Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:29 

Afbeelding

Mina kijkt geĂŻnteresseerd opzij als hij begint over de 18e eeuw. Ze heeft die tijd altijd al boeiend gevonden, gewoon door de prachtige romantiek die er altijd rond hangt in films en series. En de prachtige kledij vanuit die tijd. Stiekem zou ze ook wel eens zo'n jurk aan willen hebben. Zou ze er feitelijk mee passen?
Jammer dat ze die tijd in feite nooit heeft meegemaakt, maar nu heeft ze wel het volle besef dat vampieren bestaan! Dat is ook leuk.

Ze glimlacht gemeend als hij het flesje aanneemt met een dank je wel.
'Geen probleem hoor. Iedereen heeft zo zijn voedingsstoffen nodig. Als wederdienst mag je beetje over de 18e eeuw vertellen vanuit jouw perspectief.' Ze grijnst terwijl ze op een krukje neerploft.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:43 

Afbeelding

Tom loopt op een rustig tempo met haar de straat in. Er was iets wat hem amuseerde aan haar. En, het was toch niet alsof er iets beters te doen was hier. Hij kon zich altijd nog de rest van de nacht vermaken op zijn patio met een pak sigaretten.

"Tom." Zegt hij kort als ze zichzelf voorstelt. Zijn hele naam had hij al meer dan een eeuw niet meer gebruikt.

Hij neemt een laatste flinke haal en gooit het restant van zijn sigaret opzij.

"Inderdaad, bijna dodelijk saai." Zegt hij als hij de rook heeft uitgeblazen. "Maar dat heeft me ergens een goed idee geleken omdat als uitvalbasis aan te nemen."

Tom kijkt nogmaals opzij en weer bedenkt hij zich dat ze iets bekends heeft, waar hij geen idee meer had waarvan.

"Waar kom je vandaan?" vraagt hij daarom.

But I’m being born again

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:49 

Afbeelding

James neemt een teug van het flesje bloed en laat zijn ogen even neervallen. Voor gesynthetiseerd bloed is het helemaal niet slecht. Niet zo lekker als echt bloed dat zo uit een ader komt stromen, natuurlijk, maar een goede tweede. Als Mina hem vraagt wat te vertellen over de achttiende eeuw opent hij zijn ogen weer en legt de bezem tegen de tafel aan waarbij hij stond te vegen. Hij gaat op een kruk naast haar zitten, het flesje in zijn handen.

“Waar te beginnen?”, vraagt hij zich af. “Een eeuw is een lange tijd.”
Hij neemt nog een slok bloed. “Om te beginnen moet je begrijpen dat de wereld toen nog een stuk groter was. Er was geen internet of elektriciteit zomaar beschikbaar. Als je naar het buitenland ging moest je maar weten hoe de voertaal daar gesproken werd, want niet iedereen sprak Engels. Reizen duurden weken in plaats van enkele uren en het eten was saai, want men kende niet anders dan wat hun ouders hen hadden voorgeschoteld tijdens het opgroeien.”

James kijkt even opzij naar Mina, zijn gedachten ordenend. “Ik was nog jong toen, nog geen eeuw oud, maar ik merkte hoe de wereld veranderde. Machines kwamen in opmars en mensen kregen banen in fabrieken in plaats van enkel in het land. Mensen trokken naar de steden, en deze begonnen te groeien. De mensen werden niet echt rijker, maar de banen werden diverser. Hij lacht even hardop. ”Ik heb zelf nog in een fabriek gewerkt voor een korte tijd, om de ervaring op te doen. Smerige plaatsen waren het, met lange uren werk en je had eigenlijk geen idee wat je aan het doen was. Dat is op sommige plekken natuurlijk nog steeds zo, maar toen was het overal het geval.

James peinst nog even door, proberend om gebeurtenissen van meer dan twee eeuwen geleden nog terug voor de geest te halen. “Ik herinner me enorm koude jaren. Er was een soort miniatuur ijstijd bezig die voor veel doden heeft gezorgd, begonnen ergens in de veertiende eeuw als ik de geschiedenisboeken mag geloven. Er waren ook veel oorlogen. Het was de tijd van pruiken. De dames liepen erbij in veel te strakke korsetten met veel te veel make-up. De heren ook trouwens, minus de korsetten. “ Hij lacht even en kijkt haar dan recht aan, haar ogen opzoekend. “Is er iets specifieks wat je wilt weten?”

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 20:59 

Afbeelding

Mina neemt zelf een flesje water en draait zich meer naar James, terwijl hij begint te vertellen. Gefascineerd luistert ze naar hem terwijl ze ieder woord door zich laat sijpelen alsof ze aan het leren is voor een tentamen.
Wat kan hij toch prachtig vertellen, en het is zo vreemd en interessant tegelijk omdat hij effectief die tijd heeft meegemaakt.

Ze prutst, onbewust, aan een lok haar terwijl ze verder luistert en glimlacht dan als hij klaar is. 'Wauw. Het klinkt echt zo geweldig. Ik wou dat ik die tijd had kunnen meemaken, in plaats van nu te leven. Ik heb meer het gevoel dat de wereld nu naar de kl*ten aan het gaan is door de maatschappij. Mensen hebben geen manieren meer. Straks moet ik nog zeggen dat vampieren er meer hebben, gewoon omdat ze uit een andere tijd komen.' Ze haalt even diep adem als ze beseft dat ze wel heel lang heeft zitten praten. 'Ik wou dat ik ook eens zo'n prachtige jurk aan kon...Zou echt geweldig zijn.'
Mina denkt na als hij haar vraagt of ze iets wil weten.
'Misschien niet meteen over de 18e eeuw, maar... Is er ooit een meisje geweest in je leven zowel menselijk als vampierenleven?' Ze voelt het schaamrood weer naar boven komen terwijl ze de woorden uitspreekt. Ze moet echt haar nieuwsgierigheid onderdrukken!

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 21:11 

Afbeelding

James’ ogen focussen zich automatisch op Mina’s vingers die met haar haren aan het spelen zijn. Hij knikt als ze het heeft over de manieren van de maatschappij van nu. Ze heeft gelijk, en haar redenering dat de meeste vampieren waarschijnlijk een stuk beleefder zijn dan de meeste mensen van nu houdt een bepaalde kern van waarheid. Dan hoort hij haar mijmeren over de jurken uit die tijd. Hij probeert haar zich voor te stellen in zo’n jurk, met korset en make-up.

“Voor wat het waard is,” begint hij, “Volgens mij zou je er prachtig uit gezien hebben. Maar ik denk dat je mooier bent zonder al die make-up en strakgetrokken bovenlijfjes. Jij hebt al die poespas helemaal niet nodig.”

Als Mina een persoonlijk vraag stelt moet James even slikken en hij besluit nog een slok van zijn drinken te nemen. Natuurlijk waren er mensen in zijn leven – en ‘onleven’- geweest waar hij veel om had gegeven op een romantische manier. Vrouwen, mannen, vampieren. Er kan veel gebeuren in bijna vierhonderd jaar.

“Niets blijvends,” besluit hij uiteindelijk te antwoorden. “Vluchtig voorbijgaande affaires, maar niemand waarmee ik de eeuwigheid mee door zou willen brengen. En trouwens, ‘dead and buried’ staat nou niet bepaald goed op je dating cv, ook.”

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 21:15 

Afbeelding

Elaine knikt even als hij zich voorstelt als Tom. De naam helpt niet om erachter te komen waarom hij zo bekend voorkomt, maar ironisch bedenkt ze zich dat ze zich zelf ook niet heeft voorgesteld met haar echte naam. Hij benadrukt haar woorden over dodelijk saai en ze glimlacht even terwijl ze de rook uitblaast. Als hij vraagt waar ze vandaan komt kijkt ze hem even aan.

"Overal en nergens," antwoord ze dan, "Ik heb alles ondertussen wel gezien. Maar het begon allemaal in Engeland, lang geleden natuurlijk, toen adel nog een echte positie had."

Ze knipoogt even, alsof het nog niet duidelijk was dat het lang geleden is. Ze kijkt hem even inschattend aan, proberen te bedenken wat zijn leeftijd kan zijn. Ze gokt jonger dan haar, ervan uit gaande dat ze in de afgelopen eeuw nog niemand is tegengekomen die ouder was dan haar.

"En jij?" kaatst ze de vraag terug.

Ze neemt nog een haal van haar sigaret en kijkt de straat even rond. Het was echt al vroeg verlaten. hoe moest ze in vredesnaam een donor vinden als ze niemand aan kon spreken? Ze besluit dat voor later te bewaren, ze zou heus wel een kans krijgen. Dus kijkt ze Tom aan voor het antwoord op haar vraag.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 21:38 

Afbeelding
Charte Sulin

De klok slaat half 12, wat voor Charte gelijk staat als begin van de nacht. Vandaag is het de zesde nacht dat ze wakker is zonder een minuut haar ogen dicht te doen. Als jonge vampier heeft ze ondervonden dat vampiers werkelijk veel minder slaap nodig hebben als mensen. Af en toe kan een uurtje slaap hier of daar wel eens goed doen. Maar dat zit niet in Charte haar plan. Ze wil haarzelf testen, eens zien hoeveel nachten ze het volhoudt zonder slaap.

Geruisloos maar snel springt ze soepel op een dak van één van de huisje. Vanuit hier kan Charte werkelijk alles zien. Als ze moet kiezen welk kenmerk ze het leukste vind aan het vampier zijn dan is het het feit dat hun zintuigen werkelijk zoveel sterker en beter zijn geworden. Met haar zicht kan ze zo van ver af een lekker ding signaleren, iets wat zeker voor haar van belang is. Charte maakt het haarzelf gemakkelijk en zet haar neer op de schoorsteen. Rustig wiegt ze haar benen heen en weer, het ritme komt overeen met het liedje dat ze stilletjes aan het neuriën is.

Zo zit ze even vredig, geniet van de klanken die de ritselende bladeren van de bomen teweeg brengen. De wind speelt zachtjes met haar donkere krullen waardoor ze zachtjes tegen haar gezicht op waaien.
Een onverwachte geur dringt haar neus binnen en haar ogen worden groot als ze iemand voorbij ziet strompelen. Wie het is weet ze niet, waarschijnlijk een saaie inwoner van dit al even saaie dorpje. Gedachten suizen door haar hoofd en er ontstaat een glimlach op haar gezicht. Niet zomaar een lach, een lach die meestal het signaal geeft dat het tijd wordt om te gaan lopen. De vreemdeling ziet er niet uit als iemand die wordt gemist of potentie heeft om gemist te worden. Ze weet dat ze niet té hard van stapel moet lopen dus moet ze zorgvuldig kiezen. Het ziet er naar uit dat hij of zij dakloos is, en aan de wiet geur die hier rond hangt is het blijkbaar ook een junkie. Perfect.
De nacht is jong, Charte heeft zin in actie, een bewoner bevind zich op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Conclusie? I think it's obvious.

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 22:03 

Afbeelding

Garrett luistert naar het antwoordt van Drew. Hij heeft het idee dat ze iets niet vertelt, maar laat het maar even voor wat het is. Ze heeft aan de ene kant wel gelijk, ze zijn gevaarlijk. Als je niet weet hoe je je af moet weren.
Drew wijst hem op het slachthuis waar ze blijkt te werken. Eerlijk gezegd verbaasd het Garrett niet echt dat Drew daar werkt, op de een of andere manier past het wel bij haar. Wat doet een slachthuis trouwens in zo'n klein dorp? Zou dat de reden zijn dat de vampiers allemaal naar Charming komen?

Als Drew voorstelt om een keer te gaan lunchen in het restaurant, kijkt Garrett haar verbaasd aan, maar gaat in op het voorstel. "Ik heb nog geen plannen, behalve dozen uitpakken, dus er moet wel ergens tijd zijn om te gaan lunchen," antwoordt hij. Verderop lijkt hij een kerktoren te zien tegen het maanlicht in. Hij kan zich ook wel herinneren dat hij vanmiddag langs een kerk is gekomen. "Is dat daar de kerk? Inclusief kruizen, aka een veilige haven tegen vampieren?" vraagt hij met een glimlach aan Drew. Toegegeven, Garrett heeft niet echt veel verstand van vampieren en wat je er wel en niet mee moet doen. Misschien moest hij zich er toch maar eens in verdiepen.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 22:46 

Afbeelding

Als Garrett instemt met haar lunch suggestie, glimlacht Drew even. "Gezellig." zegt ze, "Dan kijk ik ook wel wanneer ik tijd heb." Dan wijst hij op de kerk. "Ja, das de plaatselijke kerk. Niet altijd even druk bezocht, maar ze zeggen dat je daar veilig bent. Maar goed, in een klein dorpje als dit zeggen mensen zoveel."

Dat ze zelf altijd een kruis om haar nek en onder haar shirt draagt laat ze in het midden. Ze had hem (gelukkig) nog nooit nodig gehad, en wist daarom niet of het echt werkte.

Ze naderen het kruispunt en Drew wijst even richting te kerk. "Daar schuin voor zie je trouwens ons andere sociaal versamelpunt naast de bar. De Bowlinghal, maar daar hangen vooral de pubers rond die de bar niet inkomen." Ze wijs naar een groot gebouw. "Dat daar is het gemeentehuis en nog iets meer die kant op zie je de lokale boerderij. Vroeger werden er in één van de lege stallen nog wel eens feestjes gehouden, maar na wat klachten van de diepbejaarden onder de bevolking is dat tegenwoordig een stuk minder." Ze slaat linksaf en loopt langs de velden van de boerderij. "En daar aan het eind van de weg zie je de supermarkt en daar weer tegenover woon ik."

Op de hoek van de straat stopt ze met lopen. "Daarmee is eigenlijk al het interessante wel benoemd." Ze glimlacht even vriendelijk. "Tenzij je natuurlijk graag wilt dat ik het dorp persoon voor persoon uitlicht."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 11:28 

Afbeelding

Mina kijkt hem ongemakkelijk aan als hij haar complimenteert met haar uiterlijk door te zeggen dat ze er mooi zou uit zien in die kleren, maar ze in feite helemaal niet nodig heeft om mooi te zijn. Waarom al die complimentjes? Dat is ze totaal niet gewoon, en ze weet nu ook niet goed wat ze er moet op zeggen.
'Volgens mij, heb je anders meer dan genoeg ervaring met meisjes, zo te horen...'
En ja hoor, hij heeft inderdaad al een paar keer iemand gehad, maar blijkbaar nooit echt gemeend. Hm, dat kan ook niet echt leuk zijn.

Ze bijt op haar lip als hij duidelijk maakt dat een vampier niet echt iets goeds is om een relatie mee te beginnen, door zijn 'dead and buried'.
'Nou...Ik zou het niet erg vinden. Het is niet omdat je een vampier bent, dat je geen recht meer hebt op liefde. Ik heb vaak gehoord dat vampiers niet kunnen liefhebben, maar blijkbaar is al jullie menselijkheid toch nog niet weg, als ik jou zo hoor.' Ze glimlacht en slaat haar blik dan neer. ' Je zal heus iemand vinden hoor. Je hebt toch in de eeuwigheid.'

Ze krabbelt dan recht om haar flesje water weg te doen, als die leeg is.
'Is jouw flesje ook leeg? Ik denk dat ik dan maar eens naar huis ga. Ik heb wel mijn slaap nodig.' Zegt ze plagerig met een grijnsje rond haar lippen.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 12:25 

Afbeelding

Tom lacht even bij de opmerking van Elaine over toen adel nog een echte positie had. De enige verschuiving die er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden is de naam, want nog steeds waren het degene met geld die een 'echte' positie hadden.
Als ze de vraag terugstelt duwt Tom zijn bril recht op zijn neus en haalt zijn wenkbrauw op. Hij had zeker alles ook wel gezien, maar dat hoefde niemand te weten. Meteen herinnert hij zich daarom ook weer waarom Charming hem juist een goede plek had geleken.

"Atlantic City."

Hij trekt zijn pakje sigaretten tevoorschijn en steekt een tweede aan. Als hij zijn eerste haal heeft uitgeblazen kijkt hij weer haar kant op.

"Gezien het hoge percentage Vampiers wat zich hier ophoudt, kunnen we in ieder geval concluderen dat Charming op papier veel belovend heeft geklonken."

But I’m being born again

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 13:07 

Afbeelding

Elaine knikt even als Tom als antwoord Atlantic City zegt. Ze was daar jaren geleden geweest en ze probeert zich te herinneren of ze daar een Tom had ontmoet. Als hij dan zegt dat charming op papier veelbelovend had geklonken voor de vampiers glimlacht ze.

"Wie weet is het allemaal een val om in een keer van ons af te zijn," zegt ze met een kleine grijns, "Niet dat dat ze ooit zal lukken."

Ze ziet de humor er wel van in. In haar bijna 500 jaar heeft ze genoeg ervaring opgelopen en ze zou zich niet zomaar laten verslaan. Daarnaast had ze genoeg mensen rondlopen die haar iets verschuldigd waren en Elaine weet precies hoe ze daar mee om moet gaan. Ze blaast de laatste rook uit en gooit het restant sigaret op de grond. Dan haalt ze een hand door haar haren heen, nog steeds proberend hem te plaatsen.

"Thomas..." zegt ze dan.

Ze weet niet zeker waarom, maar ze durft te zweren dat Thomas zijn volledige naam is. Alleen waarom weet ze dat zo zeker en waar was het dat ze hem had leren kennen.

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 15:07 

Afbeelding

Garrett loopt een stukje verder met Drew mee het dorp in. Ze legt uit waar alle belangrijke dingen zijn en waar er iets te beleven valt. Aan het aantal voorzieningen heeft hij het idee dat er nog een groot buitengebied bij Charming hoort, want veel huizen staan er niet in het centrum. Op de hoek van de straat staan ze stil en hebben ze blijkbaar alles al gezien. Hij lacht als ze vraagt of hij het dorp persoon voor persoon uitgelicht wil hebben. "Nee hoor, dat hoeft niet. Al zouden we daar ook zo klaar mee zijn, zo groot lijkt me Charming niet?" zegt hij lachend.
Hij werpt een blik op zijn horloge en ziet dat het al half 12 geweest is. Plots denkt hij aan alle dozen die nog thuis staan en zijn bed wat nog niet eens in elkaar zit. Misschien moest hij eens op huis aan gaan om dat te fixen.
"Ik moest eens gaan, ik heb nog een bed in elkaar te zetten voor ik kan gaan slapen..." zegt hij tegen Drew. "Ik zie je vast nog wel in het dorp, dan kunnen we wat afspreken voor die lunch, oke?"

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 19:40 

Afbeelding

James verslikt zich weer bijna in een slok bloed als Mina commentaar levert op zijn eerdere, goedbedoelde compliment. As if. Hij had natuurlijk vaak genoeg geprobeerd om met vrouwen om te gaan op die manier, maar de meeste vrouwen zagen enkel een zestienjarig opdondertje met iets te veel zelfvertrouwen. Mannen en vampiers waren daar makkelijker in, maar toch.

Hij glimlacht even als ze zegt dat ze het niet erg zou vinden met een vampier te zijn, en dat hij nog best menselijk lijkt te zijn. Ze weet niet waar ze het over heeft, in zijn mening.
”Zeg dat niet te snel,” waarschuwt hij. “Op de lange termijn werken mens-en-vampier relaties maar heel zelden. Kijk naar me; ouder dan dit ga ik er nooit uitzien. Mocht ik een relatie beginnen, zal die persoon ouder worden, grijzer. Niet veel mensen kunnen dat aan. Maar je hebt gelijk. De eeuwigheid duurt nog lang. Wie weet.”

Als Mina haar flesje wegzet en om het zijne vraagt drinkt hij het snel leeg en zet hij het bij het hare. Hij grijnst naar haar: “Hey, ik slaap. Soms. Like, eens in de drie jaar ofzo.”
Hij wacht tot ze al haar spullen bij elkaar heeft gezocht en vraagt dan: ”Heb je graag dat ik je naar huis loop of zoiets? Ik bedoel, het dorp is niet groot, maar je weet nooit wat voor gespuis er ergens rondloopt
”

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 19:47 

Afbeelding

Mina neemt het flesje over van hem, nadat ze naar zijn uitleg heeft geluisterd.
'Nou, ik ga je nu een compliment geven. Ik vind niet dat het vampier zijn van je afdruipt. Je bent heel lief, en ik heb nog geen enkel moment gehad dat ik me ongemakkelijk bij je voelde. Bij die vrouw, van daarnet, die met je zat te praten...Dat is een ander verhaal. Dus.' Ze glimlacht en zet zijn flesje weg.

Daarna neemt ze haar jas, trekt die aan en neemt haar tas met een zwiep vast.
'En moest je nu je ware tegenkomen...Maar echt iemand die je altijd bij je wil. Zou je die dan niet veranderen zodat jullie in de eeuwigheid kunnen samen blijven?' Ze kijkt hem zwijgend aan en ritst haar jas dicht.
'Dat zou trouwens heel leuk zijn, als je me naar huis brengt. Kom.'

Ze wandelt naar de deur toe, terwijl ze haar sleutels weer neemt en wandelt dan naar buiten.
Uiteindelijk sluit ze de deur als James ook buiten is.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 290 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: