Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 12:59 

Citaat:
#001 Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) ***** (bios)
#002 Becoming Jane (2007) *****
#003 Tales from Earthsea (2006) *****
#004 Horrible Bosses (2011) *****
#005 The Libertine (2004) *****
#006 The Help (2011) ***** (bios)
#007 Nick and Norah's Infinite Playlist (2008) *****
#008 In Time (2011) *****
#009 The Descendants (2011) ***** (bios)
#010 Wild Target (2010) *****
#011 The Road to El Dorado (2000) *****

Horrible Bosses
Wel een aardige film, maar ik vond hem vooral vaag. XD Hij was bij vlagen erg grappig, maar het verhaal kwam moeilijk op gang (na 45 minuten was er eigenlijk nog steeds niks gebeurd) en had ook niet zo'n geweldig einde. Hij was wel oké, maar niet voor herhaling vatbaar.

The Libertine
Wat een vreselijke film. :') Ik ging hem kijken met mijn huisgenoot, die een enorme Johnny Depp-fan is en zelfs zij vond hem verschrikkelijk, dus dat zegt wel wat. Het verhaal was warrig, ik snapte vaak niet waar het over ging en sommige stukken waren echt te belachelijk voor woorden. Nee, deze film verdiend echt niet meer dan één ster.

The Help
Heel mooi! Ik ben dol op de Amerikaanse geschiedenis (en vooral de Civil Rights Movement vind ik heel interessant), dus wilde ik deze film graag zien. Het had een mooi verhaal en geweldige actrices (vooral Emma Stone en Viola Davis waren briljant). Ik vond het fijn dat het niet alleen over het leven van Emma Stone's personage gaat, maar ook écht over de hulpmeiden. Het deed me qua sfeer trouwens een beetje denken aan Mona Lisa Smile. Heel fijne film, dus. :)

Nick and Norah's Infinite Playlist
Schattige feel-good film over een jongen en een meisje die in New York op zoek gaan naar een band. Hij is wel een beetje vreemd en soms redelijk smerig, maar ik heb ook erg moeten lachen. Vond het vooral leuk dat één nacht ongeveer de hele film in beslag neemt.

In Time
Toen ik de trailer zag, leek het me een heel toffe film. Het concept klinkt namelijk heel interresant, maar jammer genoeg was het niet goed uitgewerkt. Het verhaal was redelijk slap en bleef op kleine schaal (je krijgt in totaal maar twee steden in Amerika te zien). Het waren vooral achtervolgingen en schietpartijen. Justin Timberlake heeft me niet echt overtuigd van zijn acteerwerk. Meh, vond er niks aan.

The Descendants
Deze heb ik van de week in de bios gezien. Wat een prachtige film. Hij was heel zielig, maar er zat ook een flinke dosis humor in, wat het verhaal echt wel nodig had. George Clooney was weer geweldig en ook zijn oudere dochter speelde erg goed. Oh en de beelden van Hawaii waren ook best mooi.

Wild Target
Briljante, maar gestoorde film over een huurmoordenaar. :') Ik ging hem vooral kijken voor de acteurs (Rupert Grint, Bill Nighy, Emily Blunt, Martin Freeman), maar hij bleek echt heel leuk te zijn. Volgens mij is dit een soort parodie op misdaadfilms, want echt álles werd belachelijk gemaakt. Oh en Rupert Grint was adorable en Martin Freeman een creeper met z'n enge, superwitte tanden. :')

The Road to El Dorado
Ik heb deze ooit een keer gezien toen ik jong was, maar ik kon me nog maar één scene herinneren, dus het werd tijd voor een rewatch. Ik heb hem echter nooit helemaal gezien, dus ik kan hem meetellen als nieuwe film. Leuke film met mooie animaties. :)

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 14:02 

@Changetje: Heel toevallig zei mijn beste vriendin vorige week ''Ik had mezelf getrakteerd op een Johnny Depp-film, maar ik heb hem gewoon uitgezet.'' Dat ging ook over The Libertine. Whaha, volgens mij ben ik echt de enige die deze film wél de moeite waard vond. Maar ik snap het wel. De film is nogal apart xD

Citaat:

El Laberinto Del Fauno
Jaa, lovely <3 Ik had een paar jaar geleden gehoord dat deze film heel eng was, dus ik durfde hem eigenlijk nooit te kijken. Maar ik was altijd wel heel benieuwd, want hij leek me gewoon heel leuk. Dus van de week toch gekeken en hij was helemaal niet eng :') Ik vond hem super mooi. Echt een sprookje voor volwassenen.

Kan iemand me misschien een film aanraden die vergelijkbaar is met deze film?

Hugo
Ik ben in slaap gevallen tijdens deze film, zegt dat genoeg? :') Aw, nee hoor. Ik was gewoon super moe en was zo eigenwijs toch nog een film op te zetten. Heeft niks met Hugo te maken. Hij was lief en warm. Had toch wel iets meer fantasy verwacht. Dus dat vond ik wel jammer. Door de goede recensies ben ik denk ik iets teveel gaan verwachten van deze film. Maar ik denk dat 3D het heel goed zou doen bij deze film en dat heb ik dus niet gezien. Verder waren alle acteerprestaties goed en wauw dat jochie heeft mooie ogen :P Maar ik vond het niet een überfantatischewauwfilm. Ik vond hem gewoon lief/leuk voor een keer.

The Perfect Storm
Ik wilde een film kijken met mijn vader en hij houd van rampenfilms, dus ik had gevraagd of hij Deep Impact wilde kijken. Dat wilde hij wel, maar ging uiteindelijk niet door, want die film deed raar. Toen maar The Perfect Storm opgezet. Wel een lekker woensdagavondfilmpje haha. Eerst was ik aan het klagen dat er maar niemand dood ging en hoe ongeloofwaardig dat wel niet was en uiteindelijk zijn ze allemaal dood. Bwhaha xD Wel sneu, want het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De zee en de special effect enzo zagen er trouwens goed uit. Verder niets speciaals.

Laatst bijgewerkt door Jessica op za feb 11, 2012 3:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 20:31 

@ Jessica: Ik vindt dat geen een film met Pan's Labyrinth the vergelijken is, maar het is een van mijn favoriete films. Ik denk dat je misschien Perfume: the story of a murderer wel een goede film zal vinden. Het is heel artistiek en ook wel een beetje buitenaards. Het is wel een héél ander verhaal natuurlijk.

Ik heb trouwens gisteren een film gekeken. Heb er wel meer dit jaar gekeken, maar ik weet het even niet, dus ik begin wel vanaf nu xD. Ik wil er 50 gaan zien dit jaar.

1. In Time - ****

Het liep heel anders dan ik had verwacht, maar het was zeker een interessant concept. Goed in elkaar gezet!

2. Shutter Island - ***

Wel een interessant verhaal, ik vind mental institutions altijd heel fascinerend. Toch wist ik dat ze het einde zogenaamd onvoorspelbaar wilden maken, waardoor ik het voorspelbaar vond xD.

3. Harold and Kumar 3 - **

Het was wel weer leuk, maar het is wel een beetje uitgekauwd. Gezellig om in de winter te kijken.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 13:23 

Lily_flower schreef:
Lily_flower schreef:
001. The boy in the striped pyjamas ***
002. My sisters keeper ****
003. De gelukkige huisvrouw *****
004. Fast Five *****
005. Saving Private Ryan ***
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
011. Schindler's List *****
012. Avatar ****
013. Black Swan

Black Swan:
Ik weet niet zo goed wat ik van deze film moet denken, of ik hem goed vond, of juist heel slecht, ik vond de film heel raar. Daarom weet ik ook niet wat voor beoordeling ik hem moet geven. Ik vond het een vage film en verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik erover moet zeggen.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 15:30 

Ik ga dit jaar voor vijftig films, wat hopelijk goed gaat komen aangezien ik in ieder geval elke week in de trein een film zie (uitgezonderd vakanties dan) :)
Ik heb nu gezien al gezien:
Citaat:

A clockwork orange
Redelijk absurde film, maar wel een klassieker en daarom vond ik dat ik een keer gezien moest hebben. Ik vond vooral het acteerwerk van Malcolm McDowell als Alex overtuigend, maar ik vond de film af en toe iets te absurd en af en toe ook iets te - hoe noem je dat? - brrr gewoon. Als Alex in die stoel ligt met zijn ogen zo opengesperd en helemaal misselijk wordt... Getsie, ik werd zelf ook helemaal misselijk!

Dark water
Was de keuze van mijn vriendje, maar ik heb mezelf ook wel vermaakt moet ik zeggen. De spanning wordt heel goed opgebouwd en ik hou van de omgeving van de film (dat oude flatgebouw is echt perfect). Mijn hart heeft toch wel hard gebonsd tijdens deze film!

In time
Ik vond het scenario van deze film heel interessant en daarom wilde ik hem graag zien. Ik moet helaas zeggen dat ik het acteerwerk van Justin Timberlake niet echt overtuigend vond (en die van Amanda Seyfried dit keer ook niet echt, terwijl ik haar normaal wel goed vind). Ik vind dat er veel meer uit deze film gehaald had kunnen worden. Desondanks heb ik me toch wel vermaakt.

Tinker tailor soldier spy
Een film over de Koude Oorlog en heb ik met vriendlief in de bioscoop gezien. Ik vond de film vrij ingewikkeld en moest mijn aandacht er goed bij houden - niet kijken dus als je moe bent haha - maar wel een interessante film!

Sniper 2
Tja, wat moet ik hier over zeggen? Haha. Het was de keuze van mijn vader en heb deze samen met mijn ouders en zusje en haar vriendje gekeken. De film was best oké, maar ik vond het een beetje een standaard actiefilm. Niet echt mijn genre ook, misschien speelde dat ook mee.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 17:24 

Citaat:
001. The Ugly Truth *****
002. Phileine zegt Sorry *****
003. Midnight in Paris *****
004. Puss in Boots *****
005. La Vie en Rose *****
006. Made of Honor *****
007. Big Fish *****
008. Whip It *****
009. Clueless *****
010. The Alphabet Killer *****

009. Clueless
Haha, deze film is best wel slecht, maar wel ontzettend vermakelijk. Meisje van vermogende ouders dat eens haar zin niet krijgt. Er zijn veel films over. Maar. Goh. :')

010. The Alphabet Killer
Ook deze film is nou niet echt een uitblinker te noemen. Het verhaal is best wel interessant (het is op een waargebeurd verhaal gebaseerd), maar de details zijn gewoon niet altijd even kloppend of gewoon wat weird. En ik wist de killer aan te wijzen op het moment dat die voor het eerst in beeld verscheen, dat vond ik ook wel jammer.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2012 10:43 

Citaat:
#001. 2011 Le Gamin au Vélo (dir. Jean-Pierre & Luc Dardenne) *****
#002. 2007 Heima (dir. Dean DeBlois) [DOCU] *****
#003. 2006 The Pervert's Guide to Cinema (dir. Sophie Fiennes) [DOCU] *****
#004. 2011 Hugo (dir. Martin Scorsese) [CINE] *****
#005. 2009 Sherlock Holmes (dir. Guy Ritchie) *****
#006. 2002 The Century of the Self (part 3) (dir. Adam Curtis) [DOCU] *****
#007. 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows (dir. Guy Ritchie) [CINE] *****
#008. 2011 50/50 (dir. Jonathan Levine) *****
#009. 2004 Millions (dir. Danny Boyle) *****
#010. 1961 SÃ¥som i en Spegel (dir. Ingmar Bergman) [CINE] *****

#011. 2011 Shame (dir. Steve McQueen) [CINE] *****
#012. 2010 Submarine (dir. Richard Ayoade) *****
#013. 1990 Edward Scissorhands (dir. Tim Burton) [CINE] *****
#014. 2011 Inni (dir. Vincent Morisset) [DOCU] *****
#015. 1992 C'est Arrivé Près De Chez Vous (dir. Rémy Belvaux, André Bonzel, Benoît Poelvoorde) *****
#016. 1925 The Gold Rush (dir. Charlie Chaplin) [CINE] *****
#017. 2012 Man on a Ledge (dir. Asger Leth) [CINE] *****

#014. Inni *****
Als Sigur Ros-fan is dit werkelijk een pareltje. Uiteindelijk was het meer concert dan documentaire (ook al manifesteert het zich andersom), maar dat kan absoluut geen kwaad. De muziek is fantastisch, zoals steeds, maar de manier waarop het is vormgegeven is subliem. Ze maken gebruik van een heel eigenzinnige filmtechniek (dubbeldruk, digitale beelden omzetten naar pellicule en daar dan mee experimenteren). Niet alleen als Sigur Ros-fan heel indrukwekkend, maar bij momenten als (beginnend) filmmaker ook zeker de moeite. Ik heb er in ieder geval erg van genoten. (Maar als je echt een Sigur Ros-docu wilt, dan moet je misschien toch voor Heima gaan.)

#015. C'est Arrivé Près De Chez Vous *****
Ja, ik geef deze vijf sterren. Eindelijk heb ik deze klassieker gezien en ik was danig onder de indruk. Geen moment gaat deze héél eigenzinnige film vervelen. Met momenten hilarisch, met andere momenten dan weer extreem choquerend. Uiterst opmerkelijke, originele en vooral zwarte film. En tonnen aan credits voor die hoofdacteur, want die acteert mijn insziens echt geweldig. Ooit, dan kijk ik 'm nog een keer. Heel hard, maar oh zo'n heerlijk staaltje film.

#016. The Gold Rush *****
Nog een klassieker. Een Chaplin deze keer. Ik had al verschillende fragmenten van deze gezien, maar nog nooit de gehele film. Ook deze vond ik geweldig. Het feit dat dit grappig blijft, toont aan hoe sterk Chaplin-films zijn. Ook geweldige 'special effects' voor die tijd, me dunkt. Ik vond alleen dat er in het midden van de film een klein dipje zat, maar de rest maakt dat helemaal goed. Heerlijk.

#017. Man on a Ledge *****
De eerste roodgekleurde film in mijn lijstje dit jaar. An sich had ik me er niet anders aan verwacht toen we deze in de bios gingen kijken. Ik dacht 'ah, dat zal wel een twaalf-in-een-dozijn'-film zijn. Dat was het ook. Met extra minpunten hier en daar. Zoals de acteerprestaties die te pas te onpas erg ondermaats waren. Maar vooral ook de dialogen die ik stroef en absoluut niet interessant vond. Om nog maar te zwijgen van het plot dat mijn insziens erg voorspelbaar was. Niet dat ik teleurgesteld was, want mijn verwachtingen waren niet hoog - maar niet echt de moeite om deze in de bioscoop te gaan kijken dus.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2012 21:58 

Genner schreef:
Januari
#001 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows ****
#002 2011 A Dangerous Method **

Februari
#003 2007 Paranormal Activity **
#004 2012 The Devil Inside ***
#005 2007 XXY ****
#006 2005 Transamerica ****

Paranormal Activity
Op zich is dit geen slechte film, maar hij heeft een hele reputatie en ik heb niet het gevoel dat hij daaraan voldoet. Ik ben geen fan van films waarin er om de vijf seconden enge dingen gebeuren, want dan wen je er te snel aan, maar in deze film was het niet iets te weinig. De verhouding tussen het opbouwen van spanning en de 'release' ervan zat een beetje scheef en daarom stelde hij me ook teleur. Toch heeft het einde me nieuwsgierig gemaakt naar het vervolg, dat ik dan ook wil bekijken.

The Devil Inside
Dit is een redelijke goede film in z'n genre. De documentairestijl wordt hier gebruikt en in deze film lukt het nog, maar ik ben bang dat dit weer zo'n stijl wordt die enorm populair wordt terwijl hij best moeilijk te handhaven is en er zullen zeker films komen waar het niet werkt. Hier dus wel, vooral vanwege de uitstekende acteerprestaties van de acteurs. Hij was eng en mysterieus genoeg om te blijven kijken, maar werd nooit compleet ongeloofwaardig of overdreven. Het einde was me wel té abrupt, maar dat is waarschijnlijk vanwege het vervolg dat er nog komt.

XXY
Deze film is zeer mooi vorm gegeven en de acteerprestaties zijn ook enorm goed. Alex is interseksueel en staat op een cruciaal punt in haar leven: wil ze verder gaan als meisje en een operatie ondergaan, wil ze toch liever als jongen door het leven, of blijft ze gewoon zoals ze is? Verder is er ook de intrigerende spanning tussen Alex en Alvaro, zoon van de dokter die haar eventueel zou opereren. Ik vond dit een fantastische film, maar had tegelijk het gevoel dat er toch iets meer in zat dan wat eruit gekomen is; een beetje het Amélie Nothomb-syndroom.

Transamerica
Geniale film waarin Felicity Huffman een geweldige acteerprestatie neerzet. De toon van de film, de humor, Bree's intonatie, de relaties... gewoon geweldig. Enige minpuntje vond ik de wat onrealistische relatie met de therapeut.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Laatst bijgewerkt door Genner op zo feb 19, 2012 11:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2012 16:36 

Ik wil er dit jaar gewoon graag zo veel mogelijk zien. En ben pas na de examens begonnen, dus daarom nog maar 3.
Citaat:
001. Beer fest *****
002. Cirque du Freak: The vampire's assistant *****
003. Hugo*****
004. Chronicle *****

001. Beer fest
Deze zag ik onlangs op op tv. Persoonlijk vond ik hem echt niet goed. Vooral omdat dit een soort humor is die ik niet ten zeerste apprecieer. Het ging er voor mij soms heel erg over, en ja dat is dus de reden dat ik hem niet goed vind.

002. Cirque du Freak: The vampire's assistant
Op zich geen slechte film, of verhaal. Maar bij mij sloeg de zogenaamde vonk niet echt over. Het verhaal op zich vind ik zelf wel tof. Hoe het verfilmd is dan weer net iets minder. De special effects konden op sommige plaatsen beter. Het zelfde geld zeker voor de acteerprestaties. Die vond ik soms geforceerd overkomen. De film boeide me wel, maar het is geen film van zeer hoogstaand niveau.

003. Hugo
Wat een film! Ik was al fan van het boek en de film moet absoluut niet onderdoen. De effecten waren zeer erg mooi gedaan. De acteerprestaties zeer sterk (oa Sacha baron cohen is een min of meer serieuze rol , en goed!). Zeer goed gecast ook, ik denk niet dat ze veel betere acteurs hadden kunnen vinden. Het 3D effect geeft een een extra iets, iets meer magisch. Een aanrade wat mij betreft.

004. Chronicle
Een goede film. Het verhaal was soms wat saai. Wel goed geacteerd. En waarom ik hem vooral goed vind , is de filmstijl. Als is gefilmd door de hoofdrol speler zelf en dat geeft een heel tof , soms dreigen effect. Af en toe vond ik het verhaal iets te overdreven.

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2012 13:56 

Citaat:

9. The Adjustment Bureau
Dit vond ik wel een leuke film, het is wel weer een standaard liefdesverhaal (waar je nooit echt omheen kan) maar ze hebben het zo veranderd dat het niet helemaal standaard is. Het einde was verwacht, maar het geheel was wel leuk gedaan.

10. Brotherhood of the Wolf
Deze film vond ik ook wel leuk, alleen wat eht monster nou uiteindelijk was... I'm not sure XD Halverwege de film wist ik wel wie de 'slechterik' was dus het was niet onverwachts. Maar wel een leuke film. Vermakelijk vooral. en ik hou van de kostuums en de jurken [A]

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2012 19:15 

Ik vergeet altijd de helft xD Maargoed.

Citaat:

El Laberinto del Fauno
Ik had gehoord dat hij heel eng was. Maar ik vond hem vooral smerig af en toe, ewww. Ik heb hem gekeken met wat mensen waarmee ik binnenkort naar Madrid ga en die vonden hem wel goed. Ik weet niet. Ik zou hem niet zo heel snel nog eens kijken.

Hachi
Heeeel schattig. Heel bijzonder. Er gebeurt echt weinig in deze film, maar hij is toch fijn om te kijken en je hebt niet het idee dat je zo lang kijkt. En het verhaal is gewoon lief.

Hugo
Awwwwwww. Wat een supertoffe film. Ik vond hem echt zo lief en tof. Ik vond het verhaal leuk en well, het was gewoon zo leuk. Ik vond het zielig, ook. Maar echt heel mooi gemaakt :) Zeker één van mijn favorieten.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2012 0:23 

Lily_flower schreef:
004. Fast Five *****
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
015. The Deer Hunter ****
016. Apocalypse now *****

Glory:
Gaat over een groep 'negers' die zich aanmelden bij een van de eerste regimenten zwarte mannen die mee mogen doen aan de oorlog tegen het zuiden. Ze worden opgeleid door kolonel Robert Gould om volwaardige soldaten te zijn, de meeste weten in het begin het verschil nog niet tussen rechts en links. Ze worden in het begin erg tegengewerkt door de hoge piefen die denken dat ze toch niks kunnen. Maar uiteindelijk - nadat er veel druk is uitgeoefend door Gould - mogen ze gaan vechten en worden ze legendarisch door de aanval of Ford Wagner. (Een waargebeurd verhaal)

The Deer Hunter:
Gaat over vijf vrienden die in een klein stadje in Pennsylvania wonen. Je hebt eerst een introductie die laat zien hoe simpel hun leven van te voren was en hoe gelukkig ze waren, 3 vrienden gaan na die introductie naar Vietnam om mee te vechten in de oorlog, daar gaan ze uit elkaar en komen elkaar uiteindelijk weer tegen in een krijgsgevangenkamp van de Vietcong. Ze weten te ontsnappen maar de gruwelen van het kamp blijven hen achtervolgen.
(ik vond dit een wat lastige film, ik snapte niet alles en ik kreeg antwoorden daarop toen ik op imdb zat, er zijn vele scenes geschrapt omdat de film anders te lang zou duren - hij duurt nu al 3 uur - het blijkt dat er eentje aan de drugs raakte - niks van te zien in de film, - diezelfde is de vader van het kind van de vrouw van een van zijn beste vrienden, daar waren blijkbaar ook wat aanwijzingen voor die ik absoluut niet heb gezien XD en zo waren er nog wat dingen waardoor ik de film niet helemaal begreep maar al met al was het een hele mooie film, ik heb heb maar 4 sterren gegeven omdat ik Acopalyse Now beter vond en dat duidelijk wou maken)

Apocalypse Now:
Kapitein Willard moet in opdracht van de legerleiding opzoek gaan naar Kolonel Kurtz, die hij moet vermoorden zodra hij daar is. Kurtz zit diep in de jungle en voert daar het commando over een groepje inboorlingen. Hij is volgens het leger krankzinnig geworden en heeft een moord gepleegd. Met een boot vaart hij naar zijn doel, en hoe meer hij over Kurtz te weten komt hoe meer gefascineerd raakt door hem. Hij begint ook vraagtekens te zetten bij zijn opdracht en over de hypocrisie van zijn opdrachtgevers: To charge a guy with murder in this place, was like handing out speeding tickets at the Indy 500.
(Dit verhaal vond ik echt heel sterk, het klopte allemaal vond ik, verder stond ik echt verbaasd te kijken op imdb, Laurence Fishburne (CSI) en Richerd Gere zaten in deze film maar waren nog zo jong dat ik ze absoluut niet had herkend! ik had echt zoiets van WTF! Wie waren dat dan!?XD)

Laatst bijgewerkt door Lily_flower op ma feb 20, 2012 13:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2012 9:28 

Genner schreef:
Januari
#001 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows ****
#002 2011 A Dangerous Method **

Februari
#003 2007 Paranormal Activity **
#004 2012 The Devil Inside ***
#005 2007 XXY ****
#006 2005 Transamerica ****
#007 1992 Orlando ***
#008 2004 Anatomy of t.A.T.u. **

Orlando
Best een vreemde film, maar heel mooi vanuit esthetisch oogpunt. Het lijkt me zo'n film waar je best weinig tot geen vragen bij stelt en waardoor je je laat meevoeren. Hij is zeker ook enorm intrigerend en Tilda Swinton zet een steengoede prestatie neer. Het kan ook niet makkelijk zijn om dit boek van Virginia Woolf te verfilmen.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Laatst bijgewerkt door Genner op ma feb 20, 2012 21:50, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2012 19:56 

Lily_flower schreef:
004. Fast Five *****
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
015. The Deer Hunter ****
016. Apocalypse now *****
017. Capone **

Capone:
Gaat over de opkomst en ondergang van Al Pacone. Naar mijn idee zat er totaal geen verhaal in, er zaten alleen maar tijd sprongen in leek wel, een scene en hoppa een jaar later, weer een scene en hey! nog een keer 2 jaar later! Het had een hele mooie film kunnen zijn want Al Capone had een interessant en veel bewongen leven.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 8:21 

Citaat:
#001. 2011 Le Gamin au Vélo (dir. Jean-Pierre & Luc Dardenne) *****
#002. 2007 Heima (dir. Dean DeBlois) [DOCU] *****
#003. 2006 The Pervert's Guide to Cinema (dir. Sophie Fiennes) [DOCU] *****
#004. 2011 Hugo (dir. Martin Scorsese) [CINE] *****
#005. 2009 Sherlock Holmes (dir. Guy Ritchie) *****
#006. 2002 The Century of the Self (part 3) (dir. Adam Curtis) [DOCU] *****
#007. 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows (dir. Guy Ritchie) [CINE] *****
#008. 2011 50/50 (dir. Jonathan Levine) *****
#009. 2004 Millions (dir. Danny Boyle) *****
#010. 1961 SÃ¥som i en Spegel (dir. Ingmar Bergman) [CINE] *****

#011. 2011 Shame (dir. Steve McQueen) [CINE] *****
#012. 2010 Submarine (dir. Richard Ayoade) *****
#013. 1990 Edward Scissorhands (dir. Tim Burton) [CINE] *****
#014. 2011 Inni (dir. Vincent Morisset) [DOCU] *****
#015. 1992 C'est Arrivé Près De Chez Vous (dir. Rémy Belvaux, André Bonzel, Benoît Poelvoorde) *****
#016. 1925 The Gold Rush (dir. Charlie Chaplin) [CINE] *****
#017. 2012 Man on a Ledge (dir. Asger Leth) [CINE] *****
#018. 1933 Alice in Wonderland (dir. Norman Z. McLeod) *****
#019. 2012 Tot Altijd (dir. Nic Balthazar) [CINE] *****
#020. 2011 A Separation (dir. Asghar Farhadi) *****

#021. 2010 Catfish (dir. Henry Joost & Ariel Schulman) [DOCU] *****

#020. 2011 A Separation (dir. Asghar Farhadi) *****
Deze heb ik gekeken omdat dat de grootste kanshebber is, volgens andere Award-shows, om de Oscar voor Beste Buitenlandse Film te winnen. Tegenover Rundskop dus. Ik vond het wel een mooie film. Heel sterk geacteerd ook. De filmstijl doet heel simpel en daardoor erg realistisch aan. Met Rundskop vergelijken is een beetje appelen met peren, zowel omwille van verhaal en problematiek als omwille van cinematografie. Laat ik maar geen oordeel vellen. Dit was een verrassend goede film, vond ik.

#021. 2010 Catfish (dir. Henry Joost & Ariel Schulman) [DOCU] *****
Deze wil ik vooral niet te hard spoilen. Ik kan wel zeggen dat er heel wat theorieën/critici zijn op het internet die de waarheid van deze documentaire in twijfel trekken. En ik moet zeggen, ik geloofde er stiekem na het kijken ook geen snars van. Of misschien een deeltje. Maar ik denk dat net daarin de sterkte van deze documentaire ligt. Zeker wel eens de moeite om te kijken.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: