Boeken haal ik bij de bibliotheek, dus ik kan er makkelijk 40 lezen per jaar.
1.
Private (James Patterson)
2.
Vergeten (David Baldacci)
3.
De affaire (James Patterson)
4.
Belofte maakt schuld (James Patterson)
5.
Partnerruil (James Patterson)
6.
Slotpleidooi (James Patterson)
Private: Het lekkere van de boeken van Patterson is, dat de hoofdstukken erg kort zijn, maximaal 3 bladzijden. Het is goed geschreven waardoor je het boek moeilijk kunt wegleggen. Je moet natuurlijk wel van een goede thriller houden en van wat spanning. Beetje romantiek komt er in voor, maar is niet de hoofdzaak. Ik ga de volgende Private boeken ook lezen.
Vergeten: Ook bij dit boek geldt dat je van een thriller moet houden. De hoofdpersoon werkt voor de FBI en heeft nu vakantie. Goed geschreven en niet makkelijk neer te leggen, want na ieder kort hoofdstuk wil je weten hoe het verder gaat. Je krijgt sympathie voor de hoofdrolspelers. Het onderwerp in het boek is zeker een discussie waard, in positieve zin dan.
De affaire gaat over een vrouw die een moord moet oplossen maar dat helemaal niet wil doen omdat ze haar man verdenkt. Goed geschreven, erg spannend. Moeilijk om te beschrijven zonder spoiler te worden.
Belofte maakt schuldFBI-agent onderzoekt de moord op een vermogensbeheerder. De agent raakt er betrokken bij de zaak. Goed geschreven, zoals bij al zijn boeken.
PartnerruilDiverse moorden in Europa worden uitgevoerd door een jong stel. Zij kiezen hun slachtoffers in het openbaar. De politieman uit Amerika volgt de moordenaars en is hier heel erg persoonlijk bij betrokken. Een absolute aanrader.
SlotpleidooiEen rechtenstudent krijgt te horen dat zijn broer is verdronken. Hij besluit dat zijn broer is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ondanks dat rijke en machtige mensen hem tegen willen houden, gaat hij op zoek naar de dader. Heerlijk geschreven, lees je in Ă©Ă©n keer uit.