land gaan later in het seizoen. Het is onbekend welk land dit is, maar ze blijven niet de hele tijd in IJsland.

Ik kijk erg uit naar morgenavond. Ik ga weer net zoals andere jaren alles precies bijhouden en hier verslagen schrijven. Dat hoort er wel bij vind ik. Ik heb eerder deze week alle afleveringen van het vorige seizoen weer bekeken, dus ik ben helemaal voorbereid op morgen. Ik vind het juist wel leuk dat ze naar IJsland gaan. Ik ben het met Dennis eens dat er misschien meer fysieke opdrachten komen en minder culturele, maar opzich zijn er ook wel genoeg culturele dingen in IJsland te doen lijkt mij. IJsland lijkt me een uniek land en ik zou er zelf ook wel een keer naar toe willen. Ik vind het wel leuk dat ze een keer niet naar een warm land gaan. Is weer een keer wat anders. Ik ben benieuwd naar het aankomende seizoen ik heb er echt zin in.

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 20:08 

REMINDER

donderdag 5 januari 2012 (vandaag dus!)
20:30 uur
Nederland 1
Avro
Wie is... de Mol?

Veel plezier iedereen zometeen!

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 20:22 

Ik ga voor het eerst echt voor een aflevering zitten, ik ben benieuwd! It better be worth it @@

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:35 

Omg wat een awesome ep! Ik vind het echt zo tof. Ik vind het niet erg dat Marion eruit is, er zijn way leukere kandidaten.

Ieeeh. Ik ga overal even overnadenken en jullie posts lezen en dan komt er wel iets uitgebreids van mij :D

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:43 

Moet alles overigens in spoiler tags? Ik weet niet hoe dat hier werkt en zo, ik postte nooit in dit topic XD

Anyway, ik vind het ook niet erg dat ze eruit is. Ik vond haar een beetje deprimerend en ook niet zo leuk en net wat Nouk zegt, er zijn leukere mensen :') Ik vond haar theorie over die munten overigens wel goed, al hadden ze het 3e spel ook net wat anders kunnen maken, mochten ze niet gevonden worden.
Verder vond ik het van Marit niet zo slim om voor te stellen meerdere buisjes mee te nemen vanaf haar plaats, aangezien er bij iedere plek maar 1 buisje +500 had, toch? Dan is het zeker dat als je er meer meeneemt, je een -500 of een lege meeneemt.

Oh en als je naar de officiele website gaat, staan er allemaal nummers boven hun hoofd, ik ben benieuwd waar die voor staan? WidM kennende zal het er wel iets mee te maken hebben XD

Laatst bijgewerkt door Indian Violet op do jan 05, 2012 21:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:45 

Dat was een toffe eerste aflevering. IJsland is echt in beeld gebracht zoals ik had gehoopt - het is gewoon prachtig. Ik wil er zo graag naartoe! Hoewel wat Art zei over aflevering vier en hoe dat invloed kan hebben op de toekomst, 'die wel eens heel zonnig kan zijn' mij het idee geeft dat ze mid-seizoen wellicht nog naar een andere, zonnigere locatie verkassen... Of naar een plek waar de zon 24 uur per dag schijnt, wat volgens mij nog wel in IJsland kan gebeuren.

Anyway - een paar dingen die mij opvielen.

- De naam van de aflevering was "De eerste 2 uur".
- Dio snapt het allemaal niet. Ik weet niet of hij het ook echt niet snapt (het kwam eerlijk gezegd wel zo over en hij is geen acteur natuurlijk) maar ik vond het eigenlijk wel heel irritant XD
- Frits en Tim besluiten om Marit bij hun vrijstellingen te betrekken, omdat Tim het haar wel gunt.
- De vijf kokers bevatten: 1) niets, 2) niets, 3) -500 euro, 4) niets en 5) niets. Goeie Molopbrengst.
- Maarten wordt benoemd tot penningmeester en heeft het vervolgens direct over het 'kwijtraken' van de pot, waarna de groep collectief besluit de -500 euro 'kwijt te raken'.
- Waarom werd er een rangorde aangebracht in de waarde van het afschieten van Marit, Tim en Frits? Kwam dat omdat Frits de vrijstelling voor de eerste aflevering had, Tim voor de tweede en Marit de derde (waardoor Frits' vrijstelling het meest gewild zou zijn op dat moment)?
- Marit geeft zich direct over, zonder een duidelijke reden te noemen (ze houdt niet van dat geschiet, ofzo, zei ze toch?).
- William en Dio en hun idiote samenwerking in het zoeken naar onbestaande jokers XD
- Maarten kwam op mij als behoorlijk passief over. Ik vond hem niet erg competitief, terwijl hij als wedstrijdzwemmer toch juist heel erg op de winst gericht zou moeten zijn?
- Frits vindt het prima dat hij wordt verdacht.

Wie stemde er op wie in de test?
Liesbeth: weet ik niet
Frits: had een vrijstelling
William: weet ik niet, hij zei echter wel dat hij zeker weet dat hij weet wie het is
Anne-Marie: William, Hadewych
Hadewych: weet ik niet, zegt dat ze het moeilijk vindt
Maarten: gaat voor de meest veilige keus, en stemt op een vrouw
Marit: weet ik niet, zegt dat ze niet weet hoe ze moet spreiden
Dio: Marit en Tim, stemt op gevoel
Marion: Tim, Liesbeth en Frits
Tim: weet het niet, zegt dat hij Frits ondanks zijn vrijstellingenspel niet vertrouwt

En Marion ligt eruit. Dat vind ik niet zo erg - van alle kandidaten die er dit jaar meedoen vond ik haar één van de minst interessante.

Ik weet echt nog niet wie ik verdenk, maar dat is altijd lastig bij zo'n eerste aflevering. Mijn gevoel zegt echt dat Marit en Maarten niet te vertrouwen zijn, dus daar hou ik het op voor nu.

Aflevering 1: Marit, Maarten

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:46 

Indian Violet schreef:
Moet alles overigens in spoiler tags? Ik weet niet hoe dat hier werkt en zo, ik postte nooit in dit topic XD

Het hoeft niet onder spoilertags hoor ^^

Indian Violet schreef:
Anyway, ik vind het ook niet erg dat ze eruit is. Ik vond haar een beetje deprimerend en ook niet zo leuk en net wat Nouk zegt, er zijn leukere mensen :') Ik vond haar theorie over die munten overigens wel goed, al hadden ze het 3e spel ook net wat anders kunnen maken, mochten ze niet gevonden worden.

Ze waren sowieso gevonden. Ze lagen echt NAAST de kokers. En als de Mol had gezien dat niemand enthousiast en sneaky ging overleggen enzo dan was die er misschien wel achteraan gegaan ofzo, daar hadden ze wel iets op bedacht ^^ Hoewel ik het nog steeds vreemd vindt dat Annemarie verkeerd liep.

Indian Violet schreef:
Oh en als je naar de officiele website gaat, staan er allemaal nummers boven hun hoofd, ik ben benieuwd waar die voor staan? WidM kennende zal het er wel iets mee te maken hebben XD

Als je inlogt kun je iemand verdenken, de nummers boven de hoofden is de hoeveelheid mensen die die persoon verdenken ^^

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:53 

Ik vond de eerste aflevering een klein beetje tegenvallen. Heel veel kandidaten hadden geen idee wat ze aan het doen waren. Dio snapte er volgens mij überhaupt niks van WIDM, en William wilde jokers in hooiballen zoeken. xD Ik vind het ook niet erg dat Marion eruit is. Ze had denk ik wel gelijk dat de mol sowieso er voor moest zorgen dat die vrijstellingen werden gevonden. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de mol uiteindelijk een vrijstelling had. Het kan ook zijn dat de mol pas laat heeft gekeken of de vrijstellingen er nog lagen, en dat dit niet in beeld is genomen tijdens de aflevering.

Bij de eerste opdracht is de tijd volgens mij teruggezet? Ik wil het begin nog terugkijken, maar je zag volgens mij een afstandsbediening waarna de tijd van 3 naar 2 uur sprong.

Obvious keuze zou Frits Huffnagel zijn, dus ik denk niet dat hij het is. Tim Kamps moest vaak bijna smiechterig lachen, dus ik vind hem wel verdacht. Daarnaast verdenk ik Hadewych en Marit. Maar ik wil de aflevering sowieso nog een keer terugkijken.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: