Genner schreef:
badeendjex5 schreef:
Ik vond het zo'n teleurstelling! Ik geef toe, het is een goede film, goed gemaakt, goede acteurs en goede effecten. Iemand die het boek niet heeft gelezen, die vind het vast en zeker een fantastische film, maar ik die het boek wel gelezen heb, vind de film persoonlijk zeer teleurstellend. Ik krijg nergens in de film het gevoel dat ik had bij het boek. Ik was niet ontroerd, had nergens kippenvel, en vond geen enkele scene eng of bloederig terwijl ik in het boek we het wel zo voorstelde.
Persoonlijk vind ik de boeken heel wat beter dan de films.
x.
Ik vind eigenlijk dat je boeken niet met films mag vergelijken. Beiden zijn een ander medium dat een andere soort emoties opwekt. Ik denk ook dat als je naar de cinema gaat met de verwachting dat de film je net zo'n gevoel zal geven als het boek, je gegarandeerd teleurgesteld raakt. Een film zal altijd nog anders zijn dan het boek waarop het gebaseerd is, dat is normaal.
Tuurlijk, dat had ik ook al bedacht voor ik naar de film ging kijken, maar op Ă©Ă©n of andere manier slagen Hp, of al die andere verfilmingen er wel in om me een gevoel te geven dat ik had bij het boek. Ik vond dat er heel goeie stukken in zaten, maar er waren ook zeer teleurstellende momenten bij.
De film, had volgens het boek, heel wat bloediger en enger moeten zijn, maar ze hebben dat niet gedaan omdat ze dan de film 12+ hadden moeten maken en dat wilden ze niet.
x.