Noah trekt zijn wenkbrauwen op en kijkt verontwaardigd naar Kit.
“Je denkt toch niet dat ik jou ga dicteren wat ik in een brief zou zetten. Dat zou pas kwellend zijn, voor ons beide. Ik hoop niet dat je taken je gaan vervelen.” Dat laatste verlaat grommend zijn mond. Waar bemoeide Kit zich mee. Kit moest doen wat hem opgedragen werd, niet in zijn ziel spitten. Dan doet hij een mogelijk nog belachelijker voorstel. Een zeer verleidelijk voorstel waar hij zich niet aan wil overgeven. Een verwarde jongen man onderbreekt hen.
Zijn blik gaat van de jongen terug naar Kit. Zijn blik dwaalt af naar Kit zijn gebalde vuisten
“Serieus?” grijnst hij spottend. Hij schudt zijn hoofd en richt zich weer tot de jongen. Kit hoefde hem niet te beschermen.
“Verbannen tot in de eeuwigheid” antwoord hij waarheidsgetrouw met een licht verbeten ondertoon. Onderzoekend laat hij zijn blik nog eens over hem heen glijden voor hij enkele passen naar voren zet. Met dezelfde bijna kieskeurig blik loopt hij een rondje om hem heen. Hij schudt zijn hoofd en pakt als een laatste controle ruw zijn pols vast. Na enkele seconde laat hij die weer los, alsof Jesse gezakt is voor zijn examen.
Hij zucht vermoeid
“Je bent dood” Zijn stem klinkt teleurgesteld. Hoewel niemand, op Kit na, uiteindelijk vrijwillig hier wou blijven bleef hij hunkeren naar bezoek van de levenden. Hij verzamelde ze zelfs, hield ze soms gevangen tegen hun wil in.
Chase zijn handen maaien even door de lucht
. “Maar…” protesteert hij zacht als ze de bloemen op een tafeltje neer legt.
“Ze hadden al in de prullenbak kunnen liggen, voor je thee ging zetten..” Hij kan Rose haar reactie niet helemaal rijmen en kijkt haar dan ook met een frons na. Met een schouderophaal loopt hij dan inderdaad maar naar de aangewezen plek aan de eettafel. Feira zorgt bovendien voor voldoende afleiding.
Hij knuffelt haar kort en gaat zitten.
“Maleficent valt eigenlijk best wel mee. Ze is zelfs wel aardig.” Hij is hoorbaar teleurgesteld in zijn eigen bevindingen.
“Niet dat het iets veranderd. Ik herinner mijn personeel er zo vaak mogelijk aan dat onder die getuite lipjes een oud rimpelig vel verscholen ligt, als dat niet helpt dan begin ik over de draak in haar binnenste.” Ja, Chase kon er maar moeilijk mee omgaan dat ze nu niet de rol van slechterik op zich nam. Dat had ze destijds formidabel gedaan, het irriteerde hem als zijn personeel hun lof over haar uitspraken. Hij was Feira en Rose bijna kwijtgeraakt door haar.
Met een glimlach wuift hij zijn verhaal weg en begint hij het papier om een muffin weg te pellen.
“Wat heb je meegenomen?” met grote nieuwsgierige ogen leunt hij iets over de tafel.