Geplaatst: za sep 08, 2012 8:33
Zoals ik in mijn bovenstaande post als zei, in een tv serie kan je veel meer laten zien dan in een film. In een film heb je hoogstens 3 uur om een boek door te gaan en daar vond ik het bij films als GoF, OotP en HBP op sommige momenten misgaan. Flink wat essentiele scene's hebben helaas moeten sneuvelen, waardoor het voor niet lezers soms wat ingewikkeld werd.
In een serie however heb je per week een aflevering van 45 minuten waarin je veel meer kan laten zien. Stel je nu voor hoeveel je kan laten zien als je 6 keer of 10 keer 45 minuten hebt (Britse series hebben vaak niet persee 20 eps per seizoen). Meer tijd voor Spinners end, meer tijd voor de Herinneringen uit HBP, The Quidditch world cup, ect. Niet alleen dat, er is ook veel meer tijd om dingen uit te leggen. Weten die niet-lezers dat Bella en Narcissa zussen zijn? Wie Moony, Wormtail, Padfoot en Prongs zijn? Veel dingen lijken voor niet lezer niet helemaal duidelijk. In een Serie kan dat beter uitgelegd worden.
Ik vind het trouwens knap dat je met zoveel zekerheid zegt dat het gaat mislukken. Want als je elke aflevering met een goede cliffhanger eindigt, hou je je kijkers zeker geboeid. Tuurlijk heb je nog dingen nodig als goede acteurs (Waar de films af en toe de plank mis hebben geslagen tbh, Gary Oldman, geweldig acteur als hij is, was geen Sirius), een goede regisseur, goede editting en creatieve mensen. De films hebben wel een prachtige sfeer gecreerd, die moeilijk te evenaren is, dat is waar.
Ik ben ongelofelijk nieuwsgierig naar een reboot, maar het mag van mij nog wel even wachten. Het hoeft voorlopig niet, maar als het gebeurt het liefst in een serie.