Lily_flower schreef:
Oke ik heb dus altijd gezegt dat zolang je de boeken niet hebt gelezen je de film niet kunt begrijpen en ik heb dus nu bewijs dat het klopt, een broertje van een vriendin van mij was er heen geweest en die was er dus van overtuigd dat door de Princetail enzo dat Sneep de vader was van Harry!! hoe hou je het voor mogelijk ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Grappig, want ik ben met mijn ouders en broer naar de film gegaan. Mijn broer is ook HP fan, dus die vond de film goed, maar mijn ouders waren er dus ook van overtuigd dat Snape Harry's vader is! Misschien was het toch niet zo duidelijk als ik gedacht had. Het duurde ook even voordat mijn broer en ik uitgelegd hadden hoe het allemaal zit.
Maar goed; ik denk dat je het de eerste 3 a 4 films wel kunt volgen zonder de boeken. Maar de laatste delen (in ieder geval 6 en 7) zijn veel te complex om allemaal in een film uit te leggen.
Ik probeerde altijd de films en de boeken apart van elkaar te zien, om teleurstelling te voorkomen. Maar mijn conclusie is; als je de boeken niet leest snap je de film niet helemaal en krijg je dus 'Snape is Harry's vader' situaties.