Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 27  Volgende

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2012 1:14 

Afbeelding

Wat verbouwereerd stapt een kletsnatte, bibberende Feira achter Chase aan. Het was gelukt! Het elfje... ze hadden het voor elkaar gekregen! Feira's ogen blijven groot van verbazing en bijna zielloos volgt ze Chase waar hij gaat of staat: bij de kamer van Daisy en daarna bij de kamer van Leah en Adam. Ook als Chase Feira een kus op haar wang drukt is Feira nog vervult van ongeloof. Ze hadden een elfje...!

Leah opent de deur en als Chase vertelt wat ze voor Daisy hebben geregeld lijkt ze onder de indruk. ,,Uiteindelijk verstopte het elfje zich in een holte in een boom,'' merkt Feira uit het niets op, het gesprek over het boek volledig negerend. ,,Ik moest Chase eruit trekken, hij zat vast,'' vervolgde ze grinnikend. ,,Maar toen Chase eindelijk uit de boom was had ik zo hard getrokken dat ik achterover viel - in het water,'' Feira glimlacht. Dan trekt ze één van de zakken, die willekeurig op haar rok zijn genaaid, naar buiten. Op de vloer belandt een vis, spartelend en happend naar lucht. ,,...Vis.'' benoemt Feira het dier droogjes, en nog steeds in staat van ongeloof.

,,We - of Chase - zocht Daisy juist,'' antwoordt Feira Leah dan. Ze glimlacht even. ,,Maar we konden ze niet vinden.'' Feira blikt vanuit haar ooghoeken even op de naar lucht happende vis, die haar beschuldigend lijkt aan te kijken. Beschuldigend kijkt Feira terug. Wat dacht die vis wel. Zomaar in haar zak kruipen. ,,Maar moeten jij en Adam niet bij Daisy zijn?''

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2012 9:48 

Afbeelding

Hoewel Delia normaal schrikachtig reageert op onverwachts lichamelijk contact, is het nu Noah die uit een reflex zijn hand weg trekt. Dat komt niet zozeer omdat ze hem hard knijpt, maar juist omdat het een zorgzaam gebaar is. Afstandelijk kijkt hij in Delia haar ogen. Hij is het niet gewend dat mensen zo bezorgd naar hem reageren. Alleen Rose mag en kan dat. Die doorzag hem op een bijna enge manier, die zo geruststellend kon werken. Delia had geen idee. Ze had zijn donkerste kanten niet gezien en als het aan hem lag dan zag ook nooit iemand die meer. Niet bereid zijn gevoelens over de dansvloer te gooien trekt hij even zijn wenkbrauwen op. “Rose is het vriendinnetje van mijn grote broer.” Daar mag geen onduidelijkheid over zijn. “Thomas is op reis en Dominic staat bekend om zijn wilde feestjes, ik hou het een beetje in de gaten.” Op haar tweede vraag weet hij niet zo goed hoe hij Dominic moet verwoorden “Dominic is een eikel.” Kort maar krachtig, een langere intro heeft hij niet nodig. Ze heeft hiermee direct een goede introductie gekregen over Noah zelf, stap niet op zijn tenen.

Alle ‘ liefde’ voor Dominic is vanavond even weg. Zeker als de gast hem met een valse grijns aan kijkt. Met een zuur gezicht kijkt hij even van Dominic naar Delia. Hij bedenkt zich dat ze kunnen ruilen, hij kan Delia er vast wel toe zetten, dwingen als het moet. Dat zou wel erg treurig zijn. “ Wil je iets te drinken?” hij wacht niet op een antwoord maar wenkt autoritair een ober. “Ik ga kijken of de taart kan worden aangesneden.” Er kan een klein glimlachje vanaf waarna hij weg beent naar een tafel verderop.

Afbeelding

“Het was totaal geen moeite. Het is de eerste verjaardag van mijn dochter.” Dat laatste spreekt hij iets zachter uit in het geval er luistervinken in de buurt zijn. “ Waar is Adam?” hij wil hem graag onder zijn neus wrijven hoe geweldig zijn cadeau voor Daisy is.

Bij het verhaal van Feira knikt hij instemmend, al vraag hij zich af of ze niet even langs de dokter moest. Ze lijkt verwarder en vreemder dan ooit tevoren. Feira is al behoorlijk vreemd van zichzelf en Chase is wel wat gewend. Misschien heeft ze een lichte hersenschudding opgelopen. Zijn blik gaat even naar de vis op de grond, waarbij hij even fronst en zoekend om zich heen kijkt.

“Je ouders op een afterparty is niet cool.” Grijnst hij wijselijk “Nouja, de meeste ouders. Ik weet zeker dat ik anders was uitgenodigd.” Omdat de spartelende vis op de grond hem irriteert en omdat hij gewoon brutaal is, pakt hij de vis op en duwt hij Leah zachtjes iets aan de kant. De jampot zet hij veilig op het nachtkastje waarna hij zonder kloppen de badkamer in loopt om de vis in de gootsteen te gooien. Hij zet de kraan aan zodat het beestje weer wat water tot zijn beschikking heeft en neemt de tijd om zichzelf eens nader in de spiegel te bekijken. Misschien moest hij zelf ook even langs de arts. “Hoi Adam” begroet hij hem droog, alsof hij dagelijks de badkamer in komt stormen.

Met enige moeite en het puntje van zijn tong uit zijn mond van concentratie trekt hij zijn laars uit. Dat resulteert in flink wat aarde op de schone badkamervloer, maar dat lijkt hem niet te deren. Zijn voet doet zeer. Met zijn laars in zijn ene hand hinkelt hij de badkamer uit.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2012 11:54 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kan er zoals gewoonlijk niets anders om doen dan lachen bij het verhaaltje van Feira, die gekke heks. Ze kijkt dan ook enigszins verbaas wanneer er opeens een vis op de grond ligt, maar moet al gauw weer lachen bij Feira's constatering dat het een 'vis' is.

"Nou, ik zie dat ze jou nou toch ook niet uitnodigen.. Laat staan dat ze dat wel zouden doen wanneer ze de waarheid wel zouden weten." reageert Leah even wijselijk terug op Chase. "Ik denk dat het hem aan de leeftijd ligt, Chase." knipoogt ze.
"Volgens mij zijn ze het nou even vrienden onder elkaar aan het vieren.. Adam en ik waren van plan zo even bij haar langs te gaan." vertelt ze Feira, ze wordt echter al snel afgeleid door Chase die brutaal de kamer in loopt. "Hey! Chase!" brengt ze verontwaardigt uit.

Leah volgt hem snel de kamer in. Waar ging hij heen met die vis! Ontzet volgt ze dan ook precies waar hij heen gaat. Ze volgt hem naar het nachtkastje - waar hij de jampot op zet, waarna hij richting de badkamer loopt. Snel pakt ze het boek van het bed en legt ze het dicht en op z'n kop op het kastje neer, waarna ze hem naar de badkamer volgt. "Chase! Adam is,-"

"Chase!" Ze kijkt hem verontwaardigt aan wanneer hij de badkamer verlaat. De vloer lag nu vol met aarde, terwijl er nog wat laatste restjes uit zijn laars vallen op de vloer van de kamer. "Wat heeft dit te betekenen? Hoe haal je het in je,-" Leah haalt eventjes diep adem en bijt gefrustreerd op haar lip. Hij kon niet zomaar als een brutaal kind van 5 hun kamer binnenstormen, een vis achter laten in de gootsteen en zonder om te kijken zoveel troep achterlaten alsof het zijn eigen kamer was.

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2012 12:20 

Afbeelding

Feira is blij als Chase haar verhaal beaamt met een knikje - dan was het dus toch allemaal echt gebeurd. Het verhaal vertellen was voor Feira een gokje geweest; in werkelijkheid was niet alles haar helemaal bijgebleven.

Feira luistert even naar het over-en-weer-sneren van Leah en Chase en knikt vervolgens op wat Leah zegt. Ze zouden straks nog even langsgaan. Zo kende Feira de twee weer - en niet als de boeklezende ouders die zich 's avonds in hun kamer verstopten om geen last te hebben van de lawaaierige jeugd. Feira glimlacht. ,,Als jullie het goed vinden ga ik dan graag met jullie mee,'' zegt ze beleefd.

Anders beleefd dan Chase's wenkbrauwverhogende idee van beleefdheid. Net als Feira zich wil verwikkelen in een in-en-in diepe boos-aankijk-wedstrijd met de spartelende vis, raapt Chase die op, wurmt hij zich langs Leah het slaapvertrek binnen en maakt hij 'gebruik' van de badkamer, alwaar Adam rondhangt. Leah stormt hem - klaarblijkelijk ontzet - achterna en roept hem tot de orde, maar Chase komt de badkamer alweer uit met nog slechts één laars aan zijn voet en de ander in zijn hand, een spoor van aarde achter zich latend. In eerste instantie verschijnt er een schalkse grijns op Feira's gezicht. Voorzichig zet ook zij een paar stappen de kamer in, waarbij wat druppels op de vloer vallen.

Hoe haal je het in je hoofd? maakt Feira Leah's uitroep in gedachten af. ,,Nou, ja, eenvoudig,'' merkt Feira op. En ze grinnikt even. ,,We hebben een elfje gevangen.'' Feira wijst op de jampot, alsof Leah het elfje nog niet gezien had. ,,Na zoiets te hebben gedaan is er niet veel meer wat je niet zou doen,'' Feira grinnikt weer.

Hoewel de situatie behoorlijk lachwekkend is, voelt Feira toch wel enigszins met Leah mee - al had ze dit niet van haar verwacht. Leah en Adam waren veranderd, leek het Feira zo. Ze waren volwassener, ze waren ouders geworden. En tja, Feira kon het hun moeilijk op de schuld geven. Maar het was anders dan eerder - het waren nu verantwoordelijkere mensen, die wijzer en kalmer waren dan Feira en waarschijnlijk ook dan Chase.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 11, 2012 17:27 

Afbeelding

Blijkbaar was het niet slim hoe ze had gereageerd. Geschrokken om het feit dat Noah zo koel kon reageren zette Delia een stap achteruit. Gedachten schoten door haar hoofd. Hoe kwam het dat hij zo reageerde? Wat zat hier achter? Delia zag nu eenmaal enkel het goede in mensen en wist gewoon ergens diep in haar hart dat Noah meer pijn had geleden dan goed was geweest voor hem. Zijn antwoord op de volgende vragen waren dus kort maar krachtig. Vooral het feit dat Noah Dom een eikel noemde zorgden ervoor dat alle puzzelstukjes op de juiste plaats vielen.
"Ok, dat verklaard veel." Iets anders wist Delia niet wat te zeggen. Het liefste van alles had ze haar net willen excuseren omdat ze zo tactloos op de man af iets had gevraagd.

Hier kreeg ze echter de kans niet voor, wat misschien wel beter was. Noah was zonder op antwoord te wachten van Delia, op weg gegaan om drinken te gaan halen. Hem zou ze even niet meer terug zien, dat wist ze zeker. Een zucht ontsnapte uit Delia haar mond terwijl de onzekerheid terug naar boven kroop. Een beetje onwennig keek ze de zaal door. Hier alleen staan vond ze ook maar niets, en om Rose en Dom te storen in hun danswerk was ook zonde. Dus liep ze maar eventjes verder, de ober die Noah had geroepen helemaal vergetend. Nam daarom een glas champagne van één van de tafels en keek om haar heen. Opzoek naar iemand die in was voor een praatje.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2012 21:03 

Afbeelding
Dominic Logan

Nonchalant trekt Dominic zijn schouders omhoog. "Dat weet ik niet. Meestal probeer ik me uit haar ruzies te houden. Als ze iemand als haar eigendom ziet heeft ze moeite met het delen van diegene. Misschien dat je daarom het idee krijgt dat ze issues met je heeft.''

Instemmend knikt hij met zijn hoofd als Rose besluit om het Sam onderwerp af te sluiten. Met wat fraaie bewegingen danst Dominic naar achteren en weer terug naar voren. Dit was leuk. Zijn ogen glijden weer naar de plaats waar Noah en Delia zojuist stonden te dansen. Een lichte frons gaat over zijn gezicht als hij merkt dat de twee uit elkaar zijn. Delia staat nu een beetje ongemakkelijk om zich heen te kijken. Vreemd. Was Noah zo snel op zijn teentjes getrapt?

"Gaat de karaoke zo beginnen?'' vraagt hij dan. Niet dat hij zo geweldig kon zingen, maar misschien dat Jarrod eens zou opdagen.. Waar hing hij uit? Dominic schudt zijn hoofd en duwt de gedachte weg. Het deed er niet toe.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2012 23:54 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose danst nog even lekker verder met Dominic, waarbij hij na een poosje vraagt wanneer de karaoke gaat beginnen. Het doet haar beseffen dat de taart ook nog moet komen, er nog gezongen moet worden om vervolgens met de rest van het feest door te gaan. "Goed dat je het zegt, ik denk dat ik nog wat dingen te regelen heb." glimlacht ze verontschuldigend. "Well, I had fun, maar ik zie je straks wel weer."

Na dat gezegd te hebben, loopt de van de dansvloer af, zwaait ze in het voorbijlopen van Delia eventjes naar haar en slaat ze het volgende aangeboden glas champagne even over.
"Ha Noah." zegt ze met een vrolijk lachje al voordat ze bij z'n tafeltje is aangekomen. "Wordt het niet tijd voor de taart?" Zonder echt stil te blijven staan bij hem loopt ze al voor hem uit richting de taart. "Zou Jarrod trouwens de karaoke niet regelen?"

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 12:14 

Afbeelding
Daisy Pocock

Daisy amuseert zich goed op haar feestje. Ze heeft net nog wat staan praten met Sebastiaan, die ze in gedachten vanaf nu Seb zal noemen, aangezien Sebastiaan wat te lang is. Maar Sebastiaan is uiteindelijk niet zo spraakzaam, waardoor ze besluit ander gezelschap op te zoeken.

Nog net ziet ze hoe Delia bij Noah weggaat en de blik op Noah's gezicht zegt genoeg. Hoewel ze normaal gezien met Noah zou gaan praten, wil ze op haar verjaardagsfeestje niet over diepe emotionele zaken praten -niet dat Noah ooit over zijn gevoelens zou willen praten, maar goed. Delia lijkt hier gewoon de betere optie.

'Hé,' zegt ze met een glimlachje. 'Vermaak je je wat? We hebben elkaar nog niet echt gesproken, hé. Daisy. Daisy Pocock. En blijkbaar krijg ik hier het beste verjaardagsfeest van mijn hele leven in een wereld waar ik niet thuishoor. Mijn vrienden thuis moesten het eens weten.' Daisy vervalt stilaan weer in haar spraakzame opgewekte zelf. Al haar twijfels van voorheen -haar ouders die aan de andere kant zaten- alles is opgelost. Op dit moment is Alusia een grootse luxe-vakantie in een sprookjeswereld.

'Wat was dat trouwens met Noah?' vraagt ze dan fronsend, terwijl ze even langs Delia heen kijkt richting Noah, die naar de taart gaat kijken enkele tafeltjes verder. 'Trek het je niet aan, hij krijgt soms van die donkere momenten waarop je niets goed kan doen of zeggen.' Ze haalt haar schouders even op. 'Maar dat hebben we allemaal wel eens, zeker?'

Afbeelding
Adam Pocock

Adam hoort niet dat er op de deur geklopt wordt, maar Chase zijn stem herkent hij enkele momenten later meteen. Hij blijft even in de badkamer rustig staan, draait de waterkraan van de douche dicht, trekt snel een kamerjas aan en probeert op te vangen wat er gezegd wordt. Chase is blijkbaar weer zijn uitsloverige zelf en heeft -jawel- en elfje gevangen. Adam wist niet eens dat dat kon, maar in Alusia mag niets je verbazen, zoveel weet hij wel.

Als Leah plots haar stem verheft, wil Adam haar ter hulp schieten. Net op het moment dat hij de badkamerdeur wil openen, stormt Chase ook naar binnen. Leah
reageert al flink verontwaardigd, wat hem de kans geeft even kinderachtig terug te doen als Chase hier tegen hen deed. 'Hey Chase, wil je soms samen douchen? Er is plek genoeg.' Hij gebaart naar de grote regendouche waarmee vast elke kamer in dit paleis uitgerust is.
'Maar dat hoef ik je vast niet te zeggen, aangezien alles hier jouw bezit is.' Zijn blik gaat van de laars in zijn hand naar de modder op hun badkamervloer -of zou hij moet zeggen Chase zijn badkamervloer? In Chase' wereld wordt vast toch elk beetje modder achter hem opgekuist. Chase gedraagt zich als een verwend kind. Maar ook dat zou geen nieuws mogen zijn.

Het irriteert hem allemaal mateloos. 20 jaar geleden was het Leah die hij wilde hebben -en is dat nu al wel over? Chase lijkt haar nog steeds voor zich te willen. Nu wil hij hun dochter. Oké, technisch gezien is het Chase' dochter en niet die van hem, maar Chase heeft Daisy niet zien opgroeien tot de jonge vrouw die ze nu is. Hij is meer haar vader dan Chase ooit zal kunnen zijn.
Adam grijpt Chase dwingend bij zijn arm vast en sleurt hem mee naar hun kamerdeur, de gang op. 'Luister eens, Chase,' begint hij, zijn stem lager dan anders en wat gedempt -hoewel Leah en Feira gerust mogen horen wat hij te zeggen heeft. 'Jij bent hier de koning, dat snap ik, maar dat betekent niet dat iedereen staat te springen om te doen wat jij wil, of zich te gedragen hoe jij het wil. In Alusia doet iedereen dat misschien zo, maar Leah en ik, wij zijn géén Alusianen. Bovenal zijn we jouw gasten. Behandel ons dan ook zo.'

'En als je onze dochters wil overladen met dure geschenken, mooi, doe dat dan maar, mij een zorg,' hij doelt op het hele elfjesgedoe, maar ook op alle jurken die Daisy en Rose al hebben gekregen. 'Zolang de meisjes maar gelukkig zijn. Maar als je maar niet denkt dat we ook maar één van hen hier bij jou achterlaten als de tijd komt om terug te keren richting de aarde.' Hij zet nog een stapje dichter naar Chase toe en spreekt nu echt zo zacht dat alleen Chase het kan horen. 'Je had haar.' En Chase weet goed genoeg dat hij nu Leah bedoelt. 'Je had haar voor jou alleen, 20 jaar terug was ze echt van jou. En je had Rose. En Daisy zou nu ook van jou geweest zijn. Ze zouden naar jou kijken, in plaats van naar mij, en zien dat jij hun vader bent. Maar jij hebt dat zelf allemaal opgegeven. Jij hebt zelf aan mij opgedragen voor hen te zorgen. Dus kom nu niet af met die spijt van 20 jaar terug. Je weet zelf goed genoeg dat er nu te veel veranderd is om het allemaal om te draaien.'

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 13:28 

Afbeelding

Juliet is klaar wakker, ogen wijd open, en kijkt uit voor eventueel wild wat ze kan schieten. Ze waren een aantal uur onderweg, maar het deed haar niks. Uren, dagen, een week, dat merkte Juliet niet meer. Ze had zo lang opgesloten gezeten met enkel haar gedachten om zich te vermaken, dat tijd niets anders was dan een manier om haar gevangenschap te meten. Slaap was enkel nog een uitzondering, als de kust veilig was tenminste, om de wereld te ontsnappen en zelfs dan waren de nachtmerries vaak erger dan de realiteit. Thomas leek daar anders mee om te gaan.

Juliet trekt kort een wenkbrauw op als Thomas klungelig wakker wordt, maar richt haar blik dan weer vooruit. "Sure," antwoord ze met een knikje. "Slaap is zeker nodig." Dat het alleen nodig was voor Thomas, laat ze er buiten.

...

Juliet prikt een tak in de eend die boven het vuur draait om te zien hoe ver het beest was. Honger had ze niet bepaald. In de onderwereld was ze weinig maaltijden gewend en na het enorme ontbijt van de ochtend, zat haar maag nog steeds gedeeltelijk vol. Ze merkt dat Thomas naar haar kijkt, maar blijft nonchalant. "Hoe ver is het nog naar je moeders verblijf?" besluit ze te vragen om een gesprek te starten.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 18:13 

Afbeelding

Sebas heeft nog geen eens de kans gekregen om Daisy te feliciteren of hij word al gekoppelt aan de jarige. Seb reageert echter voor een hele tijd niet en voor het feestje heeft al weinig aandacht laat staan voor Daisy, misschien moet hij daar dan toch verandering in brengen en zijn mond is een keer opentrekken voordat ze gaan denken dat hij één of andere zielepoot is die zijn stem zojuist heeft verloren of nog erger zijn tong waardoor de kans van spreken helemaal door het gat heen valt.

Seb stapt dan weer op de jarige af en kucht een keer, niet om haar aandacht te trekken, dat was vanwege vastzittend slijm. Sorry, jij bent dus Daisy, eerst gefeliciteerd' zegt hij en haar drie kussen op haar wang geeft 'ik ben Sebastiën dus geen Sebastiaan....Dus geniet je nog een beetje van je verjaardagsfeest, en ik verstoor toch geen belangrijk gesprek' vraagt hij het laatste aan zowel Daisy als Delia

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 18:52 

Afbeelding

Een glimlach kruipt omhoog op zijn gezicht “Mja, ik denk het wel” antwoord hij. Hij voelt zich achteraf gezien een beetje stom en wandelt beschaamd achter Rose aan. Hij weet niet wat hij nou erger vond, Rose met Dominic. Of het feit dat Delia gewoon aardig probeerde te zijn, want dat was wat ze deed. Alleen net iets te zorgzaam voor Noah zijn begrippen. Hij kende haar net, ze keek hem aan alsof ze hem al jaren kende. Toch besluit hij dat hij het met het zingen wel weer goed maakt.

“Ik weet niet waar Jarrod is.” Hij kijkt daarbij nog even zoekend om zich heen en haalt zijn schouders op. Terwijl Rose de taart bewondert kijkt hij even schuin naar haar op, waarom moest het nou zo ingewikkeld zijn. Vanuit zijn ooghoeken ziet hij de jarige bij Delia staan. “Misschien is hij blijven steken in zijn jurk.” Ohja, hij kan zich Jarrod in een jurk nog wel herinneren. Hij grinnikt even bij de gedachte en schept met zijn vinger een toefje slagroom van de taart.

Afbeelding

Leah roept ontzettend vaak zijn naam en ziet er nogal gefrustreerd uit. Kalm kijkt hij even achterom richting de badkamer en het spoor van aarde. Hij snapt nog steeds haar frustratie niet. “Ik laat het wel opruimen.” Hij grinnikt even om Feira haar vreemde denkvermogen en knikt nog even instemmend. “Ik heb echt ontzettende pijn in mijn been.” Hij houdt zijn laars nog even omhoog als verklaring en wordt dan als een klein kind de gang op getrokken. “Hey!” roept hij verbaasd. Adam, wie hij tot dusver had geneerd sleept hem letterlijk de gang op “au, au, au” murmelt hij. Met een moeilijk gezicht wrijft hij even over zijn been, nog wat overrompelt door Adam zijn plotse verhuisplannen.

Toch heeft hij volledig zijn aandacht als hij tegen hem begint te spreken. Zijn ogen verwijden zich verbaasd even en maken plaats voor een frons. Moet hij dit serieus nemen? “Ik luister.” Hij vouwt zijn armen demonstratief over elkaar en kijkt hem licht spottend aan. “Het is een beetje je aarde. Ik laat het zo direct opruimen, stel je niet zo aan.” Valt hij hem halverwege al in de rede waarna hij zijn ogen even opzij rolt. Pretbederver. “Ohja? Ik nodig mijn gasten meestal uit, jij bent gewoon uit de lucht komen vallen. Het is hier geen hotel.” Punt is, hij ruimt die aarde heus wel op.

En dan gaat Adam blijkbaar volledig op de papa modus. De geamuseerde glimlach op Chase zijn gezicht zwakt behoorlijk af. Voor hij iets kan zeggen stapt Adam nog wat dichterbij “Je hebt een wel erg dreigende echtgenoot.” Ditmaal is het geen flauwe grap, want hij is helemaal niet blij met Adam zijn dreigende houding. Je had haar. Chase zijn ogen vernauwen zich en zijn kaak spant aan. Als Adam is uitgesproken kijkt Chase hem nog steeds strak aan. Hij heeft nog nooit zo naar hem gekeken. Hij is boos, gekwetst en ontzettend teleurgesteld.

“Ontzettend laf dat je ook dit niet gewoon hardop kan zeggen. Maar ook ik zou me schamen voor de woorden die zojuist jouw mond zijn uitgerold. Zelfs ik.” Hij schudt zijn hoofd “Je reageert alsof ik hier sta om je vrouw en kinderen van je te stelen. Met halve waarheden en beschuldigingen. Terwijl Feira en ik gewoon op zoek zijn naar Daisy en willen laten zien wat we vandaag gevangen hebben.” Hij duwt Adam nu met zijn vlakke hand wat op afstand. Niet te hard, het is niet zijn bedoeling om hem omver te duwen, maar om hem op afstand te houden. “Jij vergeet dat dit voor mij Daisy haar eerste verjaardag is. Ik denk dat ik na al die jaren me dan best een beetje mag uitsloven voor haar verjaardag. Hoe durf je het dan in mijn gezicht te wrijven dat ik jouw leven had kunnen hebben. Dat ik het opgegeven, alsof ik vrijwillig die keuze heb gemaakt.” net als Adam is zijn stem niet schreeuwerig maar laag, al trilt hij gevaarlijk. Hij smijt zijn laars uit frustratie op de grond waardoor er nu ook in de gang een hoopje aarde ligt. Het kost hem elke zenuw in zijn lichaam om Adam niet tegen de vloer te smijten. Hij is daardoor even stil, op zoek naar een manier om zich te bedwingen. “ Vandaag is het haar verjaardag” zijn stem lijkt wat gedoofd en hij valt opnieuw even stil. Zijn ogen ontwijken even die van de anderen als ze afwezig even naar de grond gaan. Met een waterige glimlach kijkt hij op “Weet je wat het voordeel is aan het hebben van gasten? Je kan ze eruit zetten wanneer je maar wilt.”

Het is nu Chase die Adam bij zijn arm vast pakt en hem verder de gang op duwt. “Eruit” hist hij “Je loopt zelf of ik laat je door de bewakers eruit gooien.” Zijn blik zoekt sinds het eerst nu Leah haar blik waarna hij zijn ogen neer slaat. Hij zal niet protesteren als ze ook vertrekt. Hij bij op zijn lip en loopt dan opnieuw de slaapkamer in, ditmaal in stilte. Daar pakt hij de jampot van het nachtkastje en neemt die stevig onder zijn arm.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 19:28 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose moet lachen om de jurk-opmerking van Noah. "Ja, wie weet.. Maar ik denk dat hij wel veilig is zolang Sam niet in de buurt is." Ze schudt lachend haar hoofd.
Terwijl ze met nog een lachje op haar gezicht de kaarsjes op tafel zoekt, ziet ze uit haar ooghoek dat Noah een toefje slagroom van de taart. "Tututut, ze hebben hem in de keuken vast al voorgeproefd." wijst ze hem er met een lachje op. Het is echter van haar ogen af te lezen dat ze het hier niet bij gaat laten. Snel veegt ze met haar eigen vinger de slagroom van zijn vinger af voor hij het in z'n mond kan stoppen. En om de strijd niet te verliezen, vindt haar vinger al snel haar mond. "Mmm. Jup, ze hebben zeker hun best gedaan." zegt ze met een grijns.
"Hier, je kan jezelf beter nuttig maken en helpen met de kaarsjes." Ze kan haar lach moeilijk in houden en grinnikt eventjes plagerig terwijl ze hem wat kaarsjes aanrijkt.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kan ondanks haar frustraties er niks aan doen om even licht te glimlachen om Feira's woorden. De heks had soms aparte perspectieven om dingen te bekijken. Ze kan haast niet zien hoe frustrerend Chase z'n gedrag op het moment is, maar daarbij was ze ook niet compleet op de hoogte van de gebeurtenissen.

Natuurlijk maakte uiteindelijk de aarde op de vloer niks uit. Chase z'n bediendes zouden het wel opruimen, zoals hier altijd alles werd gedaan. Maar het ging hier meer om principes. Natuurlijk kon hij gezellig even aan de deur komen kletsen. Alleen kon hij niet zomaar haar en Adam's slaapkamer inlopen. Hij kon niet op de ene dag doen alsof ze niet bestond en de volgende dag - wanneer Adam weer terug was - in z'n oude roekeloze gedrag terugvallen. Het kwetst haar.

Leah kijkt echter ietwat verschrikt op wanneer Adam Chase mee 'begeleidt' - dwingt - naar de gang toe. Leah is blij om Adam's eerste woorden te horen, maar dan opeens neemt het gesprek een hele andere wending en al snel is er geen woord meer van te verstaan.
Ze schrikt wanneer Chase z'n stem weer te horen is en hij vervolgens Adam verder de gang op trekt. Nee.. Hoe kon het nou zo uiteen lopen en tot dit punt komen.

Wanneer Chase haar even kort aankijkt, kijkt ze hem met een aangedane blik aan. Hij loopt vervolgens de kamer in om de jampot te pakken, waarna Leah snel voor hem gaat staan voor hij weg kan lopen.
"Chase, toe.." Ze haalt even diep adem en probeert hem recht in z'n ogen aan te kijken. Voorzichtig steekt ze een hand uit en houdt ze zijn nog vrije arm vast. "Kom op.. Het is veel te veel uit de hand gelopen.." Ze kijkt hem haast smekend aan. "Doe dit nou niet.. Niet op Daisy's verjaardag.. Alsjeblieft."
"Laat ons op z'n minst nog tot morgen blijven.. toe.." probeert ze uiteindelijk op haast een fluistertoon.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 19:51 

Afbeelding
Adam Pocock

Chase reageert exact zoals Adam het had gedacht. Nog steeds geen haar veranderd. Hij kan dan wel doen alsof hij zijn verantwoordelijkheden als koning serieus neemt, diep vanbinnen is hij nog steeds de verwende prins die niet op het paleis wilde wonen. Adam trekt zijn arm dan ook rebels los uit Chase' greep, hij zet hem eruit. Lekker puh dan.

'Mooi, wat je wil, ik wil hier al niet meer blijven ook niet,' zegt hij opstandig, en dat terwijl Leah de zaak net wat probeert te redden. Maar Adam wil niet smeken. En zeker niet bij Chase. 'We hebben het hier vroeger overleefd, nu zal het me ook wel lukken.' Hij kijkt even achterom naar Leah. Als ze wil blijven, mag ze dat. Maar dan is alles echt weer als vroeger. Dan had hij even goed aan zijn eigen kant van de muur kunnen blijven.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 20:23 

Afbeelding

Thomas kijkt op als Juliet begint te praten.
"Oh, niet te lang," zegt hij. "Als het goed is zouden we er aan het einde van de volgende dag moeten zijn."
Hij kijkt naar de eend.
"Volgens mij moet hij nu wel goed zijn," zegt hij. Hij schuift naast Juliet en begint de eend van het vuur te halen en te verdelen onder hen tweeën.

"Hmm, dat ging er wel in," mompelt hij met z'n mond vol. Als hij zijn stukken eend helemaal op heeft loopt hij naar het meertje om zijn handen af te spoelen. Afwezig fluitend wast hij zijn handen en wat andere spulletjes in het ijskoude water. Hij neemt een hap lucht en gooit dan een plens water in zijn gezicht. Thomas laat een luide "Brrrrrrrr" gaan als het koude water zijn gezicht raakt en hij opent zijn ogen wijd. Dan valt zijn plik op het rimpelende wateroppervlak. Hij snakt naar adem en valt geschrokken naar achter.

Even ligt hij een minuutje geschrokken daar. Dan herpakt hij zich, en doet alsof er niets aan de hand is. Hij glimlacht even klungelig naar Juliet en veegt dan zijn gezicht af met zjn handen. Alles is nog schoon en glad...

Hij loopt in zijn handen wrijvend naar de paarden en trekt een grote deken uit de zadeltassen vandaan.
"'t Is koud," zegt hij, terwijl hij naast Juliet weer gaat zitten en de deken over hen heen gooit. Hij kruipt wat dichter tegen haar aan om het wat warmer te krijgen; het is immers hartje winter if I remember correctly en ijzig koud.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 20:47 

Afbeelding

Echt lang stond Delia niet alleen. Gelukkig maar, want hoe langer ze alleen bleef staan hoe meer de onzekerheid bij haar naar binnensloop. En als die zich had gevestigd in haar dan had ze zeker geen contact meer durven leggen met anderen.
Net wanneer Delia in haar hoofd een kort en bondig schema aan het uitdokteren was hoe ze zich ging voorstellen aan anderen werden haar gedacht gestoord door een vriendelijke stem. Ze draaide haar om en zag dat niemand minder dan de jarige bij haar was komen staan. Een kleine glimlach sierde Delia haar lippen. "Hoi, het feest is super." Antwoordde Delia vriendelijk en oprecht, maar dat kon nu ook niet anders. Delia was nu eenmaal vrij snel tevreden en ze kwam uit een normaal gezin waar verjaardagen wel werden gevierd maar dat kon je niet vergelijken met dit feest. "Ik ben Delia, Delia H'illo. En in verband met je feest. Het is echt geweldig. Hopelijk heb je het een beetje naar je zin?" Vriendelijk bekeek ze Daisy, zelf werd Delia direct vrolijk van de manier waarop ze sprak. Zo enthousiast en blij.

Maar haar vrolijkheid vervloog snel en maakte plaats voor een wrang gevoel toen Daisy aan haar vroeg wat er met Noah was gebeurd. "Ik, ... wel." Delia slikte en wist niet wat te doen. Ze wou het heel erg graag zeggen, maar op één of ander manier voelde het dan weer net alsof ze Noah zou verraden. Alhoewel ze diep in haar hart wist dat Daisy Noah waarschijnlijk tien keer beter kende als haar. Iets wat bevestigd werd in de volgende woorden die Daisy zei. Delia knikte. "Dat is waar, het leven gaat nu eenmaal met ups en downs. Maar goed." Haar blik vloog door de zaal. "Nu is het tijd voor een feestje." Ze toverde een glimlach op haar gezicht en keek de jongen die bij hen kwam staan dus ook nog steeds glimlachend aan. "Neen hoor, je stoort niet. Ik zei net dat het tijd was voor een feestje. Je verjaard maar één keer op een jaar eh?"

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 27  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: