Geplaatst: wo nov 23, 2011 21:20
Weeral een nieuw klaagbericht, begint hier zowat mijn vast topic te worden denk ik, maar ik zou echt niet weten waar ik het anders kwijt moet. :/
Het is eigelijk iets heel stoms maar ik erger mij dus verschrikkelijk aan mensen die je heel erg duidelijk lopen te negeren alsof je onzichtbaar bent. Opzich is het niet zo erg want dan negeer je die persoon gewoon terug, zo simpel is dat. Maar het stoort vooral als je bij een vriend staat, die ene persoon komt erbij, begint met je vriend(in) te praten en doet alsof jij lucht bent. Gezellig hoor.
Mijn klas bestaat dus uit alleen maar twee personen; ik en dan nog een ander meisje. Ik en D. komen heel goed overeen en we zijn sinds dit jaar ook goede vriendinnen geworden, tijdens de pauzes zitten we ook meestal bij elkaar. We hebben ook wel onze eigen vrienden en ik kom goed overeen met de meeste vrienden van haar en omgekeerd. Op 2 personen na dan.
De eerste persoon is een jongen die mij compleet negeert en wel degelijk doet alsof ik lucht ben. En niet op de manier van: 'Oei, ik had jou niet gezien.' maar op de manier van: 'Jij feest of drinkt niet, wij hebben totaal geen gemeenschappelijke interesses dus jij komt echt niet in mijn buurt, laat staat dat ik met jou een praatje maak.' Als ik met D. alleen op de speelplaats sta en we praten even dan moet hij perse weer bij haar komen staan en dingen liggen uitkramen over 'zotte feestjes' ofzoiets. Dan sta ik er weer bij als Piet Snot want ik kan niet meepraten over 'zotte feestjes', laat staan dat die ene persoon naar mij luistert, ik word compleet genegeerd door hem, hij kijkt mij zelfs niet eens aan. Dus ik zeg maar niets om niet belachelijk over te komen. En als ik dan iets zeg dan doet die gewoon verder met zijn gesprek alsof ik nooit een woord heb gezegd.
De andere persoon is een meisje die alleen met mij komt praten als ze even haar vrienden niet kan vinden tijdens de pauze, voor de rest doet ze dan ook alsof ik lucht ben. Bij deze persoon vind ik het nu niet zo gigantisch storend zoals bij de eerste maar ik vind dit wel heel erg hypocriet als je het mij vraagt. Dit meisje komt ook meestal bij D. staan en praten over 'zotte feestjes', ik sta er dan weeral bij voor Piet Snot. Ik probeer dan heel soms mee te voegen in het gesprek maar dat meisje brengt mij meestal een blik toe van: 'En wie ben jij nu ook alweer?' dus zeg ik ook niets meer als ze weer een gesprek begint te voeren met mijn enige klasgenoot. En als ze haar vrienden even niet vind is ze plotseling geinteresseert in wat ik heb gedaan in het weekend, wauw zeg.
Ik heb hier al over liggen klagen bij mijn klasgenoot en die vind het vervelend voor mij maar die komt dan op het excuus dat "ze mij niet kennen". Best, ze kennen mij niet, maar ben ik het dan niet waard om een 'goeiedag' te krijgen dan? Heb dit ook tegen een paar andere mensen gezegd en ze zeggen mij allemaal hetzelfde: 'Als ze jou negeren dan negeer je ze toch ook?' Ja inderdaad, ik negeer ze ook, maar het is soms echt heel erg moeilijk om mij in te houden en te lopen schreeuwen van: 'Hé hallo, ik ben hier ook nog hoor!'. Ruzie hebben met mensen op school is echt het allerlaatste wat ik wil dus ik hou mij kalm, hoewel dat soms heel erg moeilijk is. Het zou mij niet verbazen als ik gewoon ontplof als ze me voor de zoveelste keer gaan negeren.
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat ik vrienden met hen moet worden ofzo, die personen moeten mijn volgende BFF's echt niet worden, daarvoor liggen onze interesses veel te ver en nee, ik heb er ook totaal geen interesse in. Maar is een simpele 'goeiedag' dan echt teveel gevraagt? Als ik toevallig in een groepje terechtkom waar ik niemand ken (buiten misschien 1 of 1 personen) dan zeg ik iedereen gedag uit beleefdheid en misschien maak je wel nieuwe vrienden, je weet maar nooit. Maar vooral uit beleefdheid. Zoals persoon nr. 1 doet tegen mij, dat doe je gewoon niet en dat is gewoon superonbeleefd! En ugh, ik heb mij er al zo vaak aan geergerd, ik ben gewoon een tikkende tijdbom!