Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 17:38 

Afbeelding
Charte Sulin

Wanneer James het over perfectie heeft flakkert de kleine vlam die ze al eerder heeft gevoelt terug wat meer aan. Perfectionisme is iets wat men niet mag onderschatten, het is een zware last om te dragen. Vampiers hebben nu eenmaal iets perfect en moeten hun reputatie hoog houden waardoor Charte de conclusie maakt dat ze de onbereikbare perfectie moet nastreven. Iets wat niet altijd gemakkelijk is als jonge vampier.

Wanneer het barmeisje over sluiten begint en James zegt dat het geen probleem is trekt ze zachtjes haar ene wenkbrauw op. Een korte blik op de klok verteld haar dat Charming toch wel echt een saaie dode - ze grinnikt inwendig over haar woordkeuze - boel is. Snel neemt ze nog een slokje van haar flesje en geniet nog even kort van de warmte die door haar keel heen brand. De fascinatie die Mina voor vampieren heeft kan Charte geheel begrijpen, vampieren zijn nu eenmaal fascinerend. Ze glimlacht voor de eerste keer van deze avond oprecht naar het meisje. "Spijtig dat deze bar zo vroeg sluit, het begon net leuk te worden." Haar ogen glijden even onopvallend naar James en kijken dan terug naar Mina. Als mens kan het haar niet opgevallen zijn. Ze schuift de barkruk waar ze op zit achteruit, neemt nog een laatste slok en zet het flesje neer op de toog. Charte draait haar om en wil net nog wat tegen James zeggen als hij alleen maar naar haar knikt, zich omdraait en zonder enkele woorden te wisselen weg gaat.

Charte moet bekennen dat het wringt, ze is een klein beetje in haar trots gekrenkt. Iets wat ze niet gaat laten zien, daarom tovert ze snel een glimlach op haar gezegd en loopt de bar uit. Zonder hem een kleine blik waardig te gunnen. Als hij dit kan, kan zij dat ook. Trouwens, zoals ze al eerder hadden gezegd, niet op de eerste de beste afgaan. Wie weet wat de toekomst nog voor haar in petto heeft.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 18:01 

Afbeelding

Mina neemt alvast een natte vod vast om de toog en de tafels te gaan schoonmaken. Ze glimlacht terug naar Charte als die haar een glimlach toewerpt en daarna de bar verlaat. Zwijgend kijkt ze haar even na en onderdrukt een geeuw. Zo vroeg sluit? Het was al 11 uur 's avonds gepasseerd en ze moest binnen een goed 12 uur alweer opendoen voor de middagshift. Plus er was geen speciale gelegenheid deze avond zoals een optreden, dus dan sloten ze op het gewone uur.Was ze maar zelf een vampier, dan had ze tenminste niet zoveel slaap nodig. Zouden ze zelfs eigenlijk moe worden?

Ah, ze zou op vampier toch op niets trekken. Ze is veel te verlegen om een overtuigende vampier te zijn.
Ze schrikt uit haar gedachten als James voor haar komt staan.
Mina knippert verwonderd met haar ogen als ze zijn vraag hoort.
Stelde hij nu voor om haar te helpen met opruimen?
'H-Helpen?' Ze bijt op haar lip, terwijl ze niet goed weet wat ze moet zeggen, en slaat haar blik dan op. 'Als je echt niets beters te doen hebt, mag je best. Het is alvast lief van je.'

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 18:32 

Afbeelding

Elaine trekt kort haar wenkbrauw op als het barmeisje er bijkomt en vraagt wat ze ervan vinden. Ze besluit er niet eens op te reageren. Eerst vond ze vampiers geweldig en nu blijkbaar niet meer. Als Garrett verteld dat hij het prima vind maakt ze een korte mental note. Perfect. Elaine wilt haar blik weer op Drew richten als ze plotseling, de nog onbekende, man naar de deur ziet lopen. Alles aan hem komt haar bekend voor, maar ze weet echt niet meer waarvan en ze is in tweestrijd. Dit gevoel uitzoeken of in de buurt van Drew en Garrett blijven. Hoewel ze het er zelf niet helemaal mee eens is, besluit ze voor de eerste optie te gaan. Ze kijkt Drew aan en glimlacht.

"Het spijt me, ik neem mijn vraag terug," zegt ze dan, "Ik herinner me net dat ik nog iets belangrijks moet doen. Het was me een genoegen om jullie beide te ontmoeten. Ik zal jullie vast snel weer zien."

Haar laatste twee zinnen richt ze ook op Garrett. Ze knikt even kort naar zowel Garrett als Drew en dan loopt ze naar de deur toe. Buiten kijkt ze kort rond en als ze hem spot loopt ze naar hem toe. Ze gaat bij hem staan en glimlacht charmant.

"Zou ik misschien een sigaret van je mogen hebben?" vraagt ze dan.

Ze blijft hem aankijken, proberend in te schatten waarom hij haar zo bekend voorkomt.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 18:38 

Afbeelding

Met een grijns begint James de barkrukken recht tegen de toog aan te schuiven. Toch nog wat te doen voordat de nacht echt zou gaan vallen. De klanten in de bar zijn langzaam met de gelegenheid te verlaten, maar het kan hem niet deren. Zolang hij maar lekker bezig kan zijn, dan hoeft hij nog niet de nacht in in zijn eentje. Normaal vindt hij het helemaal niet erg om in zijn eentje de lange slapeloze nachten door te brengen -al probeert hij vaak wel iemand anders te strikken om de nacht 'samen' met hem door te brengen, tot gemixt resultaat- maar nu het dorp weet dat hij een vampier is (en als die dorp net zo is als andere andere kleine dorpjes waar in de loop van bijna vier eeuwen geweest is, zal zoiets zich als een lopend vuurtje verspreiden) voelt hij zich er toch wat ongemakkelijk over.

”Als ik heel eerlijk ben helpt dit mij eerder dan jou waarschijnlijk,” begint hij te zeggen, “Niet dat ik je bar in een zooitje achter ga laten ofzo, daar niet van, maar meer dat ik echt gewoon wat te doen wilde hebben vanavond. Plus, gezelschap is altijd mooi meegenomen.”

Als de barkrukken recht staan –althans degenen waar geen klanten meer op zitten- begint hij de stoelen op hun kop op de tafel te zetten, met de gedachte in zijn achterhoofd dat er vast nog geveegd moet worden. Dan stop hij plots, met nog een stoel in zijn handen en draait zich weer om richting de bar.

”Over gezelschap gesproken, volgens mij weet ik je naam niet eens. En ik geloof dat ik me niet eens netjes voorgesteld heb ook. Ik ben James trouwens, als je het niet al opgevangen had.”

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 19:00 

Afbeelding

Mina richt haar blik op als James begint over gezelschap, nadat ie bezig was over dat hij iets nodig heeft om te doen.
'Heeft een persoon zoals jou dan niet genoeg te doen?' Ze kijkt hem vragend aan. 'Ik bedoel... Je bent onsterfelijk. Dan kan je toch echt alles doen?' Een nieuwsgierige fonkeling verschijnt op haar ogen. 'Ik zou alvast veel dingen willen proberen.' Ze grijnst haar tanden bloot terwijl ze glazen begint af te drogen.

Ze kijkt op als hij zichzelf voorstelt en dan op een subtiele manier haar naam vraagt.
'Leuke naam heb je. Lekker ouderwets.' gaat er licht plagerig over haar lippen. 'Godzijdank verouderen vampieren niet meer uiterlijk...Of je zou er niet uit zien.' Ze grinnikt en houdt haar gezicht in een plooi.
'Ik ben Mina. Afgeleid van mijn betovergrootmoeder Wilhelmina Clunay.'

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 19:11 

Afbeelding

James haalt zijn schouders op als Mina begint over dat hij vast wel veel te doen zou kunnen hebben. ”Meh,” zegt hij, ”Na een eeuw of twee is de lol er wel een beetje af. En daarna probeer je eigenlijk alleen maar de nieuwe dingen uit die telkens uitgevonden worden. Natuurlijk zijn die ook niet altijd even spannend als voor gewone mensen. Ik ben niet bang om te sterven bij bungee jumpen ofzo.”

Hij zet nog een paar stoelen op de tafels en grijnst dan als ze hem plaagt over zijn leeftijd.
”Hey, je weet maar nooit. Misschien was ik wel een harstikke aantrekkelijk fossiel geweest. Wie weet had ik wel op de centerfold van het natuurhistorisch museum gestaan ofzo.”
Hij grinnikt even omdat hij het zelf ook niet gelooft, en vervolgt dan: ”En dank je trouwens. Het was een familienaam, doorgegeven van vader op zoon. Tegenwoordig heet ongeveer tien procent van de Britse mannen zo of zoiets, maar daar stoor ik me niet aan. Ik heb hem in ieder geval nooit hoeven veranderen om met de tijd mee te gaan.”

James lacht naar haar, een eerste échte poging tot een beetje flirten, en zegt dan: ”Maar jouw naam ga ik zeker onthouden, Mina. Het is een mooie naam.”
Vervolgens slaat hij zichzelf in zijn gedachten voor zijn kop. ’Het is een mooie naam,’ really Jamie? Idioot.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 19:14 

Afbeelding

Elaine vraag of ze mee mag en Drew wil eigenlijk net een scherpe opmerking plaatsen als zij zich ineens bedenkt. Okay, dat was onverwachts. Ze kijkt de dame even na voor ze zich weer op Garrett richt. Mina is haar echter voor.

"Ik heb er zo mijn mening over." zegt Drew kort, terwijl ze nog een slok van haar bier neemt. Ze wil duidelijk laten weten dat ze niet echt heel erg gek op Vampieren is, maar dat deze mening niet uit de lucht is komen vallen.

Dan richt ze zich weer op Garrett. "Maar goed, een rondleiding dus." Ze staat op, giet het laatste bier achterover en trekt haar jas weer aan. "Kom mee." zegt ze, dan. Ze passeert Elaine, die met een man staat te praten. Ook een vampier. De stad stroomt vol.

Buiten aangekomen glimlacht ze naar Garrett. "Goed. Wat wil je als eerste zien?"

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 19:20 

Afbeelding

Mina proest het uit wat dan overgaat in een stiekeme giechel als James begint over dat hij best een goed uitziend fossiel zou zijn.
Ze grinnikt lichtjes na en kijkt hem geamuseerd aan.
'Misschien zou je wel gelijk hebben. Wie weet. Maar dan zou je je menselijke kenmerken hebben. Is het echt zo dat vampieren mooier worden als ze veranderen van mens naar vampier?' Ze slikt even als ze beseft dat ze hem met vragen aan het bestoken is. Straks denkt ie nog dat ze hem wil uithoren.

Snel zet ze de glazen weg en kijkt om als hij haar complimenteerd met haar naam.
'Dank je. Gelukkig hebben ze het afgekort. Wilhelmina zou me toch een beetje te erg geweest zijn.' Ze kijkt even hoe Drew en Garrett als laatste de bar verlaten, en neemt dan de sleutels om de deur te gaan sluiten.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 19:32 

Afbeelding

“Je gelaat krijgt een boost, dat is zeker,” onthult James, het absoluut niet erg vindend dat ze veel wil weten. Het is alleen maar goed om achter de vragen die je hebt de antwoorden te zoeken in plaats van alleen maar blindelings allerlei roddels en achterhaalde mythes the geloven. “Het pakt bij iedereen anders uit natuurlijk, maar je wordt sowieso aantrekkelijker voor mensen.”

Als ze zegt dat ze de volledige naam niet had kunnen verdragen moest James zacht lachen. Zijn nichtje heette Wilhelmina, maar dat was eeuwen geleden en hij moet toegeven dat de tijden drastisch verandert zijn, vooral als het om namen gaat. Hij zet de laatste stoelen op de tafels en schuift de laatste barkrukken recht.

“Ik weet niet. Volgens mij had je de naam best met gratie kunnen dragen. Heb je hier trouwens ergens een bezem?”

Dan pas merkt hij dat ze met de sleutels in haar hand de deur dicht wil gaan doen. ”Tenzij je me tegelijk met de rest weg wilt hebben?”

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 19:57 

Afbeelding

Na Garrett zijn mening over de vampieren had laten blijken, doen ook Mina en Drew hun duit in het zakje. Mina is toch nog steeds vrij enthousiast, maar Drew zo te merken niet. Zij lijkt het niet zo op vampieren te hebben en het lijkt alsof ze daar een goede reden voor heeft. Plotseling wil Elaine niet meer mee met de rondleiding en is er meteen vandoor. Vreemd.

"Ja, laten we gaan," zegt Garrett als Drew opstaat en haar jas aantrekt. Buiten aangekomen vraagt ze hem wat hij als eerste wil zien. "Nou, volgens mij is het niet bijzonder groot hier, laten we gewoon een rondje lopen?" glimlacht hij terug. Drew lijkt een aardige meid, down to earth en gewoon zichzelf. Als ze iets van de pub vandaan zijn, weg bij de vampieren, is Garrett toch wel heel nieuwsgierig. "Daarnet binnen, over die vampieren, wat is dan precies 'jouw mening' als ik vragen mag?" vraagt hij op een serieuze toon.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:07 

Afbeelding

Mina loopt naar de deur toe en steekt de sleutel in het slot, terwijl James vraagt of hij ook moet gaan. Vlug kijkt ze om naar hem. ' Oh, nee. Helemaal niet! Ik sluit gewoon zodat er geen mensen meer binnen kunnen.'
Ze draait het slot om en geeft hem dan de bezem nadat ze die uit de berging heeft gehaald. 'Alsjeblief. En ik met de naam Wilhelmina? Ben je gek? Ik lijk dan wel gekatapulteerd worden naar de 18e eeuw.' Ze smoort haar lach en gaat de tafels afruimen en schoon vegen.

Ze kan het niet laten van om te kijken naar hem, terwijl ie aan de slag gaat om te vegen. Waarom voelt ze zich zo veilig bij hem? Ze laat haar adem zacht ontsnappen terwijl ze verder doet met de tafels. Charte is ook een vampier, en bij haar voelde ze zich bij verre niet zo veilig zoals ze dat nu aan het doen is bij James.
Ze schudt haar hoofd en wandelt met de lege glazen terug naar de toog.
Mina verdwijnt even in de berging en komt dan terug met een opgewarmd flesje O+. 'Hier. Die heb je wel verdiend. En het is van het huis.'

Laatst bijgewerkt door Trijn op ma sep 03, 2012 20:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:12 

Afbeelding

Tom hoort wel dat er iemand nadert, maar hij kijkt pas opzij als ze een vraag aan hem stelt. Terwijl hij een hijs van zijn sigaret neemt, laat hij zijn blik over de vrouw heen glijden en krult zijn mondhoek iets op. Ergens had ze iets bekends, maar Tom vond dat verder niet de moeite om er over na te denken. Hij haalt het pakje uit zijn binnenzak en houdt deze voor haar open. Als ze een sigaret heeft gepakt, verwisselt hij het pakje voor de aansteker en biedt haar een vuurtje aan.

De kroeg loopt langzaam leeg, want vrijwel iedereen die hij zojuist binnen had zien zitten, komt hem hier voorbij gelopen.

Langzaam blaast Tom de rook uit, stopt ook zijn aansteker weer weg en kijkt dan weer naar haar.

"En, voldoet Charming tot zo ver aan je verwachtingen?" Vraagt hij uiteindelijk.

But I’m being born again

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:16 

Afbeelding

Drew kijkt even op als Garrett haar vraagt wat haar mening is. Het is niet echt haar tactiek om gelijk haar hele levensverhaal bloot te leggen en eigenlijk is ze ook niet echt van plan om vandaag een uitzondering te maken.

"Ik vind ze gevaarlijk." zegt ze, "Ze leven op het bloed van mensen. Men zegt dat ze ook op dierenbloed kunnen leven, maar ik weiger te geloven dat elke vampier zich keurig aan die regels houdt." Dit is niet het hele verhaal natuurlijk, maar voorlopig voelt ze d'r niet heel veel voor om Garrett lastig te vallen met de dood van haar zusje.

Ze loopt een stukje vooruit. "Hier werk ik." zegt ze, terwijl ze op het gesloten slachthuis wijst, "En daarnaast is het Restaurant. Als je van de week tijd heb moeten we d'r misschien eens een keer gaan lunchen."

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:17 

Afbeelding

James glimlacht zachtjes als ze zegt dat ze hem niet weg wil hebben. Mooi, want hij was namelijk nog niet van plan om te gaan. Mina blijkt namelijk niet alleen vermakelijk te zijn door haar gebloos, maar ook nog eens een goede gesprekspartner te zijn. Hij pakt de bezem die ze hem aanreikt aan en begint de vloer te vegen. Hij pauzeert even om te lachen om haar opmerking over de naam.

”De achttiende eeuw was anders helemaal zo erg nog niet, hoor. De Verlichting, de industriële revolutie. Spannende tijden om in the leven, I’ll have you know,” zegt hij met de grijns haast vastgeplakt op zijn gezicht.

Als ze even naar achteren verdwijnt laat hij zijn gedachten over de avond dwalen. Op zich niet zo’n slechte avond, en hij sluit het af met goed gezelschap. Als Mina terug komt met een flesje opgewarmd bloed is hij verbaasd, en weet hij even niet wat hij moet zeggen. Er zijn niet veel mensen die een vampier zomaar een flesje bloed aanbieden. Hij pakt het aan.

“Oh, wow, dank je. Dat had niet gehoeven, maar enorm lief van je.”

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:26 

Afbeelding

Elaine glimlacht als de man zijn pakje sigaretten tevoorschijn haalt en ze haalt er een sigaret op. Ze heeft al jaren niet gerookt, het ging op een gegeven moment toch vervelen. Het is niet alsof ze er ook dood aan kan gaan. Ze sluit haar ogen even genietend als ze inhaleert.Ze blaast de rook uit en kijkt even naar Drew en Garrett die hun voorbij zijn gekomen. Als de man dan vraagt of Charming voldoet aan haar verwachtingen glimlacht ze.

"Eigenlijk wel," zegt ze dan, "Bijna dodelijk saai hier. En ik ben hier nog geen 24 uur."

Ze haalt een hand door haar haren heen. Ze weet zeker dat ze hem ergens van kent en ze begint zich af te vragen of het misschien al van een eeuw geleden is.

"Niet dat wij dood kunnen gaan aan verveling."

Ze trekt plagend haar wenkbrauw op. Ze weet zeker dat hij de signalen niet gemist zal hebben. Ze knikt even in de richting van de straat en als de man knikt begint ze op een rustig te lopen.

"Elaine," zegt ze dan en ze kijkt hem aan, "Maakt het wel zo gemakkelijk. En hoe bevalt Charming jou?"

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 290 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: