Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 50  Volgende

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 10:58 

Afbeelding

Caleigh knikt even als Mel aangeeft de wacht met haar te doen en ze weet niet zeker hoe de wacht gaat worden. Ze had niet meer met Mel gepraat sinds For en ze heeft geen idee hoe Mel over de hele situatie denkt. Eric en Luc nemen de tweede wacht op zich en als zowel, Isra, Julius en Jessa het bos in verdwenen zijn zucht Caleigh even, uit het zicht van de anderen. Ze is moe. Ze sluit haar zadeltas en ploft op de grond neer. Ze probeert de blik van Eric te vangen en als dat lukt glimlacht ze even flauw naar hem. Ze wilde met hem praten, vragen of hij wist wat het juiste moment was om over de sleutel te beginnen. En gewoon even tegen hem aanleunen.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 13:02 

Afbeelding

Als Mel iets eetbaars in haar tas heeft gevonden, gaat ze wat gemakkelijker zitten en glimlacht naar Emma. Iemand die gezelligheid ook belangrijk vond, gaat er met een goed gevoel door haar heen. Mel knikt daarom en kijkt kort naar Bennie die ook bij hen is komen zitten en duidelijk van zijn broodje aan het genieten is.

"Mijn ervaring is dat sommigen meer tijd voor zichzelf nodig hebben dan anderen.." Zegt ze op wat zachtere toon. "En het reizen door Sarth de nodige spanning met zich mee brengt."

Mel kijkt even naar Luc die er ook bij is komen zitten, glimlacht even en kijkt dan Emma weer aan.

"Maar als iedereen eenmaal gedaan heeft wat ze moeten doen, komen ze er vast wel bijzitten."

Afbeelding

Bij de grijns van Luc kan Eric niet anders dan lachen. Het moest inderdaad maar.
Dan trekt hij Aeolus aan de teugels om hem bij de andere paarden vast te binden. Als hij zijn eten uit de zadeltas heeft gehaald draait hij zich om en kruist zijn blik met die van Caleigh. Haar lichte glimlach beantwoordt hij door terug te lachen.
Erics blik glijdt kort over de rest van het kamp en loopt daarna naar Caleigh toe. Hij gaat naast haar zitten en bekijkt haar even kritisch.

"Alles in orde, Dame?" Vraagt hij dan zacht.

But I’m being born again

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 14:01 

Afbeelding

Benicio kijkt een beetje loom toe hoe de rest van de groep het zich gemakkelijk maakt of iets verzint om nuttig te zijn. Als Jessa voorstelt om hout te gaan zoeken en niemand zich aanbiedt om met haar mee te gaan, springt hij op en loopt hij naar haar toe. Hij wilde het niet zo laten worden dat Jessa door zijn toedoen gaan aansluiting meer bij de groep zou vinden, dus hij geeft eerst de andere groepsleden een kans om op haar aanbod in te gaan. Wanneer hij bij haar is glimlacht hij licht.

'Laten we gaan,' zegt hij, en hij knikt richting het bos.

Afbeelding

Isra hoort hoe Julius haar volgt en ze trekt een wenkbrauw op terwijl ze voor hem uit beent. Haar benen zijn echter wat korter dan die van hem en al snel is hij vlak achter haar. Hij maakt een opmerking over zijn speerwerpkwaliteiten en grijnst lichtjes.

'Dus, speerwerpen he? Waar heb je dat geleerd?' vraagt ze dan, zonder om te kijken. Misschien kon ze nu eindelijk iets van informatie uit hem weten te krijgen.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 14:56 

Afbeelding

Caleigh kan niet ontkennen dat ze het fijn vind dat Eric bij haar komt zitten. Als hij dan zachtjes vraagt of alles in orde is haalt ze haar schouders even kort op. Hoe moest ze deze vraag beantwoorden? Ze kijkt even naar het gras, proberend te ontdekken wat er haar echt dwars zit. En dan kijkt ze Eric weer aan.

"Ik maak me teveel zorgen," fluisterd ze dan, zodat alleen Eric het hoort, "De sleutel zit me niet lekker..." Ze haalt even een hand door haar haren heen, "Ik vertrouw Julius niet met de informatie en die nieuwe hoort niet eens echt bij de groep, ze weet niets van ons."

Was dat echt wat haar dwars zat?

"En Jessa wilde praten... Maar ik wil er niet over praten..." zegt ze dan, zowaar nog zachter.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 18:51 

Afbeelding

Er verschijnt een glimlach om Jessa's gezicht als ze hoort wie d'r met haar meeloopt. Ze kijkt over haar schouder en ziet dat haar gedachten kloppen. "Ja, laten we dat doen," zegt ze, met een klein glimlach. Ze pakt haar jurk vast en trekt hem wat om hoog om niet achter de bosjes te blijven hangen. Zo lopen ze een eindje door het bos.

Als ze even verder op zijn, begint Jessa met het oprapen van takken. Ze bekijkt ze even, ze zagen er droog genoeg uit om er vuur mee te maken. Ze veegt even haar pony uit haar gezicht. Dan ziet ze even verderop een paar grote takken liggen. Ze loopt erop af, maar ziet dan een beest eronder vandaan wegschiet. Ze verstijft. Een klein gilletje ontsnapt uit haar mond en ze laat de takken vallen terwijl ze het beest nakijkt. Dan kijkt ze naar Benicio. "Een slang." piept ze geschrokken, "Er zat daar een slang." Ze is als de dood voor slangen en ondanks dat het beest er van door is, staat ze er nogal aangedaan bij.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:27 

Afbeelding

Eric zijn blik vernauwd iets als ze haar schouders ophaalt en naar het gras staart. Als ze hem aankijkt en begint te praten verzacht zijn blik en knikt hij kort. Hoewel hij er niet van overtuigd was dat wegstoppen het beste was, het was haar beslissing. Misschien kwam de tijd nog wel dat ze daar aan toe was, om er met iemand over te praten. Maar hij kon de poging van Jessa meer dan waarderen. Hijzelf had dat nog niet eens durven vragen aan Caleigh..

"Dat ik Julius niet vertrouw was al eerder duidelijk geloof ik," Zegt hij met een wrange glimlach. "maar ik heb geen flauw idee hoe je hem tegelijk met Lucs dame in nood hier ver genoeg van de groep vandaan krijgt om de rest het wel te kunnen vertellen."

Eric opent het doek waar zijn eten in zit, pakt er wat brood uit en reikt het pakketje dan naar Caleigh.

"Dus ik denk dat we twee opties hebben.. Het individueel aan de mensen vertellen die je wel vertrouwt, of ons wantrouwen aan de kant schuiven.."

But I’m being born again

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 8:28 

Afbeelding

"Van mijn broer, die was al vanaf jongs af aan nergens anders mee bezig dan jagen. Dus ik ben af en toe mee gegaan en heb er wat van opgepikt" zei Julius in antwoord op Isra haar vraag. "En hoe komt het zo dat jij een pijl en boog altijd bij je hebt in jouw zadeltassen?" Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. Terwijl hij wachtte op een antwoord, luisterde Julius aandachtig naar geluiden uit de omgeving. Hij wou zich oriënteren om te weten te komen waar in de buurt een beekje zou stromen.

Een fazant, haas of andersinds aan je speer geregen krijgen is een heel anders iets dan in de opwaartse stroom de vissen op te wachten om die stuk voor stuk aan elkaar te rijgen namelijk. Dat was Julius namelijk wel van plan, maar dan is het wel handig om te weten waar in de buurt een beekje stroomt. Maar naast wat vogels die van zich lieten horen bleef ander geluid uit. Julius tuurde de omgeving af en zijn oog viel op een ijsvogel die zelfvoldaan op een boomtak was neergestreken, met een visje in zijn bek. Gulzig werkte ie hem meteen naar binnen toe.

Hij vervolgde op fluistertoon: "Zie je die vogel daar? Als die er is, moet er wel een beekje in de buurt zijn. Anders kan ie nooit dat visje verorberen zoals ie net deed. Verder zul je geheid dieren aantreffen bij de drinkvoorziening. Dus grotere kans dat je daar gemakkelijk een hert, fazant of wat dan ook te pakken zult krijgen..." De ijsvogel had zijn appetizer op en keek de richting uit van Isra en Julius. Na een korte blik hun kant uit vloog ie er van door. Julius ging over in zijn jachtinstinct en volgde de vogel op de voet. "Drie keer wedden dat die ons naar een waterplek zal brengen?" fluisterde hij naar Isra.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 12:47 

Afbeelding

Caleigh glimlacht flauw als Eric verteld dat het wel duidelijk is dat hij Julius niet vertrouwd. Ja, dat is haar wel duidelijk geworden. Ergens is het wel toevallig dat ze beide hem niet vertrouwen. Als hij dan het pakketje aanreikt pakt ze het aan en pakt een stukje brood. Ze heeft absoluut geen honger, maar ze moet toch iets eten. Als hij dan zegt dat ze waarschijnlijk twee opties heeft knikt ze even.

"Ik neig dan toch meer naar de eerste optie..." zegt ze dan, "Maar dan moet er wel duidelijk worden gezegd dat niet iedereen het weet, ik weet niet zeker of iedereen zijn mond kan houden."

Ze haalt een hand door haar haren heen. Ze mag Mel echt, maar ze was soms een flapuit. Ze weet ook niet hoe de rest van de groep erover zou denken als ze het niet iedereen zouden vertellen. Ze neemt een kleine hap van het brood en kijkt Eric dan weer aan.

"Ja, het wordt denk de eerste optie, Julius weet sowieso niets van het dagboek en zij weet helemaal niets," zegt ze dan, "We kunnen in Cinn altijd nog de beslissing nemen om alles te vertellen."

Caleigh gaat wat verzitten zodat ze wat dichter naast Eric zit. Ergens voelde nog raar om zo bij hem te zitten, om normaal met hem te praten, maar tegelijkertijd voelt het fijn. Ze glimlacht even kort naar hem, niet wetende wat ze moet zeggen.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2012 17:47 

Afbeelding

Benicio loopt met Jessa door het bos en pakt de droogste takken die hij tegenkomt van de grond. Als Jessa plots een geschrokken geluid maakt kijkt hij om. Bij haar opmerking over een slang probeert hij flashbacks naar gigantische anaconda's en een opgegeten groepslid te verdringen. Hij loopt naar haar toe, strijkt in het voorbijgaan even geruststellend met zijn hand over haar arm, en richt zijn wand op de grond waar Jessa naar kijkt.

'Revelio,' mompelt hij. Een lichtgele gloed spreidt zich uit over de grond in een cirkel van ongeveer vijf meter om hen heen. Er gebeurt niets. 'Er zitten verder geen slangen hier,' zegt hij dan, met een glimlachje. Hij stopt zijn wand weer weg en geeft Jessa een kus op haar wang. 'Volgens mij hebben we ook bijna genoeg takken om een lekker kampvuur op gang te brengen. Nog een paar zoeken? Of wil je graag terug?'

Afbeelding

Isra luistert naar Julius' verhaal terwijl ze probeert zo weinig mogelijk geluid te maken. Een broer. Hmm. Als hij haar dan een vraag stelt over haar pijl en boog haalt ze nonchalant haar schouders op.

'Ik ben meer van de vuistgevechten, vandaar dat ik 'm niet vaak gebruik. Maar in dit soort situaties komt hij wel van pas dus ik neem 'm altijd mee als ik op reis ga. Voornamelijk om te jagen.'

Als Julius dan wijst op een vogel dat een visje verorbert en het beest begint te volgen richting de waterbron, loopt ze geruisloos achter hem aan. Na een paar minuten hoort Isra inderdaad stromend water.

'Bingo,' fluistert ze naar Julius, terwijl ze voor zich uit wijst. Een beekje kabbelt kalm door het bos. Isra houdt haar ogen open in de hoop dat ze een hert tegen het lijf loopt. Het water loopt haar praktisch al in de mond.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2012 19:16 

Afbeelding

Jessa ontspant als Benicio zegt dat er geen slangen meer in de buurt zijn. "Sorry..." zegt ze zacht en een beetje beschaamd, "Ik ben als kind eens door een slang gebeten en sinds dien raak ik nog steeds in paniek als ik d'r één zie..." Ze plukt was aan haar mouw. "En dat gebeuren met Medea heeft natuurlijk ook niet geholpen." Jessa merkt dat ze een beetje gefrustreerd met zichzelf begint te raken. Waarom is ze nou altijd zo bang?

Ze glimlacht even als hij haar een kus geeft. "We kunnen beter zo veel mogelijk meenemen." zegt ze dan, "Ik wil niet dat doordat ik zo bang ben geweest straks het vuur te vroeg uit gaat." Ze begint gelijk haar stapel weer op te rapen en daarna ook de takken waar de slang eerder onder zat. Als ze een grote stapel heeft draait ze zich om naar Benicio.

"Nu zullen we wel genoeg hebben." zegt ze dan, "Ga je mee terug?" Met die woorden loopt ze terug naar het kamp.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 9:45 

Afbeelding

Klinkt aannemelijk.. en na even geruisloos de ijsvogel te hebben achtervolgd fluistert Isra bingo. Julius volgt met zijn ogen de richting waar ze zojuist naar uitwees. En inderdaad, even verderop doemde een kabbelend beekje op. Zo stil als een stokstaartje normaal gesproken kunnen staan lukte Julius niet, maar hij kwam in de buurt. Hij controleerde zijn ademhaling in de hoop geen herten of everzwijnen af te schrikken. Julius wist dat Isra namelijk haar ogen uit haar lijf keek in de hoop een mals beest te spotten die aan het spit boven het vuur gehangen kon worden.

[...]

Een eeuwigheid later, dat was het voor Julius zijn gevoel. In werkelijkheid waren er minuten voorbij gegaan zonder dat er beesten langs kwamen. Maar het geduld werd beloond want na een twintig tal minuten verscheen een schuchter everzwijn, die achterdochtig als ie was eerst de omgeving afspeurde naar onraad. Nu scheelt het al veel wanneer je zoals Isra en Julius gekleed gingen in een bosrijke omgeving niet zo snel zou opvallen. Op het moment dat het everzwijn zich veilig waande zette hij voet naar de waterkant. Julius wees geruisloos op het beest en gebaarde aan Isra dat zij aan zet was. Als zij hem nu van afstand zou aanschieten, dan kon Julius met zijn speer de laatste klap uitdelen.

En een everzwijn is beter dan wat miezerige visjes die Julius van plan was als eerste te vangen, dus het was nu een kwestie van improvisatie en aanpassen aan de situatie. Hij gebaarde aan Isra om ten strijde te trekken en gaf daarnaast aan dat zij first strike mocht hebben zolang hij maar de finishing blow mocht uitdelen. Julius wachtte in alle stilte af hoe Isra het beest zou gaan benaderen. Vastberaden om in haar kielzog mee te komen, zodat het everzwijn geen kant op zou kunnen zelfs al zou ie een poging ondernemen gewond en al te ontsnappen.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 12:51 

Afbeelding

Luc vangt de glimlacht op van Mel en glimlacht terug, vervolgens laat hij zich achterover vallen in het gras en staart omhoog.

"Ik denk dat Sarth niet het probleem is."
reageert hij wat laat op Mel haar opmerking tegen Emma. "We zijn gewoon allemaal een beetje apart." hij grijnst even naar haar en Emma. Niets is gelogen. De samenstelling van de groep is op zijn minst merkwaardig te noemen en al wordt het niet helemaal uitgesproken, ieder hoopt iets te bereiken met het vinden van de sleutels. Een persoonlijk doel, naast het mondiale belang. Hij is zijn eigen doel niet vergeten, al lijkt langzaam de prioriteit te verschuiven. Luc vouwt zijn handen onder zijn hoofd en gebruikt zijn tijd om zoveel mogelijk zijn lichaam te laten rusten voor de wacht. Hij was niet van plan weer ziek te worden.

Together we both make hurricanes

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 15:20 

Afbeelding

Eric knikt bij haar woorden. Het was zijn eigen keuze geweest om het dagboek niet met iedereen te delen en nog steeds vertrouwde hij Julius niet. Maar hoe meer ze zouden gaan vinden, hoe moeilijker dat het zou worden. Eric beseft maar al te goed dat het niet heel lang meer zou duren voordat deze informatie ook bij de overige groepsleden terrecht zou komen.

Als Caleigh dichterbij komt zitten en hem aankijkt glimlacht hij bij de ironie en het besef dat hij zich niet echt een houding weet te geven. Hij had tot aan dit moment tijdens het reizen zich altijd vooral zo ver mogelijk uit haar buurt gehouden.. Hij neemt nog een hap van het brood en legt de rest van het pakket weer weg. Zijn vrije hand legt hij op de onderrug van Caleigh en zijn vingers strelen onbewust zacht haar rug. Als hij zijn mond leeg heeft gegeten kijkt hij naar Luc die op het gras ligt.

"Ik breng Luc vannacht op de hoogte. Voor jou is dat met Mel denk ik dezelfde logische plek." Zegt hij.

Hij kijkt in de richting van het bos.

"Ik kan straks Benicio of Jessa wel op een onbewaakt moment op de hoogte brengen. Isra is met Julius weg, die zou jij misschien later nog kunnen opzoeken?" Spreekt hij zijn gedachten meteen hardop uit.

Afbeelding

Mel haar blik glijdt naar Caleigh, die wat afgezonderd samen met Eric is gaan zitten. Ze hoopte maar dat haar eigen woorden klopten en iedereen er later vast bij zou komen zitten..
Ze wordt uit haar gedachten getrokken door de opmerking van Luc en bij het zien van zijn grijns kan Mel niet anders dan terug lachen. Ja, apart was misschien wel de juiste benoeming voor deze groep. Luc gaat in het gras liggen en Mel blijft nog even zijn kant opkijken, voordat ze zich weer tot Emma richt.

"Vooral Luc is een geval apart." Zegt ze, met een duidelijk plagende toon in haar stem. "Maar hij zit hier ten minste wel, dus daar krijgt hij wel weer credits voor."

But I’m being born again

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 6:54 

Afbeelding

Emma luistert aandachtig naar wat Mel en Luc haar vertellen over de rest van de groep en ondertussen probeert ze alle groepsleden voor de geest te halen. Van een aantal groepsleden wist ze de naam nog niet eens...

"Ik begrijp het wel. Jullie groep heeft vast al veel meegemaakt samen? En dan ben ik hier opeens. Maar toch zou ik jullie graag allemaal leren kennen." Emma glimlacht en is opgelucht en tevreden nu ze haar gedachten heeft uitgesproken.

Met een grijns kijkt ze naar Luc. "Dat Luc een tikkeltje vreemd is wist ik al. Wie zou er anders een dame in nood redden?" Ze werpt even een dankbare blik op hem en daarna schenkt ze haar volle aandacht op de appel die ze in haar handen heeft.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 20:32 

Afbeelding

Benicio glimlacht lichtjes naar Jessa als ze over Medea begint.

'Geen wonder,' mompelt hij naar haar. De gebeurtenissen liggen nog vers in zijn geheugen. Als hij zijn armen niet vol takken had, had hij haar hand vastgepakt.

Als ze dan nog even doorzoeken en Jessa op een gegeven moment voorstelt om terug te gaan, knikt hij.

Het kamp was niet ver weg en binnen de kortste keren waren Jessa en Benicio terug. Benicio gooit zijn takken op een plek ergens in het midden van de rudimentaire kring van groepsleden die zich gevormd heeft. Er lijkt niet teveel te zijn gebeurd tijdens hun afwezigheid.

Afbeelding

Als ze dan eindelijk een prooi in het oog weten te krijgen, spant Isra onmiddellijk een pijl op haar boog. Ze begrijpt Julius' gebaren en knikt naar hem. Ze maakt een licht omtrekkende beweging om ervoor te zorgen dat het beest haar niet kon ruiken. Ze richt, knijpt haar ene oog een beetje dicht en schiet dan een pijl in de zij van het beest, precies ter hoogte van een slagader. Schreeuwend en bloedend zakt het beest door zijn poten. Ze richt zich op, kijkt naar Julius en trekt een wenkrauw op.

'Succes,' zegt ze dan droogjes.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 737 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: