Geplaatst: zo jan 08, 2012 16:10
Zo, en dat was aflevering 1! Ik heb 'em vandaag voor de tweede keer gekeken, en ik ben toch wel heel erg enthousiast! Vooral weer hoe het allemaal gefilmd is, vind ik erg mooi. Net of je een spannende film kijkt. En het landschap van Ijsland leent zich er prachtig voor! Alleen wat ik dus al verwacht had: veel fysieke opdrachten, en het landschap is toch wat eentonig. Althans, tot nu toe dan. Maar de trailer van volgende week zag er nogal vergelijkbaar uit. Dus ik ben erg blij dat er gesuggereerd werd dat ze in aflevering 4 naar een ander land gaan. Want ik denk niet dat Ijsland 10 weken boeiend blijft.
Wat betreft de opdrachten. De eerste opdracht was echt geweldig. De opzet was simpel, maar de uitwerking erg goed. Het was natuurlijk een simpele dropping, maar er zat een twist in (zoals in elke WIDM-opdracht hoort te zitten): de foto's waren gemaakt vanaf het eindpunt, en lieten het eindpunt dus niet zien. En natuurlijk een geweldige locatie, met dat vliegtuig! De volgende twee opdrachten vond ik alleen vies tegenvallen. Die gletsjeropdracht was gewoonweg saai. De brugopdracht had heel erg leuk kunnen worden, maar werd niet leuk gespeeld door de deelnemers. Jammer, want dat was veelbelovend!
Wat betreft Art. Het is duidelijk dat hij nog heel erg moet groeien in zijn rol. Dat gezucht de hele tijd, ik stoorde me er behoorlijk aan en het was heel erg duidelijk dat hij zelf ook bloednerveus was. Dat hoort niet. xD Angela, Karel en Pieter-Jan straalden alledrie een soort natuurlijke autoriteit uit. Bovendien waren ze soms mysterieus en hadden ze alles duidelijk onder controle. Dat mis ik nog heel erg bij Art. Maar goed, hij heeft nog even om erin te komen.
De kandidaten (min of meer op volgorde van verdenking):
Marion: Ik vond haar strontirritant, dus ik ben blij dat zij eruit is. Dagdag, Marion! Dio: Man, wat is hij irritant zeg. xD Ik hoop dat hij er ook snel uitgaat. Mocht hij de Mol zijn, dan maakt hij heel slim gebruik van het domme imago dat rappere hebben. Dan zou hij zo'n Milouska-Mol zijn. Ik weiger dat te geloven totdat hij bij de laatste 6 zit, dan wil k dat pas serieus overwegen. Dus voorlopig geen verdachte. Maarten: Ik vond hem minder vervelend dan ik verwacht had. Wel was hij weinig interessant. Het enige wat hij deed was die pot "kwijtraken", wat ik toch wel grappig gevonden vond. xD Ik ben alleen bang dat het niet gaat werken. Geen verdachte. William: Wat liep hij te kloten zeg. xD Hij deed het er ook wel een beetje om. Op die vlakte deed hij al raar tegen Anne-Marie over die paal met geld. Volgens mij had 'ie dat gewoon van tevoren al verzonnen om wat stennis te schoppen. Bij die gletsjeropdracht wou hij de leiding nemen, maar die kans kreeg hij niet. Vervolgens kon hij eerst zijn kokers niet vinden, en daarna ineens wel. En op die brug, dat sloeg alles: jokers zoeken in het hooi? xD Toch vind ik hem nog niet heel erg verdacht. Hij wil veel te graag. Hadewych: Zij was ook stiller dan ik had verwacht, en ze is voor mijn gevoel ook niet heel erg in beeld geweest. ook heb ik haar niet echt wat verkeerd zien doen. Ze was bij het vliegtuig en was de enige die geloofde dat de opdracht inderdaad 3 uur had geduurd. Als Mol zou ik denk ik meegaan in de verwarring. Op de gletsjer vond ze gewoon een koker, en op de brug viel ze niet zo op. Ik denk wel dat zij een leuke Mol zou zijn, maar er is nog niet echt een aanleiding om haar te verdenken. Marit: Was veel meer op de achtergrond dan ik had verwacht, want ik dacht dat zij haantje de voorste zou zijn. Op de vlakte hebben we haar amper gezien. Bij de gletsjer stelde ze voor m 2/3 kokers van haar locatie mee te nemen. Als kandidaat slim omdat je dan sowieso 5 kokers hebt, als Mol slim omdat je dan zeker weet dat er maar in 1 van die kokers iets goeds kan zitten. Op de brug durfde ze ineens niet meer te schieten? Als dat echt waar was, vind ik haar geen leuke deelnemer. xD Als het gespeeld was, is het een meesterlijke Molactie. Ze liep gewoon naar de overkant! Ik vind haar wel een beetje verdacht, maar ze was toch iets te veel op de achtergrond vooralsnog om echt een conclusie te trekken. Anne-Marie: Ik vind haar echt heel erg grappig! "Dag, wantrouwend iemand!" Zij was degene die het eerst bij het vliegtuig was en doorhad hoe de opdracht werkte. Maar goed, die opdracht zou toch wel mislukken, dus dat zegt niet zo heel erg veel. Op de gletsjer liep zij niet naar de vrijstellingen toe, terwijl ze daar wel naar toe werd gestuurd. Wou ze als Mol de vrijstellingen niet hebben, omdat ze wist wat er nog ging komen? Frits merkte nog op hoe gemakkelijk ze zich af liet schieten door hem. Zou best eens een originele Mol kunnen zijn! Tim: Ik vind hem best wel verdacht, maar dat is eigenlijk meer een gut feeling. Als hij de Mol zou zijn, zou hij een beetje het onzekere jongetje spelen. Zo komt hij op mij over althans. Voor de rest: hij had niet naar zijn foto gekeken (niet zo heel verdacht), hij vond de vrijstellingen en een koker, en op de brug won hij. Dus nogmaals, het is meer een voorgevoel dan een goed onderbouwde verdenking. Liesbeth: toen ik de eerste keer keek, vond ik haar niet zo verdacht. Na het terugkijken is dat wel een beetje veranderd. Op het strand bleef ze maar langs de kust lopen. Het is toch veel slimmer om een van die duinen op te lopen, zodat je overzicht hebt? Op de gletsjer vond zij geen koker. Op zich niet superverdacht, maar ik vond het opvallender hoe zij op de achtergrond in Tim z'n richting stond te kijken, als ware om te checken of hij de vrijstellingen wel pakte of dat ze het zelf misschien nog moest doen. Op de brug riep zij dat ze 3 mensen op Tim moesten zetten, i.p.v. op Frits. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik haar nou verdacht vind. Frits: Ik vind het zo leuk dat hij meedoet, hij is echt hilarisch! En hij vertelt ook leuk. Bovendien vind ik hem gewoon een interessante kandidaat. Op de vlakte deed hij een beetje vreemd, want hij zag niet dat er een vliegtuig lag. Op de gletsjer had hij de ideale positie, want hij stond te coördineren. Nu werden alle koker-posities gevonden, dus je zou denken dat hij het goed deed. Maar hij zorgde er wel voor dat niemand ook maar probeerde de goede koker te bepalen. Op de brug kwam hij goed aan de overkant, wat 1500 euro kostte. En ik hoorde iemand zeggen dat hij in het leger heeft gezeten? Dan zat hij weer op de perfecte plek. Het enige wat me tegenstaat is dat er blijkbaar veel mensen zijn (kandidaten en internet) die hem ook verdacht vinden. xD
Nou, het is dat ik van mezelf moet kiezen, want ik wil eigenlijk niemand op nummer 1 zetten op dit moment. xD Maar goed, met tegenzin:
Aflevering 1: Frits (Liesbeth (Anne-Marie/Tim))
|