|
Geplaatst: di maart 26, 2013 21:51
Erics ogen vernauwen zich wat als haar stem als een blad aan de boom lijkt omgedraaid en ze duidelijk kwaad is. Zijn ogen flitsen naar haar hand, welke zich tot een vuist heeft gevormd. Hij opent zijn mond, maar sluit deze meteen weer als ze woest haar verhaal begint te doen. Als ze over For begint wilt hij weer zijn mond openen, maar weer is er geen ruimte om er een woord tussen te brengen.
Ongemakkelijk blijft Eric staan, terwijl Caleigh woedend blijft. Goed, misschien had hij het dan toch wel goed aangevoeld? Maar hij had met een harde les moeten leren dat zijn gevoel hem niet altijd de juiste weg op stuurde. Zijn blik zakt af naar de vloer. Was het misschien niet tijd om de woorden van zijn oom in twijfel te trekken? Als ze over haar ex begint, kijkt Eric met een ruk op. Als ze de woorden over haar mishandelen er bijna achteloos uit lijkt te gooien en hem bij de woorden helaas betrekt, merkt hij dat hij kwaad wordt. Niet alleen omdat ze denkt dat hij dat had gewenst, maar nog meer om wat die verachtelijke ex haar had aangedaan. Zijn kaken spannen zich aan en zijn hand vormt zich tot een vuist. Hij had haar nog nooit op die manier aangeraakt, of zelfs maar naar haar gekeken. Maar ze leek er nog steeds vanuit te gaan dat hij haar ieder moment kwaad bloed zou aanzetten.
Eric wordt iets bij zijn positieven gehaald als Caleigh tegen een nachtkastje aanschopt. Zijn hand ontspant zich weer iets en hij haalt een keer diep adem. Zij vertrouwde hem evenmin door haar geschiedenis als dat hij haar dat deed door de zijne. Maar dat nam zijn jaloezie niet weg. En haar wantrouwen naar hem evenmin. En dat, moest hij wrang bekennen, was haar uiteindelijk meer dan goed recht..
"Nee," Weet hij uiteindelijk schor uit te brengen. "Dat ik dit moet stoppen heeft niets te maken met dat jij niemand gelukkig kan maken.. Maar met het feit dat ik je alleen maar heel ongelukkig ga maken.."
Eric doet een paar passen in haar richting en zijn hand verdwijnt in zijn zak. Moest hij het aan haar laten lezen? Of moest hij het hier voor gezien houden?
"Ik ben hier mijn eigen ergste vijand.. En ik kan dit spel niet spelen. Je maakt het dat ik alles vergeet wat ertoe doet. Dat heb ik al eens gedaan en heeft me bijna m'n hele bestaan gekost.." Hij richt zijn blik op het raam en kijkt naar buiten. "Ik ben verliefd op je Caleigh. En dat maakt het dat ik alle rationaliteit dreig te verliezen."
Eric schudt zijn hoofd en kijkt haar weer aan.
"Jij hebt niks verpest. Ik doe dat. Maar daarom moet het wel stoppen. Ik kan maar tot een bepaalde grens het verdragen. Maar je zo dichtbij, je lippen op die van mij.. Dan red ik het niet.."
Hij haalt zijn hand uit zijn zak en kijkt naar zijn vingers die om het gekreukte papier heen zijn gevouwen. Zonder zijn blik van de prop af te halen vult hij zijn laatste woorden aan.
"Ik moet deze reis goed volbrengen. Ik kan niet anders.." Hij kijkt weer op en kijkt haar een paar seconden aan voordat hij verder gaat. "Maar ik heb je hulp hierbij nodig. Ontloop me, wees kwaad op me, negeer me.. Doe dat alsjeblieft, want ik kan de rest niet."
Eric haalt een keer diep adem, kijkt nogmaals naar de prop, maar schudt dan zijn hoofd. Dit was waarom. Hij kijkt op, doet nog een stap in haar richting en geeft het stuk papier aan haar. De brief, waarvan hij de inhoud nu al te vaak zelf had gelezen;
Citaat: Eric,
Ik hoop dat je je verstand erbij houdt. De inhoud van je brief laat me hier echter zorgen om maken van niet. Je zwakte is nog steeds het niet uit kunnen zetten van je emoties. Ik dacht dat we hier voldoende over hebben kunnen spreken, maar dat blijkt helaas niet zo te zijn.
Stop met waar dan ook dit contact met dat meisje heen gaat.
Je hebt me op m'n hart gedrukt dat een zelfde valkuil als toen niet nogmaals zou gebeuren. Jaloezie maakt je zwak. En als er, nu zeker, ergens geen ruimte voor is, is het dat wel. Ik heb je met Kiara kunnen helpen. Ik kan het een volgende keer niet. Denk aan je positie en je toekomst.
Nogmaals, stop ermee. Je verliest alle objectiviteit en brengt het doel in gevaar. Richt je op je kwaliteiten en de reden van de reis. Voor mij, maar vooral voor jezelf.
John.
Mel grijnst nogmaals naar Jessa, kijkt naar Bennie, maar dan weer naar Jessa. En terwijl ze naar Jessa blijft kijken wordt haar grijns kleiner. Was er iets aan de hand? Ze knikt met een lichte glimlach naar Jessa om vervolgens naar de bar te lopen. Ze ging zelf wel drinken halen, voordat ze dadelijk er iets uit flapte wat geheel ongepast zou zijn en misschien helemaal niet waar. Maar haar onderbuik voelde zich in een enorme knoop. Het leek wel alsof er iets vervelends aan de hand was tussen Jessa en Bennie en ze wilde dat helemaal niet..
_________________ Cos I am taking back what’s mine I am taking back the time You may call it suicide But I’m being born again
|
|