Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 22:01 

Citaat:

11. The Proposal
Officieel kijk ik nog, maar ik ga afsluiten dus ik zet deze er vast bij [A] Het is wel een vermakelijke film, er zitten grappige momenten in. Ik vind Andrew's granny leuk :') Denk dat deze film wel een typisch einde krijgt though.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 23:33 

Citaat:
#001 Source Code (2011) *****
#002 Cowboys & Aliens (2011) *****
#003 Crazy, Stupid, Love. (2011) *****
#004 Midnight In Paris (2011) *****
#005 One Day (2011) *****
#006 Paul (2011) *****
#007 bioscoop War Horse (2011) *****
#008 Different For Girls (1996) *****

#009 Maurice (1987) *****
#010 The Help (2011) *****

Maurice
Net als 'Different For Girls' een film die ik voornamelijk keek vanwege Rupert Graves. Helaas kwam hij pas vrij laat in de film naar voren, maar dat gedeelte vond ik ook meteen het leukst. Ik moet zeggen dat ik de hoofdpersoon soms een beetje vervelend en arrogant vond, maar het was wel een vermakelijke film. Ik ben nu ook nieuwsgierig geworden naar het boek.

The Help
In mijn wanhopige poging alle films die genomineerd zijn voor de Oscar voor Best Picture dit jaar heb ik vanavond The Help gezien en ik vond 'm echt steengoed. De cast was ijzersterk en ik heb meerdere keren flinke tranen gelaten (volgens mij heb ik het laatste kwartier gewoon aan één stuk gehuild haha). Emma Stone is echt een van mijn favoriete actrices. Aanrader.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 19:46 

Citaat:
001. The Ugly Truth *****
002. Phileine zegt Sorry *****
003. Midnight in Paris *****
004. Puss in Boots *****
005. La Vie en Rose *****
006. Made of Honor *****
007. Big Fish *****
008. Whip It *****
009. Clueless *****
010. The Alphabet Killer *****
011. Tangled *****
012. John Tucker Must Die *****

011. Tangled
Eindelijk heb ik deze eens gekeken. Dat was al een hele tijd de bedoeling, maar het kwam er niet van. Vorige week toch maar eens gedaan. En... Wat is die film leuk. :') Hij is echt grappig en schattig en en. :') En die scene met die luchtdingen. Awww. Die was zĂł mooi en het leek ook bijna 'echt'. Hele leuke film. (: Een van de leukere animatiefilms, vind ik!

012. John Tucker Must Die
Weinig interessante film. Erg voorspelbaar. Op sommige momenten nog wel grappig, maar de hele film is gewoon té voorspelbaar. Ik heb de film wel uitgekeken, maar twijfelde eigenlijk de hele tijd of ik 'm niet gewoon uit zou zetten. Niet interessant gewoon. xD

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 0:18 

Citaat:
#006 Paul (2011) *****

#011 Extremely Loud & Incredibly Close (2011) *****
#012 The Tree of Life (2011) *****

Extremely Loud & Incredibly Close
Aangezien ik het boek echt helemaal fantastisch vond was ik een beeeeetje huiverig voor deze verfilming. Die huiverigheid was niet helemaal ongegrond - de specifieke sfeer die het boek oproept miste ik een beetje. Thomas Horn, die Oskar speelt, is wat mij betreft wel echt goed gecast, hoewel het me allemaal iets autistischer had gemogen, om het maar even zo te zeggen. Vooral de ontmoetingen met de verschillende Blacks vond ik heel mooi (met name de eerste ontmoeting met Abby) en alles met the Renter.

The Tree of Life
Ehm. Wow. Ik had niet verwacht dat deze film zoveel impact op me zou hebben, maar jemig, ik ben de boel nog even aan het verwerken. Het lijkt me zeer sterk dat deze film de Oscar voor Best Picture gaat winnen, maar niet omdat het een slechte film is. Het is wel een hele specifieke film, voor een specifiek publiek. Ik denk dat een heleboel mensen deze film niet kunnen waarderen vanwege het abstracte karakter en het trage tempo, maar poeh, als je deze film de tijd en de aandacht geeft kruipt hij onder je huid. Ik baal heel erg dat ik 'm niet in de bioscoop heb gezien, want ik denk dat 'ie dan nog harder was binnengekomen.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2012 20:12 

Ik heb besloten om i.p.v. een cijfer via sterren mijn mening over de film te geven, waarbij het dan vooral afhangt van mijn ~gevoelens~ over de film, i.p.v. dat het een objectieve weergave is van de kwaliteit. Hierbij is 1 ster 'didn't like it', 2 'het was ok', 3 'I liked it', 4 'really liked it' en 5 'SKDFJASKJL AMAZING'. [/lui] Ik heb nu 11/100 films gezien. Rewatches zijn schuingedrukt.

Citaat:
001. The Social Network (2010, David Fincher) *****
002. The Incredibly True Adventure of Two Girls in Love (1995, Maria Maggenti) *****
003. Sucker Punch (2011, Zack Snyder) *****
~
004. Sleeping Beauty (2011, Julia Leigh) *****
005. The First Days of Spring (2009, Charlie Fink) *****
006. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004, Michel Gondry) *****
007. The Twilight Saga: Breaking Dawn, pt. 1 (2011, Bill Condon) *****
008. A Day in the Country [Partie de Campagne] (1936/1946, Jean Renoir) *****
009. Tower Heist (2011, Brett Ratner) *****
010. The Road to El Dorado (2000, Eric 'Bibo' Bergeron, Don Paul) *****
011. Ivan's Childhood [Ivanovo detstvo] (1962, Andrei Tarkovsky) *****

Sleeping Beauty
Dit was een rewatch. Ik had hem voor het eerst gezien in oktober 2011 en heb hem afgelopen januari herkeken om een paper te schrijven over (de confrontatie met) het voyeurisme in de film en wat dat betekent voor wat de film wil 'zeggen'. De eerste keer dat ik de film zag had ik er best wel moeite mee, omdat de film een hele koude esthetiek heeft en het in eerste instantie lastig is om je met de protagonist, Lucy, te identificeren. (Pas bij de rewatch begon ik langzaam Lucy's beweegredenen bij elkaar te puzzelen, en werd ze voor mij meteen ook een stuk sympathieker.) Je wordt er oncomfortabel van. Het is wel een film die me aan het denken gezet heeft (...vandaar de paper xD) en hij het is zeker waard om een keer (of twee!) te bekeken hebben, vandaar de 4 sterren. 'Leuk' vond ik hem niet, en hij was op sommige momenten te pretentieus om te zeggen van 'wat een meesterwerk!', maar. Ja.

The First Days of Spring
Tja, dit is eigenlijk het album The First Days of Spring van de band Noah and the Whale op beeld gezet. Ikzelf vind het album fenomenaal, dus het was het voor mij zeker waard om de film te zien, maar als de muziek je ding niet is dan raad ik het je af. Als je er wel van houdt, zou ik hem zeker kijken - de cinematografie is met momenten gorgeous en beeld en muziek zijn uitstekend samengebracht om een samenhangend verhaal te worden. De band heeft de film hier op vimeo gezet.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Hm, hier valt weinig over te zeggen, eigenlijk. Ik vond hoe er in de film met liefde werd gespeeld interessant, de trucage om het afbrokkelen van de herinneringen te tonen was goed gedaan en Jim Carrey was voor 1 keer eens niet irritant in een rol, maar... het voelde alsnog alsof er iets miste? Ik heb geen enkel moment een 'emotionele klik' gevoeld. Nu is dat niet nodig om alsnog een goede film te hebben (want het is een goede film), maar in dit geval zorgde het er toch voor dat ik niet laaiend enthousiast over de film was.

The Twilight Saga: Breaking Dawn, pt. 1
*snorts*
...okay, ik was in de verleiding om mijn review daarbij te laten, maar toch maar niet. Bill Condon heeft goed werk gedaan met het bronmateriaal dat hem gegeven was, maar het heeft helaas niet mogen baten. De acteerprestaties van- nou ja, iedereen, waren slecht en houterig, het verhaal is flinterdun en heeft racistische en mysogynistische ondertonen en soms zelfs overtonen (hoewel dat niets nieuws is wat Twilight aangaat, natuurlijk) en het is ze gelukt om het enige deel van het boek waar ik om gaf (Leah's character arc) te verpesten, dus. Tja. 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg, jongens. D: [/overdramatisch]

Partie de Campagne
Objectief gezien is het een goede film. Qua cinematografie, experimenteren met beeld en geluid, etc. was het zijn tijd ver vooruit. Het verhaal was voor het merendeel ook enjoyable, met goeie komedische momenten (Madame Dufour en de interplay tussen Henri en Rodolphe waren hilarisch!), maar het einde viel voor mij plat. Dat kwam door de laatste scene voor de timeskip (ja, er is een timeskip), die een zeer wrange smaak in mijn mond achterliet. Tot dat moment had ik van de film genoten, maar door die scene was dat meteen weg, waardoor het einde (een poging om commentaar te leveren op het verlies van jonge romance) voor mij ineffectief was. Jammer.

Tower Heist
Vrij standaard actiefilm, met leuke momenten maar niet meer dan dat. Als ik een actiefilm aficionado was geweest had ik er wellicht meer plezier aan beleefd - zoals het nu was, kon ik echter alleen maar de overdaad aan testosteron en raciale stereotypen opmerken en met een opgetrokken wenkbrauw kijken naar de onwaarschijnlijke dingen die er allemaal op het scherm gebeurden. Ik vind het eigenlijk jammer dat het een actiefilm is - als het na de arrestatie van Shaw, waardoor iedereen die voor de Tower (een enorm appartementencomplex in een wolkenkrabber) werkt hun pensioen verliest een dramafilm was geworden in plaats van een overdreven en onrealistische 'laten we x miljoen stelen!'-film, had de film eigenlijk heel goed kunnen zijn. Het potentieel was er, met de poging tot zelfmoord van Lester, maar helaas werd dat later voor komedisch effect gebruikt en ging daarmee de rest van het potentieel van Tower Heist ook 'down the drain'.

The Road to El Dorado
Ik had een film nodig om me op te vrolijken, en ik dacht van 'niets beter dan een traditionele animatie film!' Ja, dus niet. :') Hoewel de film leuke momenten heeft, en ik de bromance tussen Miguel en Tullio ook wel leuk vond, vond ik het voor de rest geen goede film. Flinterdun plot (en waarom worden de natives zo gullible neergezet? :/), oppervlakkige karakters, vergetelijke liedjes, etc. Hij krijgt 2 sterren, maar het is op het randje. Helaas.

Ivan's Childhood
Wat een geweldige film. Ik vond het echt een heel goede film (zie ook: waarom hij 5 sterren heeft) en wil er eigenlijk niet veel over zeggen, afgezien van 'KIJK HEM!' en 'WOW'. Heel goed acteerwerk, interessante personages, fascinerende cinematografie en mise en scĂšne. Het einde was wel enigszins abrupt, maar afgezien daarvan... nou ja, alweer: wow.

were mine.

Laatst bijgewerkt door Yuuki op vr apr 06, 2012 14:04, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2012 23:16 

Lily_flower schreef:
001. The boy in the striped pyjamas ***
002. My sisters keeper ****
003. De gelukkige huisvrouw *****
004. Fast Five *****
005. Saving Private Ryan ***
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
011. Schindler's List *****
012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
015. The Deer Hunter ****
016. Apocalypse now *****
017. Capone **
018. De Heineken Ontvoering ****

De Heineken Ontvoering:
Mooie film, soms zaten er wat vage dingen in die ik pas snapte toen ik naderhand op wikipedia over de echte ontvoering zat te lezen. (in de film gooide ze bijv. ineens een dode hond op de binnenplaats, geen verdere uitleg, toen ik later dus aan het lezen was bleek dus dat die was gestikt toen ze hadden gekeken of de cellen voor heineken en zijn chauffeur wel veilig waren, maar er was dus niet genoeg lucht op dat moment). Ik vond ook dat er goed geacteerd werd, de acteur die Rem Hubrechts speelde (hij moest holleeder voorstellen) deed het echt goed, wat speelde die een misselijk ventje zeg! Goede film met een - naar mijn mening? - waarheidsgetrouw verhaal. Een aanrader!

Laatst bijgewerkt door Lily_flower op zo maart 04, 2012 3:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 23:05 

Citaat:
01. The Hangover Part 2 (2011)
02. Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)
03. Magnolia (1999)
04. True Grit (2010)
05. Boogie Nights (2007)
06. The Quiet American (2002)
07. Out Of Africa (1985)
08. Milk (2008)
09. Das Leben Der Anderen (2006)
10. Margin Call (2011)

Milk
Een verfilming van het leven van Harvey Milk, de eerste politicus die openlijk homoseksueel was. Sean Penn speelt Milk en hij doet dat heel bevlogen. Echt heel leuk om naar te kijken. Zag hem eerst met een paar vrienden en later was hij op tv dus heb hem 2x in korte tijd gezien.

Das Leben Der Anderen
In de jaren '80, toen Duitsland nog verdeelt was in een oostelijk deel en een westelijk deel ging het er heel anders aan toe dan nu. Het oosten was communistisch en kritiek op de staat was verboden. Om er voor te zorgen dat niemand kritiek op de staat leverde werd tot in den treure gecontroleerd of alle inwoners wel aanhangers van het systeem waren. De geheime politie (stasi) was hiervoor verantwoordelijk. Op een gegeven moment hield de ene helft van Oost-Duitsland de andere helft in de gaten.

Daar gaat deze film over. Een officier van de stasi moet een toneelschrijver in de gaten houden. Zelf is de officier eenzaam en zijn leven staat in het teken van zijn werk. Hij ontdooit door het kleurrijke leven van de toneelschrijver. De film heeft een zeer goed, gestructureerd verhaal en een leuk einde.

Margin Call
De kredietcrisis is hot. Een aantal jaar geleden dreigden er flink wat banken om te vallen en de Nederlandse en Belgische overheden moesten banken overeind houden. Daar gaat deze film over. Met mijn schooleconomie kon ik de film prima volgen maar dat is niet meer dan logisch aangezien de hoogste bazen van de fictieve bank die in de problemen is gekomen ook geen drol van zijn bedrijf snapt. Wat ik me afvraag is in hoeverre dit gebaseerd is op feiten of op roddels.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 12:18 

Citaat:
001. The Ugly Truth *****
002. Phileine zegt Sorry *****
003. Midnight in Paris *****
004. Puss in Boots *****
005. La Vie en Rose *****

006. Made of Honor *****
007. Big Fish *****
008. Whip It *****
009. Clueless *****
010. The Alphabet Killer *****

011. Tangled *****
012. John Tucker Must Die *****
013. The Tree of Life *****
014. Bo *****

013. The Tree of Life
Na de post van PG hierboven was ik wel benieuwd naar deze film en ik kwam 'm toevallig tegen op internet, dus besloot 'm maar eens te gaan kijken. Ik moet zeggen dat het even duurde voordat ik in de film zat en dat de film me pas aan begon te spreken na een minuut of 30. De beelden ervoor vond ik wel heel mooi, maar ik wist echt gewoon nog niet wat ik moest verwachten. Uiteindelijk past dat gevoel misschien ook wel gewoon bij deze film. :') Ik vond de jonge acteur die Jack speelde trouwens wel heel goed. Bijzondere film, die toch vier sterren krijgt, omdat de beelden gewoon heel erg mooi zijn. :')

014. Bo
Van de bibliotheek meegenomen. Het boek heb ik ook gelezen, al is het wel al een hele tijd geleden. Ik weet niet zo goed wat ik van de film vind. Af en toe vond ik 'm wat langzaam en dan weer snel. Ik vond het verhaal uit het boek niet helemaal tot z'n recht komen, dus misschien is het een film die je beter kunt zien als je het boek niet gelezen hebt...

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 16:36 

Citaat:
#006 Paul (2011) *****

#013 bioscoop Hugo (2011) *****
#014 The Artist (2011) *****
#015 The Descendants (2011) *****
#016 Never Let Me Go (2010) *****

Hugo
Gaat. Dat. Zien. In de bioscoop, welteverstaan. That's all I'm gonna say.

The Artist
Jaaaaa. Wat moet je daar nou nog van zeggen. Iedereen moet 'm gewoon gaan zien want hij is fijn. Hij was wel wat zwaarder dan ik had verwacht, moet ik eerlijk zeggen, maar dat is helemaal geen minpunt. Jean Dujardin is fantastisch en je smelt onmiddellijk voor zijn glimlach. Uiteindelijk toch 4 sterren in plaats van 5 want ik vond 'm op sommige punten toch wat te traag.

The Descendants
Deze film heeft me positief verrast. Ik had er eigenlijk vrij weinig van verwacht omdat het verhaal me niet zo aansprak en ik nu ook niet zo'n enorme George Clooney-fan ben ofzo. Maar het is echt een goede film. De dynamiek binnen het gezin is heel knap door de filmmakers in elkaar gezet en uitgevoerd door de cast. Ik ben vooral erg te spreken over de actrice die de oudste dochter speelt (Shailene Woodley). Ze deed me denken aan een jonge Natalie Portman.
Trouwens, nog een pluspunt aan deze film: Hawaii. Heel veel Hawaii.

Never Let Me Go
Na het boek te hebben gelezen heb ik meteen de film er maar achteraan gekeken. Ik weet niet of dat slim was - het was wel een heleboel drama in één keer - maar het was een goede film. Ik vond vooral de main cast heel fijn (Keira Knightley, Andrew Garfield en Carey Mulligan), waardoor de film sowieso al goed is. Het boek is voor zover ik weet vrij trouw gevolgd (hier en daar zijn wat dingen veranderd om het geheel iets vlotter te laten lopen, wat ik eerlijk gezegd wel verbeteringen vond plotgewijs). Aanrader, maar zorg wel voor tissues.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 11:53 

Sjar schreef:
#001. In Time - ****
#002. Shutter Island - ***
#003. Harold and Kumar 3 - **

#004. Dear John - ***

Ik ben dol op chickflicks en romantische films, dus ik heb lekker op mijn bed onder de deken gezeten met een lekkere zak chips en wat te drinken. Ik heb heel veel tranen gelaten, maar dat doe ik best snel xD. In de romance genre vond ik het een goede film (go Nicholas Sparks!), maar over het algemeen is het niet een film waarvan ik zeg: OMG AMAZING!!! Dus het krijgt een 3,5 van de 5 sterren.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 16:02 

Citaat:
#001. 2011 Le Gamin au Vélo (dir. Jean-Pierre & Luc Dardenne) *****
#002. 2007 Heima (dir. Dean DeBlois) [DOCU] *****
#003. 2006 The Pervert's Guide to Cinema (dir. Sophie Fiennes) [DOCU] *****
#004. 2011 Hugo (dir. Martin Scorsese) [CINE] *****
#005. 2009 Sherlock Holmes (dir. Guy Ritchie) *****
#006. 2002 The Century of the Self (part 3) (dir. Adam Curtis) [DOCU] *****
#007. 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows (dir. Guy Ritchie) [CINE] *****
#008. 2011 50/50 (dir. Jonathan Levine) *****
#009. 2004 Millions (dir. Danny Boyle) *****
#010. 1961 SÄsom i en Spegel (dir. Ingmar Bergman) [CINE] *****

#011. 2011 Shame (dir. Steve McQueen) [CINE] *****
#012. 2010 Submarine (dir. Richard Ayoade) *****
#013. 1990 Edward Scissorhands (dir. Tim Burton) [CINE] *****
#014. 2011 Inni (dir. Vincent Morisset) [DOCU] *****
#015. 1992 C'est Arrivé PrÚs De Chez Vous (dir. Rémy Belvaux, André Bonzel, Benoßt Poelvoorde) *****
#016. 1925 The Gold Rush (dir. Charlie Chaplin) [CINE] *****
#017. 2012 Man on a Ledge (dir. Asger Leth) [CINE] *****
#018. 1933 Alice in Wonderland (dir. Norman Z. McLeod) *****
#019. 2012 Tot Altijd (dir. Nic Balthazar) [CINE] *****
#020. 2011 A Separation (dir. Asghar Farhadi) *****

#021. 2010 Catfish (dir. Henry Joost & Ariel Schulman) [DOCU] *****
#022. 2011 Extremely Loud & Incredibly Close (dir. Stephen Daldry) *****
#023. 2011 Tomboy (dir. Céline Sciamma) *****

#022. 2011 Extremely Loud & Incredibly Close (dir. Stephen Daldry) *****
U weet of u weet niet, maar deze film krijgt bakken negatieve kritiek. En ondanks dat heb ik toch van deze film genoten. Maar het is allemaal een beetje dubbel en in een poging om uit te leggen hoe ik toch van deze film heb genoten, heb ik er het volgende over geschreven op mijn Tumblr. In het Engels weliswaar:

Spoiler:
I just want to say something about this movie, since it is getting one hell of a backlash and all sorts of negative response. Because despite all that.. I just enjoyed it.

And the reason why is, I think, kinda odd. I think the biggest part of my appreciation for this movie is because I have read the book. Not only did I read it, I completely and thoroughly enjoyed it and it is now by far one of my favorite books of all time - without a doubt. This may sound really weird, because usually, when they adapt a book into a movie, you are most likely going to hate it because of the book. Most of the time a movie will just not fulfill your expectations and there are only some rare cases that did. We all know that. Whether you agree with me on that or not, doesn’t matter. We can have a ‘that’s comparing apples to oranges’-discussion on that later.

The thing is: I think I enjoyed the movie, because I have read the book and fell in love with the story and the characters. When I watched the movie, I knew where everything was going to, where they were building up to. This time, I felt that was an advantage. I just really enjoyed it because of that, because I could look forward to certain things and I already felt some sort of emotional connection (catharsis, anyone?) with Oskar Shell. On top of that, I think Thomas Horn was really good as Oskar, I truly enjoyed his performance even though I think Oskar Shell was more explicit and stronger sometimes.

On the other hand, and this may sound really contradictory, which it is, the reason why some people may not have enjoyed this movie, is because of the book. Because, let’s face it, if there are books out there that are just really difficult to turn into a movie, “Extremely Loud & Incredibly Close” is one of them. I just knew they were going to have to change the structure of the book, because the book-structure would just not work as a movie. And that’s fine, that’s completely fine. This in fact the main ‘comparing apples to oranges’-argument: some things work really good in literature, but don’t work as a movie. And visa versa. And we all know that. And we should all just go with that.

Despite that fact and despite acknowledging it, I still would have loved to see more things of the book in this movie. I’m talking about the background-story of Oskar’s grandparents, I’m talking about him digging up his fathers coffin,
 I think they could have managed to keep that in. But whatever. The usual ‘if only they had let that in, if only they did that
’-comments: they are always there, and they always will be there.

TL;DR: Despite the negative comments on this movie, I enjoyed it because of the fact that I read the book. And I was slightly disappointed because of the fact that I read the book. This is the contradiction of all contradictions, I know. But it makes sense, trust me.

#023. 2011 Tomboy (dir. Céline Sciamma) *****
Deze vond ik ook wel echt mooi en goed. Het is heel simpel en heel subtiel, maar dat maakt 'm wel net mooi. Ik vond het een beetje jammer dat het allemaal bij het 'vragen stellen bleef', zoals de regisseuse zelf zegt. Het had nog net iets meer karakterstudie mogen zijn en iets meer mogen focussen op de identiteitscrisis voor mij. Maar ah. Misschien is het op deze manier wel het beste. Het kinderlijke werd erg behouden en dat vond ik toch echt wel een heel goed aspect. Fijne film. Vliegt ook voorbij, dat wel.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 21:48 

Citaat:

12. 17 Again
Officieel kijk ik nog en ik ga hem wel afkijken. Het is echt een typische film en eigenlijk vind ik er geen bal aan XD Ik vind Michelle Trachtenberg wel fijn om naar te kijken, ze is mooi. Denk dat het wel een happy ending heeft, iets té zoetsappig waarschijnlijk XD

Maart
13. Cheaper By The Dozen
Leuke film voor een saaie avond, maar geen hoogstaande kwaliteit qua verhaal. Er zitten weinig lachmomenten in dus een echte humor vind ik het niet. Maar ik was wel benieuwd dus ja. Weer een film erbij :')

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2012 3:13 

Lily_flower schreef:
001. The boy in the striped pyjamas ***
002. My sisters keeper ****
003. De gelukkige huisvrouw *****
004. Fast Five *****
005. Saving Private Ryan ***
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
011. Schindler's List *****
012. Avatar ****
013. Black Swan
014. Glory ****
015. The Deer Hunter ****
016. Apocalypse now *****
017. Capone **
018. De Heineken Ontvoering ****
019. The Great Debaters ****

The Great Debaters:
Deze film verteld het verhaal van een zwart Debat team die het in de jaren 30 als een van de eerste opneemt tegen de landskampioen Harvard. Daar rondom heen zit een verhaal van hoe het was om in die tijd een donkere huidskleur te hebben en hoeveel films ik er ook over gezien heb, het blijft verschrikkelijk. Ik kan er gewoon niet bij dat het gebeurde en dat het nog steeds gebeurd!
Al met al een hele goede film, met acteurs die een top prestatie leveren als je het mijn vraagt. Er werd gezegd dat het een waargebeurd verhaal is maar dat blijkt niet helemaal waar te zijn nadat ik het had opgezocht op internet, ze hebben best wel belangrijke dingen veranderd, maar ag, het blijft een goede film in mijn ogen!!

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2012 11:00 

Citaat:

14. Safe House
Ik ben wel een fan van Denzel Washington [A] Ik vond het een goede film, veel actie, goed verhaal. Soms waren bepaalde geluiden erg hard (ik werd bijna doof XD) En er zaten verschillende schrikmomenten in. Iedereen ging dood op 't moment dta je 't niet verwachtte. Ryan Reynolds was erg overtuigend in zijn rol en best leuk om naar te kijken. Het geheel, een goede film.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 06, 2012 20:26 

Citaat:
#006 Paul (2011) *****

#013 bioscoop Hugo (2011) *****
#014 The Artist (2011) *****
#015 The Descendants (2011) *****
#016 Never Let Me Go (2010) *****

#017 My Week With Marilyn (2011) *****
#018 The Lovely Bones (2009) *****

My Week With Marilyn
First of all: Eddie Redmayne is delicious. Reden genoeg om deze film te zien, me dunkt. Maar WOW Michelle Williams - ze is echt fantastisch als Marilyn. Ik moet toegeven dat ik nog nooit een hele film met Marilyn Monroe heb gezien, maar deze film zorgt er wel voor dat ik dat graag wil. Mooie film. Mooi verhaal, goeie cast.

The Lovely Bones
Ik was hier heel benieuwd naar omdat ik het boek zo goed vond, en omdat ik van Peter Jackson eigenlijk alleen maar fantasy/adventure stuff ken. Ik vond 'm echt steengoed. Trouw aan het boek maar niet woord voor woord, met prachtige cinematografie en een hele goeie cast. Saoirse Ronan is een hele goede actrice. Ik heb bij deze film behoorlijk wat traantjes gelaten :')

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: